abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6191452
Poll: Republiek of Monarchië?
  • Republiek!
  • Monarchië, zonder belasting ernaar
  • Monarchië, met belasting ernaar

• Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

pi_6191807
    Na die poppenkast met Claus, zijn er veel Republikeinen onder ons zeg
    pi_6191814
    republiek => president jan potter balkenende????
    yankee charlie dinges
    pi_6191826
    Ik heb optie 2 gestemd.
    It's easier to get forgiveness than permission.
    pi_6191906
    Kun je ook uitleggen waarom je tegen een monarchie bent ?
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:14:15 #6
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_6191928
    wat the f*** houdt de toevoeging "met belasting ernaar" in????

Blijkbaar zijn er nog steeds simpele zielen die menen dat een republiek "goedkoper" is voor de bevolking dan een monarchie.

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:18:04 #7
    22614 kikkerlikker
    aloha welcome to don ho
    pi_6191992
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:14 schreef DoctorB het volgende:
    volges mijn det der geen belastign dernaar gaat maar goed dat is mijn menong
    L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:18:05 #8
    7921 X-Ray
    is opgekankerd
    pi_6191993
    Republiek natuurlijk.

Koningshuis is alleen maar onzin. Histrorisch gegroeide, geldverslindende kul.

Viva La Republique.

Eigenlijk zie ik Nederland liever als Federale staat van de EU.

Nou dag he allemaal
    Niet te veel huilen he?
    Gegen die Mauer und Abschießen
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:24:54 #9
    33549 Thomasumo
    User 33549 reporting for
    pi_6192109
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:14 schreef DoctorB het volgende:

Blijkbaar zijn er nog steeds simpele zielen die menen dat een republiek "goedkoper" is voor de bevolking dan een monarchie.

Het probleem is juist dat we nu beiden hebben, operationeel zijn we een democratie, inclusief referenda en stemrecht. Echter, om puur folkloristische en historische redenen houden we vast aan beiden.

Je zult met me eens zijn dat een totalitaire monarchie geen kans van slagen meer heeft in deze tijd. Democratie is dus de enige optie. Geld uitgeven (39 miljoen¤ per jaar) aan puur traditie, lijkt me in deze tijd niet gepast

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
    pi_6192126
    zonder belasting bedoel ik dat het koningshuis dat al miljarden (ofzo) bezet hun geld maar op de bank moeten zetten en zelf moeten rentenieren. Kunnen ze makkelijk van rondkomen! En dat het belastinggeld van de Nederlandse bevolking niet meer naar het Koningshuis gaat!
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:28:45 #11
    13777 DoctorB
    Bomba je hoofd
    pi_6192175
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:24 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat we nu beiden hebben, operationeel zijn we een democratie, inclusief referenda en stemrecht. Echter, om puur folkloristische en historische redenen houden we vast aan beiden.

Je zult met me eens zijn dat een totalitaire monarchie geen kans van slagen meer heeft in deze tijd. Democratie is dus de enige optie. Geld uitgeven (39 miljoen¤ per jaar) aan puur traditie, lijkt me in deze tijd niet gepast

Dan zul jij blijkbaar vies opkijken als ik je vertel dat het koningshuis Nederland NETTO nog altijd veel geld OPLEVERT. Zeker bij handelsmissies is het meegaan van een van de leden van het koninklijk huis een garantie voor vettere contracten dan wanneer je slechts een minister o.i.d. stuurt.
    Bovendien zorgt het koningshuis in Nederland met daardoor een langdurige periode met hetzelfde staatshoofd voor politieke stabiliteit.
    Verder kijken dan den neus lang is!
    Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
      woensdag 9 oktober 2002 @ 17:44:19 #12
    29041 hyperfuzz
    foxtrot hotel
    pi_6192445
    wat DoctorB zegt is zeker waar, en een monarchie zonder dat onze belastingcenten ernaartoe gaan is ook niet erg realistisch... immers, dan is het "ons" koningshuis toch niet meer?
    yankee charlie dinges
    pi_6193222
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:44 schreef hyperfuzz het volgende:
    wat DoctorB zegt is zeker waar, en een monarchie zonder dat onze belastingcenten ernaartoe gaan is ook niet erg realistisch... immers, dan is het "ons" koningshuis toch niet meer?
    Dat word creatief boekhouden
    pi_6197881
    Als doorgewinterd Oranjefascist kies ik natuurlijk voor een monarchie.
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
    pi_6198163
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:06 schreef Jorn_Z het volgende:
    Na die poppenkast met Claus, zijn er veel Republikeinen onder ons zeg
    alsof deze poll representatief is..
    pi_6198351
    Ik stem ook voor de republiek.
      donderdag 10 oktober 2002 @ 09:51:02 #17
    33549 Thomasumo
    User 33549 reporting for
    pi_6205316
    Ik ben erg benieuwd naar cijfers die aantonen dat een koningshuis een winstgevend instituut is.

Het enige dat ik me kan voorstellen, als je het hebt over "vettere contracten" is dat de ontvangende partij zich vereerd voelt het land haar hoogste functionaris stuurt en dus ontvankelijker is voor argumenten. Echter als het koningshuis wegvalt word automatisch onze premier hoogste functionaris, en kan van daaruit dus het zelfde gewicht in de schaal leggen.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
    pi_6206325
    quote:
    Op donderdag 10 oktober 2002 09:51 schreef Thomasumo het volgende:
    Ik ben erg benieuwd naar cijfers die aantonen dat een koningshuis een winstgevend instituut is.

Het enige dat ik me kan voorstellen, als je het hebt over "vettere contracten" is dat de ontvangende partij zich vereerd voelt het land haar hoogste functionaris stuurt en dus ontvankelijker is voor argumenten. Echter als het koningshuis wegvalt word automatisch onze premier hoogste functionaris, en kan van daaruit dus het zelfde gewicht in de schaal leggen.

Natuurlijk niet! Een Nederlandse president zal nooit de standing hebben van de presidenten van Frankrijk of de V.S., omdat hij een kind uit de kwalijke couveuse van 1968 zou zijn, terwijl die beide andere landen al veel langer republieken zijn en ook nog daadwerkelijk iets opmerkelijks hebben gedaan onder de voorgaande presidenten.
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
      donderdag 10 oktober 2002 @ 11:25:09 #19
    21551 tvlxd
    kerngeleerde
    pi_6206889
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:18 schreef X-Ray het volgende:
    Republiek natuurlijk.

Koningshuis is alleen maar onzin. Histrorisch gegroeide, geldverslindende kul.

Viva La Republique.

Eigenlijk zie ik Nederland liever als Federale staat van de EU.

Oh, maar een Federaal Koninkrijk van de EU kan ook!
    kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
    1 kernfysicus
      donderdag 10 oktober 2002 @ 21:20:51 #20
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_6217906
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:12 schreef gelly het volgende:
    Kun je ook uitleggen waarom je tegen een monarchie bent ?
    Het kost veel geld.
    Het staatshoofd is niet te kiezen.
    Het gaat in tegen scheiding van kerk en staat.

Waarom zou je uberhaupt voor een koning zijn.

Tsja .....
      donderdag 10 oktober 2002 @ 21:25:34 #21
    36718 ghettoman
    In the ghetto .....
    pi_6218009
    quote:
    Op woensdag 9 oktober 2002 17:28 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dan zul jij blijkbaar vies opkijken als ik je vertel dat het koningshuis Nederland NETTO nog altijd veel geld OPLEVERT. Zeker bij handelsmissies is het meegaan van een van de leden van het koninklijk huis een garantie voor vettere contracten dan wanneer je slechts een minister o.i.d. stuurt.

Dat kan met ene president ook, en dan heb je zels veel ex-presidenten die nog positief zijn voor je land, denk aan Clinton.
    quote:
    Bovendien zorgt het koningshuis in Nederland met daardoor een langdurige periode met hetzelfde staatshoofd voor politieke stabiliteit.
    Verder kijken dan den neus lang is!
    Helaas kun je wel een staatshoofd krijgen met het IQ zo groot als het achtereind van een varken. En met Win-Lex zal dat aardig gaan lukken ben ik bang.

En politieke stabiliteit valt ook wel mee, de koningin heeft maar weinig echte invloed. Je krijgt er iig veel democratie voor terug.

Tsja .....
    pi_6218767
    quote:
    Op donderdag 10 oktober 2002 21:20 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Het gaat in tegen scheiding van kerk en staat.

Waarom gaat een Monarchie in tegen scheiding van kerk en staat?
    doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
    pi_6219442
    quote:
    Op donderdag 10 oktober 2002 21:25 schreef ghettoman het volgende:

[..]
    [..]

Helaas kun je wel een staatshoofd krijgen met het IQ zo groot als het achtereind van een varken. En met Win-Lex zal dat aardig gaan lukken ben ik bang.

Is Willem-Alexander zo intelligent? Ik wist dat hij gestudeerd had (Geschiedenis. Te Leiden ), maar dit slaat alles.
      vrijdag 11 oktober 2002 @ 12:00:11 #24
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_6227182
    Laat maar lekker een monarchie blijven....

Hoe zei Claus dat ook alweer? 'Nederland is een Republiek met een geerft koningshuis'

Zoveel kosten die mensen echt niet als je het vergelijk met wat ze terugbrengen aan PR acties.... Vooral Aziaatjes smullen van een koningshuis...

Ik ga naar huis.
      Overall beste user 2022 vrijdag 11 oktober 2002 @ 12:02:44 #25
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_6227220
    quote:
    Op donderdag 10 oktober 2002 21:25 schreef ghettoman het volgende:

Die kan ook gekozen worden.
    I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')