Hoe kan ik meedoen?
Iedereen die mee wil doen aan dit tournament maakt een lijst van zijn/haar twintig beste tv-series. Nummer deze series van 1 t/m 20, waarbij op 1 je favoriete serie staat.
Stuur deze lijst onder vermelding van je nickname op Fok! naar mijn emailadres: mamamiep@hotmail.com.
Het mooiste is als je je top20 ook nog even in dit topic post, zodat we kunnen controleren of alles eerlijk verloopt.
Hoe komen we aan de definitieve lijst?
Elke serie die op nr.1 staat krijgt 20 punten. De serie die op nr.2 staat krijgt 19 punten etc. Daarna worden van alle mailtjes de punten bij elkaar opgeteld en ontstaat de uiteindelijke lijst.
Bij een gelijke stand in punten kijken we naar hoeveel mensen de serie hebben genoemd. Als bijvoorbeeld 3 mensen een bepaalde serie op 1 heeft staan, dan heeft die serie 60 punten. Maar als nu 6 mensen een andere serie allemaal op 9 hebben staan, dan heeft deze serie ook 60 punten. Omdat meer mensen op die 2e serie hebben gestemd, zullen we die door laten gaan. Dit omdat het heel vaak heel moeilijk is om een top 20 op volgorde te zetten en sommigen ze gewoon door elkaar zetten. Snap je het niet (is een beetje vage uitleg, ik weet het), dan kan je altijd om uitleg vragen.
Zeg...er loopt toch al een soort van tournament over de beste tv-serie aller tijden?
Ja, dat klopt. Er loopt eenzelfde soort tournament, alleen dan op de 'oude' manier: elke ronde staan 2 series tegenover elkaar waarvan er telkens 1 door gaat naar de volgende ronde. Met het gelijktijdig spelen van dit tournament kunnen we dus mooi controleren of beide vormen dezelfde winnaar opleveren.
Dit tournament zal net zo lang lopen als [Toernament] beste tv-serie, zodat we gelijktijdig met de uitslag kunnen komen.
Wij (ik en swaery) hopen op de medewerking van velen van jullie!
[Dit bericht is gewijzigd door mamamiep op 27-11-2002 16:04]
1e edit: Knightrider eruit, Heartbreak High erin
2e edit: ER eruit, Alf erin
[Dit bericht is gewijzigd door Stranger op 27-11-2002 15:36]
Nou ja, eervolle vermelding dan maar.
quote:[mierenneukmode]
Op woensdag 27 november 2002 14:47 schreef mamamiep het volgende:
Bij een gelijke stand in punten kijken we naar hoeveel mensen de serie hebben genoemd. Als bijvoorbeeld 3 mensen een bepaalde serie op 1 heeft staan, dan heeft die serie 60 punten. Maar als nu 6 mensen een andere serie allemaal op 10 hebben staan, dan heeft deze serie ook 60 punten. Omdat meer mensen op die 2e serie hebben gestemd, zullen we die door laten gaan.
quote:2x spin city!
Op woensdag 27 november 2002 15:40 schreef TheJackal het volgende:
1. Fawlty Towers
2. Friends
3. Home Improvement
4. Spin City
5. Jiskefet
6. Married with Children
7. Sex and the City
8. Band of Brothers
9. Roseanne
10. Spin City
11. News Radio
12. The Nanny
13. Seinfeld
14. Will and Grace
15. Frasier
16. The Simpsons
17. Southpark
18. According to Jim
19. Finals
20. All Stars
quote:Opgelost.
Op woensdag 27 november 2002 15:34 schreef Stranger het volgende:[..]
[mierenneukmode]
bij plek 10 krijg je 11 punten.. dus 6*11 is 66
Je post telt pas als ik een maikltje heb gehad. Het liefst ook hier posten, maar ik moet iig een mailtje gehad hebben. Ik neem aan dat Stranger ed. zullen wachten tot ze hun lijst compleet hebben en niet meer zullen veranderen, want die hebben nu al het een en ander veranderd.
Als je iets veranderd, stuur dan een nieuw mailtje en zet er duidelijk in dat je al een lijst hebt gestuurd en dat dit een vernieuwde lijst is.
Dank jullie voor de aandacht .
Dit zou het moeten zijn geloof ik...
Maar goed, uiteindelijk toch een top20 gemaakt, de top5 is duidelijk en daarna wordt het een beetje improviseren.
1. Ally McBeal
2. Twin Peaks
3. Buffy The Vampire Slayer
4. Twilight Zone
5. Charmed
---------------------------
6. Fawlty Towers
7. Alias
8. Tour of Duty
9. Allo Allo
10. Dark Angel
11. Family Ties
12. Spijkerhoek
13. Nikita
14. Friends
15. Dynasty
16. Married With Children
17. Mad About You
18. Blake's seven
19. Miami Vice
20. Medisch Centrum West
Paar opmerkingen nog: Ik heb moeite met het beschouwen van French & Saunders en Monthy python als tv-series, ondacnks dat ze wel meedoen met het toernooi heb ik ze voor mijn eigen lijst buiten beschouwing gelaten.
Friends zou een jaar of 2 a 3 geleden absoluut in de top5 hebben gestaan maar kijk ik de laatste tijd nooit meer eigenlijk...
Spijkerhoek, Dynasty, Blake's seven en MCW zijn puur gebaseerd op herinnering hoe ik toen tegen de series aankeek...
Oja de mail komt vanavond laat of morgenavond.
De uitslag:
01. Pretender <---- Jarod rulez
02. Joking Apart <---- Wie kent die serie ook?
03. Father Ted <----- Dougal is geweldig
04. The Profiler <----- Alleen de reeks na Sam zorgde voor niet nummer 1
05. Twin Peaks
06. Allo Allo
07. Men behaving badly
08. Tatort
09. Hill Street Blues
10. Early Edition
11. Medisch Centrum West
12. Cagney and Lacey
13. Opzoek naar Jolanda.
14. De Zevensprong
15. Pipi Langkous
16. Waldolala.
17. Soap
18. Laurel and Hardy
19. Jackass
20. Married With Children
Laatste twee zijn outsiders, zullen ook weinig mensen kennen, maar ach, ik vond ze steengoed. Bob & George was van Kamagurka & Herr Seele, en TMWRNJ was een erg grappige zondagochtend show op BBC2, die grappig genoeg was om op vrijdag na The Simpsons herhaald te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |