abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2002 @ 23:41:37 #1
19010 marciemarc
Ja ik lul vaag he?
pi_4568233
Hoi allemaal

ik heb een tijdje getwijfeld of ik dit moest posten en uiteindelijk heb ik toch maar besloten het te doen. Waarschijnlijk vertrouwt ze me niet meer als ze te weten komt dat het hier staat maar ik moet echt raad hebben.

Vanavond heeft mijn vriendin me verteld dat ze wel eens haar vinger in haar keel heeft gestopt na het avondeten. Gedurende een periode van 2 maanden heeft ze dat zo'n 2x per week gedaan. 2 weken geleden is ze ermee opgehouden omdat ze na 4x zo veel pijn had dat ze moest huilen. Haar reden is dat ze zichzelf te dik vind en over het algemeen haat ze zichzelf. Ik heb het gevoel dat ons gesprek via MSN wel heel erg geholpen heeft maar ik ben bang dat ze het toch weer gaat doen als ze in een dipje zit. Haar haat zal het winnen van de angst voor pijn en dan zal ze toch weer haar eten eruit gooien. Mn vriendin is volslank, tegen het magere aan dus ze heeft compleet geen reden om zichzelf dik te vinden.

Ik weet niet goed wat ik moet doen om haar hieruit te helpen. Ze zegt dat het elke keer dat ze met me praat beter gaat en dat ik haar zelfvertrouwen geef (we hebben nu een kleine maand wat maar het is veel serieuzer dan je aan de duur ziet - ik ben bijv. de enige aan wie ze dit ooit verteld heeft).

Ik vind het echt heel moeilijk om hiermee om te gaan en ik hoop dat jullie een beetje begrip hebben voor de situatie (een geintje kan ik tegen maar iets grofs komt heel hard aan).

Living in the VIP area, we talk about Frank Sinatra.. you know Frank Sinatra? He's dead, dead.. muhuhuhahaha! To be famous isse niiiiceeee! Suck my dick, lick my ass. In limousines we have sex, every night with my famous frieeeeeeeends.. nice..
pi_4568261
professionele hulp zoeken.

maar dat kan denk ik echt alleen als jij haar daar toe "dwingt" of als zij de ernst van het probleem inziet.

success ermee

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_4568278
Is inderdaad serieus. Een kennis van me had het ook. Via de huisarts minstens wat gesprekken met een psycholoog regelen, lijkt me. Die hebben er verstand van. Succes.
  woensdag 12 juni 2002 @ 23:50:11 #4
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_4568349
Deze week staan er in de Flair een artikel over anorexia met wat feiten en twee verhalen van mensen die anorexia hebben. Die een heeft het al een eind overwonnen, maar voor die ander is het echt een levensstijl. Het waren best aangrijpende verhalen. Als je vriendin ervan bewust is dat ze eigenlijk niet te dik is, maar voor haar gevoel wel dan ben je al een heel eind. Want dan weet ze dat ze iets van anorexia heeft. Moet je haar die verhalen maar eens laten lezen. Er staan ook andere dingen tussen zoals (dacht ik) waar je hulp kan zoeken. Veel succes ermee iig.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  woensdag 12 juni 2002 @ 23:51:01 #5
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4568365
Meteen professionele hulp zoeken!!!!
Anorexia is een ziekte die je niet zelf kunt oplossen en telkens zal blijven terug komen. Gaat het over een week beter dan over een maand weer niet.
Het is een geestesziekte dus neem meteen contact op met haar huisarts
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_4568419
blijf op haar inpraten dat ze niet dik is. Blijf haar dus altijd steunen. En wat de anderen al zeggen zoek proffesionele hulp want zoiets is niet makkelijk te overwinnen.

suc6 en sterkte ermee

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  woensdag 12 juni 2002 @ 23:56:00 #7
19010 marciemarc
Ja ik lul vaag he?
pi_4568434
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:51 schreef Profesor het volgende:
Meteen professionele hulp zoeken!!!!
Anorexia is een ziekte die je niet zelf kunt oplossen en telkens zal blijven terug komen. Gaat het over een week beter dan over een maand weer niet.
Het is een geestesziekte dus neem meteen contact op met haar huisarts
Ik twijfel nog of ze echt anorexia heeft. Ze heeft het dus 2 maanden lang gedaan en nu weer 2 weken niet. In die 2 maanden heeft ze aan het begin in een ontieglijke depressie gezeten waar ik haar met veel moeite uit heb geholpen (ze stond op het punt zelfmoord te plegen - toen kende ik haar alleen nog via internet). De laatste tijd is ze weer een stuk vrolijker en sinds we een relatie hebben heb ik de indruk dat ze weer van het leven begint te genieten. Ik ben bang dat een psycholoog heel afschrikwekkend is en dat dat negatief kan werken. Aan de andere kant, als ik er te lang mee wacht dan kan het erger worden en dus moeilijker te verhelpen...

edit: psychiater, psycholoog, whatever ik zou t verschil moeten weten want ik wil 1 van de 2 worden

Living in the VIP area, we talk about Frank Sinatra.. you know Frank Sinatra? He's dead, dead.. muhuhuhahaha! To be famous isse niiiiceeee! Suck my dick, lick my ass. In limousines we have sex, every night with my famous frieeeeeeeends.. nice..
  donderdag 13 juni 2002 @ 00:00:11 #8
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4568475
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:55 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
blijf op haar inpraten dat ze niet dik is.
Beter is het te roepen hoe slank ze is.
(Hersenen begrijpen "niet" niet; voorbeeld; Denk niet aan een appel.. waar dacht je aan? juist aan een appel.
Als je zegt:" Je bent niet dik" hoort zij alleen maar "dik", maar goed dat is een heel ander verhaal maar zoek zeker profesionele hulp, want het onderschatten van deze ziekte kan dodelijk aflopen en helaas gebeurt dit ook regelmatig...
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_4568478
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:56 schreef marciemarc het volgende:

edit: psychiater, psycholoog, whatever ik zou t verschil moeten weten want ik wil 1 van de 2 worden

Een psychiater is een arts, mag ook medicijnen voorschrijven. Vaak zal eerst een psycholoog wat gesprekken hebben. Is het dan 'ernstig', dan zal hij doorverwijzen naar een psychiater.
  donderdag 13 juni 2002 @ 00:02:36 #10
19010 marciemarc
Ja ik lul vaag he?
pi_4568511
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:00 schreef Profesor het volgende:

[..]

(Hersenen begrijpen "niet" niet; voorbeeld; Denk niet aan een appel.. waar dacht je aan? juist aan een appel.
Als je zegt:" Je bent niet dik" hoort zij alleen maar "dik", maar goed dat is een heel ander verhaal maar zoek zeker profesionele hulp, want het onderschatten van deze ziekte kan dodelijk aflopen en helaas gebeurt dit ook regelmatig...

Zo'n vaart zal het niet lopen, ze heeft nog steeds vet op haar kont en haar buik en ook nog tieten dus acuut levensgevaar loopt ze niet. Ik denk wel dat je tip ontzettend nuttig is, ik zal m zeker onthouden. Bedankt!
pi_4568512
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:00 schreef Profesor het volgende:

[..]

ja ok maar je begreep wat ik bedoelde iig
pi_4568537
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:02 schreef marciemarc het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal het niet lopen, ze heeft nog steeds vet op haar kont en haar buik en ook nog tieten dus acuut levensgevaar loopt ze niet. Ik denk wel dat je tip ontzettend nuttig is, ik zal m zeker onthouden. Bedankt!

maar hou het wel in de gaten aub.

sterkte

donderdag 13 juni 2002 @ 00:03:53 #13
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4568538
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:56 schreef marciemarc het volgende:

[..]

Ik twijfel nog of ze echt anorexia heeft. Ze heeft het dus 2 maanden lang gedaan en nu weer 2 weken niet. In die 2 maanden heeft ze aan het begin in een ontieglijke depressie gezeten waar ik haar met veel moeite uit heb geholpen (ze stond op het punt zelfmoord te plegen - toen kende ik haar alleen nog via internet). De laatste tijd is ze weer een stuk vrolijker en sinds we een relatie hebben heb ik de indruk dat ze weer van het leven begint te genieten. Ik ben bang dat een psycholoog heel afschrikwekkend is en dat dat negatief kan werken. Aan de andere kant, als ik er te lang mee wacht dan kan het erger worden en dus moeilijker te verhelpen...

Depressie, zelfmoord, negatief zelfbeeld...en jij twijfelt nog? vanwege die 2 weken? Ik zou zeggen hou haar scherp in de gaten
  donderdag 13 juni 2002 @ 00:12:41 #14
19010 marciemarc
Ja ik lul vaag he?
pi_4568674
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:03 schreef Profesor het volgende:

[..]

Depressie, zelfmoord, negatief zelfbeeld...en jij twijfelt nog? vanwege die 2 weken? Ik zou zeggen hou haar scherp in de gaten

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat de keren dat ze het gedaan heeft impulsief waren en ik hoop dat ze er nu ook mee ophoudt. Ze heeft het dus een keertje of 15 gedaan (zegt ze). Ineens schiet me te binnen dat ze voor die tijd volgens haarzelf 5 kilo is afgevallen en ik begin nu toch te twijfelen aan die 2 maanden.

Goed in de gaten houden doe ik zeker, het enige probleem is dat ze 190 km verderop woont. Ze zei dat ze het morgen aan haar beste vriendinnen gaat vertellen dus ik hoop dat die zich haar lot ook een beetje aantrekken. Als blijkt dat het ze nog een keer doet (nu of over 2 jaar) ga ik meteen hulp zoeken, beloofd. Bedankt allemaal!

pi_4568818
[edit - flauw]

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 13-06-2002 01:18]

Als Een Meisje Mij Niet Digt, Dan Digt Ze Zeker Vrouwen.
pi_4568853
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:22 schreef Funk_Dr_Spock het volgende:
[edit - verwijderd]
ga ff naar onzin please. hier is het toch echt wel een serieus forum

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 13-06-2002 01:18]

donderdag 13 juni 2002 @ 00:38:26 #17
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_4568979
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:02 schreef marciemarc het volgende:

[..]

Je hoeft niet uitgemergeld te zijn om eraan dood te gaan, dus kijk uit.
Ik denk trouwens eerder dat ze boulimia heeft dan anorexia. Maar probeer haar iig aan professionele hulp te krijgen.
pi_4570826
Woont ze nog thuis? Is het dan niet handig dat der ouders het weten?

Suc6 en sterkte!!

pi_4572179
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 00:38 schreef jerney het volgende:

[..]

Je hoeft niet uitgemergeld te zijn om eraan dood te gaan, dus kijk uit.
Ik denk trouwens eerder dat ze boulimia heeft dan anorexia. Maar probeer haar iig aan professionele hulp te krijgen.

stomme vraag misschien maar wat is dan boulimia?
Zal wel hetzelfde zijn als anorexia neem ik aan?
Heb er nog nooit van gehoord iig.
pi_4572383
bou·li·mia ner·´vo·sa (de ~ (v.)) [med.]

1 boulimie

bou·li·´mie (de ~ (v.)) [med.]

1 ziekelijk verhoogde eetlust, waarbij men het voedsel naderhand weer uitbraakt => geeuwhonger, boulimia nervosa, sitomanie

Heel vaak gaan boulimia en anorexia samen (toch?).

pi_4573739
weetje, je hebt geluk dat je vriendin het tegen je verteld heeft, mensen met dit ziektebeeld zijn natuurtalenten qua acteren.
ze kunnen alles anders laten lijken dan dat het in werkelijkheid is.
je vriendin heeft het nog niet ziekelijk moet ik zeggen, ze eet tenminste nog, en braakt niet al haar eten uit.
ik ken een persoon die weigerde te eten, en alle kleine beetjes (al was het 1 pinda) probeerde ze eruit te werken.
ze heeft hulp gezocht en is nu zo goed als genezen, niet volledig, want ze zal altijd geobsedeerd blijven door eten.

dus voordat het bij jou vriendin ernstiger word zal ik snel hulp gaan halen voordat het wel te laat is, want ze verpest niet alleen haar eigen leven, maar op deze manier ook jullie relatie (merk je nu misschien niet, maar op den duur wel)

succes in ieder geval

And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili
pi_4574042
Ik zou toch zeker prof. hulp zoeken, ik heb ook wel wat ervaring op dit gebied (heb 2 kennissen die ook zulk soort problemen hadden ..) en ik kan je ech aanraden om naar bijv. het RIAGG te gaan met haar voor een vrijblijvend gesprek ..

http://www.riagg-rnw.nl/Riaggs.htm

sterkte ermee !

donderdag 13 juni 2002 @ 13:53:24 #23
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_4574245
Marciemarc,

Misschien helpt het als je het boek 'De geheime taal van eetstoornissen' van Peggy Claude-pierre leest.

Daarin wordt heel duidelijk en goed beschreven hoe je met iemand met een eetstoornis kan omgaan en ook hoe verschillende eetstoornissen werken. Ik heb er iig veel baat bij gehad met betrekking op iemand in mijn omgeving.

Verder kun je ook kijken of chatten op de site van de stichting anorexia en boulima nervosa nederland: www.sabn.nl

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_4574850
Een vriendin van moi heeft het ook en haar vriend weet het niet eens. Ze doet het nu gewoon elke dag en ze blijft zichzelf maar te dik e.d. vinden. Heb zelf ook geen id wat ik moet doen want ze wil niet geholpen worden. Ik kan haar moeilijk dwingen naar mijn id toch?

I chose not to choose life, I choose something else. And the reasons? There are no reasons, who needs reasons when you've got heroin?
  donderdag 13 juni 2002 @ 15:22:53 #25
19010 marciemarc
Ja ik lul vaag he?
pi_4575702
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:31 schreef Tedda het volgende:
Woont ze nog thuis? Is het dan niet handig dat der ouders het weten?

Suc6 en sterkte!!

Haar vader heeft een tijd lang bijna elke dag gezegd dat ze dik is, dat ze een dikke kont heeft etc etc. Ik ben bang dat haar vader dit allemaal voor een deel veroorzaakt heeft... Als we professionele hulp gaan zoeken (ik wil dit eerst met haar bespreken) ga ik absoluut haar ouders inlichten, maar voor die tijd is het denk ik beter van niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')