PvdA Bussum
Bussum, 9 augustus 2002
Aan de bedrijfsleiding van de Blokker vestigingen in Bussum
Geachte heer, mevrouw,
Met belangstelling en bezorgdheid hebben wij, via publicaties in de dagbladpers, kennis genomen van enkele passages uit het laatste jaarverslag van uw firma.
In dit jaarverslag wordt o.a. gesteld dat het aantal roofovervallen en winkeldiefstallen verontrustend is toegenomen en dat het meeste aantal overvallen wordt gepleegd door daders van niet-nederlandse afkomst.
Nog afgezien van het feit, dat het debiteren van dit soort bekende algemeenheden geen enkele bijdrage levert aan de oplossing ervan, zijn wij als lokale partij in Bussum vooral geïnteresseerd of u deze uitspraak deelt en of dit ook van toepassing is in Bussum. Een uitspraak daarover zien wij graag vergezeld van een kwantitatieve onderbouwing van bijvoorbeeld: het aantal overvallen in uw vestigingen in Bussum, het aantal aangiften bij de politie en de vastgestelde nationaliteit van de daders.
Gelet op de ernst van de zaak, verwachten wij dat u op korte termijn onze vragen kunt beantwoorden en zien met belangstelling uw reactie tegemoet.
Hoogachtend,
Het bestuur van de PvdA afdeling Bussum
Marjo Peeters, secretaris
What can I say...
quote:Prima toch dat een lokale afdeling van een politieke partij wil weten in hoeverre het door de heer Blokker geschetste beeld ook in haar plaats voordoet? Ik hoop dat de landelijke politieke partijen deze cijfers ook hebben opgevraagd bij de top van Blokker.
Op donderdag 22 augustus 2002 21:40 schreef nEDerland het volgende:
Een uitspraak daarover zien wij graag vergezeld van een kwantitatieve onderbouwing van bijvoorbeeld: het aantal overvallen in uw vestigingen in Bussum, het aantal aangiften bij de politie en de vastgestelde nationaliteit van de daders.
quote:ik hoop voor meneer Blokker dat ie ook echt onderbouwende cijfers aan kan leveren
Op donderdag 22 augustus 2002 21:47 schreef Kozzmic het volgende:
Prima toch dat een lokale afdeling van een politieke partij wil weten in hoeverre het door de heer Blokker geschetste beeld ook in haar plaats voordoet? Ik hoop dat de landelijke politieke partijen deze cijfers ook hebben opgevraagd bij de top van Blokker.
quote:Idd, goed initiatief toch ? Als je een probleem wilt oplossen moet je eerst weten hoe groot het probleem is.
Op donderdag 22 augustus 2002 21:47 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Prima toch dat een lokale afdeling van een politieke partij wil weten in hoeverre het door de heer Blokker geschetste beeld ook in haar plaats voordoet? Ik hoop dat de landelijke politieke partijen deze cijfers ook hebben opgevraagd bij de top van Blokker.
schiet natuurlijk ook niet echt op
quote:Mwoah, wordt het wel duidelijk waar de overlast het grootst is en kunnen de lokale besturen het probleem zelf aanpakken. Lijkt me een stuk effectiever dan landelijk oplossen!
Op donderdag 22 augustus 2002 22:09 schreef Vision het volgende:
lijkt me het beste als Blokker hier een landelijke uitspraak over doet, anders wordt iedere blokker vestiging straks overstelpt met dat soort aanvragen.schiet natuurlijk ook niet echt op
quote:Theo heeft standaard toch een hekel aan de paupers van de PVDA?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:14 schreef Kozzmic het volgende:
Ik zie dat Theo vG de brief zonder enig commentaar op zijn site heeft geplaatst, was eigenlijk wel benieuwd of hij het nu wel of niet een goed initiatief vindt, en zo ja, waarom dan wel niet...
quote:bezorgt Blokker redelijk veel werk als ze van iedere vestiging al die gegevens naar boven moeten gaan toveren.
Op donderdag 22 augustus 2002 22:11 schreef calvobbes het volgende:Mwoah, wordt het wel duidelijk waar de overlast het grootst is en kunnen de lokale besturen het probleem zelf aanpakken. Lijkt me een stuk effectiever dan landelijk oplossen!
als de politieke partijen er zo geinteresseerd in zijn, kunnen ze het net zo goed bij de politie gaan opvragen. Dan hebben ze meteen de gegevens van de hele gemeente.
quote:En gelijk heeft t'ie.
Op donderdag 22 augustus 2002 22:16 schreef Vampier het volgende:
Theo heeft standaard toch een hekel aan de paupers van de PVDA?
Zoiets moet je landelijk doen. Allicht zal een Blokker in het Gooi minder vaak overvallen worden door allochtonen dan een winkel in de grote steden.
Als ze vestiging in Bussum met cijfers komt waaruit blijkt dat hun vestiging helemaal niet zo vaak door allochtonen wordt overvallen zal de PvdA weer van de daken schreeuwen dat de beweringen in het jaarverslag van Blokker niet kloppen, xenofoob en overdreven zijn.
quote:Blokker zegt een probleem te hebben. Laat hun dat maar onderbouwen!
Op donderdag 22 augustus 2002 22:21 schreef Vision het volgende:bezorgt Blokker redelijk veel werk als ze van iedere vestiging al die gegevens naar boven moeten gaan toveren.
quote:Zou ook kunnen, maar cijfers direct van een winkel die er last heeft lijkt iets duidelijkers. Die kunnen er immers ook specifiek op ingaan wat de problemen zijn.
als de politieke partijen er zo geinteresseerd in zijn, kunnen ze het net zo goed bij de politie gaan opvragen. Dan hebben ze meteen de gegevens van de hele gemeente.
quote:En omdat hij standaard een hekel heeft aan de PvdA vindt hij het geen goed initiatief? Lekkere beredenering...
Op donderdag 22 augustus 2002 22:16 schreef Vampier het volgende:[..]
Theo heeft standaard toch een hekel aan de paupers van de PVDA?
quote:je bedoelt. PvdA interesseert het geen reet, maar wil gewoon lopen zieken.
Op donderdag 22 augustus 2002 22:26 schreef calvobbes het volgende:Zou ook kunnen, maar cijfers direct van een winkel die er last heeft lijkt iets duidelijkers. Die kunnen er immers ook specifiek op ingaan wat de problemen zijn.
Als 1 winkel is niet representatief voor een stad. Wat heb je aan een niet representatief onderzoek?
Niets. Dus is het gewoon om te zieken.
quote:Nou, als die cijfers niet kloppen, dan heeft de PvdA het recht toch om daar vragen over te stellen ?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:25 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En gelijk heeft t'ie.
Zoiets moet je landelijk doen. Allicht zal een Blokker in het Gooi minder vaak overvallen worden door allochtonen dan een winkel in de grote steden.
Als ze vestiging in Bussum met cijfers komt waaruit blijkt dat hun vestiging helemaal niet zo vaak door allochtonen wordt overvallen zal de PvdA weer van de daken schreeuwen dat de beweringen in het jaarverslag van Blokker niet kloppen, xenofoob en overdreven zijn.
Bovendien lijkt het me niet handig om iets wat niet een landelijk probleem is, landelijk aan te pakken.
quote:helemaal mee eens !
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef Vision het volgende:[..]
je bedoelt. PvdA interesseert het geen reet, maar wil gewoon lopen zieken.
Als 1 winkel is niet representatief voor een stad. Wat heb je aan een niet representatief onderzoek?
quote:je wou zeggen dat dat probleem met allochtonen niet landelijk is?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef DJ-L3 het volgende:Nou, als die cijfers niet kloppen, dan heeft de PvdA het recht toch om daar vragen over te stellen ?
Bovendien lijkt het me niet handig om iets wat niet een landelijk probleem is, landelijk aan te pakken.
als er het in bussum niet zo zou zijn kan het een uitzondering zijn. 1 uitzondering betekent niet dat het probleem niet landelijk is.
quote:De plaatselijke PvdA wil weten of de problemen echt zo erg zijn, netjes toch die belangstelling ?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef Vision het volgende:[..]
je bedoelt. PvdA interesseert het geen reet, maar wil gewoon lopen zieken.
Dat jij gelijk weer denkt dat ze het doen om te "zieken" zegt meer over jou, dan over de PvdA.
quote:ja dat zullen ze vast doen... Die zijn vast allemaal zo naief om te denken dat ze dan niet door de andere partijen e.d. worden uitgelachen omdat ze lokale situatie klakkeloos vertalen naar de landelijke situatie...
Op donderdag 22 augustus 2002 22:25 schreef Strolie75 het volgende:Als ze vestiging in Bussum met cijfers komt waaruit blijkt dat hun vestiging helemaal niet zo vaak door allochtonen wordt overvallen zal de PvdA weer van de daken schreeuwen dat de beweringen in het jaarverslag van Blokker niet kloppen, xenofoob en overdreven zijn.
quote:Maar als een plaats in Nederland helemaal geen grote problemen kent met allochtonen, is het toch zonde van je centen om daar je beleid op te baseren ?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:30 schreef Vision het volgende:[..]
je wou zeggen dat dat probleem met allochtonen niet landelijk is?
als er het in bussum niet zo zou zijn kan het een uitzondering zijn. 1 uitzondering betekent niet dat het probleem niet landelijk is.
quote:Jij bent creatief met woorden!
Op donderdag 22 augustus 2002 22:30 schreef Vision het volgende:je wou zeggen dat dat probleem met allochtonen niet landelijk is?
Ik denk dat de grote van de problemen per gemeente heel erg verschillen en dus per gemeente een andere aanpak nodig is.
quote:Je leest niet goed is het wel?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:30 schreef DJ-L3 het volgende:De plaatselijke PvdA wil weten of de problemen echt zo erg zijn, netjes toch die belangstelling ?
Dat jij gelijk weer denkt dat ze het doen om te "zieken" zegt meer over jou, dan over de PvdA.
Ik zeg al. Als ze echt geinteresseerd zijn in de problemen, dan kijken ze wel over de HELE gemeente. Je wil toch het hele probleem oplossen of niet dan? Of wil je alleen de Blokker van het probleem afhelpen?
quote:dank u
Op donderdag 22 augustus 2002 22:32 schreef calvobbes het volgende:Jij bent creatief met woorden!
quote:maar dan moeten ze niet alleen de gegevens van Blokker opvragen, maar van de hele gemeente, zoals ik eerder ook al aangaf.
Ik denk dat de grote van de problemen per gemeente heel erg verschillen en dus per gemeente een andere aanpak nodig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |