abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5340308
Deel 81 inmiddels in de reeks, en deel 33 van dit jaar. Het concept is bekend: Recenseer alle nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100.

Waar je de lijst vind? Meestal vanaf zondagmiddag op http://groups.yahoo.com/group/chartfreaks/messages (Wel even lid worden om het te kunnen zien)

============

Top 5 van deze week:
1-3 > Perdono-Tiziano Ferro (100 %)
2-2 > Underneath your clothes-Shakira (52 %)
3-3 > Little less conversation-Elvis vs JXL (51 %)
4-4 > Hot in herre-Nelly (50 %)
5-14 > Because the night-Jan Wayne (48 %)

Opvallende noteringen:
-Nr 5 dus
-Tu es foutu-In Grid van 25 naar 10
-It just won't do-Tim Deluxe van 56 naar 27
-P.s., hoe kan dat kreng van Move-it! in godsnaam zo hoog staan? Nr 12 inmiddels door constant omhoog te kruipen.

=============

32 I'm alive-Celine Dion

Tja. Er zal vast een hele grote groep zijn die dit leuk vind. Ik hoor daar alleen niet bij. Ja ze zingt goed, ik kan het niet ontkennen. Ik vind het alleen zo'n ontiegelijk slap Sky Radio-deuntje. Er zit deze keer ook een hele plastic jaren 80-ritme onder. Goh wat verrassend, dat koortje dat opeens een toon hoger gaat zingen na driekwart nummer. *1/2

46 The ketchup song (asereje)-Las ketchup

Deze had ik al een paar dagen geleden gedownload aangezien men er hier zo enthousiast over was en ik begrijp er eigenlijk geen moer van. Ik dacht echt 'wat heb ik nu weer binnengehaald?' Het zullen de vakantieherinneringen van velen wel zijn waardoor dit opeens leuk wordt. Wel aanstekelijk maar wat vreemd. Stelletje hippies met een banjo rond een kampvuur. Zo'n gevoel krijg ik erbij. Een Kelly Family-gevoel al heeft het die sound niet direct. Misschien moet ik het nog wat vaker horen. **

52 E-Drunkenmunky

Een slap housedeuntje op de melodie van Without him me. Soms ook nog met die toetertjes erdoor. Goh. Zit Boozywoozy hierachter? Ja dus, ik had een zogenaamde Boozywoozy-remix erbij gedownload, naast de radioversie, en die zijn nagenoeg hetzelfde. Maar als ik het niet had geweten had ik dit ook al troep gevonden. Dit kan je vijfjarige buurmeisje ook nog haast maken met de Magix Music Maker. 1/2

53 Dance valley theme 2002-Michael de Hey & Secret Cinema

In ieder geval namen die mij een goed gevoel geven. Gelukkig worden de hoge verwachtingen ook ingelost al vond ik het theme van vorig jaar wat specialer. Het nummer klinkt wat eentonig maar gewoon erg lekker. De produktie vind ik heel sterk. Zet je koptelefoon maar eens op. Een nummer waar je lekker in op gaat en door die stemmen erdoorheen krijg je een beetje het gevoel zelf aanwezig te zijn. De stijl vind ik moeilijk te definiëren, 'club' zal het dichtstbij komen maar het is wel een vrij stevige plaat. ****

59 Too bad-Nickelbad

Poprock. Zo standaard en veilig als poprock maar zijn kan. Stevige gitaren, catchy melodie, op maat gemaakt voor op de radio en de hitparade. En toch klinkt het niet slecht. Het heeft alleen niks bijzonders. **1/2

63 Diving-4 Strings

Slap aftreksel van zijn best-wel-goede vorige plaat (Into the night). Hij klinkt hetzelfde maar dan een stuk minder, misschien had het gescheeld als ik die vorige niet had gekend. Zweverige trance met wat vrouwelijke vocalen erdoor. Goed geproduceerd maar erg standaard. Als het hetzelfde melodietje e.d. was geweest maar dan minder goed geproduceerd had ik er een hekel aan gehad. Twijfel: ** of **1/2.

67 All I ever wanted (devotion)-Mystery

Weer standaard commerciële trance met vrouwelijke vocalen. Zo'n lied zoals ik het al zóóóó vaak heb gehoord, . Het ligt goed in het gehoor maar het heeft niks orgineels in zich. Je zou bijna een hekel aan trance krijgen door het overschot aan dit soort liedjes van de laatste tijd. **

71 She moves (lalala)-Karaja

Weer zo'n zinloos dancenummer. Hoeveel krijgen we er deze week nog? Zoek hem in het genre Nova Space & co. De tekst is niet veel meer dan lalalalalala en helaas werkt dat hier niet zo goed als bij Kylie. De beat hebben ze vast en zeker van de Vengaboys gejat. En dan nog een iel stemmetje eroverheen, en de ellende is compleet. *

80 I begin to wonder-J.C.A.

Een combinatie van dance en jaren 80-discomuziek met zwoele zang. Het liedje blijft best goed hangen moet ik zeggen. Verder is er niet veel over te zeggen. Lekker vaag nummer maar ook niet superspeciaal. ***

92 Cielo e terra-Nek feat. Dante Thomas

Re-entry. Ik vind het nog steeds niet erg interessant. Wel leuk maar niet iets dat ik uit mezelf vaker ga draaien. Het begint rustig en dan volgt opeens een gitaaruitbarsting. Dat laatste maakt er nog wat van. **1/2

96 Reckless girl-Absolute Beginnerz

Ook een re-entry. Ik vind hem nog steeds erg leuk. Een beetje als dat liedje van de Gypsymen van vorig jaar maar dan met iets minder blazertjes. Gewoon een gezellig psychedelisch danceliedje. ****

98 Let's push things forward-The Streets

Grappig. Een mix van ska, een orgeltje dat heel droog op de achtergrond mee doet en nog wat andere ondefineerbare invloeden. Een raar, maar catchy deuntje dat uitstekend bij de tijd van het jaar past. Lekker loom sfeertje. Volgens mij waren ze hartstikke high toen ze dat muziekje inspeelden. ***1/2

99 Als ik jou was-Het Gebaar

Als ik jou was.....Dan stopte ik onmiddelijk met muziek maken. Allemachtig wat een jankerd. Volumia's opvolger staat alvast klaar zo te horen. Hij zingt ook bijna precies hetzelfde. Godzijdank komt er halverwege het nummer wat meer pit in. *1/2

100 Are you in?-Incubus

Best een leuk nummmer. Je moet er even in komen, het lijkt een van de vele rocknummers die leuk zijn op de radio en verder niks bijzonders hebben maar na vaker luisteren blijkt er toch iets meer in te zitten. Het klinkt gewoon het iets aparter. En tegelijkertijd is het ook weer niet iets dat ik uit mezelf op ga zetten. Er mist wat aan. ***

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 11-08-2002 19:27]

zondag 11 augustus 2002 @ 16:57:12 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5340442
quote:

59 Too bad-Nickelbad

Hetzelfde lome gewauwel als bij How You Remind Me. Als het op de radio is valt het niet op, maar het is niet iets wat ik zou willen downloaden omdat ik het graag wil horen. **1/2

Jah, dit is wel leuk. Vooral dat getoettoettoet. ***1/2

3FMplaatje. Gaat vast geen hit worden, maar het klinkt wel leuk. Tekst en achtergrondsmuziek staan nogal los van elkaar, en dat orgeltje is erg leuk. ****

100 Are you in?-Incubus

Lekker nummer. Wel ERG rustig voor Incubus, en het duurde dan ook een tijdje voordat ik doorhad dat 'de plaat die ik elke keer hoorde' van Incubus was. Had hem eigenlijk wel als megahit verwacht. ****

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 11 augustus 2002 @ 17:10:11 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5340586
Alleen de nummers van The Streets en Incubus zijn enigszins de moeite waard (zelfs al verveelt de eerste nogal snel, terwijl dat nummer van Incubus zo een beetje het enige bovenmodale nummer was van hun meest recente plaat), voor de rest is het niet veel met de nieuwe binnenkomers...

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 11-08-2002 17:14]

pi_5340604
Qua muziek lijkt het ook wel komkommer tijd, naar mijn idee zit er geen wereld hit tussen
pi_5340702

Dit dus tek-house/tek-trance geen club. Het is gewoon een lekkere groovey plaat, heerlijk dansbaar. Het is veeeel beter dan die cheesy System F van vorig jaar 5/5

63 Diving-4 Strings

Standaard trance nummer. 'Into the night' was beter 3/5

Aardig nummer. Voor het eerst hoorde ik hem in DJ Jean TRance Energy Set. Er zijn leuke remixen gedaan zoals de 'Flutlight Mix'. Ik vind die radio edit is echt op te 2/5

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 11-08-2002 17:37]

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5340764
Mijn mening over de binnengekomen dance-platen
:
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 16:47 schreef postinggirl het volgende:
*knip*

Opvallende noteringen:
-Nr 5 dus

=============

tussendoor: Dat nummer: In-Grid - Tu Es Foutu, dat is echt gewoon super grappig nummmer! * downloaden dus! *.. eeeh, kopen .
==================================
52 E-Drunkenmunky: Luister!
Aaaaaaaah! Toevallig luisterde ik net even een stukje van dit nummer op de ID&T site.
Alle mensen - wat is dit een bagger. Ik hoorde het origineel en kreeg er al gelijk Boozy :rWoozy neigingen van. En zoals Postinggirl ons al heeft verteld, is er dus ook inderdaad een BoozyWoozy remix van.
Ik vraag me af hoe lang 16-jarig (en misschien nog wel jonger) Nederland dit leuk blijft vinden. 1/4

53 Dance valley theme 2002-Michael de Hey & Secret Cinema: Luister!
Dit nummer snap ik niet. Hoe kan dit nou weer de "theme song" van een dance event zijn. Totaal geen "uplifting" in het nummer, 't is gewoon progressive met clubinvloeden. Ik kan me niet voorstellen dat het DanceValley publiek hierop is "los" gegaan. Gebruik dan gewoon de 2002 versie van Ferry's theme. Ik snap het nog steeds net, omdat Michel de Hey ook de themesong van FFWD '02 op z'n naam heeft staan: FFWD - Pull up to the Bumper. Die is dan weer wel aanstekelijk en enigzins uplifting. Eng feitje: Die plaat is mede geproduceerd door onze held BoozyWoozy. **

63 Diving-4 Strings: Luister!
Tja, onze vriend Carlos merkt dat zijn "4 Strings" sound aanslaat en maakt een soort Part II van de voorganger: "Into the night". Is dit nummer als een vervolg op het eerste nummer (bewust) gemaakt, dan vind ik het wel redelijk geslaagd nummer. Maar zoals we allemaal weten is dit gewoon uitmelken van dezelfde formule, en wat dat betreft krijgt deze plaat dan ook maar anderhalve ster. *1/2
Remixen: waarvan CG en de H&H remix het beste klinken
- Minimalistix Remix (incl. Dub Remix)
- D'Tech Remix
- Cosmic Gate Remix
- Hiver and Hammer Remix

'k Vond de echte versie hiervan destijds (Januari '02) nog wel leuk: Mystery - Devotion. Maar met die vocals er doorheen is dit weer zo'n plaat die net zo goed door de heren van DanceNation in een dronken bui had kunnen worden "geschreven". Twee sterren omdat het origineel zou leuk was **

pi_5340844
Hoe lang zou het duren voordat Ligaya op de radio komt
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5340871
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 17:34 schreef Trance4Ever het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat Ligaya op de radio komt
Als er een radio-edit van komt, dan ga ik echt helemaal freaken.
De mensen moeten 'm t/m 7:26 horen, en anders niet!
pi_5340911
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 17:36 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Als er een radio-edit van komt, dan ga ik echt helemaal freaken.
De mensen moeten 'm t/m 7:26 horen, en anders niet!

Er komt een Clip van, dus ook een radio edit denk ik. In plaats van Rank 1 gaat Hiver & Hammer hem remixen.

En Solstice van System F (Jaja die hele uplifting Tune!) Komt ook op de radio zij Ferry donderdag in Armin's ASOT XXL. Rank 1 gaat deze tune remixen

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 11-08-2002 17:42]

pi_5340935
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 16:47 schreef postinggirl het volgende:
Deel 81 inmiddels in de reeks, en deel 33 van dit jaar. Het concept is bekend: Recenseer alle nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100.

Waar je de lijst vind? Meestal vanaf zondagmiddag op http://groups.yahoo.com/group/chartfreaks/messages (Wel even lid worden om het te kunnen zien)

============

Top 5 van deze week:
1-3 > Perdono-Tiziano Ferro (100 %) nog steeds? saai!
2-2 > Underneath your clothes-Shakira (52 %)nog steeds? saai!
3-3 > Little less conversation-Elvis vs JXL (51 %)nog steeds? saai!
4-4 > Hot in herre-Nelly (50 %)nog steeds? saai!
5-14 > Because the night-Jan Wayne (48 %) :):) op naar nummer 1!

=============

32 I'm alive-Celine Dion

*1/2

Kende hem al van vakantie, grappig nummer ***

52 E-Drunkenmunky

Best geinig, vooral omdat het orgineel een geweldig nummer is Maar als 'serieuze' plaat zou ik hem niet goed vinden... (het is trouwens 'without me' en niet 'without you', postinggirl ) ***1/2

Wederom een toppertje! ****

59 Too bad-Nickelbad

Bah, dit is dus echt het voorbeeld van de 'zeikrock'... *

63 Diving-4 Strings

Nog niet gehoord...

Geinig, maar beetje saai... **

Mmm, wat heb ik de laatste tijd zeg? de onderste paar binnenkomers ken ik niet eens...

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 11-08-2002 17:47]

zondag 11 augustus 2002 @ 17:55:37 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_5341103
ik ken er ook steeds minder van.
Nickelback en Incubus zijn goed, Streets is aardig en de rest is drama.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 11 augustus 2002 @ 19:22:55 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5342017
Top 5 van deze week:
1-3 > Perdono-Tiziano Ferro (100 %)

Hm, die top-4 blijft iedere week maar hetzelfde. Jan Wayne op plaats 5 is nou ook niet echt om vrolijk van te worden.

32 I'm alive-Celine Dion
Op zich is haar muziek niet slecht, maar het doet mij persoonlijk erg weinig. Deze is echter wel erg simpel. Accoorden had ik binnen een paar seconden te pakken, gezien ik deze vaak in m'n oude composities gebruikte. Dit gaat het vast goed doen op Sky radio, bij mij was het een kwesie van de [DEL] toets. **

Bij de titel moet ik een beetje denken aan Cow & Chicken, maarja... da's mijn gebrek. Over het nummer: Het zal wel. Zoals Postinggirl ook al aangaf; waarschijnlijk roept dit bij sommigen vakantieherinneringen op. Mij doet het helemaal niets. Compleet onsamenhangend (getuige een stuk tekst uit Rappers Delight van de Sugarhill Gang dat zich in het refrein bevindt). *

52 E-Drunkenmunky
De BoozyWoozy remix heb ik maar niet gedownload. in plaats daarvan de Club Mix maar eens beluisterd. Nummer begint al extreem fout met samples uit het jaar nul. Gewoon een plaatje voor de BrEeZaH generatie. Argh!.. Ook nog de sample 'This should be played at high volume'. Genoeg!! DELETE!!!!! Weg met die zooi!!!! 1/4 (voor de moeite).

