quote:"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zelf vind ik van niet. Hoewel hij contacten had met NNP vind ik hem niet echt extreem. Als NNP al extreem is.
Vandaag even het stukje over hem gelezen in de Panorama, en dat bevestigd wat ik al over hem dacht. Prima gozer, met goede plannen.
Hij wil daadwerkelijk problemen aanpakken.
Wat vinden jullie?
quote:Ik vind hem niet extremistisch.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:04 schreef gelly het volgende:[..]
"Prima gozer met goede plannen" ? Dan vraag ik me af waar je je haat tegen moslimextremisten vandaan haalt, als je zelf extremisten steunt.
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik vind hem niet extremistisch.
quote:http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Leefbaar Rotterdam raadslid Michiel Smit: 'Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!'
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:"Fopnegers" heten ze. Ik vind dat Michiel Smit best wel wat punten heeft. Aantal van zijn punten zijn ook terug te vinden in de stadsregels van de gemeente Gouda.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:06 schreef gelly het volgende:[..]
[..]http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_6/smit.html
Maar dat zal wel weer te subjectief en te links zijn. Het zijn echter wel feiten.
quote:Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Ook op een ander forum dat erg populair is bij extreemrechtse internetters, POLINCO (1), is Michiel Smit actief onder het al eerder genoemde pseudoniem "wooninrotterdam". Ook hier is zijn bijdrage opmerkelijk. POLINCO is duidelijk minder radicaal dan Stormfront, maar daarom niet minder omstreden. Met de regelmaat van de klok worden er zeer racistische, gewelddadige en extremistische berichten gepost. Is Smit op Stormfront nog een passieve deelnemer, bij POLINCO ziet hij voor zichzelf een actiever rol. Zo wil hij de beheerster van het forum structureel geld geven. Daarnaast biedt hij aan om een bijdrage te leveren aan het persbeleid van POLINCO: "Schrijf zelf regelmatig persberichten en wil graag meedenken en doen." Maar behalve de organisatorische bijdrage van Smit, laat hij zich op dit forum ook inhoudelijk kennen. Wanneer een van de meest radicale nazi's bijvoorbeeld een epistel post, waarin die pleit voor een blanke Nederlandse samenleving, zegt Smit hier volledig mee in te stemmen. Volgens Smit is daarbij zelfs dwang te rechtvaardigen, wanneer praten niet helpt.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
quote:Maar je kunt er in Gouda geen boete voor krijgen als je het niet doet, dan vind ik het toch van een andere orde dan mensen te verplichten om overal Nederlands te spreken.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onder andere: Praat Nederlands, dan verstaan we elkaar tenminste.
Nog een 'aardig' artikeltje over deze Michiel Smit uit het Rotterdams Dagblad hier
Ik weet niet hoor, ik kan toch weinig sympathie opbrengen voor mensen die actief meeposten op Stormfront en andere dubieuze sites.
-edit- Smit heeft inmiddels al bij zoveel partijen gezeten (Leefbaar Rotterdam, LPF, Conservatieven.nl, Nieuw Rechts) dat dat niet allemaal in de topictitel past...
Partij "Leefbaar Rotterdam" daarom uit de titel verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 05-08-2003 10:06]
quote:Zou je anders even (LR) achter de naam Michiel Smit kunnen zetten. Hij is overigens vrij bekend, want hij is het gemeenteraadslid wat het vaakst in het nieuws komt.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Op basis van het vetgedrukte stukje zou ik zeggen extreem-rechts. Zondermeer. Ik heb ook iets gehoord over het zoeken van contact met Vlaams Blok. Pleit niet voor zijn onschuld. Het schijnt ook dat zijn fractie (Leefbaar Rotterdam) niet wil dat hij nog contact met de media zoekt om zijn wilde ideeën te uiten.
Je had overigens in je openingspost wel even mogen vertellen wie en wat Michiel Smit is. Ik weet het toevallig wel, maar ik neem aan dat de gemiddelde poster hier nog nooit van de man gehoord heeft.
Net even die link van Gelly bekeken, en zijn acties die in de eerste alinea werden beschreven lijkt me niets mis mee.
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
quote:Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
Op donderdag 24 oktober 2002 19:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
* Hij schreef een brief aan Sparta voor het royement van een aantal voetballertjes nadat ze een meisje hadden aangerand in een zwembad: Goede actie. Die jochies waren trots op hun daad. Door ze weg te sturen laat Sparta merken dit niet te toleren. Ook is hun mogelijke voetbalcarriere naar de knoppen. Best goede straf dus.
quote:Op basis van wat ik hier lees vind ik hem extreem-rechts. De uitspraak dus ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes'' en het waarschuwen van blanke gezinnen voor de 'evil' allochtonen. (als hij dat echt zo gezegd heeft tenminste)
Zijn verontwaardiging over het gedrag van jonge Sparta-spelertjes, hetgeen hij terecht veroordeelt, motiveert hij met de uitspraak ,,anders komen er nog meer Seedorfjes en Kluivertjes''. Hij doet zelfs de suggestie om in Nieuw Terbregge (de Vinex-locatie waar ook de jeugd van Sparta is ondergebracht) een rel uit te lokken door foto's te verspreiden van het team en jonge, gelukkige blanke gezinnetjes te laten weten welk een gevaar hun blanke kinderen kunnen lopen. Dit zijn geen spelletjes. En in de omgeving van zo'n website ook geen provocaties. Het zijn de bijdragen van iemand die wel erg ontvankelijk is voor het idee van een raszuiver Rotterdam.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:37]
quote:Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zie de link van Zander (opiniebijdrage in Rotterdams Dagblad van de fractievoorzitter van de PvdA in R'dam i.s.m. andere fractievoorzittersover bijdrages van Smit op de website van het Stormfront).
[..]
quote:Jij bent ook voor een blank Nederland ?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:35 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben het volkomen met die vent eens, wat daar staat over die ventjes van Sparta die zwangere vrouw etc.......
Top gewoon
quote:Dus als iemand maar een paar goede dingen roept, vergeten wie die andere maar ? Dan was Hitler ook best wel een goede knakker.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 19:37 schreef golfer het volgende:
Michiel Smit is zondermeer en zonder twijfel een rechts-extremistisch mannetje.
quote:Wat vind jij van deze acties?
* Hij pleitte voor uitzetting van een groepje Somaliërs die een zwangere vrouw mishandelen: Ben ik het helemaal mee eens. Als je met een groep een zwangere vrouw mishandeld dan hoor je hier niet thuis imo.
* Hij pleit er voor om meertalige folders af te schaffen: Wederom een prima idee. Doordat de folders in meer talen worden uitgegeven hoeven nieuwkomers geen Nederlands te leren. Alles wordt immers ook in andere talen vermeld. Je mag mensen best pushen om Nederlands te leren.
Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
quote:Als je zulke dingen zegt als op dat forum maakt dat niet meer uit, toch? Kunnen het nog zulke goede acties zijn, je schrijft jezelf wel definitief af.
Dat zijn wat mindere acties. Op sites als Stormfront kun je beter wegblijven. Maar de dingen die ik noemde (de dingen die hij in de gemeenteraad heeft gezegd of heeft geopperd) vind ik top. Jij niet dan?
quote:Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat vind jij van deze acties?Ik zelf vind ze stuk voor stuk top!
De jongen waarvan Sorenson van LR zei, dat hij liever zag dat deze jongeman zich wat minder sterk profileerde namens LR?
quote:Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Op donderdag 24 oktober 2002 19:41 schreef golfer het volgende:[..]
Ik niet en zeker niet vanuit zijn achterliggende gedachte alleen een blank Nederland te willen hebben.
quote:Lees nou eens wat mensen hier schrijven !
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
quote:Mensen die andere mensen aanranden, verkrachten of in elkaar trimmen moeten bestraft worden. En indien ze illegaal in Nederland zijn na hun straf het land uit worden gezet en tot 'ongewenst vreemdeling' worden bestempeld. Ik heb er ook begrip voor dat Sparta of een andere voetbalclub spelers uit de selectie zet die zich misdragen hebben. Allochtonen, autochtonen, maakt niet uit. Ligt uiteraard ook een beetje aan de aard van de misdraging.
Maar ontopic, over Michiel Smit. Is hij ook wel eens in het nieuws gekomen over iets wat niet te maken heeft met allochtonen?
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-10-2002 19:47]
quote:Niets.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wat vind je niet goed aan die acties dan? Wat hebben die Somaliërs hier te zoeken als ze een zwangere vrouw schoppen?
Maar deze meneer gaat toch wel erg ver .
Welk punt wilt hij nu precies maken eigenlijk ?
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
Wat is dat voor een eng gedoe
quote:Het had iets met Nederlanders die naar R&B-muziek luisteren te maken, geloof ik.
Op donderdag 24 oktober 2002 19:45 schreef milagro het volgende:
Wat bedoelt hij in Godsnaam met blanke negers erger dan negers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |