Wat vinden jullie van deze partij?
Vooral ten opzichte van vrouwen (die mogen niet in de partij want dat staat ook niet in de bijbel bla bla).
Toch vreemd dat er relatief veel vrouwen op stemmen...
Nou ben ik zelf niet overtuigd Christen dus echt oordelen kan ik niet, en verdiepen in de partij + hun plannen doe ik ook niet.
quote:Ik denk dat ze wel moeten van hun man. In dat soort gezinnen is de man immers de baas.
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:41 schreef mystical het volgende:
Vooral ten opzichte van vrouwen (die mogen niet in de partij want dat staat ook niet in de bijbel bla bla).
Toch vreemd dat er relatief veel vrouwen op stemmen...
Ik ben niet ouderwets, nog achterlijk. Ik stem oa SGP om de volgende redenen:
- Tegen kindermoord (ook wel abortus genoemd).
- Tegen echtscheiding bij kinderen (gezin is hoeksteen van de samenleving)
- Tegen het softe criminaliteitsbeleid (wat de samenleving kapot maakt).
Dat talibannisme is echt van die domme ondoordachte onzin van mensen met IQ <75. De SGP vindt dat vrouwen een plek in het gezin hebben, en dus ter beschikking horen te staan van de kinderen. Daar ben ik het van harte mee eens: kinderen zijn nog niet in staat alleen verantwoordelijke keuzes te nemen. Hiervoor moeten ze altijd naar hun moeder / vader kunnen.
De vrouw heeft dus een fundamentele positie bij de SGP: ze zorgen voor de vorming van de jonge generatie en dus voor een leefbaardere leefomgeving.
quote:EN tegen de vooruitgang dus
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:55 schreef Keessie het volgende:
Ik stem SGP. En ja, ik vind het een goede partij. Mijn vriendin stemt ook SGP.Ik ben niet ouderwets, nog achterlijk. Ik stem oa SGP om de volgende redenen:
- Tegen kindermoord (ook wel abortus genoemd).
- Tegen echtscheiding bij kinderen (gezin is hoeksteen van de samenleving)
- Tegen het softe criminaliteitsbeleid (wat de samenleving kapot maakt).Dat talibannisme is echt van die domme ondoordachte onzin van mensen met IQ <75. De SGP vindt dat vrouwen een plek in het gezin hebben, en dus ter beschikking horen te staan van de kinderen. Daar ben ik het van harte mee eens: kinderen zijn nog niet in staat alleen verantwoordelijke keuzes te nemen. Hiervoor moeten ze altijd naar hun moeder / vader kunnen.
De vrouw heeft dus een fundamentele positie bij de SGP: ze zorgen voor de vorming van de jonge generatie en dus voor een leefbaardere leefomgeving.
quote:Tegen het kapotmaken van mensen als ze nog niet in staat zijn zelf beslissingen te nemen. Dus idd, tegen negatieve vooruitgang.
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
EN tegen de vooruitgang dus
quote:Waarom bij uitstek de vrouw? Zijn mannen minder geschikt om kinderen op te voeden en vrouwen minder geschikt om te werken, soms? Ik ben vooral een voorstander van vrije keuze voor beide seksen, en dan moet je overduidelijk niet bij de SGP zijn.
quote:Mannen hebben een sterker lichaam, dus zijn beter in staat om te werken. Vrouwen hebben een zachter karakter en zijn gevoeliger en kunnen in veel situaties de kinderen beter aanvoelen. Voor een kind gaat er niets boven moederliefde.
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:59 schreef Zander het volgende:[..]
Waarom bij uitstek de vrouw? Zijn mannen minder geschikt om kinderen op te voeden en vrouwen minder geschikt om te werken, soms? Ik ben vooral een voorstander van vrije keuze voor beide seksen, en dan moet je overduidelijk niet bij de SGP zijn.
quote:wat een flauwekul... dit stamt nog uit de tijd dat mannen beren waren en vrouwen inderdaad de ondergeschikte. Nu anno 2002 is er veel veranderd. Veel vrouwen kunnen zo doorgaan voor man... en anders om!
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:01 schreef Keessie het volgende:[..]
Mannen hebben een sterker lichaam, dus zijn beter in staat om te werken. Vrouwen hebben een zachter karakter en zijn gevoeliger en kunnen in veel situaties de kinderen beter aanvoelen. Voor een kind gaat er niets boven moederliefde.
quote:Dit argument gaat alleen op voor fysieke arbeid terwijl een aanzienlijk deel van de Nederlanders een bureaubaan heeft. Of hebben mannen soms ook 'sterkere' hersens dan vrouwen? De onderwijsresultaten spreken dit overigens tegen, vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld net zo hoog opgeleid.
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:01 schreef Keessie het volgende:
Mannen hebben een sterker lichaam, dus zijn beter in staat om te werken.
quote:Opvoeden moet je samen doen als ouders, imo. Dat is niet alleen de taak van de vrouw.
Vrouwen hebben een zachter karakter en zijn gevoeliger en kunnen in veel situaties de kinderen beter aanvoelen. Voor een kind gaat er niets boven moederliefde.
Maar goed, om weer terug te komen op het topic: ik ben ook geen fan van de SGP want met hun ouderwetse stereotypen zoals hierboven weer eens duidelijk te lezen zijn beperken ze de vrije keuze van mensen. Bovendien wil ik op zondag ook weleens naar de winkel kunnen.
quote:en tegen de kerk plassen!
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:04 schreef Zander het volgende:[..]
Dit argument gaat alleen op voor fysieke arbeid terwijl een aanzienlijk deel van de Nederlanders een bureaubaan heeft. Of hebben mannen soms ook 'sterkere' hersens dan vrouwen? De onderwijsresultaten spreken dit overigens tegen, vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld net zo hoog opgeleid.
[..]
Bovendien wil ik op zondag ook weleens naar de winkel kunnen.
quote:Dus dring je ze vanaf hun geboorte een bepaalde religie op
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:58 schreef Keessie het volgende:[..]
Tegen het kapotmaken van mensen als ze nog niet in staat zijn zelf beslissingen te nemen. Dus idd, tegen negatieve vooruitgang.
maar ik dus niet.
nu intreseert politiek me helemaal niets
dus stem ik helemaal niet.
maar inderdaad de vrouw mag van mij wel iets meer.
want de vrouw is in mijn ogen niets minder dan de man
maar wil ze echt niet bij de taliban vergelijken.
quote:Opvoeden doe je samen, ben ik met je eens. En idd de sterkte van het lichaam betreft vooral fysieke arbeid. Maar het is niet zo dat een vrouw door kan gaan als man en andersom. Na al die 'emancipatie' blijkt dat nog altijd dat de vrouw 70% van het huishoudelijk werk doet (bij 2-verdieners). De man kan een kind ook nooit de liefde geven die een vrouw het kind kan geven. Het is gewoon zo en zal altijd zo blijven dat een vrouw meer plezier heeft in opvoeding en huishoudelijk werk dan een man.
Dit argument gaat alleen op voor fysieke arbeid terwijl een aanzienlijk deel van de Nederlanders een bureaubaan heeft. Of hebben mannen soms ook 'sterkere' hersens dan vrouwen? De onderwijsresultaten spreken dit overigens tegen, vrouwen zijn tegenwoordig gemiddeld net zo hoog opgeleid.
[..]Opvoeden moet je samen doen als ouders, imo. Dat is niet alleen de taak van de vrouw.
Maar goed, om weer terug te komen op het topic: ik ben ook geen fan van de SGP want met hun ouderwetse stereotypen zoals hierboven weer eens duidelijk te lezen zijn beperken ze de vrije keuze van mensen. Bovendien wil ik op zondag ook weleens naar de winkel kunnen.
Een vrouw kan ernaar verlangen om te stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen. De eerste man die daarnaar verlangt, moet ik nog tegenkomen.
quote:misschien moet je eens uit Urk/Arnemuiden/Staphorst de wijde wereld in ...
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:10 schreef Keessie het volgende:[..]
Een vrouw kan ernaar verlangen om te stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen. De eerste man die daarnaar verlangt, moet ik nog tegenkomen.
quote:Zander, ik kan het alleen maar weer volledig met je eens zijn! Ook met dat gedeelte over de winkels op zondag!
[..]Opvoeden moet je samen doen als ouders, imo. Dat is niet alleen de taak van de vrouw.
Voor mij onbegrijpelijk dat er ook nog vrouwen zijn die op de SGP stemmen.
quote:Die dring je kinderen niet op, die vertel je vertelt hen er wel over. maar dat is uit naastenliefde. Dat is niet iets wat hier direct mee te maken heeft.
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:10 schreef julekes het volgende:[..]
Dus dring je ze vanaf hun geboorte een bepaalde religie op
quote:Lijkt mij toch vrij duidelijk, je dringt mensen vanaf hun geboorte een bepaalde levenswijze op, wat in het geval van de aanhangers van de SGP naar mijn mening een verwerpelijke is. Een keus voor een bepaalde religie moeten mensen zelf maken als ze volwassen zijn, en die moet niet voor hun gemaakt worden door hun ouders.
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:13 schreef Keessie het volgende:[..]
Die dring je kinderen niet op, die vertel je vertelt hen er wel over. maar dat is uit naastenliefde. Dat is niet iets wat hier direct mee te maken heeft.
quote:Zou dat niet eerder het gevolg zijn van ouderwetse maatschappelijke opvattingen en traditionele sekserollen waar vrouwen niet zomaar aan kunnen ontsnappen? Bovendien rust er nog altijd een taboe op mannen die minder willen gaan werken om meer in het huishouden te doen, onderzoek toont aan dat zij bijvoorbeeld minder kans op promotie maken. Maar het is eigenlijk niet eens relevant: het gaat erom dat zowel mannen als vrouwen zelf de keuze krijgen om een taakverdeling tot stand te brengen, en dat is niet bepaald iets dat je bij de SGP terug zult vinden in hun programma. Nee, zij gaan liever terug naar de jaren 50 met de vrouw achter het aanrecht en vader die het loonzakje binnenbrengt.
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:10 schreef Keessie het volgende:
Opvoeden doe je samen, ben ik met je eens. En idd de sterkte van het lichaam betreft vooral fysieke arbeid. Maar het is niet zo dat een vrouw door kan gaan als man en andersom. Na al die 'emancipatie' blijkt dat nog altijd dat de vrouw 70% van het huishoudelijk werk doet (bij 2-verdieners).
quote:Ik ben wel benieuwd of onderzoek dit aantoont. Zo heb ik ooit zelf wetenschappelijk onderzoek moeten doen naar tevredenheid in huishoudelijke taken, en dat toonde aan dat vrouwen helemaal het huishouden niet veel liever doen dan mannen, het verschilt nogal per taak. Maar ik zie graag verwijzingen naar ander onderzoek met andere resultaten.
Het is gewoon zo en zal altijd zo blijven dat een vrouw meer plezier heeft in opvoeding en huishoudelijk werk dan een man.
quote:Zoals gezegd: de mogelijkheden daartoe zijn voor mannen ook veel kleiner, en ik zie een SGP niet veel doen om die mogelijkheden te vergroten. Maar het maakt ook niet zoveel uit, het is toch maar een marginaal clubje dat, wanneer de ontkerkelijking verder doorzet over een x aantal jaar helemaal verdwijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |