bron: nosjournaal
[edit]Nu ik wat meer over hem lees is het wel duidelijk dat hij absoluut niet zomaar op vrije voeten gesteld kan worden.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 13-09-2002 18:29]
[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 13-09-2002 18:16]
quote:Ik vind het frappant dat hij gewoon doodleuk vanuit Iran naar noorwegen vliegt, terwijl hij weet dat men hem zoekt. Hij is namelijk de vermeende en o zo graag door de VS gewilde link tussen Irak en Al-qaida.... Wellicht weldegelijk een sleutelpersoon die invloed kan hebben op hetgeen de komende tijd gaat gebeuren.
Op vrijdag 13 september 2002 18:12 schreef Diepvriez het volgende:
-edit- offtopic geneuzel -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 13-09-2002 18:26]
quote:Als hij een sleutel figuur is tussen Al-qaida en Irak, wat doet ie dan in godsnaam in Iran. Tis nou niet zo dat Iran en Irak zulke goeie banden hebben.
Op vrijdag 13 september 2002 18:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik vind het frappant dat hij gewoon doodleuk vanuit Iran naar noorwegen vliegt, terwijl hij weet dat men hem zoekt. Hij is namelijk de vermeende en o zo graag door de VS gewilde link tussen Irak en Al-qaida.... Wellicht weldegelijk een sleutelpersoon die invloed kan hebben op hetgeen de komende tijd gaat gebeuren.
(en met die neus kan ie ook niet echt vermomd reizen idd.
)
quote:Omdat je vanuit Irak niet rechtstreeks kan vliegen door de boycot. Mensen die vanuit Irak ergens heen willen, gaan via Iran of Jordanië...
Op vrijdag 13 september 2002 18:19 schreef ullie het volgende:[..]
Als hij een sleutel figuur is tussen Al-qaida en Irak, wat doet ie dan in godsnaam in Iran. Tis nou niet zo dat Iran en Irak zulke goeie banden hebben.
(vraag maar aan K_man)
en hij woonde vlak bij de grens, dit kan wel een probleem worden voor Iran, die nu wel eens in een (voor de VS) kwaad daglicht kunnen komen te staan...
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 13-09-2002 18:36]
quote:bron: http://www.wadinet.de/News/archiv/irakischkurdistan/nw614_alqaedainfluence.htm
Iranian linksIran has for some time had a strong relationship with the PUK, but is said to be displeased with the Kurdish groups' secret discussions with the Americans about plans to overthrow Saddam Hussein.
Mullah Krekar: "Democracy is rejected by Islam"
As was the case with the Taleban in Afghanistan, there is no love lost between Tehran and the Iraqi ruler.But Iran equally has no desire to see Saddam displaced by an American-led regime change that would put US forces on Iran's western flank.
The Ansar leader, Mullah Krekar - his real name is Najmuddin Faraj - has citizenship in Norway where he once sought refuge.
He left Iraqi Kurdistan recently, supposedly to raise funds in Norway, but the authorities there say he has not turned up.
So his current whereabouts are a mystery.
A stern young man with a black beard and black-and-white turban, he gave Hawlati's Shwan Mohammad a stark vision of the brand of Islam to which he and his followers subscribe.
"Democracy is based on four principles which are rejected by Islam," he said. "As far as Islam is concerned, democracy, from beginning to end, is heresy."
If both Iraq and Iran are indeed involved with the Ansar in one way or another, that would make strange bedfellows of the two neighbours who fought a long and bloody war through most of the 1980s and remain on difficult terms.
wel degelijk een zeer bijzondere arrestatie... dit gaat aardig wat stof doen opwaaien.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 13-09-2002 18:25]
quote:Dat zal niet gebeuren, de belangen zijn te hoog.
Op vrijdag 13 september 2002 18:30 schreef kwib het volgende:
Wedden dat ie vrijkomt door een vormfout? Het zal me niets verbazen in ieder geval
quote:Jij bent echt kampioen in het schenden van de rechtstaat volgens mij..
Op vrijdag 13 september 2002 18:07 schreef BAZZA het volgende:
Op het vliegtuig naar de USA, klaar.
Mischien dat ze hem hier in nederland oplsuiten en amerika dan zo pissed wordt dat ze ook ons maar gaan aanvallen, omdat we deze gast niet uitleveren.
quote:http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/110
Op vrijdag 13 september 2002 18:25 schreef sp3c het volgende:
waar gaat dit over?
iets meer info graag want ik heb het journaal niet gezien en ik kan dr vlees nog vis van maken.
iig zal ie niet in Nederland blijven
quote:Tja beter als weer zo'n eikel uit een slecht beveilgde gevangenis laten ontsnappen als die andere Al-Quaida eikel
Op vrijdag 13 september 2002 18:32 schreef Basp1 het volgende:Jij bent echt kampioen in het schenden van de rechtstaat volgens mij..
Mischien dat ze hem hier in nederland oplsuiten en amerika dan zo pissed wordt dat ze ook ons maar gaan aanvallen, omdat we deze gast niet uitleveren.
quote:dank U
Op vrijdag 13 september 2002 18:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/110
ik denk dat ze deze knaap met toestemming van noorwegen aan de VS zullen uitleveren.
ze willen toch van hem af
quote:precies want Iran kan wel eens een volgend doel zijn van de VS, net als Sudan en Libië
Op vrijdag 13 september 2002 18:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat wel even vermeld moet worden is, dat hij ondanks dat hij een koerd is absoluut niet verbonden met de koerdische regering in het noorden van Iraq. Die regering is de gezamelijke vijand van hem en Saddam , Mullah Krekar gaat vriendschappelijk om met Saddam Hoessein en heeft ook banden met het Iraanse bewind. Iran is overigens helemaal niet gebaat bij het vertrek van Saddam, zij willen liever een dictator daar (die nu toch geen gevaar meer is voor hen), dan een marionettenregime van de VS.
quote:http://www.aftenposten.no/english/local/article.jhtml?articleID=399088
Mullah Krekar has valid Norwegian travel documents that have the same status as a passport.
quote:tja nu niet meer dus....
Op vrijdag 13 september 2002 18:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en heeft ook banden met het Iraanse bewind.
quote:http://www.aftenposten.no/english/local/article.jhtml?articleID=399088
Iranian authorities have recently distanced themselves from Krekar and his organization, a spokesman from Iran's Foreign Ministry calling the group suspect and their activities unacceptable.
quote:Dat lijkt me niet aan de orde, het kan wel invloed hebben op komende aanslagen en amerikaans optreden in het Midden Oosten..
Op vrijdag 13 september 2002 18:53 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
precies want Iran kan wel eens een volgend doel zijn van de VS, net als Sudan en Libië
quote:mmjah die Iraki's en Palestijnen gaan helemaal flippen zodra Amerika daar komt
Op vrijdag 13 september 2002 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat lijkt me niet aan de orde, het kan wel invloed hebben op komende aanslagen en amerikaans optreden in het Midden Oosten..
en je weet maar nooit wat die Amerikanen gaan doen na Irak, iets zegt me dat ze dan nog niet ophouden met hun War against terrorism
quote:Gelijke behandeling is net democratie, en de man onderwerpen aan wat hij zo intens veracht zou wel heel onaardig zijn.
Op vrijdag 13 september 2002 18:55 schreef Chadi het volgende:
Zoals ik lees is het zo'n weirdo... tjah als ik niet voor gelijke behandeling zou zijn zou ik ook zeggen dump maar op kamp in Cuba. Maar aangezien wij hier andere standaarden hebben voor het eerlijk behandelen en berechten van mensen zou ik zeggen geef maar aan de Noren als die een rekening met hem hebben open staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |