Ik deed eerst aan zelfverminking, toen me ouders erachter kwamen hellpie moest ik gelijk stoppen. Maar ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik ben dus half halfje gestopt, maar jah.
Maar ik vind dat zelfverminking veel beter is dan andere middelen. Het heeft hetzelfde effect als drugs, je kan er zelfs van in trance raken (meerdere keren gebeurd). Ook krijg je een goed gevoel omdat je de pijn van het mes overwint. Het voelt ook bijna net zo goed als een orgasme. EN heeft een nog beter soort ontlading tot gevolg.
Behalve dat je er littekens van krijgt heeft het geen negatieve effecten. Toch kijken mensen hier negatiever tegen aan dan tegen drugs, roken en alcohol wat uiteindelijk veel slechter voor de gezondheid is.
Wou ff vragen of mensen behalve een aangeleerde afkeer, nog egt goede reden kunnen verzinnen waarom je het niet zou moeten doen.
ER ligt een gigantische taboe, op dit 'middel' wat eigenlijk gwoon als drugs werkt.
Isis
middel wat als drugs werkt... waarom zou je zowieso zoiets willen doen? ok, geeft kick. maar t'is idd niet gezond. en nou ga ik niet blaten van 'het is een schreeuw om aandacht' ofzo, maar er moet toch een reden liggen buiten gewoon zin in hebben. het doet verdomme pijn om je eigen te snijden
uh, ben je al naar psychiater geweest ofzo?
quote:dieren ook?
Op donderdag 31 oktober 2002 15:58 schreef Disorder het volgende:
Je zegt het zelf eigenlijk al, het werkt als een soort drugs.
Het schijnt dat het bij dieren ook veel voorkomt, dus zo vreemd en gek is dit helemaal niet. Mensen die zichzelf snijden, slaan, krabben, etc. voelen zich daarna weer lekker opgelucht. Niks mis mee, naar mijn mening. Al is het middel dat gebruikt word om zich lekkerder te voelen extremer dan bij de gemiddelde persoon.
quote:het is lelijk en niet erg gezond idd. zelfcastijding (duur woord maarja
Op donderdag 31 oktober 2002 16:00 schreef von_manstein het volgende:
Tsja... als je het lekker vind moet je het doen he. Alleen zijn de gevolgen eerder zichtbaar (Op het lichaam) dan als men drugs of alcohol gebruikt.
Ik heb ook iemand gekend die daar aan deed die zat onder de littekens ik vond dat geen gezicht maar ja het was zijn leven.
quote:Van paarden is bekend dat ze zich soms opzettelijk verwonden aan een prikkeldraad. Waarschijnlijk om stress los te laten.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:00 schreef Tweater het volgende:[..]
dieren ook?
quote:wa gek
Op donderdag 31 oktober 2002 16:02 schreef Disorder het volgende:[..]
Van paarden is bekend dat ze zich soms opzettelijk verwonden aan een prikkeldraad. Waarschijnlijk om stress los te laten.
Dit is hoe ik het ervaren heb. Ik doe het gelukkig erg lang al niet meer.
Maar hou mijzelf ook tegen op de momenten dat ik het wel graag zou willen doen. Omdat ik dan het verslavende stukje , mezelf voor ogen hou.
Misschien komt het allemaal krom over, maar het is vaak moeilijk uitleggen.
quote:Alsof je dat dan niet bent, djeez
Op donderdag 31 oktober 2002 16:01 schreef Tweater het volgende:[..]
het is lelijk en niet erg gezond idd. zelfcastijding (duur woord maarja
) ziet er nooit mooi uit en veel mensen denken gelijk dat je gek bent.
Mensen die dat doen hebben gewoon issues!
Het wordt hier al gezegd, "dieren doen het ook"
En wanneer?? Ja als ze stress hebben enzo, niet omdat het lekker en plezant is.
Als ik jou was zou ik daarom eens gaan kijken naar de reden waarom je jezelf verminkt. Wat doet er zo vreselijk veel pijn, dat je het geestelijk niet meer aan kunt? Probeer dit uit te zoeken, en hiermee aan de slag te gaan.
quote:Ik ervaarde het zeker niet als plezant en of leuk.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:06 schreef DeWaarheid het volgende:[..]
Alsof je dat dan niet bent, djeez
Je gaat toch niet "zomaar" je zelf lope snijden??Mensen die dat doen hebben gewoon issues!
Het wordt hier al gezegd, "dieren doen het ook"
En wanneer?? Ja als ze stress hebben enzo, niet omdat het lekker en plezant is.
quote:waarom doe je het? bedenk is een Goede standvaste reden. behalve dat het zo lekker is ofzo want dan kan ik ook wel gaan roken
Op donderdag 31 oktober 2002 16:09 schreef texelonia het volgende:
Ik heb het zelf al bijna een jaar niet meer gedaan en de meeste littekens zijn allang weg getrokken. Wat me echt verbaast, maar ik hou bijna nooit ergens littekens aan over. Zal wel goeie huid hebben ofzow.
De laatste tijd heb ik er weer meer behoefte aan en kan ook niet zo goed meer bedenken waarom ik het niet zou doen. Enige nadeel is inderdaad littekens maar die trekken grotendeels dus weg. En dat mensen je voor gek verklaren jah, maar ik heb het altijd goed verborgen kunnen houden voor de meeste mensen.
Overmatig roken wordt daarvan nog het meest geaccepteerd omdat je de gevolgen ervan niet direct ziet. Bij drank zie je dat weer wel. Drugs nog meer.
Zelfverminking valt bijna in het straatje van zelfdoding. Volgens mij doe je het alleen maar omdat je ontevreden bent over je leven. Het geeft aan dat er iets niet goed zit. Niet zo gek natuurlijk dat er dan vreemd tegenaan gekeken wordt.
Bedankt voor de reacties
Isis
Edit typo
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 31-10-2002 16:24]
quote:en vogels vreten d'r eigen veren op als ze opgesloten zitten en het niet willen
Op donderdag 31 oktober 2002 16:02 schreef Disorder het volgende:[..]
Van paarden is bekend dat ze zich soms opzettelijk verwonden aan een prikkeldraad. Waarschijnlijk om stress los te laten.
quote:die zijn idd gewoon gestresst. in dit geval is dat niet zo gloof ik. ik kan dat alleen niet echt beoordelen want er is niet genoeg info over achtergrond persoon zelf enzo.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:24 schreef ramsesii het volgende:[..]
en vogels vreten d'r eigen veren op als ze opgesloten zitten en het niet willen
quote:deed
Op donderdag 31 oktober 2002 16:18 schreef Tweater het volgende:
waarom doe je het? bedenk is een Goede standvaste reden. behalve dat het zo lekker is ofzo want dan kan ik ook wel gaan roken
en waarom? kweenie echt... als ik me heel erg kut voel, voel ik me daardoor beter
quote:sorry, ik had het tegen de topic opener.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:29 schreef texelonia het volgende:[..]
deed
en waarom? kweenie echt... als ik me heel erg kut voel, voel ik me daardoor beter
Datzelfde zie ik bij zelfverminking. De mensen die het doen krijgen volgens mij een soort voldoening omdat ze die pijn kunnen weerstaan.
Zo heeft iemand mij ooit verteld dat het zo werkt bij haar anorexia toen.
quote:Nee, dat was in mijn geval niet zo. Het was puur om de pijn die ik geestelijk had, te overheersen met de pijn die ik dan lichamelijk had. En omdat er dan heel veel spanning bij mij wegviel. Nadat ik het gedaan had.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:34 schreef Brad het volgende:
Is dit niet een beetje te vergelijken met anorexia? De meeste personen die daar last van hebben zien het honger lijden als iets waar ze macht over hebben. Ze zijn sterker dan hun honger en dat geeft voldoening.Datzelfde zie ik bij zelfverminking. De mensen die het doen krijgen volgens mij een soort voldoening omdat ze die pijn kunnen weerstaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 31-10-2002 16:39]
Isis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |