Nu wil ik dus nog steeds graag een keertje naar China. Eigenlijk wil ik zien of het écht zo is als ik gelezen heb. Ik realiseer me dat het China vóór en ná Mao heel erg verschillend is. Toch blijft het land me trekken. Het blijft fascinerend. Na alles wat ik erover het gelezen wil ik het zien, voelen en meemaken.:) Maar China is veranderd, het is niet meer zoals in de boeken beschreven staat, dus ben ik bang dat het een desillusie is als ik ga. Dat alles heel anders is als ik verwacht. Niet overal afbeeldingen van de grote leider Mao, die vader, moeder, vriend, vriendin in één is. Geen blauwe pakken overal. Niet muren vol met aanplakbiljetten die oproepen de communistische partij te gehoorzamen. En toch wil ik gaan.
Ken iemand dit? Je hebt een boek of meerdere boeken gelezen en daardoor 'in de ban' van een land, stad of gebied. Denk je dat het écht zo is als je het gelezen hebt? Of is het totaal anders? Herken je plekken uit de boeken?
Lotgenotencontact gezocht!
en die advertenties met Lulu Wang heb ik toen ook gelezen idd, was ook in de periode dat ze ineens zo'n hype was.. Was een week Peking dacht ik, maar was voor mij toen ook te veel aan de prijs. Ik zou een reis N. Korea boeken, als je nog de echte communistische cultuur wilt proeven, China is inmiddels al behoorlijk "bedorven" door kapitalistische invloeden..
quote:Zullen we met z'n drieën gaan volgen jaar zomer? Lijkt me gezellig, met een groepsreis?
Op zaterdag 5 oktober 2002 11:31 schreef inkie1010 het volgende:
Ja, na m'n project voor thinkquest over Marco Polo en alles wat daar mee te maken heeft, wil ik ook eens die kant op (China dus) maar ja, of en wanneer het er van komt? Ik wil er iig graag een keer heen!!!
quote:Hehehee en dan op de chinese muur he!!!
Op zaterdag 5 oktober 2002 11:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Zullen we met z'n drieën gaan volgen jaar zomer? Lijkt me gezellig, met een groepsreis?
quote:Nouja, het is maar een luchtbalonnetje, als je dezelfde groepsreis boekt hoef je nog niet persé steeds met elkaar om te gaan, dat is het voordeel van zo'n reis, je kan doen wat je zelf wilt en trekt op met wie jij je lekker voelt, of alleen... Het voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken over vervoer en hotels.. Ik hou me aanbevolen, Inkie en Yppy, dus wie weet...
Op zaterdag 5 oktober 2002 12:32 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Hehehee en dan op de chinese muur he!!!
Niet bepaald een vakantiebestemming, en niet bepaald een roman, maar toch... dat verlangen wat je bedoeld is er wel.
quote:Nee, maar wel met een film, de film Hamam om precies te zijn. Binnen 2 dagen zat ik in Istanbul
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:22 schreef YPPY het volgende:
knip
quote:Gaaaaaaaaaaf! Dat je dat dan ook echt doet! *jaloers*
Op zondag 6 oktober 2002 22:25 schreef HiZ het volgende:[..]
Nee, maar wel met een film, de film Hamam om precies te zijn. Binnen 2 dagen zat ik in Istanbul
Mooiste was "op weg naar Montségur" dat ik herlas toen ik op vakantie ging naar de Languedoc.
Hier verder dus:
Boek waardoor ik écht wilde reizen: de reisboeken van Paul Theroux, met name Happy Isles of Oceania (De Gelukkige Eilanden) vond ik een fascinerend boek!
(ben alleen nog niet in Oceanië geweest , behalve NZ en AUS)
Lees nu: de Golf van lieve Joris, over haar reis door het Midden Oosten.
*mag roman veranderd worden in boek?
Ik ben nu "Gehakte hagedis" aan het lezen, gaat over Mexico. En daar wilde ik toch al heen, dus het komt niet door het boek dat ik er heen wil!
Are you experienced vind ik trouwens ook een ontzettend leuk boek! Erg grappig!
quote:Wat voor boek is "Gehakte Hagedis"? Een kookboek?
Op dinsdag 20 januari 2004 20:32 schreef Liejannuh het volgende:
As you wish!Ik ben nu "Gehakte hagedis" aan het lezen, gaat over Mexico. En daar wilde ik toch al heen, dus het komt niet door het boek dat ik er heen wil!
Are you experienced vind ik trouwens ook een ontzettend leuk boek!
Erg grappig!
en dankjewel natuurlijk!
Volgens www.bol.com:
Beschrijving:
In Gehakte hagedis neemt Isabella Tree ons mee op een unieke reis door Mexico. Ze maakt kennis met vijf totaal verschillende, zeer kleurrijke culturen die noch in hun eigen land, noch in de rest van wereld erg bekend zijn.
Isabella neemt deel aan rituelen in het door oorlog verscheurde Chiapas; feest met de travestieten en vrouwelijke stamhoofden van Juchitán; wacht op de komst van de geesten op een oude begraafplaats bij het meer van Pázcuaro tijdens de Nacht van de Doden; eet van de hallucinogene peyotlcactus in de woestijn samen met Huicholindianen en brengt Pasen door met een aantal vurige, zichzelf geselende boetvaardigen.
Gehakte hagedis is een buitengewoon boeiend verslag van een reis door het oude en het nieuwe Mexico door een van de beste nieuwe auteurs van reisverhalen.
`Isabella Tree heeft een grote verscheidenheid aan kwaliteiten die haar in staat stelt over wilde en afgelegen plekken te schrijven; inzicht, sympathie, moed, een heldere en kleurrijke welbespraaktheid en een goed gevoel voor humor¿ Patrick Leigh Fermor
`Een uitstekend, zeer leesbaar boek¿ The Guardian
`Een van de meest talentvolle auteurs van reisverhalen die er aan de horizon is verschenen¿ Eric Newby
quote:Klinkt leuk, zet het op mijn lezen-lijst voor 2005 als ik die kant op ga!
Op dinsdag 20 januari 2004 20:59 schreef Liejannuh het volgende:
Het is een boek over Mexico, geschreven door Isabella Tree.Volgens www.bol.com:
Beschrijving:
In Gehakte hagedis neemt Isabella Tree ons mee op een unieke reis door Mexico. Ze maakt kennis met vijf totaal verschillende, zeer kleurrijke culturen die noch in hun eigen land, noch in de rest van wereld erg bekend zijn.Isabella neemt deel aan rituelen in het door oorlog verscheurde Chiapas; feest met de travestieten en vrouwelijke stamhoofden van Juchitán; wacht op de komst van de geesten op een oude begraafplaats bij het meer van Pázcuaro tijdens de Nacht van de Doden; eet van de hallucinogene peyotlcactus in de woestijn samen met Huicholindianen en brengt Pasen door met een aantal vurige, zichzelf geselende boetvaardigen.
Gehakte hagedis is een buitengewoon boeiend verslag van een reis door het oude en het nieuwe Mexico door een van de beste nieuwe auteurs van reisverhalen.
`Isabella Tree heeft een grote verscheidenheid aan kwaliteiten die haar in staat stelt over wilde en afgelegen plekken te schrijven; inzicht, sympathie, moed, een heldere en kleurrijke welbespraaktheid en een goed gevoel voor humor¿ Patrick Leigh Fermor
`Een uitstekend, zeer leesbaar boek¿ The Guardian
`Een van de meest talentvolle auteurs van reisverhalen die er aan de horizon is verschenen¿ Eric Newby
Overigens een afrader in de categorie reisboeken is "zand in mijn beha". Is een bundel "lachwekkende avonturen van vrouwen op reis" die ik niet altijd even lachwekkend vond. Had volgens mij een redelijk hoog poep en pies gehalte.
Een van de leuke verhalen in het boek ging over het Burning Man Festival in Nevada. Daar zou ik nou best eens naar toe willen! Heel bizar!
www.burningman.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |