abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5874465
Een paar jaar geleden las ik op vakantie het boek 'De Bijbelcode' van Michael Drosnin. In het boek wordt verteld dat er in de bijbel een speciale code staat die voorspellingen doet over de toekomst en er staan een aantal bewijzen in dat dit klopt. Na het lezen van dit boek werd ik wel een klein beetje angstig, omdat het zo reeel leek en misschien wel waar is.

Wie heeft er nog meer dit boek gelezen en gelooft er enigzins in??

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_5874508
Het is nonsense...

ik heb het oook gelezen maar.. er klopt niets van.

zoals reeds bewezen denk ik

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_5874613
Als je dat soort dingen leuk vind moet je zeker de film Stigmata eens kijken!

donderdag 19 september 2002 @ 11:56:34 #4
29883 TheSperminator
Dit is waar het om gaat.
pi_5874628
Niemand gelooft er meer in......

Ze hebben bewezen dat je met een wiillekeurig ander boek dezelfde resultaten kan bereiken.

donderdag 19 september 2002 @ 11:57:34 #5
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5874652
Laat ik het zo zeggen... ik vind het erg knap dat die code naar voren komt in een engelstalige bijbel terwijl de originele bijbelteksten nu niet bepaal din het engels waren.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_5874663
Als je logisch nadenkt, is het natuurlijk allemaal puut toeval en in het boek staat geloof ik iets van een Armageddon, dat de wereld zou vergaan. Dat tijdstip zijn we al voorbij.

Maar toch een heel klein beetje het gevoel dat er iets bovennatuurlijks is. Iets wat we niet kennen verklaren

pi_5874692
quote:
Op donderdag 19 september 2002 11:57 schreef deGVR het volgende:
Laat ik het zo zeggen... ik vind het erg knap dat die code naar voren komt in een engelstalige bijbel terwijl de originele bijbelteksten nu niet bepaal din het engels waren.
Dat toont natuurlijk aan dat het Engels de Uitverkoren Taal is, en de Engels-sprekenden (lees: Amerikanen) het Uitverkoren Volk.

pi_5874694
heel geloofwaardig ook.
Dat degenen die de bijbel schreven, in het oud-grieks, hebreeuws, sanskriet... er toen al rekening mee hielden dat de bijbel vertaald zou worden in het engels en dus de woorden zo opschreven dat ze bij vertaling een code met voorspelling zouden opleveren....

Als je dit gelooft ben je echt compleet geschift!

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 19 september 2002 @ 12:02:31 #9
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_5874750
quote:
Op donderdag 19 september 2002 11:56 schreef TheSperminator het volgende:
Niemand gelooft er meer in......

Ze hebben bewezen dat je met een wiillekeurig ander boek dezelfde resultaten kan bereiken.

Volgens mij niet. Ze hebben het namelijk uitgeprobeerd op een boek van Tolstoj, wat net als de Bijbel in het Hebrews is geschreven en daar klopte het niet.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  donderdag 19 september 2002 @ 12:03:04 #10
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_5874759
Weer zo'n hoax van die duivelse Christenen om ons bang te maken. Het is zo te lezen in ieder geval bij een zieltje gelukt. (Zieltje als in zieltje en niet als in triest figuur)
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_5874790
quote:
Op donderdag 19 september 2002 11:59 schreef DoctorB het volgende:
Dank je, ik ook van jou.

Een beetje respect voor andermans gedachte is bij jou ook ver te zoeken !!!

pi_5874812
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:03 schreef Redman het volgende:
Weer zo'n hoax van die duivelse Christenen om ons bang te maken. Het is zo te lezen in ieder geval bij een zieltje gelukt. (Zieltje als in zieltje en niet als in triest figuur)
De term 'christenen' mag je hier wel héééél ruim opvatten hoor.
pi_5874894
quote:
Op donderdag 19 september 2002 11:59 schreef DoctorB het volgende:

Zie reactie hier onder
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:04 schreef The_Comeback-kid het volgende:

[..]

Dank je, ik ook van jou.

Een beetje respect voor andermans gedachte is bij jou ook ver te zoeken !!!

Inderdaad, een beetje normaal reageren op iemand die toevaliig net iets anders denkt dan jij zou ik wel kunnen waarderen. Reageer normaal of reageer niet.
pi_5874992
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:02 schreef boku het volgende:
Volgens mij niet. Ze hebben het namelijk uitgeprobeerd op een boek van Tolstoj, wat net als de Bijbel in het Hebrews is geschreven en daar klopte het niet.
Het is met Moby Dick gedaan en daar werkte het wel.
Zie: Puzzelen met de bijbel

<edit>
En ik lees nu trouwens dat het met Oorlog en Vrede van Tolstoj juist wel werkt.

"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_5875155
Voor de echte liefhebbers van dit thema is de film "Pi" toch wel een aanrader dan
Hij die vraagt moet met het antwoord leren leven.
  donderdag 19 september 2002 @ 12:33:56 #16
13018 Redman
pi_5875189
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:17 schreef Koerok het volgende:

[..]

Een overeenkomst tussen Oorlog en Vrede en de bijbel is dat er allebei heel veel lettertjes in staan dus er zullen wel heel veel combo's van woorden te maken zijn. Even geheel off-topic is een andere overkomst dat ik na het lezen van biede boeken depressief werd.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  donderdag 19 september 2002 @ 12:35:34 #17
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_5875210
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:17 schreef Koerok het volgende:

[..]

Het is met Moby Dick gedaan en daar werkte het wel.
Zie: Puzzelen met de bijbel

<edit>

En ik had juist gelezen dat het niet met Oorlog en Vrede van Tolstoj lukt.

Ach who gives a damn.

“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_5875223
zoiets geloof ik als als ze een concrete voorspelling kunnen doen. Het is altijd pas achteraf dat ze zeggen dat er iets wat tien jaar geleden gebeurd is voorspeld werd. toen die ramp met het WTC een jaar geleden gebeurde was dit toch ook ineens door nostradamus voorspeld. Hadden ze dit nou een jaartje van tevoren gezegd was hrt tenminste nuttig geweest. maw, ik geloof er niet in.
pi_5875265
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:11 schreef Harrie het volgende:

Inderdaad, een beetje normaal reageren op iemand die toevaliig net iets anders denkt dan jij zou ik wel kunnen waarderen. Reageer normaal of reageer niet.

Iemand die net iets anders denkt? Daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat iemand gewoon ronduit dom is en blijkbaar absoluut niet in staat om enigszins na te denken. Zomaar klakkeloos dingen voor waar aannemen die 100% overduidelijk niet kloppen... Dan mag je iemand toch wel voor absolute mongool uitmaken.
pi_5875335
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:39 schreef SideShow het volgende:

[..]

Iemand die net iets anders denkt? Daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat iemand gewoon ronduit dom is en blijkbaar absoluut niet in staat om enigszins na te denken. Zomaar klakkeloos dingen voor waar aannemen die 100% overduidelijk niet kloppen... Dan mag je iemand toch wel voor absolute mongool uitmaken.

Goh... nog iemand hierzo die iets mede te delen heeft. Hoe kom je erbij dat ik niet kan nadenken? Dus iemand gelooft ergens in en die laat jij niet eens in zijn waarde. Wat geeft jou het recht om iemand daarvoor uit te schelden. Als je niks nuttigs te zeggen hebt, ga dan maar ergens anders posten. Jij bent zeker ook zo'n egoist en eigenheimer die denkt dat ie alles van de wereld weet.

Zo jammer...... En dat voor je allereerste post hierzo

[Dit bericht is gewijzigd door The_Comeback-kid op 19-09-2002 12:49]

donderdag 19 september 2002 @ 12:48:22 #21
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5875379
Ik vond het idee van die bijbelcode erg leuk, jammergenoeg werkt dit systeem met de meeste boeken
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 19 september 2002 @ 12:49:46 #22
13018 Redman
pi_5875400
quote:
Op donderdag 19 september 2002 12:39 schreef SideShow het volgende:

[..]

Welkom op Fok! newbie.
pi_5875430
als er al zo'n systeem inzit, dan moeten ze dat doen vanuit de oorspronkelijke teksten voor zover ze die hebben. Als je het uit de vertalingen gaat halen , heb je een grapjas die dat er ooit inheeft gezet. Of zijn de vertalingen zo aangepast dat het er uiteindelijk wel ergens instaat.
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_5875474
Hij heeft gebruik gemaakt van een computer en die losgelaten op de Herbreeuwse versie.
  donderdag 19 september 2002 @ 12:57:00 #25
13018 Redman
pi_5875535
Ik vind het vergelijkbaar met Nostradamus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')