Ik wil graag stemmen.. NU
Kies 1 van beide films ( ) , succes
Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain (fra,2001) [Amelie]
Lola Rennt (Dui,1998) [Run Lola Run]
--- edit: smily ---
[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 29-11-2002 13:47]
California
dolle_hond
Gorro
Grobbel
kamagurka
MadScientist
mamamiep
Mitt
Patvs
pazuzu
Quasar_de_duif
ranja
SODA
Stranger
Vamos
VerbodenAppel
victorinox
DoctorB
sampoo
Pistol_Pete
BJB
Buurvrouw_Rietman
whitekaos
Doc
texelonia
CloudBox
Miss
paricos
Mza
_wie
Radost_FX
sweek
Tfone
Flitspaal
De ronde sluit dinsdag om 12.00 uur
quote:Duidelijk he...
Op vrijdag 29 november 2002 13:34 schreef dolle_hond het volgende:
De Finale:Kies 1 van beide films (
) , succes:P
Lola Rennt (Dui,1998) [Run Lola Run]
Wat je al niet tegenkomt als je op google zoekt
quote:
Lolan (Potente) poikaystävällä Mannilla (Bleibteru) on 20 minuuttia elinaikaa. Jollei Lola saa tuossa ajassa kasaan Mannin hukkaamia huumerahoja, hän saa heittää hyvästit poikaystävälleen. Alkaa armoton kilpajuoksu ajan kanssa. Taustana tapahtumille on suurkaupungin kiihkeä syke. Elokuvassa, niin kuin oikeassakin elämässä, kaikki liittyy kaikkeen. Juokse Lola! on eräänlainen "entäpä jos"- elokuva. Leffa tarjoaa useita vaihtoehtoisia ratkaisumalleja Lolalle, sivuten samalla muiden henkilöiden elämää ja sitä, miten yksi ratkaisu saattaa vaikuttaa muihin ihmisiin. Lähes musiikkivideomainen kerronta nopeine leikkauksineen on nautinto katsoa.
Toen ik die voor het eerst zag was ik toch meer onder de indruk dan van Amélie. Ik had nl. Delicatessen en La Cité des Enfants Perdus al gezien en die vond ik eigenlijk indrukwekkender dan Amélie (en ja die 2 zaten ook in het tournament!!!)
Lola Rennt dus
btw: jammer dat Franka Potente nu weer in een Hollywood film zit, maar goed, het jatten van talent uit Europa door Hollywood is een fenomeen zo oud als film zelf.
Ik weet niet of ik deze film de beste van het tournament is maar een keuze uit deze twee films is niet te moeilijk. Lola rennt is een goede film maar voor "beste ""foreign"" film" vindt ik het te licht.
PS: 3-3
quote:Nou, blijkbaar dus wel..
Op dinsdag 26 november 2002 19:49 schreef SODA het volgende:
* Halve FinaleFesten (Den, 1998) [The Celebration]
La Vita E Bella (Ita, 1997) [Life Is Beautiful]Tsja, dit zijn gewoon ongetwijfeld de twee beste films die nog over zijn, kan geen discussie over bestaan..
In dat geval ga ik gewoon af op de schattigheidswaarde van de beide dames. En laten we eerlijk zijn; dat wint Audrey/Amélie met gemak!
Ahum: I rest my case...
Mijn persoonlijke favoriet heeft gelukkig de finale gehaald. Nog nooit heeft een film mij met zó'n vrolijk gevoel achter gelaten, en dat terwijl ik normaal gesproken niet eens echt van 'feel-good' films houd.
Het was mijn allereerste sneak. Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten. De film begon, en toen duidelijk werd dat er een Franse film gedraaid werd, zag je de hele zaal balen. Sommige gingen zelfs meteen weg. Ik moet zelf bekennen dat ik er ook een beetje een hard hoofd in had, maar uit de hilarische opening leidde ik al af dat dit tog wel eens een leuke film zou kunnen worden. En dat was hij ook, egt een geweldige film. Mooie vormgeving en ongelooflijk hilarisch, zelden zo gelachen bij een film.
Lola rennt vind ik ook een hele goede film, het idee is heel goed, zeker ook één van mij favoriete buitenlandse film, maar Amelie heeft voor mij tog net iets extra's.
Jammer dat La Haine niet zo ver is gekomen. Is tog zeker weten mijn favoriete "Foreign Language"-film.
C'est La Vie
Et voila!
tja, wat moet ik hier van zeggen, aardige en leuke film maar veel meer ook niet. Maar nog net een tikkeltje beter dan Lola Rennt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |