En natuurlijk Johan Vlemmix natuurlijk met zijn Partij van de Toekomst.
quote:Mag hij wel doorlopen, want hij moet ook weer helemaal terug
Op woensdag 16 oktober 2002 15:04 schreef BobRooney het volgende:
Vlemminx....das die knakker die nu naar Rome loopt...zou leuk zijn als hij nu wel zetel zou krijgen
quote:Den Haag kan idd wel een Minister van Feest gebruiken!
Vlemminx....das die knakker die nu naar Rome loopt...zou leuk zijn als hij nu wel zetel zou krijgen
quote:ja tuurlijk ...
Op woensdag 16 oktober 2002 15:21 schreef Pommeloer het volgende:
We zouden de SP liever vergeten
Christenunie
SGP
1 of meer ouderenpartijen
Groep De Jong zal wel niet meedoen aan de verkiezingen denk ik
Dan eerder het Wijnschenkdeel van de LPF met Heinsbroek als lijsttrekker.
quote:Wat zou daar precies 'leuk' aan zijn?
Dentist
quote:Precies, 26 idioten in de Kamer is niet leuk, dus waarom 1 wel?
Op woensdag 16 oktober 2002 17:17 schreef Dentist het volgende:[..]
Wat zou daar precies 'leuk' aan zijn?
Dentist
quote:
Groep De Jong niet verkiesbaar
AMSTERDAM - De Groep-De Jong, die bestaat uit Winny de Jong en Cor Eberhard, zal niet deelnemen aan de aanstaande verkiezingen. Eberhard houdt nog wel de deur open voor een eventuele terugkeer naar de LPF. "Maar dat hangt af van wat er bijvoorbeeld zaterdag gebeurt", zei Eberhard. Dan houdt de LPF een partijcongres waar een voorzitter gekozen zal worden. Als Ed Maas gekozen wordt, wil Eberhard nog wel met de LPF in zee gaan.De Lijst Pim Fortuyn dreigt uiteen te vallen nu enkele andere LPF-Kamerleden 'asiel' hebben aangevraagd bij het CDA en de VVD. Bij het CDA zou het om een zestal LPF'ers gaan. Hoeveel LPF'ers de overstap naar de VVD willen maken is onbekend.
CDA-fractievoorzitter Verhagen wil de afvallige LPF'ers niet opnemen in zijn fractie.
LPF-Kamerleden Zeroual en Schonewille stappen zeer waarschijnlijk uit de politiek.
http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.lpf.eberhard.jong.ers.html
Maak van de topictitel maar "Transfergeruchten Politieke Partijen ;}
Ben benieuwd wie die zes zijn die naar het CDA wilden.
- CDA
- VVD
- PvdA
- GroenLinks
- SP
- D66
- ChristenUnie
- SGP
- Leefbaar Nederland (eventueel onder een nieuwe naam)
- LPF (eventueel onder een nieuwe naam)
Vermoedelijk zal meedoen:
- Lijst Heinsbroek/Wijnschenk ("Partij voor Veiligheid en Voorspoed" of iets dergelijks)
Bij de vorige verkiezingen namen deel:
- Verenigde Senioren Partij (39.005 stemmen)
- Vrije Indische Partij & Ouderenunie (10.033)
- Duurzaam Nederland (9.058)
- Partij van de Toekomst (6.393)
- Nieuwe Midden Partij (2.305)
- Republikeinse Volkspartij (63)
Ik denk dat daarvan in ieder geval Duurzaam Nederland (afsplitsing van LN waarvan na de verkiezingen niets meer gehoord is) en de Republikeinse Volkspartij (belachelijk weinig stemmen) niet meer mee zullen doen.
Jan Nagel heeft aangekondigd misschien met een nieuwe partij deel te nemen. Extreem-rechts is momenteel nog te verdeeld en marginaal om deel te nemen. Overige mogelijke partijen zie ik momenteel nog niet.
quote:Zit Nawijn in het kamp Heinsbroek? Ik verwacht eerder dat Nawijn en Cees van Leeuwen de nieuwe voormannen zullen zijn van wat over is van de LPF.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vermoed dat Heinsbroek een eigen partij gaat beginnen met daarbij Harry Wijnschenk, Ferry Hoogendijk en Nawijn.
quote:Moeten deze "partijen" niet weer opnieuw handtekeningen, oid binnenhalen om uberhaupt mee te mogen doen? Of heeft het alleen te maken met het storten van een geldbedrag? En oja, vergeet LN en LPF maar, nouja ze doen nog wel mee aan de verkiezingen maar zetels krijgen ze toch niet. Ik denk dat Lijst Heinsbroek Een zeteltje of 5 a 6 gaat pakken, maar dat is en blijft gespeculeer.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:51 schreef Kozzmic het volgende:
- Leefbaar Nederland (eventueel onder een nieuwe naam)
- LPF (eventueel onder een nieuwe naam)
- Lijst Heinsbroek/Wijnschenk ("Partij voor Veiligheid en Voorspoed" of iets dergelijks)
quote:Volgens mij wel. Heinsbroek noemde hem gisteren bij BvD als een mogelijk lid van zijn mogelijke nieuwe partij. Verwacht wel dat die partij er zal komen. Ook Wijnschenk hoort bij het groepje Heinsbroek.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zit Nawijn in het kamp Heinsbroek? Ik verwacht eerder dat Nawijn en Cees van Leeuwen de nieuwe voormannen zullen zijn van wat over is van de LPF.
Wat er overblijft van de LPF weet ik niet. Een aantal zullen uit de politiek stappen, een aantal zullen asiel aanvragen bij een andere partij, maar niemand zal staan te springen om wat rebellen...
Duurzaam Nederland zal wel verdwijnen. RVP deed slechts in een paar steden mee, als iemand mij daar het nut van kan uitleggen, graag
Verder was er iets als de SAM-PArtij in oprichting, maar of dat echt serieus is weet ik niet.
quote:Volgens mij moeten alle partijen handtekeningen ophalen en een geldbedrag storten om mee te doen. Ik ben het met je eens dat LN (en eventuele afsplitsingen) vermoedelijk uit de Kamer verdwijnt. Bij de LPF zal veel afhangen van de samenstelling van de lijst. Ze hebben een geloofwaardige en onbeschadigde lijsttrekker nodig en een aantal goede kandidaten daar vlak achter. Dan zijn ze in staat 5 a 10 zetels te halen.
Op donderdag 17 oktober 2002 12:54 schreef zodiakk het volgende:[..]
Moeten deze "partijen" niet weer opnieuw handtekeningen, oid binnenhalen om uberhaupt mee te mogen doen? Of heeft het alleen te maken met het storten van een geldbedrag? En oja, vergeet LN en LPF maar, nouja ze doen nog wel mee aan de verkiezingen maar zetels krijgen ze toch niet. Ik denk dat Lijst Heinsbroek Een zeteltje of 5 a 6 gaat pakken, maar dat is en blijft gespeculeer.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 17-10-2002 13:07]
quote:Nawijn zat op dat moment op nederland 3 bij Meurders, alwaar hij verkondigde dat Heinsbroek het helemaal bij het verkeerde eind had gehad.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Volgens mij wel. Heinsbroek noemde hem gisteren bij BvD als een mogelijk lid van zijn mogelijke nieuwe partij. Verwacht wel dat die partij er zal komen. Ook Wijnschenk hoort bij het groepje Heinsbroek.
Wat er overblijft van de LPF weet ik niet. Een aantal zullen uit de politiek stappen, een aantal zullen asiel aanvragen bij een andere partij, maar niemand zal staan te springen om wat rebellen...
Duurzaam Nederland zal wel verdwijnen. RVP deed slechts in een paar steden mee, als iemand mij daar het nut van kan uitleggen, graag
Verder was er iets als de SAM-PArtij in oprichting, maar of dat echt serieus is weet ik niet.
liefde niet wederzijds dus
quote:Nooit van gehoord. Waar staan zij wat standpunten betreft?
Op donderdag 17 oktober 2002 13:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Weet ik niet eerlijk gezegd. Standpunten zouden ongeveer overeenkomen met de LPF. Partij zou worden opgericht uit onvrede met het gedoe binnen de LPF. Maar of dat ook daadwerkelijk gebeurd is weet ik niet.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:08 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nooit van gehoord. Waar staan zij wat standpunten betreft?
Weet iemand trouwens meer over die RVP?
quote:Na maanden gerollebol en infantiel omgaan met de steun die je hebt gekregen van 1.6 miljoen kiezers, denk ik niet dat deze bende heikneuters in staat zijn om een fatsoenlijke lijst samen te stellen met dito lijsttrekker.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:05 schreef Kozzmic het volgende:
Bij de LPF zal veel afhangen van de samenstelling van de lijst. Ze hebben een geloofwaardige en onbeschadigde lijsttrekker nodig en een aantal goede kandidaten daar vlak achter. Dan zijn ze in staat 5 a 10 zetels te halen.
quote:Website: http://www.musical-world.nl/rvp/
Op donderdag 17 oktober 2002 13:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Weet iemand trouwens meer over die RVP?
Artikel: http://web.planet.nl/news/verkiezingen/2dekamer2002/feature/repvolkspartij.shtml
quote:
De Republikeinse Volkspartij - Leefbare WereldIn 1994 lukte het wegens alimentatieverplichtingen net niet het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen om mee te mogen doen. Rond de kamerverkiezingen van 1998 moest lijsttrekker en woordvoerder John Gouweloos van de Republikeinse Volkspartij noodgedwongen verhuizen, waardoor deelname wederom in het honderd liep. Maar dit jaar gaat het allemaal lukken. Het bij de bank geleende geld is inmiddels overgemaakt en de lijsttrekker is klaar om met zwaargewichten als Melkert, Dijkstal en Fortuyn het debat aan te gaan. De Republikeinse Volkspartij maakt zich op voor de Tweede-Kamerverkiezingen van 15 mei.
quote:Bedankt voor de links!
Op donderdag 17 oktober 2002 13:18 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Website: http://www.musical-world.nl/rvp/
Artikel: http://web.planet.nl/news/verkiezingen/2dekamer2002/feature/repvolkspartij.shtml
[..]
63 stemmen
Grappige quote: "Klaar om het debat aan te gaan met Melkert en Fortuyn":) Denk dat die niet eens afwisten van het bestaan van de RVP
Overigens viel het mee op dat ze slechts in een paar gemeenten meededen aan de verkiezingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |