abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 augustus 2002 @ 10:40:11 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5348140
Een van de films die ik onterecht ondergewaardeerd vind, in dit geval door de Nederlandse filmcritici, is Jay & Silent Bob strike back.
Zelden heb ik een film zo afgeslacht zien worden in de filmpers terwijl ik dat totaal onterecht vindt. De film krijgt een 7.3 op imdb, de top 250 films begint ongeveer bij 7.6, dus dat moet wel enigzins aangeven hoe groot de waardering voor deze film is.

Onbegrijpelijk dat hij door vrijwel elke recensent de grond in is geschreven hier.

Zal me nix verbazen als hij straks bij uitzending op TV wel in ene 3 a 4 van de 5 sterren krijgt door bijvoorbeeld de Troskompas

Welke films vinden jullie ongewaard, door critici of door andere filmkijkers (dus welke jullei hoger hadden geschat op imdb bijvoorbeeld)

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_5348201
ik kan alleen maar films opnoemen die overgewaardeerd zijn.. (zoals Wild wild west, bij die film zijn we met z'n alleen uit de zaal gelopen terwijl die maar een half uur bezig was, zoo slecht)
  maandag 12 augustus 2002 @ 10:48:47 #3
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5348216
StarShip Troopers! zo'n vette film, in america vertrapt door de criticz!
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 augustus 2002 @ 10:49:05 #4
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_5348219
Filmcritici hebben gewoon teveel films gezien, waardoor niks meer leuk is. Daar ga ik dus ook niet op af, als ik een oordeel over een film wil weten.

Jay & Silent Bob Strike Back is een goed voorbeeld inderdaad, al is die wel een heel stuk leuker als je Kevin Smith's vorige films gezien hebt. Maar de critici vonden die waarschijnlijk ook niks (behalve Clerks), dus ja....

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 12 augustus 2002 @ 10:49:55 #5
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5348235
Onterecht ondergewaardeerd = overgewaardeerd.

Je formulering klopt dus niet helemaal.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 12 augustus 2002 @ 10:51:05 #6
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5348247
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 10:47 schreef dolledingo het volgende:
ik kan alleen maar films opnoemen die overgewaardeerd zijn.. (zoals Wild wild west, bij die film zijn we met z'n alleen uit de zaal gelopen terwijl die maar een half uur bezig was, zoo slecht)
ja waardeloze film. SpyGame is trouwens ook echt saaaaaaaaai!
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  maandag 12 augustus 2002 @ 10:52:34 #7
5673 heijx
Qui que boue
pi_5348261
Johnny Mnemonic vind ik toch wel lichtelijk ondergewaardeerd geweest.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 12 augustus 2002 @ 11:02:13 #8
21247 Thedoctor
Asskisser optima forma!!!!
pi_5348344
Ik vind dat Fear & loathing Las Vegas zwaar ondergewaardeerd is. Wat de critici voor slecht vonden is het over matig drug gebruik! Maar dat maakt juist de film. Het gaat juist over gonzo journalistiek. Gonzo journalistiek staat juist voor DRUGS!
Levens motto: sit back, relax and enjoy the ride
"Put the fun back in fundametalism"
  maandag 12 augustus 2002 @ 11:03:55 #9
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_5348360
Vrijwel alle Verhoeven films worden in de States inderdaad afgekraakt, terwijl er enkele wel erg lekker zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 12 augustus 2002 @ 11:34:41 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5348666
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 10:49 schreef Tokus het volgende:
Filmcritici hebben gewoon teveel films gezien, waardoor niks meer leuk is. Daar ga ik dus ook niet op af, als ik een oordeel over een film wil weten.

Jay & Silent Bob Strike Back is een goed voorbeeld inderdaad, al is die wel een heel stuk leuker als je Kevin Smith's vorige films gezien hebt. Maar de critici vonden die waarschijnlijk ook niks (behalve Clerks), dus ja....

Chasing Amy kreeg anders een heel goed ontvangst door de critici geloof ik. Mallrats werd echter door de critici afgezeken heb ik gehoord, maar ik ben hem juist gaan kijken nadat hij in de Troskompas een jaar of 2 geleden 4 sterren kreeg. Voor Mallrats zat Jacq. Goderie zijn mening over de film mede te delen en die was ook niets anders dan zwaar positief over de film.

Verhoevenfilms worden over het algemeen wel op waarde geschat volgens mij: RoboCop, Total Recall en Basic Instinct hebben toch wel een goede ontvangst gekregen. Starship Troopers was toch ook wel goed ontvangen geloof ik na het Showgirls-debacle. Hollow man werd vooral geprezen vanwege de special effecten, het script werd de afgrond ingeboord.

[..]
  maandag 12 augustus 2002 @ 11:48:23 #11
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_5348825
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 11:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Chasing Amy kreeg anders een heel goed ontvangst door de critici geloof ik. Mallrats werd echter door de critici afgezeken heb ik gehoord, maar ik ben hem juist gaan kijken nadat hij in de Troskompas een jaar of 2 geleden 4 sterren kreeg. Voor Mallrats zat Jacq. Goderie zijn mening over de film mede te delen en die was ook niets anders dan zwaar positief over de film.

Verhoevenfilms worden over het algemeen wel op waarde geschat volgens mij: RoboCop, Total Recall en Basic Instinct hebben toch wel een goede ontvangst gekregen. Starship Troopers was toch ook wel goed ontvangen geloof ik na het Showgirls-debacle. Hollow man werd vooral geprezen vanwege de special effecten, het script werd de afgrond ingeboord.

Volgens mij waren ze over starship troopers niet echt positief, de achter liggende gedachte werd compleet over het hoofd gezien. Daarentegen vonden ze het wel leuk om uit te weiden over de gemengde douce scene enzo.
pi_5350662
Als ik zo even afga op de filmwaarderingen in de Veronicagids, schieten alleen Fear & Loathing idd en Head Above Water me te binnen als zwaar ondergewaardeerde films.
Voor het grootste gedeelte ben ik overigens (misschien soms op een sterretje meer of minder na) zeer te spreken over de waarderingen in bovengenoemde gids..
:{
pi_5350741
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 10:52 schreef heijx het volgende:
Johnny Mnemonic vind ik toch wel lichtelijk ondergewaardeerd geweest.
Wat een ongelooflijke drek was dat! Zelden zo'n slechte verfilming gezien, een bewijs dat filmmakers het maken van bagger met een grote B nog niet zijn verleerd.. ondergewaardeerd, hoe kom je erbij? ONgewaardeerd zou ik zeggen.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:42:40 #14
33351 gielekes
Mijn computer is een imbeciel!
pi_5350808
Gielekes vindt Fallen zwaar ondergewaardeerd... Super film, al heb ik nu weer de hele dag het Stones liedje in mijnkop nazingen....
Someone's boring me. I think it's me.
pi_5350830
Tsja als je afgaat op een nederlandse tv-gids... kun je dit topic zo vol krijgen
(onze televizier wel iig, de vpro-gids bijvoorbeeld is erg goed in films waarderen)

Als je bijv. kijkt naar welke films bij de oscars zijn overgeslagen... kun je dit topic ook zo vol krijgen

Mulholland Dr. en The Man Who Wasn't There hadden imho een paar token-nominaties gekregen bijvoorbeeld.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 12 augustus 2002 @ 15:14:25 #16
31811 Eddy_Albena
...en zijn dooie vogels.
pi_5351210
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:42 schreef gielekes het volgende:
Gielekes vindt Fallen zwaar ondergewaardeerd... Super film, al heb ik nu weer de hele dag het Stones liedje in mijnkop nazingen....
* Eddy_Albena is het met Gielekes eens!
* Eddy_Albena zingt: Tiiiiiiiiiime... is on my siiiiide. Yes it is!
Ja, zo kan ik me ook onsterfelijk maken!
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 08:21:41 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5361515
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:42 schreef gielekes het volgende:
Ja, al is het alleen maar voor die 6th sense actige twist aan het eind, en dat terwijl de film een jaar eerder dan de 6th sense uit was.
[..]
pi_5361726
Godfather 3
Cable Guy
Emperor of the Sun (voor mij nog steeds de beste acteerprestatie ooit neergezet door een kind, Christian Bale)
-------Practice Mindfulness-------
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 10:00:32 #19
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_5362121
Show Girls van Paul Verhoeven. Wat een goede film is dat zeg. Helaas kon Amerika er de lol niet van inzien.
What's the speed of Dark?
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 10:56:56 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5362544
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:00 schreef lzandman het volgende:
Show Girls van Paul Verhoeven. Wat een goede film is dat zeg. Helaas kon Amerika er de lol niet van inzien.
Goed is overdreven, ik vond hem wel aardig. Maar ja een film over Amerika in een negatieve manier, doorspekt met bloot en dan ook nog eens door een buitenlander? Dat pikken ze niet!
[..]
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:09:05 #21
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_5362650
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 10:49 schreef Marble het volgende:
Onterecht ondergewaardeerd = overgewaardeerd.

Je formulering klopt dus niet helemaal.

Volgens jouw redenering --> Niet ondervoed = overvoed

Starship Troopers zou je idd wel kunnen noemen ja.

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:17:14 #22
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_5362742
The Last Boyscout

Dit is egt een geweldige actiefilm met Bruce Willis. Hij wordt niet ongewaardeerd door de veronica-gids, want daar krijgt hij 5 sterren, maar op IMDb heeft hij maar 6,3 en dat vind ik tog wel een beetje magertjes

U-Turn

Dit vond egt een spannende thriller.

The Virgin Suicides

krijgt bij Veronica maar 2 sterren maar op IMDb heeft wel weer een 7.2

pi_5363253
The Lost Boys heeft een te laag cijfer op IMDb, het is echt beter dan dat cijfer. Is mijn meest favoriete film

En The Convent. Da's een horrorfilm die ontzettend B wordt gevonden en daarom laag scoort. Maar dat was juist de bedoeling van de makers volgens mij, je kan er gewoon aan zien dat het een soort B film moest worden. Dat maakt um zo leuk

pi_5363278
Fear & loathing in Las Vegas!
Wie?
pi_5363404
A night at the Roxbury.

Deze comedy kreeg 1 ster, maar ik vond hem erg goed en er zat lekkere muziek bij. What is love, baby don't hurt me tralala. Over twee broers die een discotheek in willen maar ze zijn niet cool genoeg.

Switch time.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')