quote:bron: Gazet van Antwerpen.
Steeds minder Amerikanen steunen oorlog tegen Irak.De steun bij de Amerikaanse bevolking voor militaire actie tegen Irak slinkt zienderogen. Dat blijkt uit een nieuwe rondvraag van CNN en het weekblad Time. In december zegde nog 70 procent van de VS-onderdanen zijn steun toe voor een campagne tegen Saddam Hoessein. In de nieuwe peiling is het aantal voorstanders gezakt tot 51 procent.
Uit de representatieve steekproef blijkt de overeenstemming onder de Amerikaanse burgers dat de VS het morele recht heeft om het regime van Saddam Hoessein omver te werpen, maar ze zijn beducht voor een lange oorlog met verregaande economische gevolgen.
Volgens CNN heeft het Witte Huis na de bekendmaking van de enquête beslist om een binnenlandse campagne op te zetten om de publieke opinie te overtuigen van de noodzaak van een interventie in Irak.
================================================================
De propaganda machine gaat weer op volle toeren draaien!!!
Ik ga CNN (en de Amerikaanse kranten) in de gaten houden en zal hier zoveel mogelijk berichten/toespraken posten.
De EU schaart zich al niet achter deze oorlog, en een twee-deling in eigen land dat kan de VS niet hebben, dus zullen ze weer alles uit de kast trekken om de publieke opinie in eigen land (en daarbuiten) behoorlijk te gaan beïnvloeden.
Be prepared!
Ik vrees dat hij denkt dat de kiezers hem niet meer zullen steunen als hij zijn 'belofte' niet waarmaakt.
ik ben benieuwd wat ze nu weer voor spookverhalen over saddam uit hun mouw schudden ..
en geromantiseerde zoetsappige helden praat over hun zelf..
In plaats van de kritiek op de VS (die ik ook wel heb) is kritiek op Irak zeker net zo gerechtvaardigd. het is dat land waar dit probleem begint.
Ik ben bang dat wij ons nu te veel laten leiden door een anti-VS houding (deels terecht, wij denken nu eenmaal anders over dit soort problemen), maar we kunnen nog wel eens grote spijt krijgen wanneer de volkgende aanval van terroristen in Europa plaatsvind, of, eveneens zeer relevant, wanneer Irak binnenkort zijn middenlange afstandsraketten klaar heeft die hij op Europa zal richten!
Sept. 2, 2002 | LOS ANGELES (AP) -- A majority of Americans support military action to topple Iraqi leader Saddam Hussein, although most want the United States to gain approval from other countries first, according to a Los Angeles Times poll.
A survey of 1,372 adults nationwide taken last month found that 59 percent of Americans believe the United States should take military action to remove Hussein. Just 29 percent were opposed and 12 percent were unsure.
An even larger majority of 64 percent said they would support a ground attack on Iraq if President Bush decided to launch one, with 28 percent opposed.
However, 61 percent of those who support military action said they believe the United States should attack Iraq only if the international community supports the move.
The Times poll also found that support for war with Iraq might drop significantly if U.S. forces suffered significant casualties. When asked whether they would support a ground attack on Iraq if casualties were high, 45 percent said yes and 41 percent said no.
Other findings include:
-- 60 percent of the public believes Bush is considering an attack against Iraq because he genuinely believes Hussein is a threat to U.S. security, against 27 percent who say the president is acting for political motives.
-- 79 percent said they believe Hussein supports the al-Qaida terrorist group that launched the Sept. 11 attacks on the World Trade Center and the Pentagon.
-- 77 percent of the public believes that U.S. military action against Iraq is likely in the next year.
-- 66 percent believe that if a war occurs, it will increase the likelihood of terrorism against Americans.
-- 64 percent said they expect more terrorist attacks in the United States within the next six months.
The poll, with an error margin of plus or minus 3 percentage points, was conducted Aug. 22-25.
http://www.salon.com/politics/wire/2002/09/02/poll/index.html
quote:Fox News is nog een graadje erger dan CNN, dus die hou ik ook maar in de gaten.
Op dinsdag 03 september 2002 03:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: Gazet van Antwerpen.
================================================================
Ik ga CNN (en de Amerikaanse kranten) in de gaten houden en zal hier zoveel mogelijk berichten/toespraken posten.
al was er bijna helemaal geen steun meer, dan toch zal hij doorgaan, en dat kan hem de kop kosten
Hawks: We must invade Iraq and kick Saddam's butt in.
Doves: We can't kick Saddam's butt without the approval of Congress.
Hawks: Who needs Congress? The president may kick anyone's butt he wants to.
Doves: What about Saudi Arabia? If we attack Saddam, they will cut off their oil and we'll run out in two months and have to siphon gas out of other people's cars in the mall parking lot.
Hawks: Once our ground troops knock off the Evil Power, the Saudis will have to sell us oil. The royal family has no choice.
Doves: Bush is just using the war to win the election in November.
Hawks: He is commander-in-chief. He doesn't have to stoop to political tricks to start a war.
Doves: What about television? CNN will cover it and America will witness their sons live and in color fighting in Iraqi foxholes.
Hawks: They assured us they would never show any casualties during a battle.
Doves: What about our Air Force?
Hawks: They will carpet-bomb Iraq from one end to the other, as they did in Afghanistan. And they will continue until Saddam cries "Uncle."
Doves: I thought you were going to kill him?
Hawks: He could be in a cave where no one can find him.
Doves: If we invade, it is going to cost billions and billions of dollars -- and at least 250,000 troops, and the National Guard and occupying force that will have to remain there for 20 years.
Hawks: That is why we are hated all over the world.
Doves: Suppose Saddam agrees to U.N. inspections. Do we still invade?
Hawks: That's up to the president. He still thinks his father should have done the dirty work during Desert Storm.
Doves: Why doesn't he say so?
Hawks: He can't because he plays golf with his father.
Doves: Do you think the president will pay any attention to this debate?
Hawks: He has to if he has any chance of winning back the Senate.
Doves: I pray Saddam sees reason.
Hawks: I hope so. Because otherwise we are going to have to gas him before he gasses us.
Doves: Does the White House feel Hawkish?
Hawks: They do except for a mole who is leaking all our Iraqi plans to the New York Times.
©2002 The Washington Post Company
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 03-09-2002 13:40]
quote:En terecht:
Op dinsdag 03 september 2002 08:08 schreef eenuitduizend het volgende:
Hoewel ik op dit moment niet voor een aanval op Irak ben, maak ik me wel grote zorgen om dat land.
http://www.vcp.nu/actiedag/irak/solidariteitsreis.htm
http://www.vcp.nu/actiedag/irak/vn_topman.htm
http://www.vcp.nu/actiedag/irak/jutta.htm
indien je er de tijd voor hebt lees dan eens bovenstaande links svp.
quote:Welk probleem begint er in dit land?
In plaats van de kritiek op de VS (die ik ook wel heb) is kritiek op Irak zeker net zo gerechtvaardigd. het is dat land waar dit probleem begint.
quote:Waarom zou Irak Europa gaan bestoken met middellange afstandsraketten?
of, eveneens zeer relevant, wanneer Irak binnenkort zijn middenlange afstandsraketten klaar heeft die hij op Europa zal richten!
Overigens, ik weet dat je het goed bedoelt, en wil je geenszins aanvallen met deze post, maar ik heb een beetje het gevoel dat je je laat beïnvloeden door de anti-Irak propaganda, vandaar danook de links in deze post.
quote:Blair neemt alvast het voortouw:
quote:
Blair komt binnnenkort met bewijzen tegen SaddamLONDEN (ANP) - De Britse premier Blair gaat 'de komende weken' een dossier met bewijzen tegen de Iraakse president Saddam Hussein openbaar maken. Dit maakte hij dinsdag tijdens een persconferentie in zijn kiesdistrict Sedgefield in het noorden van Engeland bekend.
Volgens Blair gaat het om bewijzen dat Saddam beschikt over grote hoeveelheden biologische en chemische wapens en dat hij bezig is met het verkrijgen van nucleaire wapens. Op de vraag waarom die bewijzen niet eerder zijn gepubliceerd, zei Blair dat hij aanvankelijk de bedoeling had het dossier te openbaren nadat er belangrijke besluiten over actie tegen Irak zouden zijn genomen. ,,Maar ik denk nu dat het beter is om het eerder te doen.''
Het Iraakse regime vormt een 'echte en unieke dreiging' voor de regio en voor de wereld in het algemeen en daarom is niets doen volgens Blair geen optie. Hij noemde het 'bizar' dat 'hoogstaande mensen' de afgelopen weken betoogd hebben dat het het beste zou zijn om niets tegen Irak te ondernemen. ,,Wat wij op 11 september geleerd hebben is dat je dit soort problemen beter eerder dan later kunt aanpakken.''
Geen onderhandelingen
Blair waarschuwde Saddam Hussein dat hij de keuze heeft tussen uitvoeren van resoluties van de Verenigde Naties of 'een wisseling van de macht'. Ruimte voor onderhandelingen met Irak is er volgens hem niet.
Blair ontkende dat er een beslissing is genomen over de manier waarop de dreiging van Irak moet worden aangepakt. Hij wees speculaties van de hand als zou een voor de Verenigde Staten geleide en door Groot-Brittannië gesteunde aanval op Irak op handen zijn. Hij wilde wel kwijt dat de beste manier om Irak aan te pakken is 'met de grootst mogelijke' internationale steun via de VN.
quote:We zijn nu bijna een jaar verder sinds de laffe aanval op de VS, men zou nu toch al moeten weten en kunnen aantonen of Saddam een bedreiging vormt voor de wereldvrede, of hij inderdaad weer over massavernietigingswapens beschikt en van plan is die te gebruiken.
Op dinsdag 03 september 2002 19:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Blair neemt alvast het voortouw:
[..]De Britse premier Blair gaat 'de komende weken' een dossier met bewijzen tegen de Iraakse president Saddam Hussein openbaar maken.
De Britse bevolking is overigens ook tegen aanval Irak.Dat zegt ook al wat!
Het is toch belachelijk en tegelijkertijd ziek dat de machtigste man van de wereld kan bevelen een land aan te vallen en daarbij ongetwijfeld vele onschuldige te doden, alleen om stemmen te winnen/behouden.
quote:Je wil zelf ook propaganda maken of hoe moet ik dit begrijpen?
Op dinsdag 03 september 2002 03:04 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De propaganda machine gaat weer op volle toeren draaien!!!Ik ga CNN (en de Amerikaanse kranten) in de gaten houden en zal hier zoveel mogelijk berichten/toespraken posten.
Als ik nieuws van CNN wil dan kijk ik gewoon TV, dus waarom ga je hier dan heel CN posten?
quote:Omdat ik niet de hele dag cnn kijk
Op woensdag 04 september 2002 12:28 schreef battlesickloner het volgende:
Je wil zelf ook propaganda maken of hoe moet ik dit begrijpen?Als ik nieuws van CNN wil dan kijk ik gewoon TV, dus waarom ga je hier dan heel CN posten?
quote:Zet dan een TV langs je PC of koop een TV kaart.
Op woensdag 04 september 2002 12:34 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Omdat ik niet de hele dag cnn kijk
quote:bron: AD
Nederlanders steunen aanval op Irak (ANP)Twee op de drie Nederlanders vindt dat ons land moet meedoen aan een eventuele Amerikaanse aanval op Irak. Wel moeten de Verenigde Naties toestemming geven voor militaire actie en moet bewezen zijn dat de Iraakse dictator Saddam Hoessein massavernietigingswapens heeft.
Dat blijkt uit een groot opinieonderzoek dat is uitgevoerd door twee Amerikaanse instellingen
in zes Europese landen en in de VS. De instemming onder de 1000 ondervraagde Nederlanders is opmerkelijk hoog.
Het propaganda offensief is duidelijk begonnen..
en dan nog wel met Nep polls en zogenaamde bewijzen van blair over Irak , doet me denken aan blairs bewijzen over Osama. wat een aanfluiting was dat zeg.. advocaten zullen zich rot gelachen hebben om zo'n knullige bewijsvoering..
maar helaas is er nog wel een groot gedeelte wat er met open ogen in trapt..
quote:HAHAHAHA wat een onzin
Op woensdag 04 september 2002 15:43 schreef Fonkmeistah het volgende:
mja die laatste poll is echt pure propaganda..
amerikanen die ons effe komen vertellen wat WIJ er van vinden..Het propaganda offensief is duidelijk begonnen..
en dan nog wel met Nep polls en zogenaamde bewijzen van blair over Irak , doet me denken aan blairs bewijzen over Osama. wat een aanfluiting was dat zeg.. advocaten zullen zich rot gelachen hebben om zo'n knullige bewijsvoering..
maar helaas is er nog wel een groot gedeelte wat er met open ogen in trapt..
en als ze dan toch bezig zijn, waarom dan niet de uitslagen van het eigen volk veranderen???
quote:Uitgevoerd door het Chicago Council for Foreign Relations en het German Marshall Fund.
Op woensdag 04 september 2002 14:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: AD
Zeker niet de minsten.
Er zijn 1000 Nederlanders ondervraagd, een representatief aantal.
Als de uitkomst niet naar wens is is de gemakkelijkste weg die van de struisvogel. Ach ja..
quote:idd
Op woensdag 04 september 2002 15:51 schreef Sniper het volgende:[..]
Uitgevoerd door het Chicago Council for Foreign Relations en het German Marshall Fund.
Zeker niet de minsten.
Er zijn 1000 Nederlanders ondervraagd, een representatief aantal.
Als de uitkomst niet naar wens is is de gemakkelijkste weg die van de struisvogel. Ach ja..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |