Ik vind het uitstekend als mensen GOED worden voorgelicht over neveneffecten van stromingen, politieke ideeën, godsdienstige of filosofische overtuigingen enz... maar vind het een kwalijke zaak als er om der wille van de afschrikking gesjoemeld zo wordt met de werkelijkheidsbevinding dat het plakken van een etiket al te lichtzinnig gebeurt.
Ik heb geen enkel bezwaar tegen valse opmerkingen of een wat aangezette werkelijkheidsverwoording. Laster vind ik echter geen instrument tot bewustmaking van mensen. Ik vrees dat dit middel erger is dan te ongetwijfeld met de beste bedoelingen bestreden kwaal.
Hoe denken jullie er hier over?
quote:Kafka is net zo erg als extreem rechts... maar dan alleen extreem links. Het erge is dat het directe banden heeft met het MDI..... hoezo onafhankelijk.
Op zaterdag 16 november 2002 16:51 schreef fatima het volgende:
[afbeelding]
![]()
Kafka zou zich in zijn graf omdraaien
.
quote:wat een flauwekul... hoe kun je extreem links qua 'erg' nu vergelijken?! het klopt ook gewoon niet. Dat Kafka veel te ver gaat in het opjagen van sommige groeperingen klopt maar dat heeft geen ene fuck met Extreem Links te maken
Op zaterdag 16 november 2002 16:59 schreef Vampier het volgende:[..]
Kafka is net zo erg als extreem rechts... maar dan alleen extreem links. Het erge is dat het directe banden heeft met het MDI..... hoezo onafhankelijk.
quote:Deze linske groep probeert met alle middellen binnen de wet het leven van anderen die niet denken zoals ze willen kapot te maken.... ze zullen hiervoor GEEN elk middel schuwen.
Op zaterdag 16 november 2002 17:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Dat Kafka veel te ver gaat in het opjagen van sommige groeperingen klopt maar dat heeft geen ene fuck met Extreem Links te maken
Lukt het niet op de legale manier dan maar op de manier van muggenziften en het treiteren van mensen. Dat werkt alleen averechts.
quote:Nee? Wat is Kafka dan? Een centrum-links kaartclubje?
wat een flauwekul... hoe kun je extreem links qua 'erg' nu vergelijken?! het klopt ook gewoon niet. Dat Kafka veel te ver gaat in het opjagen van sommige groeperingen klopt maar dat heeft geen ene fuck met Extreem Links te maken
quote:Hét typische voorbeeld van linkse oogkleppen... wake up.
wat een flauwekul... hoe kun je extreem links qua 'erg' nu vergelijken?! het klopt ook gewoon niet. Dat Kafka veel te ver gaat in het opjagen van sommige groeperingen klopt maar dat heeft geen ene fuck met Extreem Links te maken
quote:Dus extreem links is minder erg dan extreem rechts? DAT is pas kul. Voor mij is een extreem linkse groepering net zo gevaarlijk als een extreem rechtse. Per definitie probeert dit soort engerds hun extreme mening op te leggen, omdat zij van mening zijn dat hun mening de enige ware is. Geldt trouwens ook voor extreme religieuze groeperingen... een extremistische christelijke groepering kan net zo blind en gevaarlijk zijn als een extremistische moslim groepering.
quote:Dankzij een extreem liunkse actie zit de politica Wil Schuurmans in een rolstoel. Nu had ik haar als politica bijzonder laag zitten maar het is gewoon een schandaal wat er destijds te Kedichem gebeurde ter bestrijding van de Centrum Democraten.
Op maandag 18 november 2002 12:51 schreef PsyClone het volgende:[..]
Dus extreem links is minder erg dan extreem rechts? DAT is pas kul. Voor mij is een extreem linkse groepering net zo gevaarlijk als een extreem rechtse. Per definitie probeert dit soort engerds hun extreme mening op te leggen, omdat zij van mening zijn dat hun mening de enige ware is. Geldt trouwens ook voor extreme religieuze groeperingen... een extremistische christelijke groepering kan net zo blind en gevaarlijk zijn als een extremistische moslim groepering.
Het gebruikte middel excessief geweld was vele malen erger dan de kwaal van een vergaderend clubje met een weinig politiek correcte mening.
Excessen van rechter- en linkerzijde dienen mijns inziens gewoon te worden benoemd als misdaden.
er wordt gesteld dat de black metal een heidense / anti-christelijke beweging zou zijn.
Daarnaast bevinden zich er binen de black metal onderdelen met fascistoide / rechts extremistische neigingen.
met het monitoren van deze onderdelen, zoals ze ook met bijvoorbeeld de grijze wolven doen, is niks mis (doet de bvd ook)
wat is nou het probleem?
quote:Het probleem is het etiket dat Kafka voor het gemak onschuldigen mee opplakt. Nuancering en gedegen verificatie van klakkeloos verspreide informatie is helaas niet het sterkste punt van deze jonge 'onderzoekers'.
Op dinsdag 19 november 2002 18:05 schreef BigDick het volgende:
volgens mij is er geen sprake van lasterer wordt gesteld dat de black metal een heidense / anti-christelijke beweging zou zijn.
Daarnaast bevinden zich er binen de black metal onderdelen met fascistoide / rechts extremistische neigingen.met het monitoren van deze onderdelen, zoals ze ook met bijvoorbeeld de grijze wolven doen, is niks mis (doet de bvd ook)
wat is nou het probleem?
quote:Dat lijkt me juist geenszins een probleem. Het opplakken van een etiket valt immers ook nog onder de vrijheid van meningsuiting, zelfs in haar tegenwoordige, uiterst restrictieve betekenis. Als je Kafka wilt bestrijden door haar de mond te snoeren, dan ben je zelf Kafka geworden.
Op dinsdag 19 november 2002 18:11 schreef hoppe het volgende:Het probleem is het etiket dat Kafka voor het gemak onschuldigen mee opplakt.
quote:Ik kies er daarom niet voor Kafka de mond te snoeren doch slechts vraagtekens te plaatsen bij de verifieerbaarheid van haar berichtgeving.
Op woensdag 20 november 2002 13:52 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Dat lijkt me juist geenszins een probleem. Het opplakken van een etiket valt immers ook nog onder de vrijheid van meningsuiting, zelfs in haar tegenwoordige, uiterst restrictieve betekenis. Als je Kafka wilt bestrijden door haar de mond te snoeren, dan ben je zelf Kafka geworden.
Terecht merk je op dat we in ons land vrijheid van meningsuiting hebben. Dat geldt dus ook zeker Kafka. Gezien echter sommigen wel heel gemakkelijk gedrukte of gedigitaliseerde meningen voor 'de waarheid' aannemen hoop ik middels dit topic 's mensen bewustwording te vergroten.
Niet in de hoop dat Kafka genegeerd wordt maar in de hoop dat Kafka kritisch gelezen en gewogen wordt alvorens besloten wordt te citeren en te handelen vanuit door Kafka gegenereerde data.
Zodra echter het opplakken van etiketten verandert in regelrechte laster breekt de vrijheid van meningsuiting van de één in op het recht op veiligheid van de ander. Hier is het dan aan de rechter om een oordeel te vellen.
Ik vind dat misstanden dienen te worden benoemd. Ik vind echter ook dat rectificatie en schadeloosstelling verplicht is indien hierdoor veroorzaakte negatieve beeldvorming niet gestaafd kan worden aan feiten.
quote:"Laster" is inderdaad een uitstekend excuus om de vrijheid van meningsuiting te propageren, en er afbreuk aan te kunnen doen als een mening je niet zint.
Op woensdag 20 november 2002 15:24 schreef hoppe het volgende:Zodra echter het opplakken van etiketten verandert in regelrechte laster breekt de vrijheid van meningsuiting van de één in op het recht op veiligheid van de ander.
Het probleem van "regelrechte laster" is dat zij nimmer de gedaante aanneemt van "regelrecht". En wat heeft veiligheid ermee van doen? Zou je Pim Fortuyn niet extreem-rechts mogen noemen als hij hierdoor dusdanig gedemoniseerd wordt dat iemand wel eens een kogel door zijn kop zou willen jassen? Waardoor ligt hij nu onder de groene zoden? De smakeloze meningen van onbeduidende politici of de kogel van Volkert?
quote:Complimenten voor je scherpe analyse.
Op woensdag 20 november 2002 20:54 schreef Claudia_x het volgende:[..]
"Laster" is inderdaad een uitstekend excuus om de vrijheid van meningsuiting te propageren, en er afbreuk aan te kunnen doen als een mening je niet zint.
Het probleem van "regelrechte laster" is dat zij nimmer de gedaante aanneemt van "regelrecht". En wat heeft veiligheid ermee van doen? Zou je Pim Fortuyn niet extreem-rechts mogen noemen als hij hierdoor dusdanig gedemoniseerd wordt dat iemand wel eens een kogel door zijn kop zou willen jassen? Waardoor ligt hij nu onder de groene zoden? De smakeloze meningen van onbeduidende politici of de kogel van Volkert?
Je mag Pim Fortuyn van alles noemen gezien dit onder het recht op vrije meningsuiting valt. Ik vind (voor wat dat waard is) dat je je terdege bewust moet zijn van grenzen aan betamelijkheid.
Natuurlijk had niemand tevoren kunnen voorspellen dat er een gek mede gemotiveerd is door de systematische 'demonisering' van Pim Fortuyn om hem te doden. Achteraf is het gemakkelijk beschuldigen en praten over hadden moeten... Pas nu weten we dat opruiing erg gauw kan geschieden en dat dit tot de onschuldige dood van iemand die opkwam voor zijn eigen mening heeft geleid in een land waar mensen zijn geboren met het recht op openbare verkondiging van een eigen mening.
Nu we weten dat demonisering kan leiden tot absurde reacties betekent het dat we meer verantwoording hebben voor de uitspraken die we doen. Niet iedereen kan die verantwoording aan en het blijft moeilijk heldere richtlijnen te geven voor een leef- en werkbare nuanceringsdosis waaraan (politieke) uitspraken zouden moeten voldoen.
We kunnen daarom slechts met elkaar in open debatten grenzen gaan bepalen opdat het leven in Nederland zo vrij en zo veilig mogelijk geleefd kan worden.
quote:Het probleem met Kafka is dat allerlei journalisten de onderzoeksgegevens van dit gedachtenpolitie-groepje klakkeloos overnemen.
Op dinsdag 19 november 2002 18:11 schreef hoppe het volgende:[..]
Het probleem is het etiket dat Kafka voor het gemak onschuldigen mee opplakt.
Net zoals met het geblaat van de anti-racisme bureau's in Nederland gebeurt. Die goddomme nog gesubsidiëert worden ook
quote:Juist om dat klakkeloze wenste ik hun 'journalistieke' proza kritisch te belichten. Hopelijk motiveert dat mensen hier tot kritisch lezen van teksten. OK, OK een mens houdt altijd iets te wensen over...
Op donderdag 21 november 2002 02:27 schreef R@b het volgende:[..]
Het probleem met Kafka is dat allerlei journalisten de onderzoeksgegevens van dit gedachtenpolitie-groepje klakkeloos overnemen.
Net zoals met het geblaat van de anti-racisme bureau's in Nederland gebeurt. Die goddomme nog gesubsidiëert worden ook
Met dank aan de teruglopende economie wordt niet langer elk lawaaierig initiatief gesubsidieerd. Helaas gaan bij de kaasschaafmethode ter bezuiniging ook goede initiatieven verloren
quote:Ik denk dat je je verhaal dan even af moet maken en uit moet leggen wat Kafka dan precies zegt wat niet waar is.
Op zaterdag 16 november 2002 16:36 schreef hoppe het volgende:
In een muziektopic viel me weer een verhaal op van de paternalistenclub Kafka
http://kafka.antifa.net/blackmetal.htm#NHFIk vind het uitstekend als mensen GOED worden voorgelicht over neveneffecten van stromingen, politieke ideeën, godsdienstige of filosofische overtuigingen enz... maar vind het een kwalijke zaak als er om der wille van de afschrikking gesjoemeld zo wordt met de werkelijkheidsbevinding dat het plakken van een etiket al te lichtzinnig gebeurt.
Ik heb geen enkel bezwaar tegen valse opmerkingen of een wat aangezette werkelijkheidsverwoording. Laster vind ik echter geen instrument tot bewustmaking van mensen. Ik vrees dat dit middel erger is dan te ongetwijfeld met de beste bedoelingen bestreden kwaal.
Hoe denken jullie er hier over?
quote:Er is op Fok! al veel vaker kritisch over Kafka gesproken, je bent echt niet de eerste.
Op donderdag 21 november 2002 02:41 schreef hoppe het volgende:[..]
Juist om dat klakkeloze wenste ik hun 'journalistieke' proza kritisch te belichten. Hopelijk motiveert dat mensen hier tot kritisch lezen van teksten.
quote:Euh, even voor de duidelijkheid, het is toch wel veilig om op dit forum géén probleem met Kafka te hebben?
Op donderdag 21 november 2002 03:04 schreef R@b het volgende:[..]
Er is op Fok! al veel vaker kritisch over Kafka gesproken, je bent echt niet de eerste.
quote:Nee, dan ben je een oogklepdragende links maffialid van de linkse kerk
Op donderdag 21 november 2002 03:11 schreef Short_stop het volgende:[..]
Euh, even voor de duidelijkheid, het is toch wel veilig om op dit forum géén probleem met Kafka te hebben?
Je mening staat vrij hoor, verwacht alleen niet dat iedereen het met je eens is
quote:Hey, mijn oogkleppen zijn hardstikke hip momenteel hoor!
Op donderdag 21 november 2002 03:14 schreef gelly het volgende:Nee, dan ben je een oogklepdragende links maffialid van de linkse kerk
Je mening staat vrij hoor, verwacht alleen niet dat iedereen het met je eens is
Maar ff serieus, gaan we dan over Kafka in discussie ofnie?
quote:Zoals je ziet is men daar al mee bezig
Op donderdag 21 november 2002 03:18 schreef Short_stop het volgende:[..]
Hey, mijn oogkleppen zijn hardstikke hip momenteel hoor!
Maar ff serieus, gaan we dan over Kafka in discussie ofnie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |