Ikzelf ben nu een jaar of 5 met tarot bezig, met flinke tussenpozen. Het laatste half jaar ben ik er weer veel mee bezig gegaan, ik heb gemerkt dat je de kaarten echt moet leren lezen, maar als je dat een beetje kan, beginnen de kaarten steeds duidelijker te "spreken". Ik heb er heel veel aan, het kan vaak helpen de dingen die onbewust bij je spelen (en je dus niet bewust beseft) naar boven te halen. Ook verheldert het vaak de dilemma's en problemen waar je op dat moment mee zit, laat het de dingen zien die spelen, en werkt het als een zeer heldere spiegel van je eigen geest die je enorm tot nadenken stemt. Een paar keer heb ik ook met de kaarten grote en ingrijpende gebeurtenissen voorspeld, al besefte ik dat meestal pas echt op het moment dat de voorspelling uitkwam. Enorm indrukwekkend en bizar zoiets.
Wie houdt zich nog meer met tarot bezig? Wat betekent het voor jou? Welke deck(s) gebruik je? Enz enz...
NB: voor reacties als "tarot is vette onzin" open je maar een apart, eigen topic, dit topic is voor de liefhebbers en geinteresseerden.
Weet je misschien wat goeie sites/boeken om er mee te beginnen?
quote:Thanks
Op vrijdag 29 november 2002 14:41 schreef Schorpioen het volgende:
Een hele goede site is www.learntarot.com
Qua boeken kan ik boeken van Hajo Banzhaf aanraden, die vind ik zelf oha wel goed.
Behoorlijk uitgebreide cursus. Wel voor Rider Whaite deck geschreven, maar de leggingen zijn voor alle decks te gebruiken.
Zal vanavond thuis nog wat boeken opzoeken
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:43 schreef Disorder het volgende:
"Dear policeman... I am God.."
In films ed is deze kaart altijd een teken dat er iemand dood gaat. In het echt betekent deze kaart dat zelden.. het is meer een teken dat er iets nieuws komt, een nieuwe fase in je leven, een overgang naar iets nieuws, of een einde, van bijv een relatie of van een baan ofzo. Maar elk einde is ook altijd weer een nieuw begin. Daarom kan deze kaart heel positief zijn, al ziet hij er nogal luguber uit... dat is wel kenmerkend voor tarot: geen enkele kaart is altijd positief of negatief, maar heeft altijd meerdere kanten en aspecten, het is volledig afhankelijk van de context waarin hij verschijnt.
quote:Goedeavond Anemoon,
Op vrijdag 29 november 2002 17:53 schreef Anemoon het volgende:
Tarot is goed om te doen.
Heeft Phetep de flessen uit de Vlaamse Societeit leeggedronken ?
Komt hij nog vanavond ?
P.s. ik weet er weinig van Tarot af.
Maar dat leer ik t.z.t. wel hier op dit forum.
Wellicht is ie ziek....
quote:Is inderdaad ook wel de beste site die ik er over kon vinden..
Op vrijdag 29 november 2002 14:41 schreef Schorpioen het volgende:
Een hele goede site is www.learntarot.com
Tarot is toch eigenlijk een kwestie van oefening hoor.. eerst een beetje bekend worden met de kaarten gewoon veel doen.
Leuk topic btw, grappig dat dit deel 1 is.. erg positief
Daarmee kun je overigens je hele huis reinigen (heeft met ionisering van luchtmoleculen te maken, iets wat de indianen allang wisten).
Tarot is in mijn ogen vrijwel hetzelfde als meditatie. Je komt in contact met diepere
lagen van je onderbewuste.
quote:Waar kan je dat halen, is het een kruid?
Op zaterdag 30 november 2002 12:43 schreef Anemoon het volgende:
ze in de rook van verbrande Salie te houden.
Je kunt het krijgen in esoterische winkeltjes (je hebt ook wel salie voor door het
eten, maar dat is anders. Die moet je niet hebben)
quote:Probeer hem koste wat het kost te bereiken.
Op zaterdag 30 november 2002 11:58 schreef Anemoon het volgende:
Phetep lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Ik heb niets meer van hem vernomen,
ook niet nadat ik twee personal messages aan hem gestuurd heb de afgelopen week.Wellicht is ie ziek....
De wijn smaakt het best voordat Sinterklaas komt !
Anemoon, ga je ook mee avataartjes wisselen, zoals ik doe ?
quote:Ha ha ha, misschien bel ik hem wel op. Kan ie toch nog de wijn komen proberen!
Op zaterdag 30 november 2002 15:30 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Probeer hem koste wat het kost te bereiken.
De wijn smaakt het best voordat Sinterklaas komt !
Anemoon, ga je ook mee avataartjes wisselen, zoals ik doe ?
Het is een wonder hoe jij die avatars erop krijgt.. ik ga in ieder geval Madeleine
Allbright er nu opzetten (een schat van een mens..... )
quote:Beste Anemoon,
Op zaterdag 30 november 2002 16:23 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ha ha ha, misschien bel ik hem wel op. Kan ie toch nog de wijn komen proberen!
Het is een wonder hoe jij die avatars erop krijgt.. ik ga in ieder geval Madeleine
Allbright er nu opzetten (een schat van een mens.....)
In orde.
Ik heb met Phetep vanmiddag al koffie gedronken.
Probeer een zinnige tekst bij je avataar !
S.v.p. netjes houden !
Sinds vorig jaar heb ik ook de Handl kaarten. Zijn 'n stukje groter met mooie afbeeldingen Zit een klein boekje bij met legpatronen en korte uitleg van de kaarten.
Soms leg ik wel elke dag kaarten, soms een paar maanden niet. Ligt eraan hoe ik in mijn vel zit en wat voor dingen er staan te gebeuren. Bij belangrijke beslissingen oid helpt het me wel er beter over na te denken... Niet zo dat ik mijn beslissing compleet van de kaarten af laat hangen ofzo.
Conclusie: leuk en handig hulpmiddel, maar niet alleszeggend...
quote:Ik heb de Crowley kaarten ook hier liggen maar eerlijk gezegd kan ik er niet veel mee. Ik vind ze te duister en te ver van me af staan, ik heb er geen binding mee. Bij de gewone kaarten (kleine arcana) mis ik de plaatjes, ik heb te weinig houvast.
Op zaterdag 30 november 2002 17:21 schreef Yvonnetje het volgende:
2 jaar geleden voor het eerst "ge-Tarot". Ik had toen Crowley-kaarten met een boek wat erbij zat. Erg duidelijk, en na een tijdje oefenen ging het steeds beter.
quote:Absoluut. Ik gebruik de kaarten nooit om voor mij een beslissing te nemen. Ik stel ook nooit een ja of nee vraag, en neem geen beslissingen alleen omdat het in de kaarten staat ofzo. Ik gebruik het vooral om situaties en dilemma's duidelijker te maken, en om meer door te dringen tot de meer onbewustere kant van mezelf.
Soms leg ik wel elke dag kaarten, soms een paar maanden niet. Ligt eraan hoe ik in mijn vel zit en wat voor dingen er staan te gebeuren. Bij belangrijke beslissingen oid helpt het me wel er beter over na te denken... Niet zo dat ik mijn beslissing compleet van de kaarten af laat hangen ofzo.Conclusie: leuk en handig hulpmiddel, maar niet alleszeggend...
quote:Beste Schorpioen,
Op zaterdag 30 november 2002 17:33 schreef Schorpioen het volgende:[..].Absoluut. Ik gebruik de kaarten nooit om voor mij een beslissing te nemen. Ik stel ook nooit een ja of nee vraag, en neem geen beslissingen alleen omdat het in de kaarten staat ofzo. Ik gebruik het vooral om situaties en dilemma's duidelijker te maken, en om meer door te dringen tot de meer onbewustere kant van mezelf.
Ik ben zelf niet zo thuis in de tarot & numerologie, maar wat mij opvalt is dat er wel degelijk nagedacht is over het decimale stelsel.
d.w.z. 10 is het grondtal van onze cijfer-calculus.
Ik weet wel vaag iets af over Zen en Tarot.
Heeft het wellicht ook iets te maken met de archetypen van Jung ?
m.v.g.
Het is afkomstig van Koot en Bie.
Als je een betere weet, hoor ik het graag.
Zo heb je daarin vertegenwoordigd:
· de astrologie
· de vier elementen
· de archetypen
· numerologie
· kabballah
· de oude verborgen kennis (al vanaf de sumeriërs)
· wicca (pentagrammen)
· de I Tjing
· de oude Chinese filosofie (bijv. Confucius)
· allerlei symboliek die zijn geschiedenis heeft in de vrijmetselarij. (zwaarden, kroontjes, lemniscaten, duiven, lauwerkransen, hagedissen, slangen, kastelen, leeuwtjes, sphinxjes (bijv. rad van fortuin)
· de joods/hebreeuwse tradities (die ook weer voortkomen uit de VM)
· de oude hoofse cultuur (schildknaap/page, koning, koningin, keizerin, ridder)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |