Op voorwaarde dat er z.s.m. verkiezingen worden gehouden is ijzervreter, oud premier, Bibi Netanyahu terug als minister in het romp-kabinet van Sharon. Waarom geloof ik dat dit geen goed nieuws is...? Waarom geloof ik dat dit olie op het vuur gooien is...?
Ergens is hij zelfs erger dan Sharon: Sharon is een onbehouwen randebiel die bij elke gelegenheid zwaar geweld toepast.
Netanyahu werkt daarentegen achter de schermen... Met vriendjespolitiek, lobbypraktijken en chantage... Hij is een evengrote klootzak als Sharon, maar hij werkt veel sneakier.
quote:Kom kom, zijn ongerustheid is authentiek, alleen de door hem voorgestelde middelen zijn op dit moment niet opportuun...
Op zondag 3 november 2002 19:57 schreef motown het volgende:
Omdat het een achterbakse corrupte rat is, daarom.Ergens is hij zelfs erger dan Sharon: Sharon is een onbehouwen randebiel die bij elke gelegenheid zwaar geweld toepast.
Netanyahu werkt daarentegen achter de schermen... Met vriendjespolitiek, lobbypraktijken en chantage... Hij is een evengrote klootzak als Sharon, maar hij werkt veel sneakier.
quote:Hou nou eens op met het in bescherming nemen van dat stelletje schorem!
Op zondag 3 november 2002 19:59 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kom kom, zijn ongerustheid is authentiek, alleen de door hem voorgestelde middelen zijn op dit moment niet opportuun...
Als ik mocht stemmen had ik zeer zeker op Bibi gestemt aangezien hij na Mofaz de beste man is om de regering te gaan leiden wat zeer zeker te verwachten is na de komende verkiezingen.
quote:Wie neemt de Israëli eens in bescherming, vraag ik me altijd af.
Op zondag 3 november 2002 20:08 schreef motown het volgende:[..]
Hou nou eens op met het in bescherming nemen van dat stelletje schorem!
quote:Dus jij bent niet bang dat Mofaz en Netanyahu de boel nog verder laten escaleren...?
Op zondag 3 november 2002 20:10 schreef BAZZA het volgende:
Een erg goede ontwikkeling, Bibi is een slimme man met een goed inzicht in de huidige problematiek waar de staat Israel op dit moment mee zit.Als ik mocht stemmen had ik zeer zeker op Bibi gestemt aangezien hij na Mofaz de beste man is om de regering te gaan leiden wat zeer zeker te verwachten is na de komende verkiezingen.
quote:Nee niet op de langere termijn, de huidige situatie is niet goed voor allebei de kanten.
Op zondag 3 november 2002 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
Dus jij bent niet bang dat Mofaz en Netanyahu de boel nog verder laten escaleren...?
De enige oplossing het te sturen van de Jordaniers en Egyptenaren naar hun eigen landen zoals de Polen dat ook met de moffen hebben gedaan na WO2.
Dat zal even voor wat conflicten zorgen maar op de langere termijn is er geen betere oplossing voor handen.
quote:Dat meen je niet! Hallo! United States of America?!
Op zondag 3 november 2002 20:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Wie neemt de Israëli eens in bescherming, vraag ik me altijd af.
En in mindere mate bepaalde landen in de EU?
Wat een onzinnige reactie van jou, zeg.
En ik heb het trouwens over de Israelische regering, niet de gehele Israelische bevolking.
Het bewijst maar weer eens dat jij het conflict daar niet objectief kunt volgen.
quote:Jij wel zeker ?
Op zondag 3 november 2002 20:17 schreef motown het volgende:
Het bewijst maar weer eens dat jij het conflict daar niet objectief kunt volgen.
als je nu: ja zegt ben je echt een running gag
quote:Schijnbaar toch wel. 1 eis is dat hij wil dat Arafat verbannen wordt.
Op zondag 3 november 2002 20:14 schreef golfer het volgende:
Hij zal die post op Buitenlandse zaken echt niet aanvaarden omdat hij voor Sharon onmogelijke eisen stelt.
quote:Bibi wil idd de next primeminister worden...
Bibi is alleen maar bezig met de interne strijd bij de Likud-partij en wil Sharon als leider weer opvolgen.
quote:Ik geef zeker toe dat ik er emotioneel bij betrokken ben, dus nee, ik ben niet objectief.
Op zondag 3 november 2002 20:22 schreef BAZZA het volgende:[..]
Jij wel zeker ?
als je nu: ja zegt ben je echt een running gag
Maar een werkelijk objectief persoon zou zich toch echt afvragen waarom het altijd de onderdrukte partij is die van de meeste buitenstaanders het nadeel van de twijfel krijgt.
Nu jij weer.
Oh, en ryan3... Wat ben je stil, man... Echt een uitdaging ben je niet...
quote:Ze onderdrukken elkaar op dit moment allebei evenzeer.
Op zondag 3 november 2002 20:25 schreef motown het volgende:Maar een werkelijk objectief persoon zou zich toch echt afvragen waarom het altijd de onderdrukte partij is die van de meeste buitenstaanders het nadeel van de twijfel krijgt.
quote:Wow... Echt een consessie van jouw kant hoor...
Op zondag 3 november 2002 20:30 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ze onderdrukken elkaar op dit moment allebei evenzeer.
Maar het klopt niet. Israel is de bezetter en onderdrukt daarmee de gehele Palestijnse bevolking. Terrorisme is fout en veroordeel ik, maar er zijn nog altijd veel meer Palestijnse burgers gedood door Israeliers dan omgekeerd. En ook de Palestijnen die niet worden gedood worden dagelijks getreiterd en vernederd door de Israelische bezetter.
quote:Ik ben niet stil, ik ben verstandig. Ik laat me niet verleiden tot een vrij zinloos debat pro of contra de Palestijnen. Bovendien kan men hiervoor terecht in het Oog. Wat ik aansnijd is of men denkt dat het aantreden van Bibi Netanyahu wellicht niet olie op het vuur gooien is, aangezien men door zijn doorgaans onverzoenlijke instelling helemaal niet nader tot elkander komt...
Op zondag 3 november 2002 20:25 schreef motown het volgende:[..]
.
Oh, en ryan3... Wat ben je stil, man... Echt een uitdaging ben je niet...
quote:De "palestijnen" wonen op wat nu Israelisch grondgebied is nadat hun landen een oorlog hebben verloren, ze mogen niet eens terug naar huis
Op zondag 3 november 2002 20:34 schreef motown het volgende:
Wow... Echt een consessie van jouw kant hoor...Maar het klopt niet. Israel is de bezetter en onderdrukt daarmee de gehele Palestijnse bevolking. Terrorisme is fout en veroordeel ik, maar er zijn nog altijd veel meer Palestijnse burgers gedood door Israeliers dan omgekeerd. En ook de Palestijnen die niet worden gedood worden dagelijks getreiterd en vernederd door de Israelische bezetter.
stel je voor dat de moffen hun broeders uit Polen niet terug hadden genomen de schuld ligt dus bij de Arabieren die hun eigen mensen op deze manier gerbuiken om Israel te pesten, dat die palestijntjes zich daarvoor laten gebruiken is nog dommer.
ze worden "onderdrukt" omdat ze oorlog blijven voeren ookal is er geen officiele oorlog meer, daartegen blijven ze de Israeliers zonder goede reden onderdrukken.
oplossing: ga lekker terug naar Jordanie en Egypte
quote:En mijn antwoord was hopelijk duidelijk: Netanyahu's herintrede in de Israelische regering zal alleen maar negatieve gevolgen hebben... Hoewel... Er is de hoop dat de meerderheid van de Israelische stemmers eindelijk weer gaan nadenken en Likud definitief laten vallen als een baksteen. Maar dat zal wel weer niet...
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik ben niet stil, ik ben verstandig. Ik laat me niet verleiden tot een vrij zinloos debat pro of contra de Palestijnen. Bovendien kan men hiervoor terecht in het Oog. Wat ik aansnijd is of men denkt dat het aantreden van Bibi Netanyahu wellicht niet olie op het vuur gooien is, aangezien men door zijn doorgaans onverzoenlijke instelling helemaal niet nader tot elkander komt...
quote:Ik hoop ook dat men vooral stemt op de arbeiderspartij, maar ik denk niet dat Netanyahu's aantreden dit voor elkaar zal spelen. Netanyahu heeft nu eenmaal een goede pr, zoals men zich nog wel herrinert van tijdens de Golfoorlog. Ik kan me ook voorstellen dat veel Israëli's eindelijk snakken naar drastische maatregelen, zoals een muur om het hele zootje aanleggen... Ikzelf hoop niet dat de heren van de harde lijn ervoor zorgen dat dit idd nog de enige oplossing is...
Op zondag 3 november 2002 20:48 schreef motown het volgende:[..]
En mijn antwoord was hopelijk duidelijk: Netanyahu's herintrede in de Israelische regering zal alleen maar negatieve gevolgen hebben... Hoewel... Er is de hoop dat de meerderheid van de Israelische stemmers eindelijk weer gaan nadenken en Likud definitief laten vallen als een baksteen. Maar dat zal wel weer niet...
quote:Je weet dat dat gelul is. Check de diverse VN resoluties. De mening van de Arabische landen is nooit meegewogen toen het Westen besloot het stichten van een Israelische staat toe te staan. En zelfs als je het de Arabische landen kunt kwalijk nemen, zelfs dat is dat nog geen excuus om gebieden etnisch te zuiveren.
Op zondag 3 november 2002 20:42 schreef BAZZA het volgende:[..]
De "palestijnen" wonen op wat nu Israelisch grondgebied is nadat hun landen een oorlog hebben verloren, ze mogen niet eens terug naar huis
quote:Wat er met de Sudetenduitsers is gebeurd was evengoed fout: je straft collectief een hele bevolkingsgroep voor misdaden die door politici en militairen zijn gepleegd.
stel je voor dat de moffen hun broeders uit Polen niet terug hadden genomende schuld ligt dus bij de Arabieren die hun eigen mensen op deze manier gerbuiken om Israel te pesten, dat die palestijntjes zich daarvoor laten gebruiken is nog dommer.
quote:Wie bedoel je met "ze"? Er is nooit een goede reden om een volk te onderdrukken, en verzet daartegen is altijd legitiem, zolang dat verzet is gericht op de militaire aanwezigheid van de bezetter. Terroristische aanslagen zijn dus zeker niet legitiem, maar geruilla-aanslagen tegen de militaire bezettingsmacht wel degelijk!
ze worden "onderdrukt" omdat ze oorlog blijven voeren ookal is er geen officiele oorlog meer, daartegen blijven ze de Israeliers zonder goede reden onderdrukken.
quote:En ga jij maar lekker terug naar Amerika of Rusland of waar je ook vandaan kwam.
oplossing: ga lekker terug naar Jordanie en Egypte
Als ik zie hoe je Amerika en Israel de hemel inprijst en tegelijkertijd Nederland en Europa afzeikt, waarom woon jij hier dan eigenlijk?
Attentie mods: dat laatste was een sarcastische reactie op BAZZA's provocatieve opmerking dat de Palestijnen (of ikzelf?) "terug"-moesten naar landen waar ze weliswaar niet zelf vandaan komen, maar waarvan de bevolkingsgroep voldoende aan hen verwant is om het "erheenschoppen" te rechtvaardigen. Als BAZZA per se in Nederland wil blijven wonen, dan doet hij maar.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 03-11-2002 20:58]
quote:Maar die bloedzuiger is betrokken geweest bij een corruptieschandaal! En ook hij is al premier geweest en toen heeft hij ook totaal geen vooruitgang geboekt! Hebben de Israelische kiezers dan zo'n korte langetermijngeheugen?
Op zondag 3 november 2002 20:52 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik hoop ook dat men vooral stemt op de arbeiderspartij, maar ik denk niet dat Netanyahu's aantreden dit voor elkaar zal spelen. Netanyahu heeft nu eenmaal een goede pr, zoals men zich nog wel herrinert van tijdens de Golfoorlog. Ik kan me ook voorstellen dat veel Israëli's eindelijk snakken naar drastische maatregelen, zoals een muur om het hele zootje aanleggen... Ikzelf hoop niet dat de heren van de harde lijn ervoor zorgen dat dit idd nog de enige oplossing is...
quote:Lief dat je het ook even aan de mods wil melden
Op zondag 3 november 2002 20:55 schreef motown het volgende:
Attentie mods: dat laatste was een sarcastische reactie op BAZZA's provocatieve opmerking dat de Palestijnen (of ikzelf?) "terug"-moesten naar landen waar ze weliswaar niet zelf vandaan komen, maar waarvan de bevolkingsgroep voldoende aan hen verwant is om het "erheenschoppen" te rechtvaardigen. Als BAZZA per se in Nederland wil blijven wonen, dan doet hij maar.
quote:Had je voor de rest nog iets nuttigs te melden, meneer de hardliner?
Op zondag 3 november 2002 20:59 schreef BAZZA het volgende:[..]
Lief dat je het ook even aan de mods wil melden
Israel is een schurkenstaat die consequent op grote schaal de mensenrechten schendt. Terrorisme is ook fout, maar niets dan een directe reactie van Israel's acties. De enige reden waarom het Westen dat kutland beschouwt als "one of us" is omdat het de onvoorwaardelijke steun geniet van de VS.
Wacht maar, totdat dat land de regio zo pisnijdig maakt, dat ze zich niet meer laten afschrikken door kernwapens of Amerikaanse bescherming. Het hoeft verdorie helemaal niet zo! Als ze de Palestijnen nou eindelijk eens in hun waarde laten en hen de gelegenheid geven om zichzelf onafhankelijk te ontwikkelen, dan zal Israel vanzelf wel vrede kennen.
Maar nee, haat en wraaklust is zoveel makkelijker dan pragmatisme en denken op de lange termijn.
Fuck you Sharon, fuck you Netanyahu en fuck you generaal Mofaz.
I'll see you all in the Hague some day!
quote:Had je voor de rest nog iets nuttigs te melden, meneer de hardliner?
Op zondag 3 november 2002 21:05 schreef motown het volgende:Had je voor de rest nog iets nuttigs te melden, meneer de hardliner?
Israel is een schurkenstaat die consequent op grote schaal de mensenrechten schendt. Terrorisme is ook fout, maar niets dan een directe reactie van Israel's acties. De enige reden waarom het Westen dat kutland beschouwt als "one of us" is omdat het de onvoorwaardelijke steun geniet van de VS.
Wacht maar, totdat dat land de regio zo pisnijdig maakt, dat ze zich niet meer laten afschrikken door kernwapens of Amerikaanse bescherming. Het hoeft verdorie helemaal niet zo! Als ze de Palestijnen nou eindelijk eens in hun waarde laten en hen de gelegenheid geven om zichzelf onafhankelijk te ontwikkelen, dan zal Israel vanzelf wel vrede kennen.
Maar nee, haat en wraaklust is zoveel makkelijker dan pragmatisme en denken op de lange termijn.
Fuck you Sharon, fuck you Netanyahu en fuck you generaal Mofaz.
I'll see you all in the Hague some day!
quote:Bedenk eens wat origineels, havik.
Op zondag 3 november 2002 21:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Had je voor de rest nog iets nuttigs te melden, meneer de hardliner?
En reageer ook eens inhoudelijk, of geef tenminste eerlijk toe uitgeluld te zijn.
quote:Uitgeluld ? mwah ik ga niet net als jij een paar keer hetzelfde posten om intressant te doen.
Op zondag 3 november 2002 21:10 schreef motown het volgende:
Bedenk eens wat origineels, havik.En reageer ook eens inhoudelijk, of geef tenminste eerlijk toe uitgeluld te zijn.
en van jou heb ik nog nooit ook maar iets origineels gezien, terreurknuffelaar.
quote:"Terreurknuffelaar" me reet. Ik heb het terrorisme van Hamas, Jihad e.d. meerdere malen veroordeeld. Jij hebt daarentegen de Israelische oorlogsmisdaden nooit veroordeeld. Wat zeg je daarvan?
Op zondag 3 november 2002 21:22 schreef BAZZA het volgende:[..]
Uitgeluld ? mwah ik ga niet net als jij een paar keer hetzelfde posten om intressant te doen.
en van jou heb ik nog nooit ook maar iets origineels gezien, terreurknuffelaar.
quote:Bedankt voor het aanbieden maar aan je reet heb ik geen behoefte.
Op zondag 3 november 2002 21:36 schreef motown het volgende:
"Terreurknuffelaar" me reet.
quote:En Arafat verdedigt, nogal een contradictie.
Op zondag 3 november 2002 21:36 schreef motown het volgende:Ik heb het terrorisme van Hamas, Jihad e.d. meerdere malen veroordeeld.
quote:Israel heeft (nog) geen oorlogsmisdaden gepleegt.
Op zondag 3 november 2002 21:36 schreef motown het volgende:Jij hebt daarentegen de Israelische oorlogsmisdaden nooit veroordeeld. Wat zeg je daarvan?
quote:OMG!
Op zondag 3 november 2002 21:39 schreef BAZZA het volgende:Israel heeft (nog) geen oorlogsmisdaden gepleegt.
quote:Zeggen dat Arafat een terrorist is is puur Israelische propaganda napraten. Er is een verschil tussen vrijheidsstrijders en terroristen. Dat Arafat betrokken zou zijn bij terroristische aanslagen is nooit door de Israeliers bewezen.
Op zondag 3 november 2002 21:39 schreef BAZZA het volgende:[..]
Bedankt voor het aanbieden maar aan je reet heb ik geen behoefte.
[..]En Arafat verdedigt, nogal een contradictie.
[..]
quote:
Israel heeft (nog) geen oorlogsmisdaden gepleegt.
quote:Hahahaha dikke LOL !
Op zondag 3 november 2002 22:32 schreef motown het volgende:Zeggen dat Arafat een terrorist is is puur Israelische propaganda napraten. Er is een verschil tussen vrijheidsstrijders en terroristen. Dat Arafat betrokken zou zijn bij terroristische aanslagen is nooit door de Israeliers bewezen.
ga maar weer fijn Al-jazeera kijken want die onzin die jij verspreid hoort alleen daar thuis.
dag motown
bron ANP:
quote:
Netanyahu zei zondag dat hij als voorwaarde heeft gesteld dat Sharon snel nieuwe verkiezingen uitschrijft. Voor de publieke omroep zei Netanyahu dat hij de premier tevens heeft gevraagd de Palestijnse leider Yasser Arafat te verbannen. Ook adviseerde hij zijn partijgenoot het verzoek van de Europese Unie, om mee te werken aan de vorming van een Palestijnse staat, af te wijzen.Medewerkers van Sharon stelden dat premier in zijn nopjes was met de toezegging van Netanyahu om minister te worden. Ook liet ze weten dat Sharon de door Netanyahu voorwaarden ,,zou bestuderen''.
quote:Volgens mij wel, want ik zie de gelijkenis totaal niet. De enige overeenkomst is het grijze haar.
Op zondag 3 november 2002 22:54 schreef speknek het volgende:
Ben ik overigens de enige die Netanyahu wat van Harrison Ford weg vind hebben?
Best wel een belediging voor Harrison Ford trouwens. Die speelt altijd de rechtschapen fatsoensrakker. Wat een schril contrast met Netanyahu's karakter...
quote:Nee, maar ook qua uiterlijk zie ik de gelijkenis niet.
Op zondag 3 november 2002 23:03 schreef speknek het volgende:
Ik had het niet over het karakter, maar het uiterlijk (al is het te hopen dat hij slechts acteert). Hij heeft dezelfde mond en oogopslag. Maar goed, dit is offtopic dus laat maar.
Maar zoals jij zegt: on-topic maar weer.
,
.
Zie je! Dezelfde mond! Maar voor de rest ook weer niet zo erg nee.
en dan maar ontopic: Ik weet niet of het extra olie op het vuur is. Netanyahu komt op mij in ieder geval over als een intelligentere, bedeesdere man dan Sharon. Maar misschien zit in die mastermind manier wel het gevaar. Ik zie hem in ieder geval minder snel provocerende acties zoals de tempelberg beklimmen doen wat dan een volkswoede tot gevolg heeft. Voor de israeli's is hij dus wellicht een geschiktere man. Voor de palestijnen weet ik het niet echt. De keuze tussen twee kwaden natuurlijk. Alhoewel er volgens mij ook tussen de palestijnen wel een grote groep zit die graag absolute segregatie van alle joden en moslims willen zien.
quote:Nu je het zegt heb je wel een beetje gelijk
Op zondag 3 november 2002 23:09 schreef speknek het volgende:
Okee het moet nog even:
Zie je! Dezelfde mond! Maar voor de rest ook weer niet zo erg nee.
quote:
JERUZALEM (ANP) - President Katzav van Israël heeft dinsdag de ontbinding van het parlement en nieuwe verkiezingen aangekondigd. Binnen negentig dagen moeten er nu verkiezingen komen.Katsav zei te verwachten dat de verkiezingen begin februari worden gehouden, ongeveer negen maanden eerder dan was gepland. Eerder meldden de media dat 4 februari als datum is vastgesteld.
De bekendmaking kwam zes dagen nadat de ministers van de Arbeidspartij uit de regering van premier Sharon waren gestapt. De Arbeidspartij was het niet eens met het besluit van Sharon over de financiering van joodse nederzettingen.
Katsav zei dinsdag tijdens een persconferentie dat Sharon tot de conclusie was gekomen dat hij in het parlement niet langer op steun kan rekenen om een stabiele regering te vormen. Sharon had nog slechts de steun van 55 parlementariërs in het 120 zetels tellende parlement. Sharon overleefde maandag drie moties van wantrouwen.
De Israëlische ex-premier Netanyahu heeft dinsdag definitief ingestemd met zijn aanstelling als de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken. Hij had premier Sharon al eerder toezegd de post te willen, maar onder de voorwaarde dat er vervroegde verkiezingen zouden komen. Netanyahu vervangt minister Peres, die samen met de andere bewindslieden van de Arbeidspartij uit de coalitie is gestapt.
Politieke waarnemers voorspellen dat de rechtse Likud-partij van Sharon het bij de volgende verkiezingen goed zal doen. Veel Israëliërs zijn sinds de zelfmoordaanslagen naar rechts opgeschoven en willen harde maatregelen.
quote:Uiteindelijk zijn die twee toch een pot nat, behalve dat Netanyahu intelligenter en dus onvoorspelbaarder en op langere termijn gevaarlijker is.
Op dinsdag 5 november 2002 16:19 schreef Kennyman het volgende:
Maar dit is toch eigenlijk ook een beetje een nadeel voor Netanyahu, want hij had juist de verkiezingen als 'onmogelijke eis' gesteld, zodat hij niet was gebonden aan enige macht van Sharon. Wat dus nu wel het geval is, want Sharon is zijn baas en dus verantwoordelijke. Toch?
Maar ze zullen geen van beiden Israel of de Palestijnen vrede brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |