Wat zijn de 10 beste films die je dit jaar gezien hebt? En dan gaat het dus om films die dit jaar in Nederland in première gingen.
Mijn Top 10:
1. Fucking Åmål
2. The Sixth Sense
3. American Beauty
4. Toy Story 2
5. Magnolia
6. Frequency
7. The Insider
8. Boys Don't Cry
9. Beautiful People
10. Election
Ik vind 1999 het beste filmjaar ooit. Van dat jaar kwamen er velen dit jaar in Nederland uit uiteraard. 8 films uit mijn top 10 zijn van 1999, 1 van 1998 (FÅ) en 1 van 2000 (Frequency). Begin dit jaar vond ik dan ook echt geweldig, qua filmaanbod. Per week kwamen er wel 3 echt goeie films uit.
Met name de Top 3 is echt belachelijk goed. Alle 3 staan in m'n top 10 aller tijden. Binnen 1 maand 3 van de beste films die er ooit gemaakt zijn zien, dat is nou nog 's genieten. American Beauty is trouwens een film die ik elke keer kijken weer even geweldig vind. Zou nog wel 's een plaatsje kunnen stijgen. Fucking Åmål staat toch wel erg vast op nummer 1. De film gaf me het meest intense gevoel dat ik ooit bij een film gevoeld heb.
quote:Idd! Jammer dat maar zo weinig mensen dat door hebben...
Op 29 oktober 2000 18:37 schreef Trainspotter het volgende:
Fucking Amal is echt een wereldfilm.
quote:twijfelachtig, maar goed, vooruit
Op 29 oktober 2000 15:23 schreef Arcee het volgende:
En dan gaat het dus om films die dit jaar in Nederland in première gingen.
2. The Sixth Sense
Is The Straight Story nog van 2000? Zoja dan is dat voor mij de absolute nummer 1. Zonee dan weet ik het niet
quote:Er is wel heel wat afgesneakt en in voorpremière gegaan enzo eind vorig jaar, maar de offciële première van TSS was echt dit jaar (6 januari geloof ik)
Op 09 november 2000 10:44 schreef SunChaser het volgende:
twijfelachtig, maar goed, vooruit
quote:Mager filmjaar? Jij gaat nooit naar de bioscoop?
Op 09 november 2000 10:48 schreef Jarno het volgende:
Ik zou er geen 10 kunnen opnoemen zeg.
Wat mij betreft een mager filmjaar.
quote:Helaas, die ging vorig jaar al in NL in première. Mooie film idd, vooral dankzij de prachtige muziek en de fraaie beelden.
Is The Straight Story nog van 2000?
Ik heb geen top10, mar films die me bijbleven zijn: TSS, AB, Boys Don't Cry, High Fidelity, TS2, SP bigger-longer-uncut, AP2 (erg goed) en Road Trip.
Beetje tegenvallers: James Bond (of was dat al dec1999), Perfect Storm, American Pie.
quote:Niet zo heel erg veel nee.
Op 09 november 2000 11:01 schreef Arcee het volgende:
Jij gaat nooit naar de bioscoop?
Meneer Lynch moet maar weer eens een film gaan draaien! Tot nu toe zijn zijn films de enige die echt blijven hangen. Heb alles op VHS (gekocht) en ben nu over aan het stappen naar DVD's.
Meer films heb ik niet gezien
Maar voorals er een aantal films die ik extreem goed vond:
1. Magnolia
3. Fight Club
2. Three Kings
Maar of dat allen 2000 was weet ik niet.
quote:HF heb ik niet gezien, maar de rest vond ik ook goed tot erg goed (gister toevallig TS2 weer gezien). Eén uitzondering: AP2, die vond ik echt tegenvallen. AP1 vond ik verrassend leuk, maar AP2 vond ik erg flauw.
Op 09 november 2000 11:02 schreef SunChaser het volgende:
Komt omdat End of Days zo flopte.Ik heb geen top10, mar films die me bijbleven zijn: TSS, AB, Boys Don't Cry, High Fidelity, TS2, SP bigger-longer-uncut, AP2 (erg goed) en Road Trip.
quote:James Bond tegenvallen? Verwacht jij daar iets van dan? Ik vind 't helemaal niks. Suffe, uitgekakte serie. AP vond ik ook niks. Flauw en voorspelbaar.
Beetje tegenvallers: James Bond (of was dat al dec1999), Perfect Storm, American Pie.
quote:Jammer, ikzelf heb nog nooit zoveel (zeer) goeie films gezien als in de periode september 1999 tot pakweg mei 2000. Dan gaat het dus voornamelijk om films van 1999, wat dan ook met gemak het beste filmjaar ooit is, wat mij betreft.
Op 09 november 2000 11:05 schreef Jarno het volgende:
Niet zo heel erg veel nee.
Het meeste wat ik voorbij zie komen zijn toch de standaard Hollywood films, die opzich heel aardig kunnen zijn (bijv. MI2) maar om nou te zeggen dat die het waard zijn om in een Top 10 opgenomen te worden... mwah. En tijd om alle filmhuizen af te struinen op zoek naar de betere film is er helaas niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat daar veel moois te zien was dit jaar, alleen heb ik het niet gezien en was het wat mij betreft idd een mager filmjaar.
quote:Double Jeopardy, goeie film wel idd. En Ashley Judd hè.. *zucht
Op 09 november 2000 11:18 schreef SHARKYKING het volgende:
1)Coyote ugly
2)american beauty
3(Mission impossible 2
4)Double jeapardey of zoietsMeer films heb ik niet gezien
quote:Fight Club is van vorig jaar, de rest klopt. Ik zal wel 's ff een lijstje maken met wat er zoal uitgekomen is in NL dit jaar.
Op 09 november 2000 11:20 schreef Doc het volgende:
1. Magnolia
3. Fight Club
2. Three KingsMaar of dat allen 2000 was weet ik niet.
quote:Leuk dat je mijn posts ook leest
Op 09 november 2000 11:27 schreef Arcee het volgende:
Fight Club is van vorig jaar
quote:Die stond er nog niet toen ik mijn berichtje begon te schrijven, 't ging ook zo snel ineens
Op 09 november 2000 11:34 schreef SunChaser het volgende:
Leuk dat je mijn posts ook leest
quote:Ik vermoedde al dat FC van 1999 was...
Op 09 november 2000 11:27 schreef Arcee het volgende:
Fight Club is van vorig jaar, de rest klopt. Ik zal wel 's ff een lijstje maken met wat er zoal uitgekomen is in NL dit jaar.
"Snatch" wil ik trouwens ook nog zien. Evenals "keeping the faith". Ik zie meer op video dan in de bioscoop. Dus vaak kom ik met mijn jaarlijst een paar maanden na de jaar wisseling (FC trouwens wel in de bioscoop gezien).
Maak dat lijstje van uitgebrachte films maar: ik beantwoord het over een maand of 5.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-11-2000 11:59]
quote:Leuke film wel. Goed geacteerd. En die dame die daar inzat (Jenna Elfman) was ik behoorlijk van gecharmeerd
Op 09 november 2000 11:58 schreef Doc het volgende:
Evenals "keeping the faith".
quote:Goed, daar hou ik je aan
Maak dat lijstje van uitgebrachte films maar: ik beantwoord het over een maand of 5.
quote:No problemo.
Op 09 november 2000 12:05 schreef Arcee het volgende:
Goed, daar hou ik je aan
quote:Die was dinsdag in de sneak in de Eurocinema. Hij is echt geweldig. Komt absoluut in mijn film top10 van dit jaar. Verderde toevoeging sinds mijn laatste post: Magnolia.
Op 09 november 2000 11:58 schreef Doc het volgende:
"Snatch" wil ik trouwens ook nog zien.
Grootste zeperd: The talented Mr. Ripley. Veels te lang en langdradig...
----
(*) eigenlijk uit '99, maar heb ik dit jaar in de bioscoop gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 09-11-2000 15:49]
quote:BJM ging hiet dit jaar pas in première, dus die mag wel. The Straight Story is idd van vorig jaar.
Op 09 november 2000 15:36 schreef Zanderrr het volgende:
Een top 10, daar kom ik vast ook niet aan, maar in ieder geval American Psycho, Magnolia, Being John Malkovic (*), Dogma, the Straight Story (*) en nu vergeet ik vast nog wat...Grootste zeperd: The talented Mr. Ripley. Veels te lang en langdradig...
----
(*) eigenlijk uit '99, maar heb ik dit jaar in de bioscoop gezien.
TTMR vond ik een prima film. Boeiende sfeer en uitstekende rollen van Matt Damon en Philip Seymour Hoffman (die altijd geweldig goed speelt).
Ik heb net zoals Jarno veel Hollywood bagger producties in de bios gezien. Op een of andere manier weten mijn #alliance maatjes me om alle leuke films te loodsen zoals Hollowman en X-men maar nemen ze me mee naar leuke komedies zoals Big Momma's House enzo.
Anyway de 4 beste films die ik dit jaar in de bios heb gezien:
1 South Park
2 Scary Movie
3 Final Destination
4. Frequency
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |