Ik droomde vannacht dat ik opgesloten zat met een tijger, eerst was het in een kamer met anderen en kon ik die tijger ook aaien. Later was ik alleen en bleek die tijger niet te vertrouwen. , hij viel me aan. Ik wist op tijd op een kast te vluchten en bleef daar zitten, later probeerde ik naar beneden te gaan en dat lukte ook wel, ,maar steeds viel de tijger toch weer aan op een moment, maar steeds wist ik hem ook net te snel af te zijn door te vluchten op een tafen of een kast en door hem met een vork in zijn poot te prikken of zout in zijn ogen te strooien.
Echt een prettige droom was het niet omdat ik steeds op mijn hoede moest zijn ,omdat hij met zijn poot mij ook net kon bereiken op de kast (waarna ik hem door het prikken in zijn poot met een vork dus weetr afschrikte) werd helemaal bezweet wakker.
wie snapt hier iets van?
quote:nee, helemaal niet eigenlijk, ..
Op vrijdag 25 oktober 2002 06:53 schreef Conflict het volgende:
Heb je last van iemand die je niet met rust laat in het dagelijks leven
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-10-2002 07:17]
quote:-off-topicreactie
Op vrijdag 25 oktober 2002 07:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
nee, helemaal niet eigenlijk, ..
-edit-
Heb je misschien een verborgen angst?
[Dit bericht is gewijzigd door DJKoster op 25-10-2002 08:13]
quote:Misschien een modje ofzo
Op vrijdag 25 oktober 2002 07:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
nee, helemaal niet eigenlijk, ..
quote:nee ,maar het is bij nader inzien niet relevant, dus daarom verwijderd door mij.
Op vrijdag 25 oktober 2002 07:23 schreef Conflict het volgende:[..]
Misschien een modje ofzo
quote:Je quote de verkeerde
Op vrijdag 25 oktober 2002 07:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
nee ,maar het is bij nader inzien niet relevant, dus daarom verwijderd door mij.
Kracht
Energie
Kracht en Wilskracht ten tijde van tegenslag
Gedragen op een goede manier
Actie zonder te analyseren
Het kan zijn dat 1 van deze dingen jou tegenwerkt, iets wat je nog moet leren, aan moet werken. Vaak is het datgene wat er van die 5 meteen uitspringt voor jou.
quote:interessant, dus een tijger kun je daadwerkelijk als symbolisch zien. Heb je dat uit een boek of van een site, wil er wel eens wat meer over lezen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:54 schreef Kore het volgende:
De tijger staat voor:Kracht
Energie
Kracht en Wilskracht ten tijde van tegenslag
Gedragen op een goede manier
Actie zonder te analyserenHet kan zijn dat 1 van deze dingen jou tegenwerkt, iets wat je nog moet leren, aan moet werken. Vaak is het datgene wat er van die 5 meteen uitspringt voor jou.
quote:mooi site, bedankt!
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:11 schreef Kore het volgende:
www.animalspirits.com
De Tijger zou kunnen zijn:
iets/iemand waarmee je samenwerkt bijvoorbeeld een project.
Situatie lijkt gewijzigd:
Er is onduidelijkheid of miscommunicatie.
Het project loopt anders of je loopt tegen een hindernis op.
Het feit dat het je beangstigde lijkt er op dat je een belangrijke beslissing binnenkort gaat nemen/moet nemen.
Ik was in Afrika en liep door een dorp, ik hoorde geruchten van een moordcommando dat huishield. Daarna liep ik een bospad op waar ik werd teruggestuurd, ik liep datzelfde dorp weer in en opeens was bijna iedereen uitgemoord, overal lagen lijken, vrouewn, kinderen, vreemd genoeg allemaal netjes gerangschikt. Af en toe zat er ook nog een levende tussen op de knieën, maar die zei niks. Ik liep verder en kwam een volgende dorp binnen, ook daar dezelfde situatie. Overal doden. Toen kwam ik ineens op een heuvel waar dorpelingen van weer een ander dorp een verdedigingslinie hadden gemaakt. Toen kwamen de moordcommando's eraan, vreemd genoeg deed niemand iets en ik moest wel vechten.
Het verbaasde me enorm dat ik heel goed kon vechten, met zwaarden, gooide boomstammen met de vuisten. Maar niemand ging dood of werd geraakt, ook ik niet. Ik had wel het gevoel dat ik het niet kon redden hoe goed ik ook vocht, toch werd ik niet overmeesterd, maar winnen deed ik ook niet.
Als je zelf je dromen wil begrijpen raad ik je aan een goed boek erover te komen, ik heb een boek van een duitsche psycholoog/anex droom uitlegger, ik zal de titel doorgeven als ik volgende week weer thuis ben.
Dieren staan meestal voor bepaalde aspecten in je persoonlijkheid, ik weet zo gauw niet meer wat de tijger betekende..
Wat ik je wel kan vertellen is dat, voor zover ik dat kan uitleggen - je droom probeerd duidelijk te maken dat jij die kanten weg stopt. je probeert ze te verdringen.
Een gevecht met een dier wil zeggen dat die aspect gewoon wat meer naar de voorgrond geplaatst wil worden.
Als je nog verder wil gaan (en ook daar zijn methodes voor) kun je aanleren een affirmatie te gebruiken.
jezelf dus een vraag te stellen, en dan zal je onderbewuste er andwoord op geven.
Droom uitleg is een heel boeiend iets, ik hou me er nu al een poosje mee bezig.. en ik merk dat ik, door bewuster naar mn dromen te luisteren, veel makkelijker in het leven sta.
Maar probeer nooit een uitleg te forceren, koop een boek, lees de symbolen en speel ermee!!
DROMEN KOMEN NOOIT LETTERLIJK! je zal moeten leren om er op een creatieve manier gebruik van te maken
Ik was nu op een boot in Amsterdam, we voeren daar langs allemaal wolkenkrabbers door een baai en ondertussen vloog er net een boeing 747 op heel laag over ons heen. Er waren familieleden bij en ook mijn vrouw, het was ter ere van een bruiloft van een tante. Op een gegeven moment gingen we aan wal en liepen we door de winkelstraten van Amsterdam en gingen we naar binnen om te kijken. De prijzen waren echter belachelijk hoog en ik kon niets kopen. Even later gingen we op voorspraak van mijn tante naar een soort herberg. Het was een nieuwe opzet ,zo zij ze. Dat bleek ook wel, want er waren grote zalen met allerlei raar gevormde meubels waar iedereen een hoekje kon reserveren.
Op een gegeven moment komt Jan des Bouvrie er aan gelopen, die me bij de hand neemt en gaat rondleiden."kijk eens meneer, wat een prachtige kamers wij hebben" zegt hij. Ik vond er niets aan en moet me inhouden er niets van te zeggen tegen jan. Op een gegeven moment komen we in een kamer waar ook verf staat. Jan begint nu een verhaal hoe je kastjes moet verven, "eerst grondverf, daarna wit en dan goudkleur", zegt hij, anders dekt het goud niet. En hij begint enthousiast te verven. als hij klaar is gaan we naar de volgende kamer waar weer verfpotten staan. Nu zegt jan, "kijk ik zal eens voordoen dat het zonder wit niet dekt." En hij pakt de pot goudverf en begint de kast te verven, inderdaad allle goudverf loopt er meteen vanaf."
Nadat Jan klaar is met verven, laat hij nog een ruime kamer zien en begin ik maar over de prijs. "1300 dollar per persoon per nacht" zegt hij "een schijntje toch" Ik schrik me een hoedje en zeg dat ik dat niet kan betalen en meer aan iets van 100 dollar per nacht denk. Jan is verbaasd en zegt dat dat niet kan en dat we dan maar op de slaapzaal moeten gaan kijken of daar wat van onze gading is. Ik zeg Jan dat ik er over na moet denken en ga naar buiten. Daar spreek ik familie aan dat dit hotel wel erg duur is, de familie kijkt me verontwaardigd aan, ik snap niet waarom, maar het begint me te dagen als ik mijn tante zie, natuurlijk, zij betaalt, want zij gaat trouwen.
Ondertussen komt er een voor mijn gevoel op dat moment een erg lekker ding aangelopen, kort rokje, topje en hoed. Iets dichterbij gekomen blijkt het echter tot mijn grote verbazing een andere tante van mij te zijn. Ik geef haar een hand en zij houdt blijft mijn hand vasthouden en wrijft over mijn handpalm, meerdere keren.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-10-2002 08:50]
Ik was in Afrika op safari met een clubje Nederlanders, we reden in een open land-rover over de savanne. Op een gegeven moment stopten we bij een drinkpoeltje waar we bangere tijd gingen verblijven, wachtend op wilde dieren. Ik had mijn hengel meegenomen met een blinker dus besloot te gaan vissen in de poel. Ik gooide mijn hengel uit,maar het bleek erg modderig te zijn en kwam steeds vast te zitten, toch bleef ik maar gooien. Op een gegeven moment bleek dat er een nijlpaard in de poel was, ik durfde daar niet dichtbij te komen. Even later was er ook een naakte blanke man aan het baden in de poel aan de andere kant van het nijlpaard, ik dacht dat het mijn vader was, maar ik durfde er niet heen, omdat ik dan langs het nijpaard moest. Ik wilde de man waarschuwen voor het nijpaard,maar hij kon mij niet horen. Ondertussen waren de andere toeristen helemaal in de ban van een leeuw die ze gehoord hadden, ik ging daar ook heen en zag de leeuw, iereen liep op zichzelf met grote fotocamera's de bossen in om de leeuw te kunnen verrassen. Ik had een infrarood camera bij me en ik had de leeuw gevonden, hij was net aan het sluipen naar een hertebokje, die hij ook ving. Ik genoot van het aanzicht van de leeuw. De anderen waren spoorloos verdwenen en konden de leeuw niet vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |