abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6746252
Effe copy paste van nu.nl:

Als er maandag verkiezingen voor de Tweede Kamer waren gehouden, zou de SP van negen naar 22 zetels zijn gestegen. Dat valt althans op te maken uit een peiling die Maurice de Hond hield voor het programma Stem van Nederland (SBS).

De VVD zou er ook flink op vooruit gaan met een stijging van 24 naar 31 zetels. De Partij van de Arbeid zou van 23 naar 25 zijn gegaan. Het CDA zou er slechts een zetel op vooruit zijn gegaan en uitkomen op 44 zetels.

De LPF hield maandag bij De Hond zes van de huidige 26 zetels over. GroenLinks bleef maandag in dezelfde peiling steken op tien, D66 ging van zeven naar zes, de ChristenUnie van vier naar drie, de SGP bleef op twee en Leefbaar Nederland zou nog één zetel mogen bezetten.

De peiling is van 8 tot en met 10 november gehouden onder meer dan 2000 mensen.

-------------------------------

Vreemd, zo'n geweldige groei had ik niet voorzien bij de SP.
Zelf heb ik niet erg veel op met de SP, maar Marijnissen vind ik wel een erg aardige man, 1 van de weinig in de politiek waarvan ik denk dat hij'echt 't beste met de mensen voor heeft. Wel raar dat SP zo geweldig groeit, terwijl Groen-Links 'slechts' 10 zetels zou krijgen als er nu gestemd zou worden. Zo ver liggen de beide partijprogramma;s nou ook weer niet uit elkaar. Ook vreemd dat D'66 totaal in het puin ligt. Als ik Thom de Graaff was, zou ik m'n consequenties trekken en opstappen, slechter dan dit kan toch niet meer.

maandag 11 november 2002 @ 20:36:02 #2
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_6746323
Ik denk dat Rosenmoller zich vooral gehaat heeft gemaakt met z'n houding na de val van het kabinet.

Ook z'n aktie van vandaag richting SP zal geen goed voor hem doen.

Ik vond Rosenwater een goed politicus die normale taal kon praten en zich tegen het politieke gewouwel keerde, maar tegenwoordig ik echt van hem.

Wat dat betreft doet Marijnissen het beter.

En ja, ik stem SP, en ja ik stem op het programma. Dit om de reacties vast voor te zijn. Dat Marijnissen een positieve gast is is mooi meegenomen, maar geen hoofdreden om SP te stemmen

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
pi_6746368
Ik geloof niet dat dit structureel is. Meer 'bij gebrek aan beter'. Rosenmöller is over z'n hoogtepunt heen, Marijnissen wordt door vriend en vijand gezien als eerlijk mens en als 'man van de straat'; bovendien heeft hij voor 15 mei niet echt stelling genomen tegen Fortuyn, zoals PvdA en GroenLinks. Dat heeft voor hem, evenals voor Balkenende, niet echt verkeerd uitgepakt. Deels hadden hij en Fortuyn ook wel dezelfde analyse. De SP is een van de weinige langer zittende nog 'onbesmette' partijen.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 11-11-2002 20:40]

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6746376
Wat is de motivatie eigenlijk voor de SP-stemmer, leg eens kort uit waarom de SP (en niet GL/PvdA/CDA/VVD etc). Ik ben er zelf namelijk erg benieuwd naar.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6746384
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:38 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik geloof niet dat dit structureel is. Meer 'bij gebrek aan beter'.
Niet genoeg linkse partijen?
  Trouwste user 2022 maandag 11 november 2002 @ 20:40:18 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_6746404
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:38 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik geloof niet dat dit structureel is. Meer 'bij gebrek aan beter'.
Totdat de PVDA weer een linkse partij wordt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 11 november 2002 @ 20:40:42 #7
19775 Slam
The True AoD
pi_6746412
Van de FP, hier sluit ik me graag bij aan:
quote:
Marijnissen was de enigste die geen voor oordelen had over de LPF. Hij was het niet eens met de standpunten maar ging niet over tot het beledigen van Pim Fortuyn zelf. Ik vind Marijnissen de enigste linkse politicus waarmee ik met sommige dingen nog wel eens ben.
====
No offence, maar ik vind het juist lovend dat Marijnissen de énige politicus was die niet afgaf op Fortuyn.

Een lulletje Rosenwater geniet absoluut geen vertrouwen meer; elke GL-stemmer in mijn omgeving is overgestapt op de SP.

(En nee, ik stem rechts en dus zéker geen SP).

SP
Ik denk dat ik ook maar op de SP ga stemmen
Rosenmuller vind ik echt een maf, eerst loopt ie keihard te slijmen bij de SP om samenwerking (alsof de SP daar op in gaat met 8 jaar paarse PvdA) en nu plotseling keihard op ze afgeven he will never get my vote!

[Dit bericht is gewijzigd door Slam op 11-11-2002 20:43]

Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  maandag 11 november 2002 @ 20:40:48 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_6746414
Bah de SP, nouja zolang het CDA maar niet veel meer groeit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6746426
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:40 schreef Slam het volgende:
Van de FP, hier sluit ik me graag bij aan:
[..]

SP [afbeelding]
Ik denk dat ik ook maar op de SP ga stemmen

Waarom?
pi_6746451
quote:
GroenLinks opent aanval op SP
GroenLinks-leider Rosenmöller verwijt SP-leider Marijnissen veel te weinig stelling te hebben genomen tegen de LPF.Dat verklaart volgens hem de zetelwinst voor de SP in de peilingen, terwijl GroenLinks in die steekproeven stabiel blijft.De GroenLinks-leider zei dat bij de presentatie van het verkiezingsmanifest Protest Perspectief. Rosenmöller stelt dat de SP het op een aantal 'linkse' thema's de afgelopen maanden heeft laten afweten.Zo was de SP "totaal afwezig" toen GroenLinks en de PvdA probeerden de bezuinigingen op de Melkertbanen ongedaan te maken.
(bron: NOS teletekst)
pi_6746490
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:42 schreef schatje het volgende:

[..]

(bron: NOS teletekst)

Dom van Rosenmöller om op de SP af te geven, hij gooit zijn eigen glazen in. Al heeft hij niet helemaal ongelijk.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6746541
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:44 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dom van Rosenmöller om op de SP af te geven, hij gooit zijn eigen glazen in. Al heeft hij niet helemaal ongelijk.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 dingen.......
Af en toe is het verstandiger je mond dicht te houden, ipv te zeggen wat je denkt. Dat is toch eigenlijk waar 't in de politiek om draait??
  maandag 11 november 2002 @ 20:47:32 #13
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_6746555
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:39 schreef Kennyman het volgende:
Wat is de motivatie eigenlijk voor de SP-stemmer, leg eens kort uit waarom de SP (en niet GL/PvdA/CDA/VVD etc). Ik ben er zelf namelijk erg benieuwd naar.
http://www.sp.nl/partij/theorie/program/verkorteversie.stm

Dat. En verder de actieve betrokkenheid van de SP (let wel niet alleen Marijnissen, maar vele SP'ers, zowel kamerleden als andere leden. Sp is een partij die niet alleen z'n mond opendoet, maar ook doet wat ie zegt.

Dit terwijl vele andere partijen het te druk hebben met "de zwakste schakel" of "wie heeft het beste ego"

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
pi_6746607
Wat moet je toch met de SP?
Het zijn gewoon de armere mensen die nu ineens wakker worden en op de SP stemmen, hopen dat de SP hun leven betert. Maar in werkelijkheid moeten de uitkeringen omhoog (nog meer een reden om een uitkering te krijgen of te behouden, nog meer AZCérs die een uitkering willen), en gaan de meerverdieners nog meer belasting betalen (omdat ze hard werken en een hoge opleiding hebben gehad).
En dan zuigen ze ook nog eens de hele infrastructuur van Nederland leeg. (denk aan Schiphol, betuwelijn, de auto, etc). En met die dingen (enja dat zijn maar een paar van die gruwelijke standpunten) gaat Nederland gewoon kei hard de afgrond in.

Volgens mij zou de SP het liefste "Leve het communisme" op hun pamfletten zetten.

pi_6746624
Voor alles n.a.v. de verschillende opiniepeilingen zie [Centraal] Opiniepeilingentopic.

Voor de aanval van Rosenmöller op de SP zie Verschil SP en GroenLinks?.

En je mening over de SP kan je ook nog in Waarom SP stemmen? Deel 2 kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-11-2002 20:55]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')