quote:Wie zegt dat
Op donderdag 28 augustus 2003 06:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
Islamitisering is een zegen voor het westen beweren ze.
quote:Ja bijvoorbeeld.
Op dinsdag 20 augustus 2002 08:47 schreef Jarno het volgende:[..]
Hoe had je je dat voorgesteld? Lang leve de kruistochten? De boel maar weer koloniseren om onze normen en waarden, die uiteraard 'beter' zijn, door de strot te duwen?
.
Doen ze tenslotte ook hier.
quote:Niets dus...
Hoe vreselijk ook, van ingrijpen kan geen sprake zijn. Hooguit afkeuring.
Allah kan tevreden zijn, zijn dienaars zullen deze duivelse vrouw straffen volgens allahs wil.
Allah akbar
quote:Varkens zijn smerig, toch?
Op donderdag 28 augustus 2003 07:04 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Wie zegt dat
KATSINA - Een islamitische rechtbank in de Noord-Nigeriaanse stad Katsina heeft Amina Lawal donderdag vrijgesproken van overspel, waarvoor zij eerder tot de doodstraf was veroordeeld. Een meerderheid van de vijf rechters in het hof van beroep was van mening dat de 31-jarige alleenstaande moeder van vier kinderen niet schuldig was aan overspel.
Lawal hing executie door steniging boven het hoofd nadat zij in maart 2002 door een lagare islamitische rechtbank tot de doodstraf was veroordeeld omdat zij ruim twee jaar na haar echtscheiding een kind had gekregen, haar vierde. Volgens de in dit deel van Nigeria geldende regels van de sharia - islamitische wetgeving - staat dat gelijk aan overspel.
quote:Goddank!
Op donderdag 25 september 2003 13:32 schreef Chadi het volgende:
Nigeriaanse vrouw wordt niet gestenigd (Bericht #)
quote:Is verschrikkelijk en onmenselijk zo en doodvonnis.
Op dinsdag 20 augustus 2002 08:14 schreef Gia het volgende:
Ik las het gisteren al op de FP. Vreselijk weer. Ik hoop echt dat de beschaafde wereld ingrijpt in deze achterlijke cultuur. En die vent die haar zwanger heeft gemaakt treft zeker geen blaam?
quote:Ja, maar daar mag je niks over zeggen hoor. Dan ben je een linkse, allochtone-bomenknuffelaar.
Op donderdag 25 september 2003 14:25 schreef Kanzaki het volgende:[..]
Is verschrikkelijk en onmenselijk zo en doodvonnis.
Maar wat jij precies met de beschaafde wereld bedoeld ontgaat mij volkomen. Er zijn nog steeds een aantal westerse landen die de doodstaf kennen. Waarvan bekend is dat er vrij regelmatig onschuldigen veroordeeld worden. Kijk maar een naar de zogenaamde voorvechter van de democratie.
quote:achterlijke regeringen van de kaart vegen dmv snelle kleinschalige militaire interventie's met superieur materiaal en oppositiegroeperingen.
Op dinsdag 20 augustus 2002 08:51 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik hoor iedereen hier altijd mieren dat de Westerse wereld iets aan de armoede/problemen moet doen etc om vd asielproblematiek af te komen, maar als puntje bij paaltje komt dan wordt er onder het mom van cultuurrelativsme weer eens collectief de andere kant op gekeken.
Wat te doen? Economische sancties, alle banden verbreken, geld van het IMF terugdraaien zolang dit soort onzin door wettelijke instanties uitgevoerd wordt.
quote:De doodstraf is niet helemaal goed, dat is waar. Echter de westerse doodstraffen zijn beter dan de achterlijke doodstraffen van zulke regio's. Toch lullig, dat je door 'n dorp dood wordt gegooid met stenen omdat je verkracht bent, of met een man naar bed bent geweest.
Op donderdag 25 september 2003 14:25 schreef Kanzaki het volgende:[..]
Is verschrikkelijk en onmenselijk zo en doodvonnis.
Maar wat jij precies met de beschaafde wereld bedoeld ontgaat mij volkomen. Er zijn nog steeds een aantal westerse landen die de doodstaf kennen. Waarvan bekend is dat er vrij regelmatig onschuldigen veroordeeld worden. Kijk maar een naar de zogenaamde voorvechter van de democratie.
quote:Het lijkt me nog veel achterlijker dat je de doodsstraf krijgt omdat je zwart bent en je niet alle in de wet opgenomen rechten te horen hebt gekregen. Of dat je ter dood gebracht wordt in een maatschappij vol electronica en wetenschap, terwijl ze er drie dagen later achterkomen dat je het niet gedaan had.
Op donderdag 25 september 2003 14:30 schreef tvlxd het volgende:[..]
De doodstraf is niet helemaal goed, dat is waar. Echter de westerse doodstraffen zijn beter dan de achterlijke doodstraffen van zulke regio's. Toch lullig, dat je door 'n dorp dood wordt gegooid met stenen omdat je verkracht bent, of met een man naar bed bent geweest.
Zoals iemand ooit schreef: It's easy to hang somebody. Un-hanging somebody has proven to be a little more difficult.
quote:het verschil is natuurlijk maar een klein detail, nietwaar, makkelijk te overzien en te vergeten.
Op donderdag 25 september 2003 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ja, maar daar mag je niks over zeggen hoor. Dan ben je een linkse, allochtone-bomenknuffelaar.
Want wat is er nu in godsnaam zo veel anders als je iemand met een injectie om het leven brengt binnen vier minuten, of dat je iemand tot aan de middel in het zand ingraaft en er met het hele dorp stenen, van verschillende maten, naar gooit totdat deze dood is, een proces dat vaak enkele uren kan duren.
De stenen zijn vaak zo groot als kiezel-stenen, de grootste zijn vaak ter grote van een ei, of denk jij dat ze bakstenen gebruiken? Nee scherpe venijnige kleine stenen.
quote:ben je er minder dood om als je met een injectie gedood wordt? Het gaat er niet om HOE je ter dood wordt gebracht, het gaat om het geschreeuw van mensen die deze doodsstraf veroordelen, maar die wel blind achter bepaalde westerse landen aanlopen, die ook burgers ter dood brengen. Doodsstraf is doodsstraf. De culturele verschillen in de uitvoering laten we even buiten beschouwing. De slachtoffers zijn even dood.
Op donderdag 25 september 2003 14:32 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
het verschil is natuurlijk maar een klein detail, nietwaar, makkelijk te overzien en te vergeten.
Want wat is er nu in godsnaam zo veel anders als je iemand met een injectie om het leven brengt binnen vier minuten, of dat je iemand tot aan de middel in het zand ingraaft en er met het hele dorp stenen, van verschillende maten, naar gooit totdat deze dood is, een proces dat vaak enkele uren kan duren.
De stenen zijn vaak zo groot als kiezel-stenen, de grootste zijn vaak ter grote van een ei, of denk jij dat ze bakstenen gebruiken? Nee scherpe venijnige kleine stenen.
quote:Nee, dat is niet achterlijker. Dat zijn stomme fouten die inherent zijn aan de doodstraf, daarom dient deze ook afgeschaft te worden, maar niet achterlijker, zelfs mínder achterlijk dan de praktijken van die barbaren.
Op donderdag 25 september 2003 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:Of dat je ter dood gebracht wordt in een maatschappij vol electronica en wetenschap, terwijl ze er drie dagen later achterkomen dat je het niet gedaan had.
quote:Hahahaa, jij verandert snel van instelling, mocht er in de vorige post nog even snel worden gevit op het systeem in amerika, is meneer nu plotseling ineens een bekeerd mens geworden die ons er op wijst dat zulke onbeduidende details helemaal niet meetellen in de overweging om de praktijken in Nigeria af te keuren.
Op donderdag 25 september 2003 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ben je er minder dood om als je met een injectie gedood wordt? Het gaat er niet om HOE je ter dood wordt gebracht, het gaat om het geschreeuw van mensen die deze doodsstraf veroordelen, maar die wel blind achter bepaalde westerse landen aanlopen, die ook burgers ter dood brengen. Doodsstraf is doodsstraf. De culturele verschillen in de uitvoering laten we even buiten beschouwing. De slachtoffers zijn even dood.
Overigens is je kleine uiteenzetting van het Amerikaanse systeem zo belachelijk, zo boordevol fouten, dat ik bijna ga twijfelen over het feit dat je de Nigeriaanse praktijken afkeurt.
Ik zie je al bijna opspringen met de woorden: "Maar dat is toch een prachtige uiting van hun cultuur, vele malen beter dan die verdorven Westerse of Amerikaanse cultuur! Neen, ik juig het toe dat de Nigerianen hun glorieuze cultuur op deze manier ten uitvoering brengen!"
Ach het verschil tussen uren lang een regen van stenen te moeten ondergaan tot de dood erop volgt, en een doodstraf die vier minuten in beslag neemt, is een belachelijk klein detail, dat moeten we negeren.
quote:Wij zijn het ook wel eens, denk ik. Ik ageer ook tegen mensen die dit wel een barbaarse straf vinden, maar die het bijvoorbeeld in Amerika heel normaal vinden.
Op donderdag 25 september 2003 14:37 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, dat is niet achterlijker. Dat zijn stomme fouten die inherent zijn aan de doodstraf, daarom dient deze ook afgeschaft te worden, maar niet achterlijker, zelfs mínder achterlijk dan de praktijken van die barbaren.
quote:Wat me nog achterlijker lijkt is als je ter dood gedacht gebracht wordt dmv bakstenen die met een rotgang tegen je hoofd wordt geslingerd omdat 1 of andere macho grote praatjes heeft op lopen hangen tegen zijn vrienden in de kroeg (of moskee).
Op donderdag 25 september 2003 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Het lijkt me nog veel achterlijker dat je de doodsstraf krijgt omdat je zwart bent en je niet alle in de wet opgenomen rechten te horen hebt gekregen. Of dat je ter dood gebracht wordt in een maatschappij vol electronica en wetenschap, terwijl ze er drie dagen later achterkomen dat je het niet gedaan had.
Zoals iemand ooit schreef: It's easy to hang somebody. Un-hanging somebody has proven to be a little more difficult.
gebeurt ook.
Zelfs dat dynamische sluipschuttersduo uit de states hoeft van mij niet de doodstraf te krijgen, levenlang laten werken in de cel en af en toe wat klappen met de knuppel als er niet gewerkt wordt vind ik meer dan zat
quote:Zeg Michiel Smit de Tweede, je hebt gelijk: 't is off-topic. Daarnaast is het kortzichtig, rasistisch, stigmatiserend en generaliserend.
Op donderdag 25 september 2003 14:59 schreef scheurbuik het volgende:FPÖ partijprogramma
quote:Bron ANP
KATSINA - Een islamitische rechtbank in de Noord-Nigeriaanse stad Katsina heeft Amina Lawal vrijgesproken van overspel, waarvoor zij eerder tot de doodstraf was veroordeeld. Vier van de vijf rechters in het hof van beroep waren van mening dat de eerdere veroordeling van de 31-jarige alleenstaande moeder van vier kinderen vernietigd moest worden.
Het gaat om een vrijspraak op enerzijds procedurele gronden en anderzijds gebrek aan bewijs. Lawal heeft volgens de rechters niet voldoende gelegenheid gekregen zichzelf te verdedigen. Bovendien was haar ten onrechte niet toegestaan haar aanvankelijke bekentenis te herroepen.Lawal hing executie door steniging boven het hoofd nadat zij in maart 2002 door een lagere islamitische rechtbank tot de doodstraf was veroordeeld omdat zij naar het oordeel van de rechters te kort na haar echtscheiding een kind van een andere man had gekregen. Zij heeft nu vier kinderen.
Lawal was al een keer eerder in hoger beroep gegaan, gesteund door organisaties voor de rechten van de mens en vrouwenorganisaties. Haar advocate voerde aan dat het kind mogelijk door haar ex-man is verwekt.
Door haar veroordeling werd Lawal wereldwijd het symbool van de discussie die binnen Nigeria woedt over herinvoering van de sharia waardoor dergelijke straffen mogelijk worden. Volgens veel Nigerianen zijn die wreed en niet meer van deze tijd.
Uit het buitenland kwam veel kritiek op de veroordeling. Nigeriaanse mensenrechtenactivisten zeiden dat de internationale gemeenschap Nigeria zou veroordelen als de doodstraf door het hof van beroep zou worden bevestigd en dat buitenlandse investeerders zich zouden terugtrekken.
Griffier Abubakar van het hof van beroep in Katsina zei woensdag dat de sharia een rechtvaardige rechtspraak is. "Zelfs als de doodstraf wordt bevestigd, zal ze pas worden geëxecuteerd als haar kind twee jaar oud is geworden." Dat zou op 6 januari volgend jaar zijn.
De islamitische rechtspraak geldt in 12 van de 36 staten van Nigeria. De centrale regering en de christelijke gemeenschap zijn daar tegen.
Kort nadat de vrijspraak van Lawal bekend was geworden, kwam het nieuws dat een andere islamitische rechtbank in Nigeria een 20-jarige man ter dood had veroordeeld wegens homoseksuele contacten. Het vonnis moet volgens de rechters in de noordelijke staat Bauchi worden voltrokken door steniging.
V.
quote:Het is niet racistisch, ik ben geen racist!! Ik wil alleen wat reacties uitlokken om te kijken hoe de meningen op FOK verdeeld zijn. En hoe kun je dat beter doen dan een gewaagde uitspraak poneren? En jij, je bent zelf toe aan een inburgeringscursus of een cursus Nederlandse spelling: racistisch en fascistisch.....
Op donderdag 25 september 2003 15:01 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zeg Michiel Smit de Tweede, je hebt gelijk: 't is off-topic. Daarnaast is het kortzichtig, rasistisch, stigmatiserend en generaliserend.
quote:Inderdaad, zo gaat dat wel, maar dat maakt het niet minder.
Op donderdag 25 september 2003 15:04 schreef scheurbuik het volgende:[..]
Het is niet racistisch, ik ben geen racist!! Ik wil alleen wat reacties uitlokken om te kijken hoe de meningen op FOK verdeeld zijn. En hoe kun je dat beter doen dan een gewaagde uitspraak poneren?
quote:
En jij, je bent zelf toe aan een inburgeringscursus of een cursus Nederlandse spelling: racistisch en fascistisch.....
Ik wist trouwens niet, dat correct spellen bij de inburgering hoorde. Je leert altijd weer wat, . stomme fout, though
quote:Je kunt ook gewoon een willekeurig topic met "Moslim" in de titel pakken en doorlezen.
Op donderdag 25 september 2003 15:04 schreef scheurbuik het volgende:Het is niet racistisch, ik ben geen racist!! Ik wil alleen wat reacties uitlokken om te kijken hoe de meningen op FOK verdeeld zijn. En hoe kun je dat beter doen dan een gewaagde uitspraak poneren? En jij, je bent zelf toe aan een inburgeringscursus of een cursus Nederlandse spelling: racistisch en fascistisch.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |