abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2002 @ 15:54:02 #1
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_6556002
Hallo iedereen

Ik deed eerst aan zelfverminking, toen me ouders erachter kwamen hellpie moest ik gelijk stoppen. Maar ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik ben dus half halfje gestopt, maar jah.
Maar ik vind dat zelfverminking veel beter is dan andere middelen. Het heeft hetzelfde effect als drugs, je kan er zelfs van in trance raken (meerdere keren gebeurd). Ook krijg je een goed gevoel omdat je de pijn van het mes overwint. Het voelt ook bijna net zo goed als een orgasme. EN heeft een nog beter soort ontlading tot gevolg.
Behalve dat je er littekens van krijgt heeft het geen negatieve effecten. Toch kijken mensen hier negatiever tegen aan dan tegen drugs, roken en alcohol wat uiteindelijk veel slechter voor de gezondheid is.
Wou ff vragen of mensen behalve een aangeleerde afkeer, nog egt goede reden kunnen verzinnen waarom je het niet zou moeten doen.
ER ligt een gigantische taboe, op dit 'middel' wat eigenlijk gwoon als drugs werkt.

Isis

In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_6556071
Je zegt het zelf eigenlijk al, het werkt als een soort drugs.
Het schijnt dat het bij dieren ook veel voorkomt, dus zo vreemd en gek is dit helemaal niet. Mensen die zichzelf snijden, slaan, krabben, etc. voelen zich daarna weer lekker opgelucht. Niks mis mee, naar mijn mening. Al is het middel dat gebruikt word om zich lekkerder te voelen extremer dan bij de gemiddelde persoon.
pi_6556102

middel wat als drugs werkt... waarom zou je zowieso zoiets willen doen? ok, geeft kick. maar t'is idd niet gezond. en nou ga ik niet blaten van 'het is een schreeuw om aandacht' ofzo, maar er moet toch een reden liggen buiten gewoon zin in hebben. het doet verdomme pijn om je eigen te snijden
uh, ben je al naar psychiater geweest ofzo?

pi_6556113
Tsja... als je het lekker vind moet je het doen he. Alleen zijn de gevolgen eerder zichtbaar (Op het lichaam) dan als men drugs of alcohol gebruikt.
Ik heb ook iemand gekend die daar aan deed die zat onder de littekens ik vond dat geen gezicht maar ja het was zijn leven.
pi_6556118
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 15:58 schreef Disorder het volgende:
Je zegt het zelf eigenlijk al, het werkt als een soort drugs.
Het schijnt dat het bij dieren ook veel voorkomt, dus zo vreemd en gek is dit helemaal niet. Mensen die zichzelf snijden, slaan, krabben, etc. voelen zich daarna weer lekker opgelucht. Niks mis mee, naar mijn mening. Al is het middel dat gebruikt word om zich lekkerder te voelen extremer dan bij de gemiddelde persoon.
dieren ook?
ik denk dat als je je af wil reageren ofzo, je beter op boksen ofzo kunt gaan, of een fiets kopen en je helemaal rot fietsen. (helpt mij altijd )
pi_6556142
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:00 schreef von_manstein het volgende:
Tsja... als je het lekker vind moet je het doen he. Alleen zijn de gevolgen eerder zichtbaar (Op het lichaam) dan als men drugs of alcohol gebruikt.
Ik heb ook iemand gekend die daar aan deed die zat onder de littekens ik vond dat geen gezicht maar ja het was zijn leven.
het is lelijk en niet erg gezond idd. zelfcastijding (duur woord maarja ) ziet er nooit mooi uit en veel mensen denken gelijk dat je gek bent.
pi_6556143
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:00 schreef Tweater het volgende:

[..]

dieren ook?

Van paarden is bekend dat ze zich soms opzettelijk verwonden aan een prikkeldraad. Waarschijnlijk om stress los te laten.
pi_6556164
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:02 schreef Disorder het volgende:

[..]

Van paarden is bekend dat ze zich soms opzettelijk verwonden aan een prikkeldraad. Waarschijnlijk om stress los te laten.

wa gek
ik denk dat je dat soort dingen op een andere manier kwijt kunt/moet. is veel gezonder voor jezelf. en mooier enzo
pi_6556166
Het is vaak een ontlasting op spanning en of pijn die je dan geestelijk niet meer aan kan. En je dan lichamelijk pijn gaat aandoen.
Want dan voel je die pijn, niet je andere pijn.
Ook kan het je helpen om je een gevoel te geven dat je er nog bent.
En niet alleen maar in die roes leeft
Dat lucht erg vaak op. En werkt ook nog eens erg verslavend omdat te doen.

Dit is hoe ik het ervaren heb. Ik doe het gelukkig erg lang al niet meer.
Maar hou mijzelf ook tegen op de momenten dat ik het wel graag zou willen doen. Omdat ik dan het verslavende stukje , mezelf voor ogen hou.

Misschien komt het allemaal krom over, maar het is vaak moeilijk uitleggen.

donderdag 31 oktober 2002 @ 16:06:35 #10
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_6556215
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:01 schreef Tweater het volgende:

[..]

het is lelijk en niet erg gezond idd. zelfcastijding (duur woord maarja ) ziet er nooit mooi uit en veel mensen denken gelijk dat je gek bent.

Alsof je dat dan niet bent, djeez
Je gaat toch niet "zomaar" je zelf lope snijden??

Mensen die dat doen hebben gewoon issues!

Het wordt hier al gezegd, "dieren doen het ook"
En wanneer?? Ja als ze stress hebben enzo, niet omdat het lekker en plezant is.

donderdag 31 oktober 2002 @ 16:08:25 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_6556242
Zelfverminking laat niet alleen lichamelijke littekens achter, maar vooral ook geestelijke littekens. Meestal zit er meer achter dan enkel "de kick". Het is een uitingsvorm die je ziet wanneer mensen geestelijke pijn niet meer aankunnen. Door dan die pijn om te zetten in iets lichamelijks, kun je er wel ineens tegen.

Als ik jou was zou ik daarom eens gaan kijken naar de reden waarom je jezelf verminkt. Wat doet er zo vreselijk veel pijn, dat je het geestelijk niet meer aan kunt? Probeer dit uit te zoeken, en hiermee aan de slag te gaan.

pi_6556250
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:06 schreef DeWaarheid het volgende:

[..]

Alsof je dat dan niet bent, djeez
Je gaat toch niet "zomaar" je zelf lope snijden??

Mensen die dat doen hebben gewoon issues!

Het wordt hier al gezegd, "dieren doen het ook"
En wanneer?? Ja als ze stress hebben enzo, niet omdat het lekker en plezant is.

Ik ervaarde het zeker niet als plezant en of leuk.
Maar zo diet iedereen het om verschillende redenen. Diegenen dan die het doen.
pi_6556255
Ik heb het zelf al bijna een jaar niet meer gedaan en de meeste littekens zijn allang weg getrokken. Wat me echt verbaast, maar ik hou bijna nooit ergens littekens aan over. Zal wel goeie huid hebben ofzow.
De laatste tijd heb ik er weer meer behoefte aan en kan ook niet zo goed meer bedenken waarom ik het niet zou doen. Enige nadeel is inderdaad littekens maar die trekken grotendeels dus weg. En dat mensen je voor gek verklaren jah, maar ik heb het altijd goed verborgen kunnen houden voor de meeste mensen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6556429
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:09 schreef texelonia het volgende:
Ik heb het zelf al bijna een jaar niet meer gedaan en de meeste littekens zijn allang weg getrokken. Wat me echt verbaast, maar ik hou bijna nooit ergens littekens aan over. Zal wel goeie huid hebben ofzow.
De laatste tijd heb ik er weer meer behoefte aan en kan ook niet zo goed meer bedenken waarom ik het niet zou doen. Enige nadeel is inderdaad littekens maar die trekken grotendeels dus weg. En dat mensen je voor gek verklaren jah, maar ik heb het altijd goed verborgen kunnen houden voor de meeste mensen.
waarom doe je het? bedenk is een Goede standvaste reden. behalve dat het zo lekker is ofzo want dan kan ik ook wel gaan roken
pi_6556441
Ik denk dat alles waarbij je jezelf schade toe doet niet wordt geaccepteerd in de maatschappij.

Overmatig roken wordt daarvan nog het meest geaccepteerd omdat je de gevolgen ervan niet direct ziet. Bij drank zie je dat weer wel. Drugs nog meer.

Zelfverminking valt bijna in het straatje van zelfdoding. Volgens mij doe je het alleen maar omdat je ontevreden bent over je leven. Het geeft aan dat er iets niet goed zit. Niet zo gek natuurlijk dat er dan vreemd tegenaan gekeken wordt.

donderdag 31 oktober 2002 @ 16:19:50 #16
39114 Angst
pi_6556456
HOi iedereen weer
Moet zeggen doe het niet voor de aandact. Probeerde het koste wat het koste te verbergen tot me zus plots me kamer binnenkwam en begon te janken :-(.
Maar wrom ik het precies doe weet ik niet. Ben vroeger wel gepest en zo, maar niet zo heel erg zo ervaar ik het tenminste nu. Het geeft inderdaad een kick en helpt je vergeten. maar ik heb al veel gepijnst wat het is wat ik niet wil weten, maar kon er niet achterkomen. Loop wel bij het Riag maar met zo'n sloom tempo dat het nog wel drie jaar gaat duren volgens mij voordat ik egt wordt geholpen

Bedankt voor de reacties
Isis

<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
pi_6556515
Het is inderdaad zo dat je het niet om aandacht doet.
Maar ik heb toen ik er vanaf wou, wel open kaart moeten spelen. Dat zodra als ik de neiging kreeg ook iemand kon bellen. En dan mag je alleen bellen als je het nog niet gedaan hebt. Om erover te praten enzo. Het was (voor mij) in elk geval een helse weg om doorheen te moeten.

Edit typo

[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 31-10-2002 16:24]

donderdag 31 oktober 2002 @ 16:24:01 #18
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_6556533
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:02 schreef Disorder het volgende:

[..]

en vogels vreten d'r eigen veren op als ze opgesloten zitten en het niet willen
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_6556605
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:24 schreef ramsesii het volgende:

[..]

en vogels vreten d'r eigen veren op als ze opgesloten zitten en het niet willen

die zijn idd gewoon gestresst. in dit geval is dat niet zo gloof ik. ik kan dat alleen niet echt beoordelen want er is niet genoeg info over achtergrond persoon zelf enzo.
pi_6556622
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:18 schreef Tweater het volgende:
waarom doe je het? bedenk is een Goede standvaste reden. behalve dat het zo lekker is ofzo want dan kan ik ook wel gaan roken
deed

en waarom? kweenie echt... als ik me heel erg kut voel, voel ik me daardoor beter

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_6556660
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:29 schreef texelonia het volgende:

[..]

deed

en waarom? kweenie echt... als ik me heel erg kut voel, voel ik me daardoor beter

sorry, ik had het tegen de topic opener.
t'is niet echt gezond als je jezelf door je pijn te doen beter voelt
dan klopt er volgens mij iets niet helemaal in je hoofd
pi_6556698
Is dit niet een beetje te vergelijken met anorexia? De meeste personen die daar last van hebben zien het honger lijden als iets waar ze macht over hebben. Ze zijn sterker dan hun honger en dat geeft voldoening.

Datzelfde zie ik bij zelfverminking. De mensen die het doen krijgen volgens mij een soort voldoening omdat ze die pijn kunnen weerstaan.

pi_6556727
Ja ik denk dat zelfverminking de kick is van het weerstaan van de pijn zoals het bij anorexia het weerstaan van de honger is ja.

Zo heeft iemand mij ooit verteld dat het zo werkt bij haar anorexia toen.

Burned 2 the Soul Copyright by Dagwaarde
pi_6556729
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:34 schreef Brad het volgende:
Is dit niet een beetje te vergelijken met anorexia? De meeste personen die daar last van hebben zien het honger lijden als iets waar ze macht over hebben. Ze zijn sterker dan hun honger en dat geeft voldoening.

Datzelfde zie ik bij zelfverminking. De mensen die het doen krijgen volgens mij een soort voldoening omdat ze die pijn kunnen weerstaan.

Nee, dat was in mijn geval niet zo. Het was puur om de pijn die ik geestelijk had, te overheersen met de pijn die ik dan lichamelijk had. En omdat er dan heel veel spanning bij mij wegviel. Nadat ik het gedaan had.

[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 31-10-2002 16:39]

donderdag 31 oktober 2002 @ 16:38:32 #25
39114 Angst
pi_6556746
Nou jah, er zal wel wat mis met me zijn. En waarom ik niet ga roken. Dat is trouwens ook harstikke ongezond maar ok.
Het klopt inderdaad dat het iets waar je controle over heeft verder heb je iets om mee bezig te kunnen zijn. Klinkt heel raar, maar het stelt je gerust dat je continu iets moet verbergen. Daar ben je zo druk mee bezig dat je andere vervelende zaken van je af kan zetten.
Je raakt ook in trance (nooit gehoord dat dat ook door roken kan). Je voelt alleen de pijn. Het is een heel effectieve manier van ontspannen.
Roken lijkt mij absoluut geen betere oplossing omdat het niets helpt.

Isis

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')