Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Blijkbaar zijn er nog steeds simpele zielen die menen dat een republiek "goedkoper" is voor de bevolking dan een monarchie.
quote:volges mijn det der geen belastign dernaar gaat maar goed dat is mijn menong
Op woensdag 9 oktober 2002 17:14 schreef DoctorB het volgende:
wat the f*** houdt de toevoeging "met belasting ernaar" in????
Koningshuis is alleen maar onzin. Histrorisch gegroeide, geldverslindende kul.
Viva La Republique.
Eigenlijk zie ik Nederland liever als Federale staat van de EU.
quote:Het probleem is juist dat we nu beiden hebben, operationeel zijn we een democratie, inclusief referenda en stemrecht. Echter, om puur folkloristische en historische redenen houden we vast aan beiden.
Op woensdag 9 oktober 2002 17:14 schreef DoctorB het volgende:
wat the f*** houdt de toevoeging "met belasting ernaar" in????Blijkbaar zijn er nog steeds simpele zielen die menen dat een republiek "goedkoper" is voor de bevolking dan een monarchie.
Je zult met me eens zijn dat een totalitaire monarchie geen kans van slagen meer heeft in deze tijd. Democratie is dus de enige optie. Geld uitgeven (39 miljoen¤ per jaar) aan puur traditie, lijkt me in deze tijd niet gepast
quote:Dan zul jij blijkbaar vies opkijken als ik je vertel dat het koningshuis Nederland NETTO nog altijd veel geld OPLEVERT. Zeker bij handelsmissies is het meegaan van een van de leden van het koninklijk huis een garantie voor vettere contracten dan wanneer je slechts een minister o.i.d. stuurt.
Op woensdag 9 oktober 2002 17:24 schreef Thomasumo het volgende:[..]
Het probleem is juist dat we nu beiden hebben, operationeel zijn we een democratie, inclusief referenda en stemrecht. Echter, om puur folkloristische en historische redenen houden we vast aan beiden.
Je zult met me eens zijn dat een totalitaire monarchie geen kans van slagen meer heeft in deze tijd. Democratie is dus de enige optie. Geld uitgeven (39 miljoen¤ per jaar) aan puur traditie, lijkt me in deze tijd niet gepast
quote:Dat word creatief boekhouden
Op woensdag 9 oktober 2002 17:44 schreef hyperfuzz het volgende:
wat DoctorB zegt is zeker waar, en een monarchie zonder dat onze belastingcenten ernaartoe gaan is ook niet erg realistisch... immers, dan is het "ons" koningshuis toch niet meer?
quote:alsof deze poll representatief is..
Op woensdag 9 oktober 2002 17:06 schreef Jorn_Z het volgende:
Na die poppenkast met Claus, zijn er veel Republikeinen onder ons zeg
Het enige dat ik me kan voorstellen, als je het hebt over "vettere contracten" is dat de ontvangende partij zich vereerd voelt het land haar hoogste functionaris stuurt en dus ontvankelijker is voor argumenten. Echter als het koningshuis wegvalt word automatisch onze premier hoogste functionaris, en kan van daaruit dus het zelfde gewicht in de schaal leggen.
quote:Natuurlijk niet! Een Nederlandse president zal nooit de standing hebben van de presidenten van Frankrijk of de V.S., omdat hij een kind uit de kwalijke couveuse van 1968 zou zijn, terwijl die beide andere landen al veel langer republieken zijn en ook nog daadwerkelijk iets opmerkelijks hebben gedaan onder de voorgaande presidenten.
Op donderdag 10 oktober 2002 09:51 schreef Thomasumo het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar cijfers die aantonen dat een koningshuis een winstgevend instituut is.Het enige dat ik me kan voorstellen, als je het hebt over "vettere contracten" is dat de ontvangende partij zich vereerd voelt het land haar hoogste functionaris stuurt en dus ontvankelijker is voor argumenten. Echter als het koningshuis wegvalt word automatisch onze premier hoogste functionaris, en kan van daaruit dus het zelfde gewicht in de schaal leggen.
quote:Oh, maar een Federaal Koninkrijk van de EU kan ook!
Op woensdag 9 oktober 2002 17:18 schreef X-Ray het volgende:
Republiek natuurlijk.Koningshuis is alleen maar onzin. Histrorisch gegroeide, geldverslindende kul.
Viva La Republique.
Eigenlijk zie ik Nederland liever als Federale staat van de EU.
quote:Het kost veel geld.
Op woensdag 9 oktober 2002 17:12 schreef gelly het volgende:
Kun je ook uitleggen waarom je tegen een monarchie bent ?
Waarom zou je uberhaupt voor een koning zijn.
quote:Dat kan met ene president ook, en dan heb je zels veel ex-presidenten die nog positief zijn voor je land, denk aan Clinton.
Op woensdag 9 oktober 2002 17:28 schreef DoctorB het volgende:[..]
Dan zul jij blijkbaar vies opkijken als ik je vertel dat het koningshuis Nederland NETTO nog altijd veel geld OPLEVERT. Zeker bij handelsmissies is het meegaan van een van de leden van het koninklijk huis een garantie voor vettere contracten dan wanneer je slechts een minister o.i.d. stuurt.
quote:Helaas kun je wel een staatshoofd krijgen met het IQ zo groot als het achtereind van een varken. En met Win-Lex zal dat aardig gaan lukken ben ik bang.
Bovendien zorgt het koningshuis in Nederland met daardoor een langdurige periode met hetzelfde staatshoofd voor politieke stabiliteit.
Verder kijken dan den neus lang is!
En politieke stabiliteit valt ook wel mee, de koningin heeft maar weinig echte invloed. Je krijgt er iig veel democratie voor terug.
quote:Waarom gaat een Monarchie in tegen scheiding van kerk en staat?
Op donderdag 10 oktober 2002 21:20 schreef ghettoman het volgende:[..]
Het gaat in tegen scheiding van kerk en staat.
quote:Is Willem-Alexander zo intelligent? Ik wist dat hij gestudeerd had (Geschiedenis. Te Leiden
Op donderdag 10 oktober 2002 21:25 schreef ghettoman het volgende:[..]
[..]Helaas kun je wel een staatshoofd krijgen met het IQ zo groot als het achtereind van een varken. En met Win-Lex zal dat aardig gaan lukken ben ik bang.
Hoe zei Claus dat ook alweer? 'Nederland is een Republiek met een geerft koningshuis'
Zoveel kosten die mensen echt niet als je het vergelijk met wat ze terugbrengen aan PR acties.... Vooral Aziaatjes smullen van een koningshuis...
quote:Die kan ook gekozen worden.
Op donderdag 10 oktober 2002 21:25 schreef ghettoman het volgende:Helaas kun je wel een staatshoofd krijgen met het IQ zo groot als het achtereind van een varken. En met Win-Lex zal dat aardig gaan lukken ben ik bang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |