abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:12:54 #1
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_5474227
Van onze Haagse redactie

AMSTERDAM - DEN HAAG - Vierentwintig speciale huizen voor oudere moslims in de Haagse Schilderswijk zijn middelpunt van een enorme rel omdat zij voorzieningen hebben waardoor gasten de vrouw des huizes niet hoeven te zien. Ook zouden de wc's zo geplaatst zijn dat de bezoekers nooit met hun rug naar het oosten, de richting van de heilige stad Mekka, hoeven te zitten.

Het SP-Kamerlid Ali Lazrak is hierover zo verontwaardigd dat hij bij minister Kamp (Volkshuisvesting) aan de bel heeft getrokken.

Integratie
Volgens de parlementariër gaat de eigenaar van de moslimwoningen, de woningbouwcorporatie Haag Wonen, met deze aanpassingen net een beetje te ver.

Hij wijst er in schriftelijke vragen op dat dit een voorbeeld is van hoe integratie niet moet. Lazrak is bang dat moslims door dit soort voorzieningen in de war raken en hun vrouwen nog verder in isolement raken.

Volgens hem moeten ook voor de moslimwoningen de gangbare normen worden gehanteerd en had de woningbouwcorporatie het geld beter kunnen besteden aan taalcursussen.

Een woordvoerder van Haag Wonen zegt dat de huizen zijn ingericht volgens de wensen van de toekomstige bewoners. "Die vroegen of de keuken van twee kanten bereikbaar kon zijn," vertelt hij. Hij laat in het midden of de twee ingangen bedoeld zijn om mannen en vrouwen de mogelijkheid te geven uit gescheiden vertrekken de keuken te bereiken. "Wij hebben niet naar de reden gevraagd," aldus de zegsman.

Dat de wc speciaal in het noordwesten is geplaatst zodat bezoekers niet met hun rug naar Mekka hoeven te zitten, zoals in vakbladen stond,bestempelt de woordvoerder als aperte onzin. "De wc's zitten in het noordwesten omdat ze daar het dichtst bij de leidingen staan."

Bron : Telegraaf.

Tsja wat vinden jullie hier van ?? Is dit goed, omdat we die mensen tenslotte zelf hierheen hebben gehaald en ze recht hebben op woonruimte zoals ze dat willen.
Of is het niet goed omdat er in onze samenleving zo niet met vrouwen om wordt gegaan.

Ik ben het er niet mee eens. Ik vind niet dat je een vrouw als minderwaardig moet behandelen. En ik ben bang dat als dit een trend wordt elke bevolkingsgroep straks aparte woningen wil die buiten deze groep niet te sluiten zijn waardoor er een soort ghettovorming ontstaat.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:15:28 #2
28118 FokPolizei
Gesuchte Straftäter
pi_5474276
Dit is geen nieuws, dit is een reden om weer een topic over moslims en marokkanen te openen...
Für Eilfälle wählen Sie den polizeilichen Notruf unter 110!
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:16:57 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_5474304
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:15 schreef FokPolizei het volgende:
Dit is geen nieuws, dit is een reden om weer een topic over moslims en marokkanen te openen...
Nee, meer over het feit of er op deze manier aangepaste woningen gemaakt moeten worden.
En het is wel nieuws want het staat in de Telegraaf !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_5474335
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:15 schreef FokPolizei het volgende:
Dit is wel nieuws!
ik wist het nog niet dus voor mij is iig nieuw...

Het is je reinste onzin!
aangepaste huizen voor moslims ...
tsss

pi_5474342
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Nee, meer over het feit of er op deze manier aangepaste woningen gemaakt moeten worden.

Ik heb nog nooit nieuws in de Telegraaf gezien hoor
Age of fruity enlightenment!
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:19:20 #6
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_5474350
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:16 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Dadelijk krijg je speciale moslim huizen met een imperiaal op het dak .

Ik vind het echt ronduit belachelijk als je ziet hoelang gehandicapten moeten wachten voordat ze bepaalde aanpassingen in hun woning krijgen die WEL nodig zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door alkaholic63 op 21-08-2002 14:20]

Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
pi_5474356
gaan ze straks ook speciale ruimtes voorzien in die huizen waar ze ongestoord geiten kunnen slachten?
pi_5474358
De woningbouwvereniging heeft gewoon gehoor gegeven aan de wensen van de bewoners. Dat gebeurd wel vaker.
Met integratie of bescherming (of discriminatie) van de vrouw heeft het niets te maken. Ware het een gewoon huis geweest dan hadden de bewoners wel zelf maatregelen getroffen om apparte ruimtes voor vrouwen te maken.

emancipatie van de vrouw (of datgene waar de SP in bovenstaande op doelt) is op zich een goede zaak, maar daar helpt een al dan niet 2 deurige keuken niet bij.

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:20:56 #9
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5474377
Wat een heissa om niks, de veranderingen in de woning zijn nihil, en doe nou niet net alsof er alleen moslims in kunnen wonen. Voor mij hoeft die aanpassing trouwens ook niet.
Carpe diem !
pi_5474381
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:18 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Dit is wel nieuws!

Het is je reinste onzin!
tsss

nou ja, op zich niet zo gek hoor, bij `gewone' bejaarden tehuizen wordt er ook gevraagd naar de wensen van de bewoners.
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5474403
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:21 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

nou ja, op zich niet zo gek hoor, bij `gewone' bejaarden tehuizen wordt er ook gevraagd naar de wensen van de bewoners.

ja, maar niet uit cultureel oogpunt
pi_5474406
Volgens mij wordt de zaak weer eens flink opgeblazen. Mensen willen zo vaak aanpassingen in hun woning, om de meest uiteenlopende redenen.

Dat iemand 2 ingangen naar z'n keuken wil, of de WC op een bepaalde plek, big deal zeg. Bovendien klopt het verhaal van de WC's al niet, volgens de woordvoerder.

Maar goed, de Privé Telegraaf trekt wel vaker voorbarige conclusies.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:22:48 #13
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_5474407
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:21 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat zijn speciale verzorgings tehuizen en dan gaat er meestal om dat mensen er makkelijk kunnen lopen, pakken etc!!!
Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
pi_5474418
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:22 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Kul. Iemand geeft een voorkeur, of vraagt om een aanpassing. Zolang dat binnen het budget valt, of de extra kosten betaald worden wordt er niet naar een reden gevraagd.

Die 'culturele' voorkeur wordt er om niets bijgesleept.

pi_5474422
Mocht het zo zijn gegaan als in de krant vermeld wordt dan gaat het erg ver.. Ik kan me niet voorstellen dat ze aan iedereen vragen of ze speciale wensen hebben hoe de woning eruit moet zien. En als bij deze woningen al bekend is dat ze bewoont gaan worden door moslims is dat ook geen integratie, iedere (bejaarde) nederlander (of buitenlander met nederlands paspoort) moet een kans krijgen die woning te huren.
Where facts are few, experts are many.
pi_5474423
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:12 schreef Pikkebaas het volgende:
Van onze Haagse redactie

.....
Wat is de datum van dit niet stemmingmakend artikel ? En een link er naar zou ook erg fijn zijn.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:25:09 #17
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5474431
Umm ja ik zie het probleem niet echt zo... beetje zielig voor die vrouwen maar ja dan moet je ook maar die doek afdoen en een normaal mens worden al je dat niet bevalt...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_5474432
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:22 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dat maakt toch ook niet uit? zolang er niet meer kosten worden gemaakt dan anders, en zoalng andere er niet (tegen hun zin) voor opdraaien, doet het er niet toe om wat voor reden er veranderingen worden aangebracht.

In een vrij land kan en mag de overheid zich dáár niet zo maar in mengen (mengen in wat wél en wat niet een `goede' reden zou zijn), dat tast de vrije keuze aan.

pi_5474447
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens mij wordt de zaak weer eens flink opgeblazen. Mensen willen zo vaak aanpassingen in hun woning, om de meest uiteenlopende redenen.

Dat iemand 2 ingangen naar z'n keuken wil, of de WC op een bepaalde plek, big deal zeg. Bovendien klopt het verhaal van de WC's al niet, volgens de woordvoerder.

Maar goed, de Privé Telegraaf trekt wel vaker voorbarige conclusies.

Het stond gisteren al in de Haagsche Courant, toch niet echt het roddelorgaan van Nederland.
Some men see things as they are and ask why. Others dream things that never were and ask why not.
pi_5474458
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:18 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Dit is wel nieuws!

Het is je reinste onzin!
tsss

laten we het iets breeder trekken , aangepaste woning voor een geloofsovertuiging , dit is dus discriminatie voor mensen met een andere geloofsovertuiging , want zover ik heb kunnen lezen gaat het over huurwoningen.
pi_5474463
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:24 schreef Atreidez het volgende:
Mocht het zo zijn gegaan als in de krant vermeld wordt dan gaat het erg ver.. Ik kan me niet voorstellen dat ze aan iedereen vragen of ze speciale wensen hebben hoe de woning eruit moet zien. En als bij deze woningen al bekend is dat ze bewoont gaan worden door moslims is dat ook geen integratie, iedere (bejaarde) nederlander (of buitenlander met nederlands paspoort) moet een kans krijgen die woning te huren.
voor die ouderen is het vaak beter om bijelkaar te zitten. Je hebt toch ook speciale protestante, katholieke, vrijgemaakte, doopsgezinde etc. bejaarden tehuizen? Om nog maar te zwijgen van de Nederlandse bejaarden tehuizen in Australie, Canada en nieuwZeeland.

waar maakt men zich hier nu druk om???

pi_5474470
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:19 schreef alkaholic63 het volgende:

[..]

Ik vind het echt ronduit belachelijk als je ziet hoelang gehandicapten moeten wachten voordat ze bepaalde aanpassingen in hun woning krijgen die WEL nodig zijn!

Alhoewel je daar wel een goed punt hebt, is de vergelijking die je maakt toch vrij krom.
Je kan in deze situatie namelijk niet simpelweg zeggen, Moslims wel, gehandicapten niet, aangezien het hier helemaal niet perse hoef te liggen aan 't feit dat deze mensen Moslims zijn en daarom hun zin krijgen.

Misschien dat deze woningbouwvereniging gewoon beter is dan een andere. Misschien dat deze woningbouwvereniging namelijk ook gewoon gehoor geeft aan de gehandicapten in hun woningen.

Krekker is de bom!
pi_5474474
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Kul. Iemand geeft een voorkeur, of vraagt om een aanpassing. Zolang dat binnen het budget valt, of de extra kosten betaald worden wordt er niet naar een reden gevraagd.

Die 'culturele' voorkeur wordt er om niets bijgesleept.

maar goed, da's jouw mening
pi_5474488
Waarom aparte woningen voor moslims/katholieken/joden?
pi_5474494
Ali Lazrak is zelf van Marokkaanse afkomst, dus ik neem aan dat 'ie dit niet voor niets aankaart...
pi_5474503
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:28 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

voor die ouderen is het vaak beter om bijelkaar te zitten. Je hebt toch ook speciale protestante, katholieke, vrijgemaakte, doopsgezinde etc. bejaarden tehuizen? Om nog maar te zwijgen van de Nederlandse bejaarden tehuizen in Australie, Canada en nieuwZeeland.

waar maakt men zich hier nu druk om???

Er staat nergens dat het over bejaardentehuizen gaat. Het gaat om bejaardewoningen in de schilderswijk speciaal voor oudere moslims.. Kan me niet herrinneren dat er elders hier in Den Haag (ik woon er) gebieden zijn speciaal voor een bepaalde bevolkingsgroep. Kan je niet echt integratie noemen...
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:31:49 #27
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5474510
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:30 schreef Halinalle het volgende:
Omdat mensen van gelijke afkomst op oudere leeftijd graag bij elkaar scharen, zo vreemd is dat toch niet ?
Carpe diem !
pi_5474558
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:30 schreef Halinalle het volgende:
omdat die mensen zich bij elkaar beter op hun gemak voelen. Bovendien is het een vrije keuze die je kunt maken, zonder dat je er anderen mee benadeeld.

Ik ben in Nederlandse bejaarden tehuizen geweest in Auistralie. Daar hadden ze zelfs nederlandse artsen enzo. Voor die mensen, die op oudere leeftijd steeds meer alleen nog hun moedertaal kunnen spreken, was dat een goede omgeving. Ze zouden doodongelukkig worden in een omgeving met alleen maar niet-nederlanders.

ik zie niet in wat het probleem is wanneer je vrij kunt kiezen waar en bij wie je wilt wonen?

pi_5474582
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:31 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Omdat mensen van gelijke afkomst op oudere leeftijd graag bij elkaar scharen, zo vreemd is dat toch niet ?

Ja. Kan mij het schelen wie mijn buren en wat hun godsdienst is, als ik er maar een beetje mee kan opschieten.
En wie zegt dat die oudere moslim man niet liever in hetzelfde seniorencomplex komt te wonen als zijn overbuurman, die hij al 40 jaar kent?

Nee hoor, laten vooral ouderen lekker gemengd (blijven) wonen. Dat houdt de geest soepel.

pi_5474597
Aan de andere kant, het zijn huizen voor ouderen en die gaan toch binnenkort dood, dus waarom nog moeite doen om ze te laten integreren
Krekker is de bom!
pi_5474632
Als het om bejaarden gaat...ach die mensen hoeven toch niet meer te integreren..lijkt me rijkelijk te laat daarvoor...dus ik zie het probleem niet.

Als dit nu voor woningen in een nieuwbouwwijk voor jonge gezinnen zou zijn, zou ik het idioot vinden.

Niet zozeer omdát er speciale verbouwingen nodig zijn dan, maar wél de reden waarom.

Dat bevordert de integratie dan absoluut niet, want zulke huizen gaan niet her en der gebouwd worden, maar komen in 1 wijk terecht weer, zodat er weer hele groepen moslims bij elkaar gaan zitten op een kluitje en dát is uiteindelijk niet bevoordelijk voor de integratie.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5474642
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:36 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ja. Kan mij het schelen wie mijn buren en wat hun godsdienst is, als ik er maar een beetje mee kan opschieten.
En wie zegt dat die oudere moslim man niet liever in hetzelfde seniorencomplex komt te wonen als zijn overbuurman, die hij al 40 jaar kent?

Nee hoor, laten vooral ouderen lekker gemengd (blijven) wonen. Dat houdt de geest soepel.

daar kan en mag iedereen toch zelf over beslissen? wil je gemengd, dan ga je gemengd. Wil je dat niet, dan doe je het niet
pi_5474667
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:39 schreef milagro het volgende:
Als het om bejaarden gaat...ach die mensen hoeven toch niet meer te integreren..lijkt me rijkelijk te laat daarvoor...dus ik zie het probleem niet.

Als dit nu voor woningen in een nieuwbouwwijk voor jonge gezinnen zou zijn, zou ik het idioot vinden.

Niet zozeer omdát er speciale verbouwingen nodig zijn dan, maar wél de reden waarom.

Dat bevordert de integratie dan absoluut niet, want zulke huizen gaan niet her en der gebouwd worden, maar komen in 1 wijk terecht weer, zodat er weer hele groepen moslims bij elkaar gaan zitten op een kluitje en dát is uiteindelijk niet bevoordelijk voor de integratie.

yep. ben ik het helemaal mee eens.
pi_5474706
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:37 schreef KreKkeR het volgende:
Aan de andere kant, het zijn huizen voor ouderen en die gaan toch binnenkort dood, dus waarom nog moeite doen om ze te laten integreren
quote:
Als het om bejaarden gaat...ach die mensen hoeven toch niet meer te integreren..lijkt me rijkelijk te laat daarvoor....
Zo kun je het natuurlijk ook verwoorden
Krekker is de bom!
pi_5474724
Ik vind het eerlijk gezegd wel wat overdreven. Immers de autotochtone ouderen krijgen ook niet een aangepast bejaardenhuis.
quote:
Wat ik me wel afrvraag, hoe hebben ze dan gewoon voordat je in die speciale woningen zaten?!!? Hebben ze daar zelf ook rekening mee gehouden?
pi_5474736
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:40 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

daar kan en mag iedereen toch zelf over beslissen? wil je gemengd, dan ga je gemengd. Wil je dat niet, dan doe je het niet

Helaas is die keuzevrijheid er dus niet. De vraag naar woningen is nog altijd groter dan het aanbod. Woningen voor speciale doelgroepen gaan dus ten koste van het algemene aanbod.
pi_5474772
De reden dat Lazrak dit aankaart is; omdat er, door dit soort aanpassingen en -op het eerste gezicht- 'redelijke' concessies aan de 'culturele achtergrond' van de bewoners te doen, het op deze wijze voor (oudere) moslim-mannen legitiem wordt om hun vrouwen compleet te blijven isoleren van de buitenwereld.

Ik denk trouwens dat er de komende tijd nog wel meer van dit soort acties van Lazrak te verwachten zijn.

pi_5474779
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:45 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel wat overdreven. Immers de autotochtone ouderen krijgen ook niet een aangepast bejaardenhuis.
[..]

Wat ik me wel afrvraag, hoe hebben ze dan gewoon voordat je in die speciale woningen zaten?!!? Hebben ze daar zelf ook rekening mee gehouden?

Thuiis bij hun kinderen waarschijnlijk...

Ik dnek niet dat bejaarde moslims in een "gewoon" bejaardentehuis zitten,ze spreken de taal niet en er zijn geen gebedsruimtes etc.

Ik vind een aangeoaste woning niet vreemd, gebeurt toch ook met bijvoorbeeld keukens/badkamers, dan kun je toch ook je wensen kenbaar maken, tot op zekere hoogte..

Wel word ik boos als ik merk dat deze aanpassingen zo geregeld blijken te zijn en invaliden soms echt maaaaaaanden moeten wachten op aanpassingen in hun woning.

pi_5474803
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:49 schreef Nuoro het volgende:
De reden dat Lazrak dit aankaart is; omdat er, door dit soort aanpassingen en -op het eerste gezicht- 'redelijke' concessies aan de 'culturele achtergrond' van de bewoners te doen, het op deze wijze voor (oudere) moslim-mannen legitiem wordt om hun vrouwen compleet te blijven isoleren van de buitenwereld.

Ik denk trouwens dat er de komende tijd nog wel meer van dit soort acties van Lazrak te verwachten zijn.

Lazrak is okay

Ik begrijp ook wel vanuit welke gedachte hij dit aankaart.
En aan de reacties hier te zijn klopt dat ook wel.

Maar toch, als je iemand op zijn oude dag enigzins happy kan maken ...

Maar idd het signaal is op het eerste gezicht niet echt positief richting integratie.

pi_5474828
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:46 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Helaas is die keuzevrijheid er dus niet. De vraag naar woningen is nog altijd groter dan het aanbod. Woningen voor speciale doelgroepen gaan dus ten koste van het algemene aanbod.

Dat is niet helemaal waar.

In een aantal wijken bijvoorbeeld hier in Den Haag kan men zo een huis huren. Dat dat dan in een wijk is met weinig `nederlanders' doet veel mensen beslissen af te zien van woning daar....

daar komt nog bij dat een bepaald percentage van de totale woningvoorraad sedert jaren is gereserveerd voor speciale groepen, en is dusniet nadelig voor het totale woningaanbod. (zo is er ook een percentage dat huurwoning met huursubsidie moet zijn: je zegt nu toch ook niet van afschaffen dat percentage zodat ook mensen met een hoger inkomen in aanmerking komen voor zo'n huurwoning zodat zij niet zo lang hoeven te wachten?)

Wat dat betreft wordt er voor deze oudere moslims GEEN uitzondering gemaakt op de bestnde regels en gewoontes.

pi_5474853
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:54 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.

In een aantal wijken bijvoorbeeld hier in Den Haag kan men zo een huis huren. Dat dat dan in een wijk is met weinig `nederlanders' doet veel mensen beslissen af te zien van woning daar....

daar komt nog bij dat een bepaald percentage van de totale woningvoorraad sedert jaren is gereserveerd voor speciale groepen, en is dusniet nadelig voor het totale woningaanbod. (zo is er ook een percentage dat huurwoning met huursubsidie moet zijn: je zegt nu toch ook niet van afschaffen dat percentage zodat ook mensen met een hoger inkomen in aanmerking komen voor zo'n huurwoning zodat zij niet zo lang hoeven te wachten?)

Wat dat betreft wordt er voor deze oudere moslims GEEN uitzondering gemaakt op de bestnde regels en gewoontes.

Oké, bezwaar ingetrokken.
pi_5474857
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:50 schreef milagro het volgende:

Thuiis bij hun kinderen waarschijnlijk...

Geen idee. Maar hadden ze daar de WC ook in de goede richting? En voorzieningen voor de gasten om de vrouw niet te zien?
quote:
Ik vind een aangeoaste woning niet vreemd, gebeurt toch ook met bijvoorbeeld keukens/badkamers, dan kun je toch ook je wensen kenbaar maken, tot op zekere hoogte..
Ik heb het nog nooit vaak gehoord dat een huis werd aangepast n.a.v. het geloof van de bewoners. Hooguit omdat die minder valide zijn en een speciale badkamer nodig hebben.
quote:
Wel word ik boos als ik merk dat deze aanpassingen zo geregeld blijken te zijn en invaliden soms echt maaaaaaanden moeten wachten op aanpassingen in hun woning.
Waarschijnlijk hebben deze moslims er ook wel effe op gewacht, lijkt me niet dat zoiets binnen een paar maanden geregeld is!
pi_5474877
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:52 schreef milagro het volgende:

[..]

Lazrak is okay

Ik begrijp ook wel vanuit welke gedachte hij dit aankaart.
En aan de reacties hier te zijn klopt dat ook wel.

Maar idd het signaal is op het eerste gezicht niet echt positief richting integratie.

dat komt doordat er wordt gedaan alsof er voor deze groep een uitzondering op de regels wordt gemaakt, terwijl daar helemaal geen sprake van is! Specifieke aanpassingen vallen gewoon binnen de bestaande wetgeving, gebruiken en gewoontes zoals dat ook bij andere individuen en/of groepen gebeurd.
pi_5474882
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:52 schreef milagro het volgende:

Nou, volgens mij zijn het toch vooral de mannen die er 'happy' van worden...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 14:59:48 #45
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5474917
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:57 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Nou, volgens mij zijn het toch vooral de mannen die er 'happy' van worden...

Misschien vinden die vrouwen het ook wel ok, weet jij veel. Ze zijn immers niet anders gewend.
Carpe diem !
pi_5474930
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:57 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

dat komt doordat er wordt gedaan alsof er voor deze groep een uitzondering op de regels wordt gemaakt, terwijl daar helemaal geen sprake van is! Specifieke aanpassingen vallen gewoon binnen de bestaande wetgeving, gebruiken en gewoontes zoals dat ook bij andere individuen en/of groepen gebeurd.

You are obviously missing the point here...

Het gaat voornamelijk om het signaal wat hiermee afgegeven wordt naar de moslim gemeenschap toe.

pi_5474965
Het woord 'aanpassen' en allochtoon is inmiddels onlosmakelijk verbonden.

Wordt het niet eens tijd dat 'zij'(niet generaliserend hoor!) zich gaan aanpassen aan onze maatschappij?

Eindeloze discussie gaat dat worden....

pi_5475002
in dit geval lijkt me dat dus niet het geval.

wat is het alternatief? al die gasten die op hun leeftijd geen woord NL spreken (oa omdat wij ze destijds geen cursus of wat dan ook hebben aangeboden, in veel gevallen wás er geen eens een taalcursus!) tussen Nederlanders stoppen die op hún leeftijd vaak ook niet zo goed weten hoe ze met `vreemdelingen' moeten omgaan? dat maakt het voor alle oudjes toch alleen maar onnodig lastig.

als het hier over jongen gezinnen in apparte huizen of wijken ging, ja, dan was het een ander verhaal geweest. Maar waarom in dit geval moeilijk doen over een situatie waar niemand verder onder te lijden heeft?

woensdag 21 augustus 2002 @ 15:05:31 #49
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475008
quote:
Van onze Haagse redactie

AMSTERDAM - DEN HAAG - Vierentwintig speciale huizen voor oudere moslims in de Haagse Schilderswijk
Het zal ook eens niet de Schilderswijk zijn.
quote:
Het SP-Kamerlid Ali Lazrak is hierover zo verontwaardigd dat hij bij minister Kamp (Volkshuisvesting) aan de bel heeft getrokken.
De SP heeft gelijk hier.
quote:
Integratie
Volgens de parlementariër gaat de eigenaar van de moslimwoningen, de woningbouwcorporatie Haag Wonen, met deze aanpassingen net een beetje te ver.

Hij wijst er in schriftelijke vragen op dat dit een voorbeeld is van hoe integratie niet moet. Lazrak is bang dat moslims door dit soort voorzieningen in de war raken en hun vrouwen nog verder in isolement raken.

Volgens hem moeten ook voor de moslimwoningen de gangbare normen worden gehanteerd en had de woningbouwcorporatie het geld beter kunnen besteden aan taalcursussen.

100% mee eens. Weer eens een knap staaltje totaal doorgeslagen knuffel-allochtonen-cultuur.

Dit is hoe het dus met integratie NOOIT gaat lukken.
What's next?
Speciale voorzieningen voor jihads?|

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5475024
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:02 schreef yodocus2001 het volgende:

Wordt het niet eens tijd dat 'zij'(niet generaliserend hoor!) zich gaan aanpassen aan onze maatschappij?

Ja. Maar wat is het nut om oudere mensen zicht nog te laten aanpassen aan onze cultuur?
Oke, ze kunnen een voorbeeldfunctie geven aan hun kinderen maar toch, lijkt me niet zo nuttig om bejaarde moslims aan te laten passen aan de nederlandse cultuur.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:07:30 #51
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475035
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:59 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Misschien vinden die vrouwen het ook wel ok, weet jij veel. Ze zijn immers niet anders gewend.

Ja daarom vinden vrouwen het ook okay uitgehuwelijkt en geslagen te worden. Ze zijn immers niet anders gewend.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:09:47 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475064
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:31 schreef Nuoro het volgende:
Ali Lazrak is zelf van Marokkaanse afkomst, dus ik neem aan dat 'ie dit niet voor niets aankaart...
Eentje die, in tegenstelling tot veel Nederlandse cultuurrelativisten, wel begrijpt dat dit soort maatregelen DE manier is om integratie tegen te gaan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:11:03 #53
8502 BAZZA
pi_5475084
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:09 schreef X-Ray het volgende:

Eentje die, in tegenstelling tot veel Nederlandse cultuurrelativisten, wel begrijpt dat dit soort maatregelen DE manier is om integratie tegen te gaan.

Ja, maar die aandacht is beter besteed aan de jongere garde als aan bejaarden
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:11:17 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475088
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:00 schreef Nuoro het volgende:

[..]

You are obviously missing the point here...

Het gaat voornamelijk om het signaal wat hiermee afgegeven wordt naar de moslim gemeenschap toe.

Namenlijk dat integratie niet hoeft en alles in NL wel aangepast gaat worden (uiteraard op kosten van de gemeenschap) aan hun.
Omgekeerde integratie dus!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:12:20 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475101
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:11 schreef BAZZA het volgende:

[..]

DAT is waar.
Maar dat maakt de maatregelen niet minder achterlijk.

Anyway, ik wil graag een Franse plee op de gang want dat doet me denken aan mijn culturele achtergrond op de Franse camping vroeger.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:49:17 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_5475801
quote:

Een woordvoerder van Haag Wonen zegt dat de huizen zijn ingericht volgens de wensen van de toekomstige bewoners.

Wanneer gaat Haag Wonen speciale voorzieningen bouwen voor gezinnen die hun dochter willen besnijden
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 15:55:10 #57
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5475922
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:49 schreef R@b het volgende:

[..]

Wanneer gaat Haag Wonen speciale voorzieningen bouwen voor gezinnen die hun dochter willen besnijden

2010: Nieuw centrum Den Haag onthuld.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5475992
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:55 schreef X-Ray het volgende:

[..]

2010: Nieuw centrum Den Haag onthuld.

[afbeelding]

Mooi zo en jou ga ik verplichten om extra belasting te betalen als ik dan met mijn Tali vrienden aan de macht ben en Mullah Omar in Rotterdam de baas is.
  † In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 16:12:01 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5476247
quote:
Van onze Haagse redactie

AMSTERDAM - DEN HAAG - Vierentwintig speciale huizen voor oudere moslims in de Haagse Schilderswijk

waardoor er een soort ghettovorming ontstaat.

m.a.w de mensen mogen gewoon gezellig bijelkaar wonen terwijl men in andere gemeentes hun uiterste best doet om juist in een wijk zoveel mogelijke mensen met verschillende achtergronden te laten wonen.

Toch?

pi_5476265
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:05 schreef eenuitduizend het volgende:
in dit geval lijkt me dat dus niet het geval.

wat is het alternatief? al die gasten die op hun leeftijd geen woord NL spreken (oa omdat wij ze destijds geen cursus of wat dan ook hebben aangeboden, in veel gevallen wás er geen eens een taalcursus!) tussen Nederlanders stoppen die op hún leeftijd vaak ook niet zo goed weten hoe ze met `vreemdelingen' moeten omgaan? dat maakt het voor alle oudjes toch alleen maar onnodig lastig.

als het hier over jongen gezinnen in apparte huizen of wijken ging, ja, dan was het een ander verhaal geweest. Maar waarom in dit geval moeilijk doen over een situatie waar niemand verder onder te lijden heeft?

Huh? Daar gaat het toch helemaal niet om? Waarom haal je er nou zaken bij die hier in feite niet aan de orde zijn? We hebben het hier toch niet over een gedwongen spreidingsbeleid voor oudere allochtonen, of zo?

Lazrak wil alleen maar dat de "gangbare normen voor dergelijke woningen worden gehanteerd" en dat er dus niet, zoals hier duidelijk het geval is, een precedent wordt geschapen omwille hun zgn religieus/culturele achtergrond. Scheiding van kerk en staat, weet je wel?

En hoe weet jij zo zeker dat er "niemand onder te lijden heeft"? Definieer "lijden" anders eens. Afgezien daarvan, een groepering die er iig indirect onder te lijden heeft, zijn de islamitische vrouwenorganisaties die al jaren pleiten voor meer recht op zelfbeschikking.

pi_5476311
quote:

[..]

Irrelevant in deze, want het gaat hier om het signaal wat je als maatschapij aan deze groep (jong en oud dus) als geheel afgeeft.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:16:18 #62
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5476312
MUAHAHAHAHAAHAHAHAHA

Weer zo'n lomp voorbeeld om de islam proberen kapot te krijgen. LOL, wie kan het nou schelen welke kant iemand op poept ??? hihih

Wel vreemd dat niet r@b "of" x-ray dit topic hebben geopend, misschien een kloon ??

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 21-08-2002 16:18]

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 16:16:49 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5476324
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:49 schreef R@b het volgende:

[..]

Als ze daarvoor een vette subsidie krijgen toegeschoven, boven of onder de tafel doet niet terzake.

Je maakt mij namelijk niet wijs dat dit namelijk is gedaan omdat men de moslims wil plezieren.

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:19:21 #64
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5476366
quote:
en daar heeft Bazza een keer gelijk in ...
je verwacht toch niet dat een oude bejaarde moslimvrouw in naam van integratie opeens een kort rokje aantrekt en naar de disco gaat ofzow.. ?
hun levenswijze zit ingebakken en ze vinden het zelf allang best zo ... als je zo oud bent verander je dat je echt niet meer en al helemaal niet door geen extra deur te maken..

en dan nog .. het gaat hier om een extra deur in de keuken en de plaatsing van een WC pot .. lekker belangrijk om daar over te zeiken zeg..
er worden zovaak bij de bouw huizen aangepast naar de wensen van de toekomstige bewoners..

en bovendien is een kwartslag draai van die wc pot genoeg om niet richting het oosten te schijten . de plaatsing in het huis maakt dus weinig uit

we gaan toch ook niet zeiken over nederlanders die een extra wc in huis hebben ( zodat ze niet in elkaars stinklucht hoeven te zitten ) of een extra badkamer

quote:
dat noemt men "een WIT voetje halen"
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:24:16 #65
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476435
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:07 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja daarom vinden vrouwen het ook okay uitgehuwelijkt en geslagen te worden. Ze zijn immers niet anders gewend.

Het gaat hier om bejaarden X-ray... Die vrouwen weten dus idd niet beter, en het zal ze hoogstwaarschijnlijk weinig kunnen schelen dat ze via een andere deur de keuken moeten verlaten.
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:24:52 #66
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476448
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]

m.a.w de mensen mogen gewoon gezellig bijelkaar wonen terwijl men in andere gemeentes hun uiterste best doet om juist in een wijk zoveel mogelijke mensen met verschillende achtergronden te laten wonen.

Toch?

Ja hartstikke gezellig joh, die Schilderswijk. Zo gezellig dat het 1 der crimineelste stukjes Nederland is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:25:33 #67
13462 BansheeBoy
pi_5476461
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:19 schreef Fonkmeistah het volgende:

Heel veel zinnige argumenten waar ik het mee eens ben en dan:

Precies en tevens exactly !!!

Ik ben die die slijm-allochtonen helemaal zat die over de rug van een ander succes wil maken en lekker wil slijmen bij anderen, ik noem bv. een A. Ellian of Maurice de Hond

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 21-08-2002 16:32]

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Moderator woensdag 21 augustus 2002 @ 16:26:02 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5476467
nah lekker overdreven weer zeg, wat kan mij het nou boeien of die gasten met hun hoofd richting de heilige stad peopel, dat heeft weinig met integratie te maken imho (zolang die maar in het nederlands kreunt) en mijn opa kon ook goed zijn vrouw ontwijken maar dat was toch echt een oerhollandse boer.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:27:04 #69
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476484
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Mooi zo en jou ga ik verplichten om extra belasting te betalen als ik dan met mijn Tali vrienden aan de macht ben en Mullah Omar in Rotterdam de baas is.

Te laat dan ben ik leider van het Nederlandse Christelijke Bevrijdingsfront en ga ik bommen gooien op jullie .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:27:29 #70
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476498
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Te laat dan ben ik leider van het Nederlandse Christelijke Bevrijdingsfront en ga ik bommen gooien op jullie .

Jij, als atheïst ?
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:27:35 #71
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476501
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben die die moslim-allochtonen helemaal zat

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 21-08-2002 16:31]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:31:19 #72
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476581
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:24 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Het gaat hier om bejaarden X-ray... Die vrouwen weten dus idd niet beter, en het zal ze hoogstwaarschijnlijk weinig kunnen schelen dat ze via een andere deur de keuken moeten verlaten.

Het gaat om alle incidenten bij elkaar die het zo strontvervelend maken.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:31:36 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5476589
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik ben die die slijm-allochtonen helemaal zat die pver de rug van een ander succes wil maken en lekker wil slijmen bij anderen, ik noem bv. een A. Ellian of Maurice de Hond

Maurice de Hond een allochtoon
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:32:16 #74
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476603
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Welke incidenten ?
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:35:31 #75
13462 BansheeBoy
pi_5476668
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat jij bij alle nieuwsfeiten die enigzins negatief zijn over de minderheden in Nederland en de moslims in het bijzonder jij je als haanste de voorste gedraagt en altijd een strenger beleid voor ze wilt, jij gunt ze geen vrijheid etc.

Met andere woorden: dat jij een keer in elkaar bent geslagen voor de al-sunnah moskee (bronnen) in Den Haag wil niet zeggen dat jij het recht hebt om zulke onzin te verkondigen en je altijd negatief uit te laten over ELKE moslim...

pi_5476711
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:19 schreef Fonkmeistah het volgende:

Yeah right... Alsof (juist) hij, zich daar ook maar een seconde om zou bekommeren. Pffffff...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:39:54 #77
13462 BansheeBoy
pi_5476760
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:37 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Yeah right... Alsof (juist) hij, zich daar ook maar een seconde om zou bekommeren. Pffffff...

Maar daarom juist !!!

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:40:09 #78
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476764
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:32 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Welke incidenten ?

Alle incidenten met onze islamitische vrienden in het algemeen en onze Marokkaanse vrienden in het bijzonder.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:42:14 #79
13462 BansheeBoy
pi_5476797
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Alle incidenten met onze islamitische vrienden in het algemeen en onze Marokkaanse vrienden in het bijzonder.

Nu komt de aap uit de mouw !!! hihihi

* BansheeBoy wist altijd al dat het bij x-ray puur ging om onderbuikgevoelens!!!

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:42:15 #80
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476798
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel heel schokkend, een keuken met 2 deuren.
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:42:22 #81
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476800
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat jij bij alle nieuwsfeiten die enigzins negatief zijn over de minderheden in Nederland en de moslims in het bijzonder jij je als haanste de voorste gedraagt en altijd een strenger beleid voor ze wilt, jij gunt ze geen vrijheid etc.

Ik gun ze dezelfde rechten als de Nederlanders als ze ook dezelfde plichten aanvaarden. En dat doen er heel veel dus niet.
quote:
Met andere woorden: dat jij een keer in elkaar bent geslagen voor de al-sunnah moskee (bronnen) in Den Haag wil niet zeggen dat jij het recht hebt om zulke onzin te verkondigen en je altijd negatief uit te laten over ELKE moslim...

Kijk omdat jij nu graag de Imam pijpt (bronnen) omdat je geen meisje kan krijgen, dat geeft je nog niet het recht om zulke onzin te verkondigen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:43:44 #82
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476826
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:42 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Moet ik nu daadwerkelijk de discussie van oa gister weer omhoog rakelen?
Oudekerk?
Gevangenispopulaties?
Dat het je niets boeit dat 75% vd moslimvrouwen door hun man mishandelt worden?

Even niet hoor, gelly. Niet vragen naar de bekende weg.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:45:29 #83
13462 BansheeBoy
pi_5476871
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:42 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

[B]
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:47:38 #84
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476908
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Moet ik nu daadwerkelijk de discussie van oa gister weer omhoog rakelen?
Oudekerk?
Gevangenispopulaties?
Dat het je niets boeit dat 75% vd moslimvrouwen door hun man mishandelt worden?

Even niet hoor, gelly. Niet vragen naar de bekende weg.

Wat hebben in Allahs naam bejaarden met een voorkeur voor 2 deuren in de keuken te maken met het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen ? Vind je dat zelf ook niet een beetje vergezocht ?
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:51:07 #85
13462 BansheeBoy
pi_5476968
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:42 schreef X-Ray de kloon van r@b het volgende:

Kijk omdat jij nu graag de Imam pijpt (bronnen) omdat je geen meisje kan krijgen, dat geeft je nog niet het recht om zulke onzin te verkondigen.

pi_5476981
Ik snap echt niet wat hier het grote probleem is.
Ik heb ooit in een Joods Verzorgingstehuis gewerkt (gedeelte met zelfstandige woningen)

Daar moest ik op de zaterdagen de knoppen indrukken voor de bejaarden, omdat het sabbat was en daarom geen elekttronische apparaten mochten bedienen.

Ook was er kosher eten en was voor de rest alles Joods ingericht.

Dit bestaat dus gewoon al jaren

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:52:02 #87
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5476988
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:47 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Wat hebben in Allahs naam

Wil je aub geen scheldwoorden in je mond nemen?
......
.............
quote:
bejaarden met een voorkeur voor 2 deuren in de keuken te maken met het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen ? Vind je dat zelf ook niet een beetje vergezocht ?
Waarom vraag je naar dingen die al meerdere malen hier geplaatst zijn?
quote:
Integratie

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5476993
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:52:39 #89
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5476996
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:51 schreef xman het volgende:
Ik snap echt niet wat hier het grote probleem is.
Ik heb ooit in een Joods Verzorgingstehuis gewerkt (gedeelte met zelfstandige woningen)

Daar moest ik op de zaterdagen de knoppen indrukken voor de bejaarden, omdat het sabbat was en daarom geen elekttronische apparaten mochten bedienen.

Ook was er kosher eten en was voor de rest alles Joods ingericht.

Dit bestaat dus gewoon al jaren

Ja, maar het gaat nu om moslims, en dan kan het natuurlijk niet.
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:54:19 #90
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5477022
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

......
.............
[..]

Waarom vraag je naar dingen die al meerdere malen hier geplaatst zijn?
[..]

Nogmaals, het gaat hier om bejaarden. Een oude hond kun je geen trucjes leren. Als nou het hele huis werd omgetoverd tot een moskee, maar dat is niet het geval. Het gaat hier om een extra deur ...

[Dit bericht is gewijzigd door DJ-L3 op 21-08-2002 16:54]

Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:54:38 #91
13462 BansheeBoy
pi_5477027
edit- niet inhoudelijk- edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-08-2002 16:56]

woensdag 21 augustus 2002 @ 16:55:10 #92
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5477037
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ga jij eens weg, drol.
Carpe diem !
pi_5477060
En bovendien bespaart Nederland heel veel geld uit met deze oude moslims, aangezien een groot deel altijd heeft gewerk (in fabrieken en schoonmaakbedrijven en nu emigreren naar hun eigen land.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 16:57:54 #94
13462 BansheeBoy
pi_5477104
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:55 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Ga jij eens weg, drol.

Ja, dat is wel zo. Maar het probleem van x-ray is niet dat hij geen argumenten heeft, maar dat hij altijd voorop loopt als het gaat om rassendiscriminatie etc. Dat hij in het verleden een aantal malen op negatieve manier in aanraking is gekomen met moslims geeft hem niet het recht iedere moslims, christen, babij af te keuren en hem minder rechten toe te wensen. Dit keer heeft x-ray getoond dat het echt puur om onderbuikgevoelens gaat, want zeg nou eerlijk: wie kan het schelen welke kant iemand op poept ???

pi_5477153
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

zeg nou eerlijk: wie kan het schelen welke kant iemand op poept ???

Naar benee graag

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 21-08-2002 17:02]

woensdag 21 augustus 2002 @ 17:01:51 #96
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_5477189
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo. Maar het probleem van x-ray is niet dat hij geen argumenten heeft, maar dat hij altijd voorop loopt als het gaat om rassendiscriminatie etc. Dat hij in het verleden een aantal malen op negatieve manier in aanraking is gekomen met moslims geeft hem niet het recht iedere moslims, christen, babij af te keuren en hem minder rechten toe te wensen. Dit keer heeft x-ray getoond dat het echt puur om onderbuikgevoelens gaat, want zeg nou eerlijk: wie kan het schelen welke kant iemand op poept ???

Inderdaad, we mogen niet discrimineren. Todat ontegenzeggelijk is bewezen dat iedere moslim-jongere crimineel is mag je die conclusie niet bij voorbaat trekken. Er is een kans dat je fout zit.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:02:43 #97
13462 BansheeBoy
pi_5477208
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

......

[..]

Sinds wanneer is "naam" een scheldwoord ???

woensdag 21 augustus 2002 @ 17:03:57 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5477238
Kan er vanaf nu weer gewoon ontopic gereageerd worden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:04:31 #99
13462 BansheeBoy
pi_5477251
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:01 schreef Baas het volgende:

[..]

Inderdaad, we mogen niet discrimineren. Todat ontegenzeggelijk is bewezen dat iedere moslim-jongere crimineel is mag je die conclusie niet bij voorbaat trekken. Er is een kans dat je fout zit.

Precies en tevens exactly !!! Ik ben het hiermee volledig eens. Het probleem is dat een prominente Fok!kers bij voorbaat iedere moslim als "schuldig" zien en hem of haar ook zo behandelen onder het mom van:"islam, weg ermee !!!"

woensdag 21 augustus 2002 @ 17:06:51 #100
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5477301
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:24 schreef X-Ray het volgende:
Ja hartstikke gezellig joh, die Schilderswijk. Zo gezellig dat het 1 der crimineelste stukjes Nederland is.
Het is anders al een een stuk minder crimineel dan jaren geleden..
toen FC den Haag de gevaarlijkste hooligans ( alleen maar autochtonen ) had van nederland ( nog steeds eigenlijk )
Toen de magneet in schevenigen ( alleen maar autochtonen ) de gevaarlijkste wijk van nederland was..
en de schilderswijk zijn reputatie verkreeg dankzij de
Autochtone criminelen die op de hoefkade elkaar de kogels om de oren schoten..

De enorme vreugde vuren tijdens oud en nieuw en de drastische rellen met de ME in oa de Zusterstraat , Veluwe plein , Magneet en de Rades.

Straten waar je als vreemdeling niet in kon rijden zonder dat je auto compleet gesloopt werd
de doden die daarbij vielen tijdens ruzies van KPL ( Knok Ploeg Laakkwartier ) en Rijswijk..

allemaal autochtone nederlanders

Integreer en leer eens de geschiedenis van Den Haag X-ray als er je er woont..

het is er in Den Haag alleen maar rustiger op geworden..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:38:21 #101
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5477845
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:06 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

Het is anders al een een stuk minder crimineel dan jaren geleden..

Nou nee...
quote:
toen FC den Haag de gevaarlijkste hooligans ( alleen maar autochtonen ) had van nederland ( nog steeds eigenlijk )
Toen de magneet in schevenigen ( alleen maar autochtonen ) de gevaarlijkste wijk van nederland was..
en de schilderswijk zijn reputatie verkreeg dankzij de
Autochtone criminelen die op de hoefkade elkaar de kogels om de oren schoten..
De Hoefkade is al 30 jaar allochtonengebied.
Daarvoor was het een gezellige volksbuurt.
Ben geboren bij het Hobbemaplein. Was erg leuk. Totdat...
quote:
De enorme vreugde vuren tijdens oud en nieuw en de drastische rellen met de ME in oa de Zusterstraat , Veluwe plein , Magneet en de Rades.

Straten waar je als vreemdeling niet in kon rijden zonder dat je auto compleet gesloopt werd
de doden die daarbij vielen tijdens ruzies van KPL ( Knok Ploeg Laakkwartier ) en Rijswijk..

Ach god kom je nu ook nog aan met Zundapp-groepjes?
10000000 maal liever die dan die _%_&%_&% die er nu rondlopen.
quote:
allemaal autochtone nederlanders

Integreer en leer eens de geschiedenis van Den Haag X-ray als er je er woont..

Doe jij het eerst en leer alles ipv twee opgevangen woordjes te spuien over tijden die je nooit hebt meegemaakt en weinig van af weet. Verder gaat het over nu en niet over suffe anekdotes over hoe link het wel niet was tijdens de kerstbomenjacht
quote:
LOL
Ja hoor!
Het is er alleen maar islamitischer, vervelender en verrotter geworden.
Vraag maar aan iedere Haagsche wout.

En vraag gelijk even wie voor het grootste gedeelte verantwoordelijk zijn voor de criminaliteit en overlast....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:43:38 #102
13462 BansheeBoy
pi_5477922
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:38 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou nee...

Nou ja...
quote:
De Hoefkade is al 30 jaar allochtonengebied.
Daarvoor was het een gezellige volksbuurt.
... jij mot kreeg met de bezoekers van de al-sunnah moskee en jij in elkaar bent geslagen ???
quote:
Ach god kom je nu ook nog aan met Zundapp-groepjes?
10000000 maal liever die dan die _%_&%_&% die er nu rondlopen.
Ado den haag hooligans...
quote:
Doe jij het eerst en leer alles ipv twee opgevangen woordjes te spuien over tijden die je nooit hebt meegemaakt en weinig van af weet. Verder gaat het over nu en niet over suffe anekdotes over hoe link het wel niet was tijdens de kerstbomenjacht }:Oquote]
quote:
LOL
Ja hoor!
Het is er alleen maar islamitischer geworden.
Dat is toch tof ??? Lekker multi-culti...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:50:15 #103
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478012
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou ja...
[..]

... jij mot kreeg met de bezoekers van de al-sunnah moskee en jij in elkaar bent geslagen ???

Islamieten mogen toch niet vechten van allah? Dus dat kan niet
quote:
Dat is toch tof ??? Lekker multi-culticrimineel...
Net zo tof als de Palestijnen het vinden dat de Israeliers koloniseren....

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 21-08-2002 17:52]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:51:29 #104
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5478025
@ x-ray
LOL ik heb ook bij het hobbema plein gewoond en was ook bij de nachtelijke kerstbomen jachten.. en de grootste boeven in die buurt waren toch echt nederlanders ( incl de Fonkmeistah.. )
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:52:52 #105
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478046
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
@ x-ray
LOL ik heb ook bij het hobbema plein gewoond en was ook bij de nachtelijke kerstbomen jachten.. en de grootste boeven in die buurt waren toch echt nederlanders ( incl de Fonkmeistah.. )
Die taken zijn nu geheel overgenomen door Achmed en consorten...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 17:54:42 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5478076
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:19 schreef eenuitduizend het volgende:
De woningbouwvereniging heeft gewoon gehoor gegeven aan de wensen van de bewoners. Dat gebeurd wel vaker.
Met integratie of bescherming (of discriminatie) van de vrouw heeft het niets te maken. Ware het een gewoon huis geweest dan hadden de bewoners wel zelf maatregelen getroffen om apparte ruimtes voor vrouwen te maken.

emancipatie van de vrouw (of datgene waar de SP in bovenstaande op doelt) is op zich een goede zaak, maar daar helpt een al dan niet 2 deurige keuken niet bij.

Inderdaad.

En anders lopen ze wel naar de Gamma.

En als je je druk maakt over de richting van een pisbak ben je ook niet helemaal lekker volgens mij.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:55:24 #107
13462 BansheeBoy
pi_5478087
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Islamieten mogen toch niet vechten van allah? Dus dat kan niet

Precies, dat is het hem nou juist, ze hoefde alleen maar te blazen heb ik vernomen...
quote:
Net zo tof als de Palestijnen het vinden dat de Israeliers koloniseren....
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:56:02 #108
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5478096
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:43 schreef BansheeBoy het volgende:

totdat ... jij mot kreeg met de bezoekers van de al-sunnah moskee en jij in elkaar bent geslagen ???

whaahaahah LOL ..
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 17:56:31 #109
3928 Ulx
pi_5478102
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:38 schreef X-Ray het volgende:
..jij geboren werd? Toeval? De genoemde jaartallen staven zoiets wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:57:52 #110
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478112
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Inderdaad.

En anders lopen ze wel naar de Gamma.

En als je je druk maakt over de richting van een pisbak ben je ook niet helemaal lekker volgens mij.

Dus voor moslims gelden de regels niet begrijp ik?

Okay..

quote:
Volgens hem moeten ook voor de moslimwoningen de gangbare normen worden gehanteerd
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 17:59:30 #111
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478131
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:54 schreef Ulx het volgende:

pisbak

Dat jij in je keuken pist is bekend.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5478139
Zijn die woningen koop of huur?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 21 augustus 2002 @ 18:00:58 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478152
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:59 schreef Jarno het volgende:
Zijn die woningen koop of huur?
Huur.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5478182
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Huur.

Hmmm. Dan vind ik het een beetje maf, in een koopwoning kan je uiteraard het geheel naar eigen wens inrichten en vormgeven, maar in een huur-woning snap ik dat niet helemaal. Of blijven de woningen tot in lengte van dagen door moslims bewoond?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 18:03:50 #115
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478206
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hmmm. Dan vind ik het een beetje maf, in een koopwoning kan je uiteraard het geheel naar eigen wens inrichten en vormgeven, maar in een huur-woning snap ik dat niet helemaal. Of blijven de woningen tot in lengte van dagen door moslims bewoond?

Dat is blijkbaar wel de bedoeling dan ja.

De voorzieningen zijn uiteraard ook niet uit eigen zak betaald natuurlijk....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5478269
Aan de andere kant zou het mij (en vele anderen denk ik) amper opvallen als ik als toekomstige bewoner zo'n huis zou gaan bezichtigen.

Zou waarschijnlijk zelfs denken, goh, handig zeg, twee gangen naar de keuken toe! .

Vind het dus een beetje rare zaak, maar aan de andere kant de ophef niet echt waard. .

Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 18:09:55 #117
3928 Ulx
pi_5478309
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:07 schreef Jarno het volgende:
Aan de andere kant zou het mij (en vele anderen denk ik) amper opvallen als ik als toekomstige bewoner zo'n huis zou gaan bezichtigen.

Zou waarschijnlijk zelfs denken, goh, handig zeg, twee gangen naar de keuken toe! .

Vind het dus een beetje rare zaak, maar aan de andere kant de ophef niet echt waard. .

Inderdaad. Ach, met twee gangen naar de keuken heb je weer meer kans om komkommers te kunnen halen, als het ware.

Gezanik om niks.

woensdag 21 augustus 2002 @ 18:11:27 #118
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478334
Toch vraag ik mij af waarom Moslim-woningen zoals Haagwonen ze omschrijft, uberhaupt nodig zijn.

Raar verhaal iig en gewoon een onzingedoe. Voorschriften mbt huizen gelden voor iedereen en de smoes het moet van Allah zo is geen reden om daar van af te wijken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 18:14:18 #119
3928 Ulx
pi_5478377
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:11 schreef X-Ray het volgende:
Toch vraag ik mij af waarom Moslim-woningen zoals Haagwonen ze omschrijft, uberhaupt nodig zijn.
Omdat er vraag naar is.

Simpel kapitalisme dus.

pi_5478384
Hmm.. twee deuren in de keuken is eigenlijk absurd als het is om niet met je eigen vrouw door 1 deur te hoeven

Een wc op het oosten of juist niet of juist wel boeit me niet...

Maar zoals Calvobbes al zei, als de mensen al jaren naar tevredenheid zonder al deze voorzieningen geleefd hebben zie ik niet in waarom dit kant en klaar aangeleverd moet worden, bij nader inzien... (of er moet een Islamitsch bejaardenhuis komen dan zoals in Amsterdam er 1 is, dacht ik )

Als ze die voorzieningen willen passen ze zelf tzt het huis maar aan voor Opa of Oma...

Het is misschien zelfs beter om je helemaal van Oma te ontdoen, is het probleem helemaal weg..
Beschuldig Oma van overspel en klaar is Hassan.

woensdag 21 augustus 2002 @ 18:17:42 #121
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5478417
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:14 schreef milagro het volgende:
Het is misschien zelfs beter om je helemaal van Oma te ontdoen, is het probleem helemaal weg..
Beschuldig Oma van overspel en klaar is Hassan.
Trouwens.
Moslims zorgden toch altijd zo goed voor hun ouderen van dagen? Het was toch een verderfelijk Westers verschijnsel om ouderen in oude-mensen-huisjes te stoppen?

Beetje vreemd.

Inkopper: dus ze integreren al.... jammer Ulx...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 18:21:10 #122
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5478448
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 17:52 schreef X-Ray het volgende:Die taken zijn nu geheel overgenomen door Achmed en consorten...
Dan houden ze toch mooi de Tradities van haagsche autochtonen in stand
zie je nou wel dat ze integreren ..

De laatste jaren is de ME alleen nog maar in rijswijk in actie te zien tijdens oud en nieuw..

onze haagsche reputatie loopt zo wel een deuk op
maar de annexatie maakt het toch wel weer haagsche rellen

woensdag 21 augustus 2002 @ 18:23:07 #123
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_5478468
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:03 schreef X-Ray het volgende:
De voorzieningen zijn uiteraard ook niet uit eigen zak betaald natuurlijk....
waar betaal je huur voor dan ? ..
pi_5478495
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:14 schreef milagro het volgende:
Hmm.. twee deuren in de keuken is eigenlijk absurd als het is om niet met je eigen vrouw door 1 deur te hoeven
Daar is het niet voor. De reden dat ze twee deuren in de keuken willen hebben is eenvoudig omdat de mannen dan hun vrienden kunnen ontvangen in de huiskamer, terwijl de vrouwen zich dan (ongezien) terug kunnen (moeten) trekken in de slaapkamer tot ze op afroep/commando (ook weer ongezien) eten kunnen bereiden in de keuken, wat de man dan weer via die andere deur kan gaan halen als het klaar is en aan z'n gasten kan presenteren.
pi_5478682
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:25 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Daar is het niet voor. De reden dat ze twee deuren in de keuken willen hebben is eenvoudig omdat de mannen dan hun vrienden kunnen ontvangen in de huiskamer, terwijl de vrouwen zich dan (ongezien) terug kunnen (moeten) trekken in de slaapkamer tot ze op afroep/commando (ook weer ongezien) eten kunnen bereiden in de keuken, wat de man dan weer via die andere deur kan gaan halen als het klaar is en aan z'n gasten kan presenteren.

Ja bedoel ik ook eigenlijk

je man moet een man zijn idd.

tja, dat is de cultuur horen we dan toch te zeggen...
da's toch mooi, dat ze dat zo instand houden....
daar moet je niet met je westerse bril op over oordelen...

pi_5479733
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:02 schreef yodocus2001 het volgende:
Afgelopen zaterdag stond er in de Telegraaf een stukje over Nederlanders die net even over de Duitse grens gaan wonen omdat daar de huizen goedkoper zijn.Commentaar van de Duitsers in die buurt was dat de Hollanders een hoop drukte hebben over allochtonen die niet willen integreren maar dat ze ondertussen zelf ook niet in de Duitse cultuur willen opgaan.Nederland blijven werken, kids hier naar school.
pi_5479750
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 20:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag stond er in de Telegraaf een stukje over Nederlanders die net even over de Duitse grens gaan wonen omdat daar de huizen goedkoper zijn.Commentaar van de Duitsers in die buurt was dat de Hollanders een hoop drukte hebben over allochtonen die niet willen integreren maar dat ze ondertussen zelf ook niet in de Duitse cultuur willen opgaan.Nederland blijven werken, kids hier naar school.

'Maar...maar...maar meester, ZIJ DOEN HET OOK!'
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5479864
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 20:06 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

'Maar...maar...maar meester, ZIJ DOEN HET OOK!'

maar.. maar.. meester.. dit is toch een prachtige manier om het "probleem" te omzeilen, bagatelliseren, ontkennen, negeren of kromme vergelijkingen te maken...

pi_5480118
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:25 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Daar is het niet voor. De reden dat ze twee deuren in de keuken willen hebben is eenvoudig omdat de mannen dan hun vrienden kunnen ontvangen in de huiskamer/

Bij vriendin van mij in A'dam Noord zijn in die flat ook enkele keukens met twee deuren maar dat is weer voor studenten enzo.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 20:43:11 #130
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5480321
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 20:03 schreef schatje het volgende:

[..]

De vergelijkingen worden steeds krommer en krommer.
Is het je misschien ontgaan dat Nederland en Duitsland zo onderhand bijna 1 land zijn geworden? Geen grenscontroles meer? Zelfde munt? Gemeenschappelijk beleid?

Ik heb trouwens die Telegraaf ook hier liggen en dat commentaar van de Duitser staat er helemaal niet in schatje. Geen zaken verzinnen aub. Sterker nog, de Nederlanders vonden het jammer dat ze tussen allemaal andere Nederlanders kwamen te wonen ipv tussen Duitsers zoals ze verwacht hadden.

Vraag me trouwens af of Duitse en Nederlandse huisvrouwen niet met hun man in de keuken gezien mogen worden en zo....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5480769
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 20:43 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb trouwens die Telegraaf ook hier liggen en dat commentaar van de Duitser staat er helemaal niet in schatje. Geen zaken verzinnen aub.

quote:
Een woordvoerder van Haag Wonen zegt dat de huizen zijn ingericht volgens de wensen van de toekomstige bewoners.
Wanneer huurwoningen opgeknapt moeten worden, en er budget is voor aanpassingen dan wordt er meestal gevraagd aan de eerstvolgende bewoners of die nog wensen hebben. past dat binnen het budget en mogelijkheden, dan wordt dat meestal gewoon gedaan.
quote:
"Die vroegen of de keuken van twee kanten bereikbaar kon zijn," vertelt hij. Hij laat in het midden of de twee ingangen bedoeld zijn om mannen en vrouwen de mogelijkheid te geven uit gescheiden vertrekken de keuken te bereiken. "Wij hebben niet naar de reden gevraagd," aldus de zegsman.
Ik ben toch wel beniuwd waar de redenering op gestoeld is dat die aanvraag puur bedoeld is om de vrouw niet door de gasten gezien te laten worden.
Bovendien doe je alsof meerdere ingangen naar de keuken zoiets enorm vreemds is. In 3 van de 4 huizen waar ik in gewoond heb was dit het geval.
quote:
Dat de wc speciaal in het noordwesten is geplaatst zodat bezoekers niet met hun rug naar Mekka hoeven te zitten, zoals in vakbladen stond,bestempelt de woordvoerder als aperte onzin. "De wc's zitten in het noordwesten omdat ze daar het dichtst bij de leidingen staan."
En nog iets om de hele 'ophef' in twijfel te trekken. Volgens mij is iemand gewoon weer eens op zoek gegaan om weer eens tegen de Islam, of allochtonen in het algemeen te kunnen ageren.

Gewoon vette, dikke, totale bullshit, dit hele gebeuren.

pi_5480805
Wat een onzintopic zeg.

1. Bij mij thuis vroeger had de keuken ook twee deuren, een naar de gang en een naar de eetkamer. Was gewoon praktisch, om nou te gaan doen alsof de wereld vergaat omdat ze een huis met een keuken met twee deuren bouwen is te gek voor woorden.

2. Veel van die vrouwen zouden zich heel ongemakkelijk voelen als ze door een kamer vol met mannen moeten lopen. Moet je die nu dwingen om dat toch te doen?

3. Wat mensen in hun eigen huis willen doen moeten ze zelf weten.

4. WC's in de buurt van de afvoerpijp lijkt me verder wel nuttig.

woensdag 21 augustus 2002 @ 21:12:57 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5480836
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wat ?
quote:
Gewoon vette, dikke, totale bullshit, dit hele gebeuren.
Zeg dat maar tegen Ali Lazrak.
quote:
Bovendien doe je alsof meerdere ingangen naar de keuken zoiets enorm vreemds is. In 3 van de 4 huizen waar ik in gewoond heb was dit het geval.
Niet jokken. Wat voor huizen waren dat dan? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5480934
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:11 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzintopic zeg.

1. Bij mij thuis vroeger had de keuken ook twee deuren, een naar de gang en een naar de eetkamer. Was gewoon praktisch, om nou te gaan doen alsof de wereld vergaat omdat ze een huis met een keuken met twee deuren bouwen is te gek voor woorden.

2. Veel van die vrouwen zouden zich heel ongemakkelijk voelen als ze door een kamer vol met mannen moeten lopen. Moet je die nu dwingen om dat toch te doen?

3. Wat mensen in hun eigen huis willen doen moeten ze zelf weten.

4. WC's in de buurt van de afvoerpijp lijkt me verder wel nuttig.

1. Daar gaat het niet om.

2. Het zijn vooral de mannen die zich ongemakkelijk voelen bij het idee dat hun vrouw wel eens gezien zou kunnen worden door hun vrienden hoor. Zoals Lazrak natuurlijk zelf ook maar al te goed weet.

3. Mja, alleen het is hun eigen huis niet, het zijn huurwoningen die speciaal aangepast worden.

4. Ja mij ook. Maar dat was dan ook een toegevoegd verzinsel van de Telegraaf om het verhaal wat smeuïger te maken.

pi_5480953
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:12 schreef X-Ray het volgende:

Dat liegt 'ie niet, veel oudere flats hebben/hadden dat.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 21:21:46 #136
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_5480957
Zouden ze ook speciale badkuipen hebben om doodbloedende schapen in te leggen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 21 augustus 2002 @ 21:24:36 #137
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481004
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:21 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Dat liegt 'ie niet, veel oudere flats hebben/hadden dat.

Jaja..
Nu kom ik toch in veel oude huizen hier (jaren 30-40) maar nog nooit gezien eigenlijk.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2002 @ 21:29:35 #138
3928 Ulx
pi_5481081
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jaja..
Nu kom ik toch in veel oude huizen hier (jaren 30-40) maar nog nooit gezien eigenlijk.

Nee? Ik wel. Ik heb ook wel een een open keuken gezien waar de bewoner zelf een muurtje heeft gemaakt om het af te sluiten. Ik kan me niet herinneren of hij er een of twee deuren in heeft laten zetten. Maar goed, al waren het er twee, hij was Nederlander, dus het zou geen probleem voor je moeten zijn.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 21:30:58 #139
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481103
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren of hij er een of twee deuren in heeft laten zetten.

Oh dus geen twee deuren.

Telt niet.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481120
Goede ontwikkeling, wanneer dit soort huizen steeds vaker worden doorgevoerd maakt het de overstap tot de islam door een Nederlander steeds makkelijker.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 21:33:33 #141
8502 BAZZA
pi_5481154
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 18:23 schreef Fonkmeistah het volgende:

waar betaal je huur voor dan ? ..

Om te zorgen dat de woningen bewoonbaar blijven etc

Dus als deze investeringen na bv de dood van deze mensen niet geheel verloren geweest zijn omdat er nieuwe (oudere) moslims in gaan wonen is het "gewoon" een investering geweest, daar sta ik dan wel achter en is het helemaal niet "belachelijk" of iets dergelijks..

woensdag 21 augustus 2002 @ 21:35:09 #142
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481180
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:32 schreef Youssef het volgende:
Goede ontwikkeling, wanneer dit soort huizen steeds vaker worden doorgevoerd maakt het de overstap tot de islam door een Nederlander steeds makkelijker.
Ik dacht al dat het onderdeel van jouw overname-plan was ja .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481195
quote:
Wat dacht je ervan als ze es in plaats van aangepaste huizen voor moslims te bouwen, ze huizen voor aangepaste moslims zouden bouwen
pi_5481207
quote:

[..]

Jaja..

Wij hadden het ook maar dat huis is nu tegen de vlakte. Twee inganen en een mooie uitgang naar de tuin.
pi_5481210
quote:
Aangezien deze 'aanpassingen' vooral te maken hebben met Sunnitische ketterij zie ik niet in hoe ze de overstap naar de Islam zouden moeten vereenvoudigen.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 21:38:12 #146
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481231
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:36 schreef HiZ het volgende:

Sunnitische ketterij

Oe... Sunnitische ketterij... das een mooie...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481270
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Aangezien deze 'aanpassingen' vooral te maken hebben met Sunnitische ketterij zie ik niet in hoe ze de overstap naar de Islam zouden moeten vereenvoudigen.

Ik denk dat dat probleem van begrijpen alleen onder de laagopgeleiden onder ons heerst.
pi_5481350
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik denk dat dat probleem van begrijpen alleen onder de laagopgeleiden onder ons heerst.

Bedoel je nou dat je het wel ok vindt als mensen een aberratie aanzien voor het ware geloof? Dat ze dus inderdaad denken dat ze moslim zijn door het naleven van toegevoegde regels?
pi_5481399
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wij hadden het ook maar dat huis is nu tegen de vlakte. Twee inganen en een mooie uitgang naar de tuin.

Hey, Chadi

Tja ik weet het niet
Aanpassingen puur gedaan om geloofsredenen lijken me idioot.
Daar moet een ieder zelf maar voor zorgen.. anders is het einde zoek. lijkt mij...

Ik ken zat huizen met 2 deuren in de keuken eigenlijk
Alleen gaat 1 deur naar de tuin toe...

of is het de bedoeling dat moeders dan voor de rest van de avond in de tuin bivakeert, zolang pa bezoek heeft

pi_5481417
quote:
Mag jouw moeder ook niet bij het bezoek van je vader aanwezig zijn dan, als dat bezoek uit louter mannen bestaat
pi_5481457
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Hey, Chadi

Tja ik weet het niet
Daar moet een ieder zelf maar voor zorgen.. anders is het einde zoek. lijkt mij...

of is het de bedoeling dat moeders dan voor de rest van de avond in de tuin bivakeert, zolang pa bezoek heeft

Ik denk meer dat het erover gaat dat ze niet de hele avond in de keuken hoeft te zitten dan.
pi_5481462
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Hey, Chadi

Tja ik weet het niet

als ie het deed om die onzinnige manieren van hem in stand te houden had ik niet betaald als woningbouw.. maar ja als ze echt klant gericht moeten wezen en dat ook voor andere klanten hadden gedaan .. boeit het me niet zo .. dan had ik ook geen problemen gehad met 50 ingangen.

Ow Milagro lang niet gesproken.

pi_5481524
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk meer dat het erover gaat dat ze niet de hele avond in de keuken hoeft te zitten dan.

En daar heb je een extra deur voor nodig?

Omdat je man niet wilt dat het bezoek je ziet?

Dat is toch geen standaard gebruik van de Islam?

Dat vrouwen zo afgezonderd moeten worden van andere mannen in hun eigen huis

pi_5481562
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Mag jouw moeder ook niet bij het bezoek van je vader aanwezig zijn dan, als dat bezoek uit louter mannen bestaat

Mag?

Ze gaat er gewoon niet bijzitten. Dat zou gewoon heel erg onlogisch zijn. Als er mannen en vrouwen komen dan gaan de vrouwen gewoon in de ene kamer zitten en de mannen in de ander. Als er alleen mannen komen dan gaan de mannen alleen zitten, als er alleen vrouwen komen dan gaan de vrouwen alleen zitten. Het zou gek zijn als mijn moeder opeens aanwezig zal zijn bij de mannen of andersom.

pi_5481578
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

als ie het deed om die onzinnige manieren van hem in stand te houden had ik niet betaald als woningbouw.. maar ja als ze echt klant gericht moeten wezen en dat ook voor andere klanten hadden gedaan .. boeit het me niet zo .. dan had ik ook geen problemen gehad met 50 ingangen.

Ow Milagro lang niet gesproken.

Dat is ook wel weer zo...

Maar zodra het ook maar enigzins lijkt dat het om geloofsredenen (en dan nog zo'n vrouwonvriendelijke reden) gebeurt, schep je natuurlijk wel een precedent voor andere situaties...

Ik denk dat dát het probleem is dan.

pi_5481583
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 20:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik heb trouwens die Telegraaf ook hier liggen en dat commentaar van de Duitser staat er helemaal niet in schatje. Geen zaken verzinnen aub. Sterker nog, de Nederlanders vonden het jammer dat ze tussen allemaal andere Nederlanders kwamen te wonen ipv tussen Duitsers zoals ze verwacht hadden.

Dan heb jij stront in je ogen!!
quote:
"Vooral het financiële voordeel van de hypotheekaftrek is de Duitsers soms een doorn in het oog. Zij vinden dat wij van twee walletjes eten door in beide landen subsidies en premies op te strijken. Vooral het feit dat veel grensgangers hun kinderen naar Nederlandse scholen laten gaan en lid blijven van Nederlandse (sport)verenigingen vinden ze maar niets. Zij wijzen er - terecht - op dat Nederlanders vaak om het hardst roepen dat allochtonen verplicht een inburgeringscursus zouden moeten volgen, maar op hun beurt zelf geen enkele moeite doen te integreren.
http://www.telegraaf.nl/woonnieuws/teksten/woonnieuws.nederlandse.hier.schipper.nederlanders.html

Dus hou je achterlijke beschuldigingen dat ik dingen loopt te verzinnen maar voor je X-ray!!

pi_5481616
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Is puur verzonnen door mannen die de baas willen spelen thuis en een reden zoeken om de vrouw te kleineren. Hele dag in koffiehuis hangen en dan thuis komen vertellen wat de vrouw wel en niet mag. Dat noem ik in eerste plaats geen mannen. Maar gelukkig zie je dat steeds minder en hebben vrouwen ook publiekelijk meer te vertellen.
Ze zijn volgens mij bang dat je hun vrouw jat omdat sommige zo oerlelijk zijn
pi_5481634
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Mag?

Ze gaat er gewoon niet bijzitten. Dat zou gewoon heel erg onlogisch zijn. Als er mannen en vrouwen komen dan gaan de vrouwen gewoon in de ene kamer zitten en de mannen in de ander. Als er alleen mannen komen dan gaan de mannen alleen zitten, als er alleen vrouwen komen dan gaan de vrouwen alleen zitten. Het zou gek zijn als mijn moeder opeens aanwezig zal zijn bij de mannen of andersom.

Waarom?????

Wat is daar dan gek aan, leg dat es uit?

Praten mannen nooit met vrouwen binnenshuis dan?

Hebben ze geen gemeenschappelijke interesses?

En met verjaardagen dan?

Worden ooms en tantes gescheiden?
Pak je je presentje uit ofwel alleen in de mannenruimte of alleen in de vrouwenruimte?

Waarom is het gek als je allemaal bij elkaar zit

pi_5481657
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:57 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

http://www.telegraaf.nl/woonnieuws/teksten/woonnieuws.nederlandse.hier.schipper.nederlanders.html

Dus hou je achterlijke beschuldigingen dat ik dingen loopt te verzinnen maar voor je X-ray!!

Dit hoort in het onaangepaste Hollanders in Duitsland topic thuis, lijkt mij
pi_5481667
quote:

[..]

Jaja..

Niet zo oud. Meer in flats die eind jaren '60 begin jaren '70 gebouwd werden. Was waarschijnlijk vooral bedoeld voor mensen met kinderen, zodat die koters dan na het buiten spelen eerst hun modderpoten in de keuken schoon konden maken ipv dat ze gelijk de vaste vloerbedekking in de huis kamer ermee bevuilden. En als het gezin toevallig een hond had was het natuurlijk ook wel praktisch.

Maar goed, het GAAT natuurlijk helemaal niet alleen om die extra deur. Het gaat in dit geval om het achterliggende idee.

*zucht*

En mensen die denken dat een kamerlid (nogmaals: die man is dus notabene ZELF van Marokkaanse afkomst!!!) hier gelijk bovenop springt omdat 'ie niets beters te doen heeft, of omdat 'ie gewoon zin heeft om allochtonen dwars te zitten, dat zijn in dit geval degenen die de feiten niet helemaal op een rijtje hebben...

Nog even ter informatie, Lazrak was tevens degene die vorig jaar die zaak van het huizenbezit in Marokko aangekaart heeft. Dat deed 'ie ook niet om z'n (voormalige) landgenoten dwars te zitten, maar WEL om zo te forceren dat de Nederlandse regering eens druk ging uitoefenen op de Marokkaanse regering in Rabat die z'n eigen landgenoten min of meer prest om daar buitenlands geld te investeren en die bovendien z'n eigen burgers niet toestaat om zich los te maken van hun geboorteland. Want dat is namelijk de reden voor de beruchte 'dubbele nationaliteit' van de Marokkanen die in Nederland wonen, weet-je-wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 21-08-2002 22:09]

pi_5481669
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Waarom?????

Wat is daar dan gek aan, leg dat es uit?

Praten mannen nooit met vrouwen binnenshuis dan?

Hebben ze geen gemeenschappelijke interesses?

En met verjaardagen dan?

Worden ooms en tantes gescheiden?
Pak je je presentje uit ofwel alleen in de mannenruimte of alleen in de vrouwenruimte?

Waarom is het gek als je allemaal bij elkaar zit

Je hebt van die gezinnen die scheiden alles op basis van geslacht... zelfs groente
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:02:42 #162
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481693
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Mag?

Ze gaat er gewoon niet bijzitten. Dat zou gewoon heel erg onlogisch zijn.

quote:
Het zou gek zijn als mijn moeder opeens aanwezig zal zijn bij de mannen of andersom.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481708
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

[..]

Kijk uit dat je je niet bezeerd aan die bakstenen

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 21-08-2002 22:04]

pi_5481736
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Is puur verzonnen door mannen die de baas willen spelen thuis en een reden zoeken om de vrouw te kleineren. Hele dag in koffiehuis hangen en dan thuis komen vertellen wat de vrouw wel en niet mag. Dat noem ik in eerste plaats geen mannen. Maar gelukkig zie je dat steeds minder en hebben vrouwen ook publiekelijk meer te vertellen.

Dus jouw moeder (of zusjes) zit wel er gewoon bij, als ze dat wilt natuurlijk ( ), als er mannenbezoek is?

Is dat een soennitisch gebruik dan, dat gescheiden bezoek, en ben jij dan shi'ietisch of bazel ik maar wat

pi_5481744
quote:

[..]

LOL!

Maarre, jij onderschrijft dus ook hetgeen ik zeg, Chadi, dat het enkel vanwege deze reden is?

Of begrijp ik je nu verkeerd..?

pi_5481745
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee dat is geen Islamitisch gebruik, dat is sunnitische ketterij.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:06:25 #167
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481779
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:57 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

Nee die heb jij blijkbaar, zoals ik al zei, geen jouw stukje over NL die een grote bek hebben over integreren maar het ondertussen ook niet doen, sterker nog, de NLs die daar wonen stellen dat dat een oprecht verwijt zou zijn en sturen hun kids dus wel naar Duitse scholen.
quote:
Ook wij wilden onze kinderen in Nederland naar school doen, maar later hadden we zoiets van: waarom eigenlijk? Het onderwijs hier is enorm goed. Bovendien zou je je kinderen in twee werelden laten leven en krijgen ze nooit de kans hier vriendjes te maken. Je leeft dan voortdurend in twee culturen
Wel een stukje over de NLs die het jammer vinden niet naast Duitsers te wonen.
quote:
Eén ding vinden ze wel jammer. Ze dachten tussen de Duitsers terecht te komen, maar wonen nu in een Nederlandse enclave. "Links, rechts. Overal waar ik kijk, wonen Nederlanders", zegt Böcker.

"Wat dat betreft heb ik het een stuk beter getroffen, ik heb Duitse buren", vult Ophuis hem aan. "En ze zijn reuze aardig. Onlangs kwamen ze een fles drank brengen en chocolaatjes voor de kinderen. Zal hier wel traditie zijn. En weet je, ze zijn zelfs van plan een cursus Nederlands te gaan volgen."

quote:
Ik zal je nederige excusses nu graag in ontvangst nemen schatje.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 21-08-2002 22:11]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481807
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:04 schreef milagro het volgende:

[..]

Dus jouw moeder (of zusjes) zit wel er gewoon bij, als ze dat wilt natuurlijk ( ), als er mannenbezoek is?

Is dat een soennitisch gebruik dan, dat gescheiden bezoek, en ben jij dan shi'ietisch of bazel ik maar wat

Nee komt van vroeger uit de machtspositie van de man voort. Heeft weinig tot niets met Islam te maken. Je kan natuurlijk altijd kromme bochten gaan trekken om het toch zo te verdraaien dat het er wel mee te maken heeft.... daar heb je altijd van die figuren voor. euh ja mijn zus zit erbij..... en we krijgen dat soort lui liever niet over de vloer.. willen we niks van hebben omdat dat kan leiden tot misverstanden. Wij hebben andere gewoontes dan zij. ook in de omgang met het vrouwelijke geslacht.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:08:30 #169
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5481815
quote:
En weet je, ze zijn zelfs van plan een cursus Nederlands te gaan volgen."
Je gaat arabisch leren X-ray ?
Carpe diem !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:10:31 #170
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481854
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:08 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Je gaat arabisch leren X-ray ?

Woon ik in een Arabisch land of in NL?

Oh en heeft een Arabisch land een monetaire unie met NL?

Ik spreek trouwens wel Duits.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 21-08-2002 22:12]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5481861
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:01 schreef Nuoro het volgende:

[..]

<knip>

Nog even ter informatie, Lazrak was tevens degene die vorig jaar die zaak van het huizenbezit in Marokko aangekaart heeft.

En het schotelbezit van allochtonen heeft Lazrak ook al es aangekaart...

Net zoals spreiding (o.a.) een SP punt is..

Het gaat inderdaad niet om het aantal deuren en het aanpassen an sich, maar om de achterliggende gedachte.

Het is een groot verschil of een woning aangepast wordt omdat de bewoner invalide is of dat het o.a. om vrouwonvriendelijke geloofsredenen gaat.

Als je die aanpassingen wilt, dan graag op eigen initiatief...Gamma dus...

Zoiets, denk ik..

pi_5481926
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:59 schreef milagro het volgende:

[vragen]

Daar kan ik momenteel geen goede antwoorden op geven, sorry. Mijn eerste antwoord wist ik ook niet goed te geven. Maar ok, ik ben dan ook niet gewend serieus te reageren
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Woon ik in een Arabisch land of in NL?

Grotendeel Arabisch.
pi_5481978
edit- en nu kappen met je getroll of je kunt weer een ban verwachten-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-08-2002 22:18]

woensdag 21 augustus 2002 @ 22:16:33 #174
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5481980
quote:

Dat is zowiezo de enige reden om vrouwen buitenshuis geheel te bedekken, gescheiden te houden, uit te huwelijken en geheel van eigen zelfstandigheid te ontzien: Angst dat de vrouw er vandoor gaat als ze de mogelijkheid krijgt en zelfstandiger wordt. Gewoon angst dat ze niet mans genoeg zijn om een vrouw uit eigen wil te laten kiezen voor hun!

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 21-08-2002 22:18]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5482008
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:16 schreef Youssef het volgende:

[..]

edit-verwijderd-edit

Doe es normaal, Youssef, please...

Ik vind het best interessant allemaal, ga het nu niet verpesten door op de man te spelen

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-08-2002 22:19]

pi_5482027
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat is zowiezo de enige reden om vrouwen buitenshuis geheel te bedekken, gescheiden te houden, uit te huwelijken en geheel van eigen zelfstandigheid te ontzien: Angst dat de vrouw er vandoor gaat als ze de mogenlijkheid krijgt en zelfstandiger wordt. Gewoon angst dat ze niet mans genoeg zijn om een vrouw uit eigen wil te laten kiezen voor hun!

-geëdit-

Ik weet niet waar jij je ervaringen vandaan haalt, maar in onze kringen is het altijd een man die de ouders van een meisje om de hand vragen, vervolgens zegt zij (het meisje) (der staat geen tijd op ) of ze wil of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 21-08-2002 22:23]

pi_5482040
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:12 schreef X-Ray het volgende:
2-onder-1 kap en vrijstaande huizen.

Kijk ook eens verder dan een 2-kamer appartement in de Randstad, zou ik zeggen.

pi_5482087
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:17 schreef milagro het volgende:

Als je niet met argumenten kunt onderbouwen, is zo reageren wel makkelijk, maar vreselijk kinderachtig en vooral dom.

Oh, je ziet niet dat dit gewoon een flame naar mij is? Daar hou ik me verder niet meer mee bezig.

Over dat mannen en vrouwen gedoe. Bij ons geldt dat meestal alleen als er vreemden komen. Zoals vriendinnen van mijn moeder of vrienden van mijn vader. Dus alleen als er vreemden komen zitten we niet in een kring.

Vaak zitten we wel gewoon met bekenden of goede vrienden/familie met z'n allen in een kamer en eten we gezamenlijk. Het is maar net hoe het uitkomt.

woensdag 21 augustus 2002 @ 22:21:30 #179
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482088
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij je ervaringen vandaan haalt, maar in onze kringen is het altijd een man die de vrouw om de hand vraagt, vervolgens zegt zij (der staat geen tijd op ) ja of nee.

Ja hoor knul.
Vraag maar eens aan je ouders wie het huwelijk geregeld heeft: oma en opa.

Verder is gister mijn Marokkaanse collega, jawel, IN Marokko getrouwd met een meisje dat hem vorig jaar al beloofd was. Hij is 28, zij is 17. Uiteraard geregeld via fotos en videobanden. Ze hadden elkaar voor deze vakantie nog nooit in het echt gezien. Gelukkig heeft hij wel zijn vriendin die die al 7 jaar had in NL gedumpt voor dat ie ging.

Hij belde vandaag op of hij wat langer daar kon blijven omdat ie getrouwd was.
Ik heb geweigerd.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:22:00 #180
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482101
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

2-onder-1 kap en vrijstaande huizen.

Die staan niet in de Schilderswijk .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5482158
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja hoor knul.

[heb me bericht geëdit, lees het nog eens]

Bedankt voor je bevestiging, zo gaat dat er bij ONS aan toe.

pi_5482162
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:10 schreef milagro het volgende:
Het is een groot verschil of een woning aangepast wordt omdat de bewoner invalide is of dat het o.a. om vrouwonvriendelijke geloofsredenen gaat.
Als dat wensen zijn die niet binnen het kader van 'normale' aanpassingen vangen die, wanneer jij of ik er om zou vragen geen enkel probleem zijn, dan wel ja.

Maar als er gewoon gevraagd wordt of je nog een aanpassing in je huis wilt, en ik wil een 2e deur naar m'n keuken, en een moslim wil een 2e deur naar z'n keuken.

*EN* dat kan prima binnen de bouwplannen, budget, welstandscommissie en weet ik veel wat voor standaard regelingen, waarom zou hij er niet om mogen vragen vanwege z'n geloofsovertuiging, en ik wel omdat ik het gewoon handig of leuk vind?

quote:
Als je die aanpassingen wilt, dan graag op eigen initiatief...Gamma dus...

Zoiets, denk ik..
Daar ben ik het mee eens, wanneer het buiten de standaard mogelijkheden valt. Medische verklaring, of zelf dokken in dat geval.
pi_5482289
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Die staan niet in de Schilderswijk .

Ow natuurlijk.. Als het niet in de schilderswijk staat dan bestaat het verder niet.

Dat ik daar niet opgekomen was zeg!

Verder zegt deze smart-ass opmerking van je natuurlijk geen drol, want dat er geen 2-onder-1 kap of vrijstaande woningen in de schilderswijk staan, heeft niets te maken of iemand nu 2 deuren naar z'n keuken zou willen, om wat voor reden dan ook.

Dat JIJ het niet kent, wil nog niet zeggen dat anderen het niet zouden kennen, en het soms behoorlijk handig kan zijn.

woensdag 21 augustus 2002 @ 22:33:29 #184
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482297
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:25 schreef Youssef het volgende:

[..]

[heb me bericht geëdit, lees het nog eens]

Bedankt voor je bevestiging, zo gaat dat er bij ONS aan toe.

Klopt. Het meisje wordt uitgehuwelijkt, en wat zij er van vindt maakt geen fuck uit. Tuurlijk wordt er leuk voor de vorm nog om een Ja gevraagd, maar als ze Nee zegt komt de familie van de heer in kwestie dat even regelen (en is de bruidschat split....).

Barbaars...
Normale mensen vinden dat mensen mogen trouwen met iemand die zij zelf mogen uitzoeken....

Iig, als hij maandag niet verschijnt dan meld ik hem afwezig zonder reden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:35:08 #185
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482330
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ow natuurlijk.. Als het niet in de schilderswijk staat dan bestaat het verder niet.

Dat ik daar niet opgekomen was zeg!

Zo moeilijk was het niet: dit topic gaat namelijk over huizen IN DE SCHILDERSWIJK.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5482332
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Normale mensen vinden dat mensen mogen trouwen met iemand die zij zelf mogen uitzoeken....

Klopt, en daarom mogen ze bij ons zelf beslissen met wie ze trouwen
pi_5482343
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als dat wensen zijn die niet binnen het kader van 'normale' aanpassingen vangen die, wanneer jij of ik er om zou vragen geen enkel probleem zijn, dan wel ja.

Maar als er gewoon gevraagd wordt of je nog een aanpassing in je huis wilt, en ik wil een 2e deur naar m'n keuken, en een moslim wil een 2e deur naar z'n keuken.

*EN* dat kan prima binnen de bouwplannen, budget, welstandscommissie en weet ik veel wat voor standaard regelingen, waarom zou hij er niet om mogen vragen vanwege z'n geloofsovertuiging, en ik wel omdat ik het gewoon handig of leuk vind?
[..]

Daar ben ik het mee eens, wanneer het buiten de standaard mogelijkheden valt. Medische verklaring, of zelf dokken in dat geval.

Ik ben het helemaal met je eens, dus

Blijft wel zo, vind ik, dat we hier, vrouwonvriendelijke gebruiken, (mannen)cultuur of niet, niet ook nog es moeten gaan stimuleren.

Als zij zelf aanpassingen willen, om hun vrouwen, zussen, dochters gescheiden te kunnen houden binnenshuis, dan kun je dat (helaas?) niet verbieden, maar je moet het zeker niet gaan aanmoedigen of op goedkeuring lijkende maatregelen gaan treffen door dus bij voorbaat al (om die redenen) aangepaste huizen te gaan bouwen.

woensdag 21 augustus 2002 @ 22:36:42 #188
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482369
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee. De MAN mag dat beslissen. Tenminste, hij mag weigeren.
De vrouw niet.

Maar ja, lekker makkelijk is het wel he? Jouw vrouwtje is tenslotte ook al bekend en hoe onaantrekkelijk je ook bent, de vrouw is al geregeld.

Ja je zou maar zelf iemand verliefd op je kunnen laten worden... stel je voor zeg.. dat een vrouw haar leven mag delen met iemand op wie ze gek is...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5482416
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De vrouw niet.

Maar ja, lekker makkelijk is het wel he? Jouw vrouwtje is tenslotte ook al bekend en hoe onaantrekkelijk je ook bent, de vrouw is al geregeld.

Ja je zou maar zelf iemand verliefd op je kunnen laten worden... stel je voor zeg.. dat een vrouw haar leven mag delen met iemand op wie ze gek is...

Ga jij eens even ergens anders je klaarkomsel neerkwakken. Wat een werkelijk trieste beschuldiging maak je hier. Uit welk onderdeel van de Nederlandse cultuur komt dit voort?
pi_5482498
Ja, kappen met die ja/nee kibbelarij...

Dit gaat niet over de bruid van Youssef

woensdag 21 augustus 2002 @ 22:46:36 #191
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5482552
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:43 schreef milagro het volgende:
Dat is waar. Die is tenslotte al lang geregeld.

Verder valt er weinig zinnigs meer te melden hier volgens mij.

Mijn standpunt blijft: Omdat het van allah moet is geen reden om normale procedures en bouwbesluiten aan te passen. Willen mensen dat zo graag, dan doen en betalen ze dat maar zelf: Gamma.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 21 augustus 2002 @ 22:48:53 #192
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5482595
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Mijn standpunt blijft: Omdat het van allah moet is geen reden om normale procedures en bouwbesluiten aan te passen. Willen mensen dat zo graag, dan doen en betalen ze dat maar zelf: Gamma.

Er is gewoon aan de toekomstige bewoners gevraagd wat hun voorkeuren voor het huis zijn, en als dat 2 deuren in de keuken zijn, nou en ? De woningbouw kent de reden van die 2e deur ook niet, het is dus niet speciaal gedaan omdat er moslims komen wonen. Het kost geen cent extra, en aan andere toekomstige bewoners van nieuwe huurwoningen wordt het ook gevraagd. What is the fukkin' problem ?
Carpe diem !
pi_5482700
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:48 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

What is the fukkin' problem ?

Moet je aan Ali Lazrak van de SP vragen, denk ik.

Die begon erover

pi_5482792
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Moet je aan Ali Lazrak van de SP vragen, denk ik.

Die begon erover

Die gaat wel met zijn tegenhanger in Belgie praten over Arabisch
pi_5482889
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hmmm... er zitten toch wel wat haken en ogen aan. Ik heb twee half-marokkaanse nichtjes. Eén van die twee heeft haar keuze inderdaad gemaakt, en daar hebben de ouders van zowel haar als zijn (marokkaans) zijde mee ingestemd. Haar zus echter heeft de zonde begaan om te willen kiezen voor een turkse jongen. En dat is wel degelijk een zeer groot probleem voor iedereen behalve haar nederlandse moeder. Haar vader mag er vooral niks van weten en bij zijn ouders is ze ook niet echt geaccepteerd.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 23:06:39 #196
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5482901
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:43 schreef milagro het volgende:
Ja, kappen met die ja/nee kibbelarij...

Carpe diem !
pi_5482911
En vanaf nu weer on-topic graag.
pi_5482982
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En vanaf nu weer on-topic graag.
Misschien is het je niet opgevallen, maar het topic gaat niet over het aantal deuren dat wenselijk is voor een moderne keuken, maar over de implicaties die dat heeft voor de verhouding tussen mannen en vrouwen in bepaalde allochtone kringen.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 23:12:02 #199
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_5483012
ik vind het gewoon belagelijk.
ze maken het wel makkelijk om hier aan te passen aan hun cultuur en niet aan de onze.

terwijl ze dat juist moeten als je hier in nedeland komt

dat wou ik ff kwijt en dat ze het toch doen vindt ik ze niet slim

pi_5483097
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:12 schreef bumberklevers het volgende:
ze maken het wel makkelijk om hier aan te passen aan hun cultuur en niet aan de onze.

Uiteindelijk blijft wat mensen (legaal) binnen hun eigen vier muren doen gewoon een kwestie van hun eigen keuze. En als zij niet gemengd bezoek willen ontvangen is dat niet onze zaak, ongeacht of we dat wel of niet goedkeuren. Integratie hoeft niet te betekenen dat je anderen laat bepalen hoe jij je in je eigen huis gedraagt.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 23:17:53 #201
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5483116
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:12 schreef bumberklevers het volgende:

Misschien moet je het hele topic even lezen ?
Carpe diem !
pi_5483134
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien is het je niet opgevallen, maar het topic gaat niet over het aantal deuren dat wenselijk is voor een moderne keuken, maar over de implicaties die dat heeft voor de verhouding tussen mannen en vrouwen in bepaalde allochtone kringen.

Okay, mannen en vrouwen gescheiden houden is niet een regel uit de Islam.

Vinden jullie (ook moslims) het niet vervelend dan, dat er blijkbaar een aanzienlijk aantal moslims in Nederland wel bijvoorbeeld het idee van gescheiden mannen en vrouwen visites aanhangen en is daar dan geen discussie over in de gemeenschap...

Wat gebeurt er onderling eigenlijk qua kritiek..

Is het een enkeling, als Lazrak die zijn mond opentrekt en wordt dan meteen als verrader afgeschilderd en er van beschuldigd een wit voetje te willen halen ter meerdere eer en glorie van hemzelf?

ik bedoel als dat de standaard reactie is van het meerendeel , dan zullen er weinig nog hun mond opendoen.

Ook een Hafid Bouazza werd zijn kritiek niet in dank afgenomen.

Is het niet mogelijk gewoon ook intern een discussie te starten zonder gelijk verketterd te worden?

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:21:34 #203
28560 toska
Let's All Chant
pi_5483198
Beste Haagse gemeente

In naam van mijn godsdienst wil ik graag in mijn aankomende huurhuis een , bubbelbad, een verwarmde vloer , een oprijlaan en als het niet teveel gevraagd is wil ik graag een vrijstaand huis, en dat omdat mijn godsdienst mij verbiedt om onder de douche te gaan, op een koude vloer te lopen, en met een andere godsdienst onder een kap te wonen.

O ja ik vergat nog dat het mij geboden is om met mijn aangezicht naar de zee te bidden , dus een huisje direct aan het strand zou het helemaal zijn.

Dank jullie voor het geboden vertrouwen

Toska

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_5483227
Milagro,

Je maakt een denkfout, en die is dat ik mij verantwoordelijk voel voor dat soort mensen. Ga jij je verantwoorden voor het gedachtengoed van de SGP? Ik dus ook niet voor lui die bang zijn dat hun vrouw in een hoer verandert als een andere man haar zonder hoofddoekje ziet.

Ik ken hele volksstammen die die hele sunni ellende helemaal niks vinden. En met hun maak ik me er wel eens vrolijk over (niet dat ik het met al hun ideeën eens ben, maar ze zijn tenminste niet zo achterlijk als die vijfde kolonne van het huis van Saud).

P.S. ik moet over 3 weken naar zo'n traditioneel huwelijk en ik weet absoluut niet hoe het daar toegaat. Ben ook wel benieuwd of ik de bruid überhaupt ga zien of niet. Ik verwacht twee gescheiden feesten, afgezien van het moment dat de gasten hun geschenken overhandigen. Maar ik laat me nog briefen.

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:25:55 #205
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5483276
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:21 schreef toska het volgende:
Beste Haagse gemeente

In naam van mijn godsdienst wil ik graag in mijn aankomende huurhuis een , bubbelbad, een verwarmde vloer , een oprijlaan en als het niet teveel gevraagd is wil ik graag een vrijstaand huis, en dat omdat mijn godsdienst mij verbiedt om onder de douche te gaan, op een koude vloer te lopen, en met een andere godsdienst onder een kap te wonen.

O ja ik vergat nog dat het mij geboden is om met mijn aangezicht naar de zee te bidden , dus een huisje direct aan het strand zou het helemaal zijn.

Dank jullie voor het geboden vertrouwen

Toska

We hebben het over een keukendeur, die gewoon in de begroting is meegerekend, en ook de woningbouw weet de reden voor de extra deur niet. Het heeft dus geen ene reet met het voortrekken van moslims te maken.
Carpe diem !
pi_5483327
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:17 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Misschien moet je het hele topic even lezen ?

..misschien moest jij dat zelf ook maar eens doen..?

En dan met name dit gedeelte uit de openingspost:

quote:
Van onze Haagse redactie

AMSTERDAM - DEN HAAG - Vierentwintig speciale huizen voor oudere moslims in de Haagse Schilderswijk zijn middelpunt van een enorme rel omdat zij voorzieningen hebben waardoor gasten de vrouw des huizes niet hoeven te zien.

Hij wijst er in schriftelijke vragen op dat dit een voorbeeld is van hoe integratie niet moet Lazrak is bang dat moslims door dit soort voorzieningen in de war raken en hun vrouwen nog verder in isolement raken.

...om te voorkomen dat je jezelf op pagina 8 van deze thread nog steeds loopt af te vragen wat nou eigenlijk precies "the fucking problem" is.

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:29:14 #207
28560 toska
Let's All Chant
pi_5483339
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:25 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

We hebben het over een keukendeur, die gewoon in de begroting is meegerekend, en ook de woningbouw weet de reden voor de extra deur niet. Het heeft dus geen ene reet met het voortrekken van moslims te maken.

ehhhhhhh zeg ik dat dan ???, ik dacht ik doe ook een gooi je weet maar nooit
pi_5483460
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:25 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Vaak is het idd zo dat eea "geen reet met het voortrekken van moslims te maken heeft", maar in dit geval dus wel. Om precies te zijn heeft het te maken met het achterstellen van moslima's...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 23:36:43 #209
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5483517
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:34 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Vaak is het idd zo dat eea "geen reet met het voortrekken van moslims te maken heeft", maar in dit geval dus wel. Om precies te zijn heeft het te maken met het achterstellen van moslima's...

We hebben het over bejaarde vrouwen die echt de verlichting niet meer door gaan maken. Zo'n vrouw weet niet beter, en misschien vindt ze het allemaal wel best ? Het doet me denken aan een anti-discriminatie buro die het woord "neger" uit het woordenboek weg wil halen. Is het ook aan de andere negers gevraagd ?
Carpe diem !
pi_5483603
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:23 schreef HiZ het volgende:
Milagro,

Je maakt een denkfout, en die is dat ik mij verantwoordelijk voel voor dat soort mensen. Ga jij je verantwoorden voor het gedachtengoed van de SGP? Ik dus ook niet voor lui die bang zijn dat hun vrouw in een hoer verandert als een andere man haar zonder hoofddoekje ziet.

Ik ken hele volksstammen die die hele sunni ellende helemaal niks vinden. En met hun maak ik me er wel eens vrolijk over (niet dat ik het met al hun ideeën eens ben, maar ze zijn tenminste niet zo achterlijk als die vijfde kolonne van het huis van Saud).

P.S. ik moet over 3 weken naar zo'n traditioneel huwelijk en ik weet absoluut niet hoe het daar toegaat. Ben ook wel benieuwd of ik de bruid überhaupt ga zien of niet. Ik verwacht twee gescheiden feesten, afgezien van het moment dat de gasten hun geschenken overhandigen. Maar ik laat me nog briefen.

Nee ik begrijp dat jij je niet persoonlijk verantwoordelijk voelt, zo bedoel ik het ook niet.

Maar ik vind het gewoon vreemd dat bepaalde discussies niet mogelijk lijken te zijn binnen de moslim gemeenschap...

En degene die het wel aankaart, wordt gelijk verketterd.

Als bepaalde vrouwonvriendelijke toestanden en gebruiken te berde worden gebracht, kan ik begrijpen dat men in de verdediging schiet als een niet-moslim dit aankaart... dus ben ik blij, ja ik ben blij, als een moslim dit aandurft, omdat het ten gunste is van de vrouwen in de moslimgemeenschap...

Ik zie graag dat die vrouwen de vrijheid genieten die mannen ook genieten en mensen als jij en CHadi zien dat ook graag.
Is er dan echt zo zelden een moslim , met politiek aspiraties en die zijn er zat, die dit aankaart?

Of zijn er geen gematigde politici van allochtone afkomst, of durven ze het eenvoudigweg niet aan te kaarten omdat ze hun broeders niet af willen vallen...

Ik spreek dus niet letterlijk jou aan, ik vraag me af wie er in Godsnaam voor deze vrouwen opkomt?

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:46:38 #211
28560 toska
Let's All Chant
pi_5483776
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:36 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

We hebben het over bejaarde vrouwen die echt de verlichting niet meer door gaan maken. Zo'n vrouw weet niet beter, en misschien vindt ze het allemaal wel best ?

Misschien weet ze WEL beter maar is ze nog nooit in de gelegenheid gesteld om zich te profileren. !!
En daar gaan we nu als Nederlands gemeente ook maar aan meewerken?

Shame on us

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:48:27 #212
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5483807
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:46 schreef toska het volgende:

[..]

Misschien weet ze WEL beter maar is ze nog nooit in de gelegenheid gesteld om zich te profileren. !!
En daar gaan we nu als Nederlands gemeente ook maar aan meewerken?

Shame on us

Denk je echt dat als die 2e deur er niet inzit, de vrouw spontaan haar bikini aantrekt en door de kalverstraat gaat banjeren ? Lekker naïef.
Carpe diem !
pi_5483838
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:36 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

We hebben het over bejaarde vrouwen die echt de verlichting niet meer door gaan maken. Zo'n vrouw weet niet beter, en misschien vindt ze het allemaal wel best ? Het doet me denken aan een anti-discriminatie buro die het woord "neger" uit het woordenboek weg wil halen. Is het ook aan de andere negers gevraagd ?

Je vergelijk is volmaakt stupide.

Want net zomin als het hier om (welgeteld) 25 deuren gaat, zo gaat het in deze kwestie natuurlijk ook niet alleen om die 25 vrouwen...

Bovendien, wie heeft het hier (in Godsnaam) over 'verlichting'!? Ja oké, jij dan toevallig! Maar verder..?

woensdag 21 augustus 2002 @ 23:50:27 #214
28560 toska
Let's All Chant
pi_5483845
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 23:48 schreef DJ-L3 het volgende:

[..]

Denk je echt dat als die 2e deur er niet inzit, de vrouw spontaan haar bikini aantrekt en door de kalverstraat gaat banjeren ? Lekker naïef.

Heb ik het daarover dan??????????????
  donderdag 22 augustus 2002 @ 00:24:34 #215
959 opa
De man met de witte shawl
pi_5484505
Ik heb tekeningen gezien en ik vond ze eigenlijk wel goed qua gebruik van de ruimte.

Misschien wel handig als de gristenhonden ook hun vrouw eens een poosje niet willen zien.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_5487206
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 21:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Youssef vergat te zeggen dat dit alleen bij redelijk onbekenden gebeurd kwa familieverhoudingen en kenissen. Voor de rest zitten we gewoon gezamelijk in de huiskamer.
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja hoor knul.
Vraag maar eens aan je ouders wie het huwelijk geregeld heeft: oma en opa.

Neej, mijn opa en oma kenden mijn moeder nog niet eens debiel!
quote:
Verder is gister mijn Marokkaanse collega, jawel, IN Marokko getrouwd met een meisje dat hem vorig jaar al beloofd was. Hij is 28, zij is 17. Uiteraard geregeld via fotos en videobanden. Ze hadden elkaar voor deze vakantie nog nooit in het echt gezien. Gelukkig heeft hij wel zijn vriendin die die al 7 jaar had in NL gedumpt voor dat ie ging.

Hij belde vandaag op of hij wat langer daar kon blijven omdat ie getrouwd was.

Wat heb ik met je marokkaanse collega's te maken
in de Islam is dit absoluut geen gewoonte
de vrouw MOET het eens zijn met het huwelijk!
Ik heb geweigerd.[/quote]
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Klopt. Het meisje wordt uitgehuwelijkt, en wat zij er van vindt maakt geen fuck uit. Tuurlijk wordt er leuk voor de vorm nog om een Ja gevraagd, maar als ze Nee zegt komt de familie van de heer in kwestie dat even regelen (en is de bruidschat split....).

Barbaars...

Iig, als hij maandag niet verschijnt dan meld ik hem afwezig zonder reden.

quote:

[..]

De vrouw niet.

quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Waar heb je al die info vandaan? Jij achterlijk randdebiel die de Islam probeert zwart te maken. Mijn zus is al meerdere keren gevraagd, maar ze heeft geweigerd. En ja, ze is ook niet vermoord
pi_5487269
Jouw bron komt zeker ergens uit één van die dorpjes boven in de Atlas waar de wereld dichtgeplakt is met krantenpapier etc.
Een vrouw mag weldegelijk weigeren alleen.... ze moet heel sterk in haar schoenen staan in de mannenmaatschappij. Om dit te bereiken zal ze ouders moeten hebben die geen onderscheid maken in de opvoeding van jongens en meisjes.
Overigens , de man mag een gearrageerd huwelijk ook niet weigeren, hij mag zijn vrouw wel achteraf verstoten. (mag de vrouw ook alleen ligt dat wat moeilijker)
quote:

[..]

De vrouw niet.

Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
  Overall beste user 2022 donderdag 22 augustus 2002 @ 11:15:14 #218
3928 Ulx
pi_5488485
Dit topic doet me er aan denken dat mijn vorige woning ook een deur naar de tuin had in de keuken.

Blij da'k geen moslim ben.

pi_5490916
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 22:06 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee die heb jij blijkbaar, zoals ik al zei, geen jouw stukje over NL die een grote bek hebben over integreren maar het ondertussen ook niet doen, sterker nog, de NLs die daar wonen stellen dat dat een oprecht verwijt zou zijn en sturen hun kids dus wel naar Duitse scholen.

Dit was mijn poster:
quote:
Commentaar van de Duitsers in die buurt was dat de Hollanders een hoop drukte hebben over allochtonen die niet willen integreren maar dat ze ondertussen zelf ook niet in de Duitse cultuur willen opgaan.Nederland blijven werken, kids hier naar school.
Jouw reactie daarop:
quote:
Ik heb trouwens die Telegraaf ook hier liggen en dat commentaar van de Duitser staat er helemaal niet in schatje. Geen zaken verzinnen aub.
Telegraaf stukje:
quote:
Zij wijzen er - terecht - op dat Nederlanders vaak om het hardst roepen dat allochtonen verplicht een inburgeringscursus zouden moeten volgen, maar op hun beurt zelf geen enkele moeite doen te integreren.
Niks verzonnen dus.Je lult je maar lekker verder vast.Bedankt voor de bevestiging dat je stront in je ogen hebt.En hier laat ik het verder bij hypocriet knulletje!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')