abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 01:42:29 #1
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_6223697
Zeg ik iets geks als ik het album van Elisa (van "Come speak to me") sterk vind? Geen idee of het al in de winkel ligt (De officiële website is behoorlijk achter, het hoesje is nog niet te downloaden via de bekende kanalen en op andere journalistieke sites als MTV is ook niets te vinden)... U raadt het al: het is een gedownloade advanced copy. Het is een verzameling nummers van vorige albums die samen zijn gebracht op dit nieuwe album.

Even een paar steeknummers:

Voor de stille uurtjes: "A little over zero"
Volgende single als ik het voor het kiezen had: "Rainbow"
Het nummer dat het meest of Morissette lijkt: "Fever"
(Verwacht trouwens wel dat dit een single wordt)
Hartverscheurende ballad: "Dancing"
Lekkerste rocker op het album:""Labrynth"

Er staan drie nummers op het album "Asile's world" uit januari 2001 die ook op het nieuwe album staan (waaronder "little over zero" en "come speak to me"). "Labrynth staat ook op een album uit 1998. De rest is nieuw. En dan zijn er nog wat andere nummers die van een ander album uit 2001 afkomstig zijn.

Met een beetje goodwill van de platenmaatschappij ziet het publiek haar ook.

Cijfer: Een dikke 8 op de schaal van Beetle.

Meer mensen die haar al gehoord hebben?

pi_6223727
joh heb hem al... vind het redelijk... ik had t voor de lol eens gedownload.. ze lijkt wel op iemand.. tis niet een eigen stem.. maar wel relaxed.. (Celine Dion, Alanis) misschien erg fout..
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 01:52:30 #3
11916 Beetle
pi_6223819
Ik vond later dit bij Veronica:
quote:
Elisa -
Elisa

De single Come Speak To Me geeft een goed idee van hoe de rest van haar plaat is. Prachtige teksten, schitterende zang en mooie muziek. Muziek om bij weg te dromen...
De 24-jarige Elisa is in thuisland Italië een ware megaster. Drie platen heeft ze daar inmiddels uit. Het hier te verschijnen Elisa is een compilatie van haar twee Engelstalige albums. De single Come Speak To Me geeft een goed idee van hoe de rest van haar plaat is. Prachtige teksten, schitterende zang en mooie muziek. Muziek om bij weg te dromen en het zo nu en dan bij uit te schreeuwen, zeg maar. Elisa mag je zo bij het rijtje pure singer/songwriters scharen, maar verwacht van haar geen makkelijke popliedjes met hitpotentie, want zon plaat is haar naamloze debuut absoluut niet. En daarom is dit album, met alle simpele shit die op het moment de Top 40 vervuilt, een heel erg welkome afwisseling. (EL)

Ook de hoes was er.

Maar ja... Da's wel verwarrend zeg...

dit is namelijk het album uit 2000: Asile's world.

Vreemde recentie ook trouwens. Eerst melden dat ze al drie platen gemaakt heeft en dan dit als een debuut betitelen??

vrijdag 11 oktober 2002 @ 05:24:57 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6224819
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:52 schreef Beetle het volgende:
[..]

Ook de hoes was er.
[afbeelding]

Maar ja... Da's wel verwarrend zeg...

dit is namelijk het album uit 2000: Asile's world.
[afbeelding]

Vreemde recentie ook trouwens. Eerst melden dat ze al drie platen gemaakt heeft en dan dit als een debuut betitelen??

Ws drie Italiaanse platen en nu een internationale debuutplaat?
The Internets, I needs it..
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 08:24:00 #5
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6224980
voor de titeltrack
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 10:05:29 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_6225697
Ik heb haar eerste album, Pipes & Flowers al een poosje thuis liggen.

Daarop staat ook haar vorige 'bekende' single, Sleeping in your hands. Die werd toendertijd (1998) ook regelmatig gedraaid maar heeft helaas de top40 nooit gehaald (ik meen zelfs van de tipparade niet eens ).
Echt lekkere muziek, gewoon voor op de achtergrond ofzo.

Op de cd-single van 'Come speak to me' staat overigens ook de italiaanse versie van het nummer. Titel heb ik even niet bij de hand De komende cd (ik geloof niet dat-ie al uit is, of misschien net deze week uitgekomen?) ga ik zeker wel kopen. 'Come speak to me' hoort zeker bij de beste singles van 2002... (niet dat dat zoveel zegt)

vrijdag 11 oktober 2002 @ 17:05:46 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6233575
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 10:05 schreef ranja het volgende:

Daarop staat ook haar vorige 'bekende' single, Sleeping in your hands. Die werd toendertijd (1998) ook regelmatig gedraaid maar heeft helaas de top40 nooit gehaald (ik meen zelfs van de tipparade niet eens ).

Wel de Top 100 in ieder geval... Ik verzamelde toen nog die chart-blaadjes elke week en ik kan me nog wel een groot aantal pagina-grote advertenties herinneren uit die periode om Elisa's werk aan de man te brengen. Alhoewel ik er nooit wat van gehoord had, wist ik wel wie ze was, dankzij die propaganda-molen. Ze had gewoon de pech dat de clipzenders niks oppikten...
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 17:08:25 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_6233599
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:52 schreef Beetle het volgende:
Tja wat kan ik zeggen:
quote:
  zondag 13 oktober 2002 @ 01:42:12 #9
11916 Beetle
pi_6253438
Niet alleen leuke luisterliedjes! Voor alle danceliefhebbers: Zoek deze eens op!

Elisa - Time (planet Funk extended remix)
Denk in de stijl van Paul Oakenfold en BT.

Zéér lekker raas-op-de-snelweg-nummer!

[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 13-10-2002 11:19]

zondag 13 oktober 2002 @ 03:13:58 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6254377
Heb de cd gekocht omdat het zo mooi klonk via de koptelefoon en de prijs was een meevaller. De eerste nummers zijn goed te luisteren maar gaandeweg zijn het wat meer niemandalletjes. Toch zijn de stijlen afwisselend genoeg en is het een prettige cd om als achtergrond te hebben.
The Internets, I needs it..
pi_6286256
Eindelijk weer eens een cd op de gok gekocht na jaren van mp3-voorbereiding en geen onaangename verrassing.
Met 'Rainbow', 'It is what it is' en 'A little over zero' als hoogtepunten.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:37:36 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_6286321
Ik heb 'm ook gekocht! Alleen nog niet geluisterd...
  vrijdag 8 november 2002 @ 13:05:31 #13
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6694751
Ik heb 'm ook gekocht.. al een tijdje.. en ik moet zeggen.. ontzettend goede cd!

Rainbow is m'n favoriet!

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_7208378
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 01:44 schreef Mereltje het volgende:
(...) ze lijkt wel op iemand.. tis niet een eigen stem.. maar wel relaxed.. (Celine Dion, Alanis) misschien erg fout..
tja, als je 't op celine en alanis vind lijken moet je toch nog maar eens luisteren...

anyway, ik wou bij deze even zeggen dat ik 'm ook gekocht heb (2 weken geleden dacht ik).
ik vond 't wel raar te lezen op internet dat alle nummers eigenlijk van al bestaande cd's afkomen. maar wat doe je eraan: de andere cd's heb ik niet in de winkel zien liggen en via internet zijn ze nogal duur.

nu ik toch bezig ben zal ik meteen even mijn favo nummers doorgeven: heaven out of hell, fever, dancing, labyrinth.

groeten.

Music was my first love, and it will be my last
  maandag 1 december 2003 @ 09:38:16 #15
69464 Lisariya
After I became myself
pi_15053722
Ik ken Elisa's muziek al een tijdje. Haar compilatie-cd die in Nederland rouleert is erg goed, met sterke nummers. Sinds 14 november heeft ze een nieuwe cd uit, genaamd "Lotus". Erg mooi acoustisch.
Jammer dat ze hier nog niet zo bekend is.

[Dit bericht is gewijzigd door Lisariya op 01-12-2003 09:51]

pi_15056131
Mijn eerste kennismaking met Elisa was eind 2002. Haar single Come speak to me vond ik persoonlijk één van de betere singles in 2002. De videoclip is ook regelmatig bij MTV/TMF te zien geweest, maar helaas (zoals dat vaker gaat met goede popmuziek) werd het geen hit in Nederland.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_15056844
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 10:05 schreef ranja het volgende:
Ik heb haar eerste album, Pipes & Flowers al een poosje thuis liggen.

[afbeelding]

Echt lekkere muziek, gewoon voor op de achtergrond ofzo.

Op de cd-single van 'Come speak to me' staat overigens ook de italiaanse versie van het nummer. Titel heb ik even niet bij de hand De komende cd (ik geloof niet dat-ie al uit is, of misschien net deze week uitgekomen?) ga ik zeker wel kopen. 'Come speak to me' hoort zeker bij de beste singles van 2002... (niet dat dat zoveel zegt)

Dit album heb ik ook. Een aardig album, maar niet overdreven goed.
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:41:34 #18
69464 Lisariya
After I became myself
pi_18648565
Ik heb gisteren een cd gekocht van Martina Sorbara. Lijkt er ook een beetje op.
Heerlijke muziek.

www.martinasorbara.com
pi_24168150
Schopje.

Inmiddels is Elisa's zesde album uit, genaamd Pearl Days.

1 Together
2 Bitter words
3 Pearl days
4 Joy
5 Written in your eyes
6 City lights
7 In the green
8 I know
9 The waves
10 Life goes on

Ik vind hem een stuk beter dan Lotus, meer rock en meer originele liedjes. Mijn favorieten zijn Pearl Days, In The Green en The Waves. Heeft iemand hem hier al gehoord?

En weet iemand toevallig waar ik deze cd op een meer legale manier voor een normale prijs kan krijgen? Bij amazon gaat het al snel richting de 30¤
pi_24172517
Ik vind Elisa geweldig, al vanaf haar eerste album. Wist niet eens dat ze nu een nieuw album uit heeft
Ik ga eens kijken of ik iets ervan kan downloaden

Ze heeft echt een prachtige stem. Snap niet dat het hier in Nederland niet zo wil lukken.

Mijn favorieten: Almeno tu nell'universo, Simplicity, Come speak to me, Luce (italiaanse versie van Come speak to me), Rock your soul en Rainbow.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_24184353
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 01:34 schreef trueblue het volgende:
Ik vind Elisa geweldig, al vanaf haar eerste album. Wist niet eens dat ze nu een nieuw album uit heeft
Ik ga eens kijken of ik iets ervan kan downloaden

Ze heeft echt een prachtige stem. Snap niet dat het hier in Nederland niet zo wil lukken.

Mijn favorieten: Almeno tu nell'universo, Simplicity, Come speak to me, Luce (italiaanse versie van Come speak to me), Rock your soul en Rainbow.
Come speak to me is volgens mij gewoon niet goed genoeg gepromoot. Ook in andere landen dan Italië heeft ze nooit echt gescoord. Wel jammer, ik zou haar graag een keer live zien en horen.

Mijn favorieten van de andere albums: Luce, Come speak to me, Gift, Sleeping in your hand, The marriage, Fever, Labyrinth, Rainbow, Heaven out of hell, Fever en zo kan ik nog wel even doorgaan
pi_24185533
Ze stond een jaar of 6 geleden in het voorprogramma van Eros Ramazzotti die toen concerten gaf in Ahoy'. Ik had een kaartje, maar helaas kon ik op het allerlaatste moment niet mee wegens ziekte, baalde ik behoorlijk van.

Ik heb er een handje van artiesten goed te vinden die maar niet kunnen doorbreken in Nederland (niet expres) en hier dus ook nooit komen
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_24189039
Ik heb alle liedjes van Pearl Days
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 09:41 schreef Lisariya het volgende:
Heb ik vandaag ook wat gedownload. Kende haar niet, maar ze klinkt lang niet slecht
Beetje een mengeling tussen Elisa en Norah Jones, voor wat ik tot dusver heb gehoord.
pi_24710043
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 09:41 schreef Lisariya het volgende:
Heerlijke muziek.

www.martinasorbara.com
Ik heb een paar liedjes van haar gehoord en vooral Once I was mighty is een prachtig nummer. Waar heb je de cd gekocht?
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 21:35 schreef trueblue het volgende:
Ik heb alle liedjes van Pearl Days
Wat vind je ervan? Ik moest er eerst een beetje aan wennen. Together, de eerste single in Italië, vind ik zeker niet de beste van het album, maar de tweede, The waves, is echt briljant!
pi_24852929
quote:
Op zondag 23 januari 2005 18:39 schreef Asile het volgende:

Wat vind je ervan? Ik moest er eerst een beetje aan wennen. Together, de eerste single in Italië, vind ik zeker niet de beste van het album, maar de tweede, The waves, is echt briljant!
Ik vind het wel een goed album, maar geen enkel nummer springt er echt uit voor mij.
Pearl Days vind ik ook het minste album van haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')