abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5282595
Hoe ze je je oude lp's op cd?
pi_5282614
cd plat neer leggen op vlakke ondergrond

lp´s er recht op zetten eventueel met boekensteunen ernaast

dinsdag 6 augustus 2002 @ 17:02:05 #3
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_5282616
rippen > wav > cd
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_5282635
phono preamp gebruiken, en dan naar de line-in.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_5282637
  • LP op platenspeler leggen
  • Platenspeler in line-in geluidskaart stoppen
  • Plaat afspelen, geluid op computer opnemen
  • Met speciale software tikken en ruis verwijderen (ff zoeken bij download.com of google.com bijvoorbeeld)
  • Lege CD in brander doen
  • Opgenomen nummers als audio-cd fikken
  • Klaar

Die Welt ist alles was der Fall ist.
      dinsdag 6 augustus 2002 @ 17:05:21 #6
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_5282660
    Er zijn cd-branders te koop die niet via je pc gaan maar die je direct op je stereo aansluit... dan kun je dus gewoon lp's, tapes, zelfs radio (?) op cd zetten...
    Of je moet zorgen dat je een audio-in in je pc hebt als dat nodig is.
    pi_5282669
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:03 schreef keeper het volgende:
  • Met speciale software tikken en ruis verwijderen (ff zoeken bij download.com of google.com bijvoorbeeld)
  • Klaar

Een Platenspeler heeft geen line signaal.

Volgens mij moet je de platenspeler eerst door een stereotoren heen jagen en daarvan de uitgang op je pc aansluiten.

dinsdag 6 augustus 2002 @ 17:06:04 #8
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_5282671
    quote:
  • Met speciale software tikken en ruis verwijderen

• Zonde!!!
    pi_5282691
    Je moet natuurlijk ook met bijvoorbeeld Cool Edit Pro de nummers van elkaar splitsen, anders krijg je een cd met maar 1 track.
      dinsdag 6 augustus 2002 @ 17:08:35 #10
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_5282698
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:08 schreef Conflict het volgende:
    Je moet natuurlijk ook met bijvoorbeeld Cool Edit Pro de nummers van elkaar splitsen, anders krijg je een cd met maar 1 track.
    je bedoelt 2
    pi_5282729
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:06 schreef Conflict het volgende:

Volgens mij moet je de platenspeler eerst door een stereotoren heen jagen en daarvan de uitgang op je pc aansluiten.

"TerraTec's phono PreAmp Studio is een innovatieve ontwikkeling, waarop alle LP fans en DJ's hebben gewacht.
    Dus je wil je goede oude vinyl schijven digitaal naar je PC omzetten om ze vervolgens te vereeuwigen op CD? Begin dan met de Phono PreAmp Studio- de voorversterker voor die hoogwaardige verbinding tussen platenspeler en geluidskaart"
    If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
    pi_5282730
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:06 schreef Conflict het volgende:

Hmm, ff denken. Uit mijn platenspeler komt een kabeltje, met een wit en rood stekkertje. Dat gaat een voorversterkertje in, en vandaar weer met een rood/wit<>rood/wit kabeltje naar m'n stereo. Als je die kabel uit m'n voorversterker naar de stereo vervangt door een rood/wit<>zwart kabeltje, kan hij gewoon je line-in van de geluidskaart in, lijkt me.

Maar dan zit er idd eerst nog wat tussen ja..

pi_5282732
    misschien weten ze er meer over bij GoT?
    pi_5282739
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:12 schreef flappiewappie het volgende:
    misschien weten ze er meer over bij GoT?
    Ja. Of niet
    pi_5282748
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:08 schreef ranja het volgende:

[..]

je bedoelt 2

Als je de opname stopt ipv op pauze zet heb je idd 2 tracks...
      dinsdag 6 augustus 2002 @ 17:57:36 #16
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_5282790
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:12 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

"TerraTec's phono PreAmp Studio is een innovatieve ontwikkeling, waarop alle LP fans en DJ's hebben gewacht.

Inderdaad. Zelf gebruik ik dat ding al meer dan een jaar en het is echt een uitkomst. Voorheen had ik zelf iets in elkaar gebakken, maar die Terratec is echt stukken beter. Geen ruis/brom en verder een hele mooie schone output zonder noemenswaardige vervorming.
    Goed, het versterkertje kost wel een paar centen (heb er destijds iets van 160 gulden voor betaald), maar hij is het waard.

Een platenspeler geeft niet alleen te weinig signaal af (tussen de 2 en 10mV), maar er moet ook nog een correctie plaats vinden van het frequentiespectrum. Hoge en lage tonen zijn op een bepaalde manier op de plaat geperst (weet ff niet meer precies hoe, maar dat is wel op te zoeken). Door middel van filters worden deze frequenties weer op het juiste volume gebracht.

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 07-08-2002 13:05]

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
    pi_5282838
    Remaster kopen
    pi_5282909
    hee hoe krijg ik bij mijn signature de link naar mijn fotoboek? ... zou iemand dat mijn even grondig uit kunnen leggen? ....
    pi_5282949
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 17:57 schreef MSXUser het volgende:

Goed, het versterkertje kost wel een paar centen (heb er destijds iets van 160 gulden voor betaald), maar hij is het waard.

Prijs ligt nu nog rond de 80 euro.
    pi_5282959
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 18:14 schreef nuker het volgende:
    hee hoe krijg ik bij mijn signature de link naar mijn fotoboek? ... zou iemand dat mijn even grondig uit kunnen leggen? ....
    Val daar je moeder mee lastig!
    pi_5283031
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 16:59 schreef toon0007 het volgende:
    Je kunt ook de nummers downloaden. Je hebt immers het orginele album op lp en is het hebben van een backup-kopie voor eigen gebruik legaal.
    Support! Protest! Country! Rock & Roll!
      dinsdag 6 augustus 2002 @ 18:30:56 #22
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_5283062
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 18:27 schreef Kiff het volgende:

[..]

Je kunt ook de nummers downloaden. Je hebt immers het orginele album op lp en is het hebben van een backup-kopie voor eigen gebruik legaal.

Probleem is echter dat heel veel nummers niet te vinden zijn of dat de kwaliteit zwaar onder de maat is (opgenomen met versleten naalden, te hard (overstuurd), enz.).
    Even de platen goed schoonmaken (heb hier een speciale 'platenwasmachine' staan) en je kan zelf bepalden hoe het klinkt
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
    pi_5288625
    quote:
    Op dinsdag 06 augustus 2002 16:59 schreef toon0007 het volgende:
    Zoals de reacties al aangeven:

-Koop een Preamplifier (gebruik hier ook Terratec)
    -Koppel platenspeler aan PC
    -Neem de LP's, 12"es op
    -Haal de ergste tikken/ruis eruit (helemaal schoonmaken is ondoenlijk, tracks compleet filteren verneukt alle dynamiek)
    -Burn op CD

Check eens www.syntrillium.com de website van de makers van CoolEdit 2000/CoolEdit Pro. Daar staan wat faqs omtrent dit hele gebeuren.

Zelf gebruik ik tot volle tevredenheid, CoolEdit 2000 met een additionele plug-in die ruis/tikken verwijderd.

woensdag 7 augustus 2002 @ 13:18:38 #24
    1358 Xhorder
    He's back...
    pi_5290915
    quote:
  • Klaar

Ik doe het op deze manier. Platenspeler wel op een versterker aangesloten en die op de line-in van de computer. Werkt perfect en heb geen vervorming van het geluid... Heb toevallig net 2 platen gedaan...
    ... na vijf jaar
      woensdag 7 augustus 2002 @ 13:23:33 #25
    9485 A-wing
    90 % of everything is crap.
    pi_5290986
    quote:
    Als je de opname stopt ipv op pauze zet heb je idd 2 tracks...
    Ooit gehoord van de andere kant? Of laat je de opname soms doorlopen terwijl je de plaat omdraait

Nu we er toch over praten; wat is jullie favoriete schoonmaakmethode? En wat kosten die machines nu ongeveer?
    -ja, ik weet het er is al een topic over, maar daar staat bar weinig in en die ga ik niet heropenen

I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')