Clubby techno nummer. Alleen wat dit in de hitlijsten moet, weet ik niet. Het nummer is echt goed, maar dit hoort meer thuis in een grote zaal dan in een huiskamertje. ****

59 Too bad-Nickelbad
Dat dit nummer populair is blijkt wel, gezien de enorme snelheid waarmee ik dit nummer binnenhaalde. Achteraf kende ik deze plaat al. Niets speciaals, net als 'How you remind me'. Muziek voor op de werkvloer, meer ook niet. **

63 Diving-4 Strings
Eerste reactie: Komt dat ding NU pas binnen? Twee maanden geleden lag deze plaat al in de winkels. Het is uitgebracht op het Liquid label en dat is te horen. Veilige clubtrance, waar al zoveel van is gemaakt. Niet slecht, maar toch. De recent uitgebrachte remixen van Cosmic Gate en Hiver Hammer hebben iets meer 'punch'. ***

Hm, dit klinkt wel ERG veel naar hun oude succes. Luister maar eens naar 'The mystery'. Even snel die plaat erbij gepakt en je kan ze zo over elkaar heenleggen. De nummers zijn bijna exact gelijk. Goed, de tekst is wat anders, verder is het gewoon een getransponeerde versie van 'The mystery'. *

71 She moves (lalala)-Karaja
Begint al fout. En het blijft fout... Waar ken ik dat synthesizerloopje toch van? In 1998/1999 was dit een geheide floorfiller geweest, maar dit kan nu ECHT niet meer. *

Ook al regelmatig te horen op de radio. Absoluut geen slechte plaat, maar absoluut ook geen favoriet. ***

92 Cielo e terra-Nek feat. Dante Thomas
Dit nummer (Cielo e terra = Hemel en aarde) komt van het album 'Le cose da difendere' (= De dingen om te verdedigen) en het betreft de laatste track van het album. Typische Italiaanse zwijmelrock, maar ik vind het duet met Dante Thomas toch een stuk minder. Dante heeft nogal moeite met de hogere, lange uithalen. Geef mij de volledig Italiaanse versie maar. ** (voor deze) **** (voor het origineel, track 6 van het album)

Al eerder gehoord en ik begin 'm langzamerhand beter te vinden. Clubplaatje met jaren 50/60 vocals. ***

Hey, dit is geinig! Zelfs een dove kan nog horen dat dit uit Engeland komt (vocalen ). Een Hammond orgel wat staccato getimed elke 2 tellen wordt aangeslagen, lekkere subbas. Eindelijk weer eens wat afwisseling!!! ***

99 Als ik jou was-Het Gebaar
Deze kon ik niet vinden. Volgens mij mis ik ook niets als ik zo naar de reactie van Postinggirl kijk

100 Are you in?-Incubus
Rustig intro (bijna meditatiemuziek), daarna wordt het wat meer uptempo. Een rockplaat, maar toch absoluut niet zo plat als we gewend zijn. Vooral op de achtergrond is erg veel te horen (stemmetjes, synthgeluidjes, enz.). Goed gedaan in ieder geval! ***

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 11 augustus 2002 @ 20:08:34 #13
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_5342499
59 Too bad-Nickelbad
Minder pakkend dan de vorige single, jammer maar helaas. **1/2

63 Diving-4 Strings
Pakkende en hitgevoelige trancer en best te doen op TMF hoor. Zit goed in elkaar, alleen inderdaad niet bijster origineel, maar welke top-40 trancer is dat eigenlijk wel? ***1/2

Geweldige tekst, lach me elke keer weer krom. Klinkt een beetje lullig allemaal, maar daar is het hem natuurlijk ook om te doen. Betere grappen dit, love the English accent! ****

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
  maandag 12 augustus 2002 @ 13:33:24 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_5350038
============
Top 5 van deze week:
1-1 > Perdono-Tiziano Ferro (100 %)
Die Perdono blijft maar naar 1 stijgen he Foutje in kopieren... komkokkertijd in de muziekwereld? Gebeurt niks in de top... ik hoop niet dat die Wayne-figuur op 1 gaat komen... maar ik vrees het ergste

Opvallende noteringen:
-Nr 5 dus
Ah, er is hoop... ik zie liever In-grid of Tm DeLuxe op 1 komen dan die Wayne... jammer dat In-grid een beetje tango klinkt, anders was het leuker geweest. Tim Deluxe begint eindelijk een beetje te lopen... mag hoger komen.

=============

32 I'm alive-Celine Dion
Ken ik niet... overigens lang geleden dat zij in het frans zong volgens mij, doet ze dat niet meer? Volgens mij is daar de tijd nu wel rijp voor... idem voor de spaanstalige nummers van Shakira trouwens.

Lijkt me helemaal niks maar dat is een vooroordeel natuurlijk...

59 Too bad-Nickelbad
Bah, alweer een Nickelback... zo saai... leuke vertyping trouwens *

63 Diving-4 Strings
Alweer zo'n nummer wat veel te veel rustige momenten heeft. Soms denk ik dat de dreamhouse (robert miles, b.b.e. enzo) weer wat terugkomt, dit is daar een van de redenen van. Voor mij hoeft dat niet... **

Ik zit heftig te twijfelen of ik dit ken. Maar afgaande op de recensie van Postinggirl toch maar eens beluisteren denk ik...

100 Are you in?-Incubus
Nee, niet meer van dit soort rock... laat maar.

woensdag 14 augustus 2002 @ 09:32:46 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_5375740

Inmiddels deze ook gehoord... de spaanse versie van K3.
3 dames die op een swingend muziekje een tekst zingen die voor kleuters ongetwijfeld makkelijk meebleren is, mits de kleuter in een spaanstalig lang geboren is.
Maar ja, aangezien niemand hier weet waar het over gaat (al mis je daar niet veel aan denk ik, gezien de titel) zal het liedje hier vast meer credit krijgen dan K3, en wordt het gewoon een vrolijk zomers deuntje... ***

pi_5375764
46 ketchup song - las ketchup

Ik vind hem echt geweldig, ik heb hem ook gedownload omdat op fok er een paar mensen enthousiast waren.

Maar die clip die op kazaa te downloaden is (niet van tmf) wat een grappige clip. Iig ik weet zeker dat dit een nazomerhit gaat worden en wel in de top tien komt, maar weet nog niet zeker of hij op 1 komt (zomer is nl voorbij.)

Mijn naam op msn is ook de titel van dit liedje...en iedereen die op vakantie in spanje is geweest: hey? maar je bent toch helemaal niet naar spanje geweest? hahaha, en dan zeg ik dat ik ze alllaaaang ken, hihihi!

Dit zijn ze trouwens:

Billie Holiday is Lady Day!
pi_5377280
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 09:38 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
46 ketchup song - las ketchup

Mijn naam op msn is ook de titel van dit liedje...en iedereen die op vakantie in spanje is geweest: hey? maar je bent toch helemaal niet naar spanje geweest? hahaha, en dan zeg ik dat ik ze alllaaaang ken, hihihi!

Ik had al zo'n vermoeden welke jullie bedoelde met dit nummer. Een van die nummers die helemaal grijs gedraaid werd in Spanje. Er hoort ook zo'n vaag dansje bij waar ze met hun handen raar doen.
after turn the volume up, it's my beat !
pi_5377686
Wow, na 3 weken Frankrijk ken ik amper wat (maar 1!).....

Top 5 van deze week:
1-3 > Perdono-Tiziano Ferro (100 %) leuk
2-2 > Underneath your clothes-Shakira (52 %) leuker
3-3 > Little less conversation-Elvis vs JXL (51 %) weer Elvis. Ik ben bijna doodgegooid
4-4 > Hot in herre-Nelly (50 %) redelijk
5-14 > Because the night-Jan Wayne (48 %) saai

Opvallende noteringen:
-Nr 5 dus
-Tu es foutu-In Grid van 25 naar 10 Vreselijk nummer.

=============

Geweldig nummer. Leuke clip, leuk gezongen, lekkere beat. ****1/2

pi_5378259
wat heeft iedereen hier op Fok! tegen Dance/Trance/Techno?
tis lekker toch! ik neem aan dat jullie ook uitgaan? ga je dan als er die muziek gedraaid wordt?

hehe ik blijf lekker door stampen iig

Ons Veux Voir Des Nichons!!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 16:13:23 #20
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5379470
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 14:26 schreef Coolkast het volgende:
tis lekker toch! ik neem aan dat jullie ook uitgaan? ga je dan als er die muziek gedraaid wordt?

Ik heb er helemaal niets tegen, sterker nog, het is het soort muziek wat ik koop (op vinyl dan). Waar ik echter niet goed van word is de grote hoeveelheid rotzooi die tegenwoordig in de lijsten staat. Velen doen alles om maar een hitje te scoren. Iemand komt met een geniaal idee en dat slaat aan. Vervolgens wordt dat idee door anderen zoveel gekopieerd en verbasterd, dat er niets anders overblijft dan een slappe, koude hap. Goede voorbeelden zijn oa. Klubbheads en Jan Wayne. Sorry hoor, maar dat heeft weinig meer met muziek te maken. Dat is puur commercieel dat door middel van voldoende airplay wel de gewenste verkoopresultaten zal behalen.
Zo is het met hardcore gegaan en zo zal het ook met trance het geval zijn. Het zal mij benieuwen wanneer progressive of techno aan de beurt komen (ik hoop nooit).
Zelfde geldt ook voor rockmuziek. Overal hoor de dezelfde accoorden, zelfde stemgeluid (in grote lijnen), enz.
Het is gewoon een verschikkelijk eenzijdig beeld wat je krijgt voorgeschoteld in de zogenaamde 'hitlijsten'.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5380416
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 14:26 schreef Coolkast het volgende:

Ach moet je hier op fok niet op ingaan, Michael...
pi_5382223
Hmm, elke keer als ik hier op zo'n topic reageer, dan ken ik steeds minder nummers. Terwijl ik vroeger (zeg maar toen ik een jaar of 10/12 was) de hitlijsten en tipparades van binnen-en buitenland aandachtig volgde. Achja, er is zoveel meer goede muziek buiten de top 40 om, daar zal het wel aan liggen...

Hmm, ja, op zich klinkt dit niet slecht, maar het doet me verder weinig. Misschien moet ik dat dansje erbij denken (of juist niet als het a la de macarena is... ) **

Phat! Dit kan ik gewoon waarderen. Elke keer weer iets heel anders, maar toch vrij pakkend. ****½

59 Too bad-Nickelbad

Heel erg standaard, terwijl Nickelback toch wel een paar goede nummers heeft, zoals: Hangnail en Leader of Men. Maar Too Bad verraad zich eigenlijk al in de titel. **

Dit nummertje bevalt me wel. Jaren 80-disco in een moderner jasje. Dit is toch wel een verademing tussen al die veelal gejatte trance-nummers. ****

Goede plaat. Lekkere rauwe vrouwenstem, een deuntje wat de hele dag in je kop kan blijven hangen en leuke trompetjes. Ik snap alleen niet zo de vergelijking met Gypsymen. Dat was ook een erg gaaf nummer, maar ik vind het niet echt te vergelijken. ****

Erg leuk nummertje. Loom orgeltje en trompetje, echt brits gerap en een beat en een bass die zo met elkaar samenspelen waardoor het lijkt alsof het nummer telkens uit de maat loopt. Heel goed gedaan. ****

100 Are you in?-Incubus

Incubus kan bij mij weinig fout doen. Zowel de rustige als de wat hardere nummers kan ik meer dan alleen waarderen. Ook al is dit nummer wel ff wennen, ik vind 'm steeds beter worden. Dat lome past wel bij dit lekkere weer. Ik hoop alleen niet dat het een grote hit gaat worden (ook al gun het Incubus natuurlijk wel), want dan wordt het nummer helemaal grijs gedraaid en zal ik het wel snel zat worden. Nu toch maar ****

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')