abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4892671
En dan nu een kort verhaaltje:

Na aangekomen op Heathrow gingen we naar de metro om zo naar London centrum te komen. We kregen echter kaartjes toegestop door een vrouw die ze niet meer nodig had.

Voor 5 pounds kun je met alle openbaar vervoer in de stad reizen (met een day travel pass voor zones 1/6)

Het metro systeem is echt overzichtelijk en met een beetje verstand kun je niet verdwalen.

--

Aangekomen bij het 'bed and breakfast' huis hebben we onze spullen gedumpt en zijn toen London ingegaan. Het viel me op dat alles lekker rustig ging in de metro... geen American voetbal tijdens het instappen en iedereen zat rustig zijn krantje of boek te lezen.

Boven de grond gekomen direct naar de burgerking gegaan...... 32 gulden voor 2 whopper meals was wel aan de hoge kant maar dat mocht de prest neit drukken..... even door London gelopen... op naar de starbucks om een dikke kop koffie te halen.

Vervolgens door naar Fun world (was ooit sega world) om daar een paar pounds uit te geven aan arcade games en race simulatoren.

daarna terug richting 'huis'.

---

Even een paar tips voor in London.

Koop/pak een kaartje van de underground zodat je altijd weet waar je heen kunt gaan (scheelt veel lopen)

Koop een day travel card voor zones 1 t/m 6 voor 5 pounds. Deze card kun je de gehele dag gebruiken en blijft dan ook geldig voor de gehel dag. (je kunt dan met de bus en metro)

Zoek altijd een 'bed and breakfast' lokatie buiten het centrum (+- 20 minuten rijden vanaf het centrum met de metro)

Denk bij het oversteken dat je de andere kant opkijkt

Als je geen zin hebt om in propvolle toeristen bussen te zitten pak dan bus 11 in Liverpool street en stap uit bij een halte bij de big ben (je bent dan lekker langs de meest toeristische stukjes gekomen zonder extra te betalen ) Na de Big ben is er niet veel meer te zien.

Als je veel geld hebt moet je zeker in het centrum gaan eten. Anders moet je even een restautantje opzoeken net buiten het centrum... dat kan je de helft van de prijs schelen. (35 pounds in het centrum en buiten het centrum 22 pounds)

De meeste Musea zijn gratis (staats eigendom maar wel ERG goed)

Ga ook even naar de London Dungeon... het moet horror zijn maar ik heb ook smakelijk gelachen zo af en toe

--
En dan nu de foto's

The London Dungeon

Straatbeeld deel 1

National and Historical Museum (ben de naam ff kwijt)

Straatbeeld deel 2

Heathrow Airport

Bonus filmpje

http://members.home.nl/parkel/MOV00063.MPG

Als ik wat meer zin heb (ben net terug om 2:55) schrijf ik wel wat meer. Tot nu toe alleen de foto's

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 05-07-2002 14:49]

Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 5 juli 2002 @ 03:24:09 #2
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_4892766
kewl
Nobody fucks with The Jesus
pi_4892771
Nice
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_4892805
vet man!

echt koel, ik wil dr ook naar toe

vrijdag 5 juli 2002 @ 03:54:02 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_4892808
Leuk
  vrijdag 5 juli 2002 @ 03:55:17 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_4892809
Dat filmpie is helemaal lachen..
lijkt net of die mensen daar achter weg vluchten..
pi_4892813
Dat ziet er goed uit

* PeTeRPoWeR wilt naar london

pi_4892816
Kicken zeg!Knap werk.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 07:43:11 #9
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_4892985
been there, done that! Mooie foto's van een ozo mooie stad!

maare........ je zit in London en dan drink je Hoegaarden/Heineken???

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_4897145
Zitten aardige dingen tussen. Die twee taxi's bijv. En dat museum lijkt me een mooi gebouw.

Maar je hebt niks gedaan voor de prijsvraag...

vrijdag 5 juli 2002 @ 14:50:56 #11
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4897357
Even een kort stukje text en tip bijgevoegd
  vrijdag 5 juli 2002 @ 14:51:33 #12
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4897365
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:38 schreef k_man het volgende:
Zitten aardige dingen tussen. Die twee taxi's bijv. En dat museum lijkt me een mooi gebouw.

Maar je hebt niks gedaan voor de prijsvraag...

Welke prijsvraag?
  vrijdag 5 juli 2002 @ 14:51:41 #13
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4897368
ahhhhh, the nostalgia.

Die bus, dat was mijn bus naar een vriend, dat straataanzicht 2 is voor Cheers daar stopte mijn nachtbus naar huis altijd, zucht.

Dat museum is echt de beste plaats ter wereld waar je kunt zijn. Samen met het nieuwe TBM. Ik kwam er echt te vaak. Super mooi.

Gaat allen zou ik zeggen. Nog een tip voor de toerist, loop nooit alleen over regent street en oxford street. Punt 1 kost dat je jaren van je leven en punt twee lopen er kleinere straatjes achter en die zijn veel leuker.

vrijdag 5 juli 2002 @ 14:54:03 #14
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4897410
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:51 schreef stigchel het volgende:
Gaat allen zou ik zeggen. Nog een tip voor de toerist, loop nooit alleen over regent street en oxford street. Punt 1 kost dat je jaren van je leven en punt twee lopen er kleinere straatjes achter en die zijn veel leuker.
Goede restautantjes

(sorry ik ga ook voor culinair met 106 kilo )

pi_4897470
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 14:51 schreef Vampier het volgende:

[..]

Welke prijsvraag?

Zie:

Contest: vakantiefoto

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 5 juli 2002 @ 20:50:00 #16
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4901976
Gave foto's!
Wat voor camera heb je gebruikt eigenlijk?
pi_4902132
echt leuk
Ik krijg er nu al zin in om ook te gaan.....alleen moet ik nog een week of drie wachten...
en dan 2 weken Engeland waarvan een aantal dagen een kennis opzoeken in London

lekker de Soho in en maar vreten

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_4906259
Ben laatst naar Boston geweest. ook mooie foto's gemaakt, ff kijken of ik ze nog ergens kan uploaden
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')