abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_292447
Ik denk dat veel mensen dit herkennen, maar ik zou het graag een beetje willen begrijpen. Als ik op grote hoogte sta (balkon van flat e.d) dan heb ik al heel erg snel de neiging om te gaan springen. Ik ben verre van suicidaal, maar het gevoel is gewoon te voelen...lichamelijk. Best beangstigend en dus ga ik dan altijd maar snel weer naar binnen. Wat is dat toch in m'n hoofd dat wil springen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 augustus 2000 @ 23:12:54 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_292454
Jah ik ken dat gevoel.. .dat heet ookwel hogtevrees. schijnt zo te zijn dat veel mensen met hoogtevrees juist ook de drang hebben om te springen. ik weeet ook niet waarom, ik weet dta me lichaam dat niet toestaat, maar vanbinnen in me hoofd zou ik ook eens dolgraag willen springen... en aan de andere kant zou ik noooooit van me leven uit een vliegtuig springen al had ik parachuten bij me of bungee jumpen ofzoiets, waatbij je juist kunt springen zondar dat het gevaarlijk is. nee dat zul je mij niet zien doen. Ik herken het probleem ne jah ik heb inderdaad ook hoogtevrees...
  maandag 7 augustus 2000 @ 23:36:25 #3
2994 Prime
Geen gezeik, iedereen rijk!
pi_292490
Ja, ik ken dat gevoel ook.

Bij mij is het zo dat ik wil springen, omdat ik het als kind al heel leuk vond om van dingen af te springen. Een grotere hoogte vat ik in een fractie van een seconde op als een uitdaging. Maar dan houdt mijn gezond verstand me toch tegen en probeer ik mijn hoofd koel te houden.

It's not where you're from, it's where you're at.

pi_292504
Hoogtevrees? Nee, denk het niet...ik ben niet bang om op grote hoogten te staan. Ik wil alleen springen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 augustus 2000 @ 23:53:31 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_292507
zullen we dan samen eens van een hoge toren/berg whatever afspringen? kijk jij maar iets leuks uit
pi_292508
ik heb ook wel last van zieke gedachten daarnaast .. mes in mn buik .. hoe zou dat voelen ... argl... niet tof
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 00:02:23 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_292512
kijk? eeuhm
zoek dus.
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 00:21:51 #8
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_292526
quote:
Op 07 augustus 2000 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat veel mensen dit herkennen, maar ik zou het graag een beetje willen begrijpen. Als ik op grote hoogte sta (balkon van flat e.d) dan heb ik al heel erg snel de neiging om te gaan springen. Ik ben verre van suicidaal, maar het gevoel is gewoon te voelen...lichamelijk. Best beangstigend en dus ga ik dan altijd maar snel weer naar binnen. Wat is dat toch in m'n hoofd dat wil springen?

Ik vind dit redelijk beangstigend beste Isabeau.

Heb je er ooit eens over nagedacht parachute te gaan springen. Dan ken je het gevoel en is misschien de drang minder?

You bend your words like Uri Geller spoons...
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 00:33:20 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_292537
Hey Isabeau. Heb ik ook. Maar neit van een hoogte. Ik reis heel erg vaak met de trein en hoewel ik van m'n leven geniet en het nooit zal doen, denk ik er gewoon wel eens aan om voor de trein op het spoor te springen. Gewoon fantaseren over een angst die je hebt. Ben ook vaak bang dat als ik zeg maar dicht bij de rails sta op het perron en naar de rails krijg dat ik een duwtje krijg van iemand.

Soms heb ik gewoon het gevoel om naar het andere perron te lopen, de rails over te steken. Ook komt er (de Intercity richting Hollands Spoor op het station van Leiden om xx.04 of xx.34) bij mijn trein wel eens een internationale trein langs op een gigantische snelheid (althans, zo lijkt het)...Daar probeer ik dan zo dicht mogelijk in de buurt van te komen. Op het randje van het perron staan en de dreunen ervan voelen.

Creepy

[Dit bericht is gewijzigd door twi op 09-08-2000 01:50]

dinsdag 8 augustus 2000 @ 01:20:09 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_292574
Heb ik ook 'last' van. Last tussen aanhalingstekens, want eigenlijk heb je er niet echt last van, ik niet tenminste. Het is een erg rustig moment, maar tegelijkertijd klopt je hart drie keer zo snel.

Misschien heeft het toch met de zucht naar avontuur te maken, al kan dat in sommige opzichten dom en cru klinken. Zo bedoel ik het niet.

[edit]

Ik heb het trouwens wel bij hoge gebouwen, randjes, balkonnen etc. Niet altijd hoor

[Dit bericht is gewijzigd door bogus op 08-08-2000 01:22]

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 09:49:39 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_292660
Dit lijkt voor mijn gevoel heel erg op die gasten die nog net effe voor de trein over willen steken. De laatste tijd is dat een paar keer mis gegaan. Eng hoor.

Ik ken ook iemand die dat spring-gevoel heeft.
Bij mij blijft het meestal bij een spuugje over de rand.

dinsdag 8 augustus 2000 @ 10:12:04 #12
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_292666
Ga es bungy jumpen
Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_292758
quote:
Op 08 augustus 2000 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij blijft het meestal bij een spuugje over de rand.

getverdemme...... das niet fijn om in je nek te krijgen .... of wel?
pi_292937
Ik heb het ook... ik had het met de metro bijvoorbeeld, dat ik mijn hand voor de aanstormende trein wilde houden , om te weten hoe het is om je hand eraf te hebben....(voel jij je nu normaal!!)

Volgens mijn psychologieleraar is dit allemaal helemaal normaal, en ik geloof gewoon het gevolg van het feit dat de mens kan fantaseren...soms is het inderdaad wat angstig.

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_292945
Ik heb dat gevoel ook.
Voor mijn werk moest ik regelmatig op hoge flats zijn.
Elke keer als ik op zo'n hoge flat stond, had ik het gevoel dat ik naar die rand TOEMOEST.
Waarom weet ik niet maar het was wel een enorm akelig en overheersend gevoel.
Een paar maal ben ik op mijn knieen naar de rand toegekropen en naar beneden gekeken.
Op zo'n moment draaide mijn maag om en had ik idd het gevoel van "JUMP.
Gelukkig heeft het beetje verstand in mij, het overwonnen van de drang om snel beneden te willen zijn
Ik heb de laatste maal dat ik zoiets had tegen mijn werkgever gezegd dat er de volgende keer maar een ander naar toe moest.
pi_292963
Wie gaat ermee parachute springen?

En Catootje...je hebt me even lekker laten lachen met je "hoe het voelt om een hand eraf te hebben..." Sick!

Misschien dat het verschil tussen gekken die dat soort dingen doen en niet gekken erin zit dat bij die laatste groep het verstand overwint en bij die eerste groep het gevoel.

Ik heb trouwens nog nooit voor een trein willen stappen, dat gevoel ken ik dus niet. Ikke? Ik wil alleen (te pletter) springen

Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2000 @ 19:27:59 #17
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_293203
quote:
Op 07 augustus 2000 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Als ik op grote hoogte sta (balkon van flat e.d) dan heb ik al heel erg snel de neiging om te gaan springen.

Vandaar dat je toen je bij me was, weer heel snel naar binnen ging

Ik heb wel es de neiging om op het werk, als ik bij de pers sta, mijn hand onder de pers te leggen. Om ook es te voelen wat een platte hand is. Of je vingers in de fitting van een lamp te steken, om te weten wat een schok is. Maar ik ben blij dat ik niet de neiging heb te springen van mijn balkon. Dat zou een mooie bende geven, van acht hoog...

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 20:18:16 #18
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_293254
Hehe, blij om te horen dat meer mensen hier last van hebben!
Ik herken alles hier.. Ik wil ook altijd gewoon springen.. Ik wil ook voelen hoe het is om een mes in m'n buik te hebben.. Ik wil neergeschoten worden, ik wil aangereden worden.. Gewoon om te voelen hoe het is.. maar ik wil niet dood...
Ik heb zelfs de neiging om dood te willen, gewoon om te weten of er een hiernamaals is..
Ik moet ook, als ik op een brug loop, geen dingen in m'n hand hebben.. Ik gooi ze geheid in het water.. Fototoestel, telefoon, rugzak.. Ik heb bij alles de neiging om het erin te gooien..
Maar volgens mij heeft iedereen die neiging.. Misschien is et een soort acceptatie van het gevaar? Of verkenning van het onbekende?
[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 augustus 2000 @ 20:21:24 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_293257
Dat had ik vroeger ook, net als de neiging om heel hard op babies in te slaan

Tegenwoordig heb ik daar niet zo vaak meer last van

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 20:37:30 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_293270
hmz.. lijkt wel of iedereen welles van ide rare gedachtes heeft...

maargoed.. wat ik ook fantaseer... ik zallut toch mnooit uitvoeren, dus issut eigulluk geen probleem...

pi_293384
quote:
Op 08 augustus 2000 20:18 schreef ArchAngel het volgende:

Ik moet ook, als ik op een brug loop, geen dingen in m'n hand hebben.. Ik gooi ze geheid in het water.. Fototoestel, telefoon, rugzak.. Ik heb bij alles de neiging om het erin te gooien..

Heb ik ook!

pi_293404
quote:
Op 08 augustus 2000 20:21 schreef Ulx het volgende:
Dat had ik vroeger ook, net als de neiging om heel hard op babies in te slaan

Tegenwoordig heb ik daar niet zo vaak meer last van

soms wil je ze wel eens HEEEL hard door elkaaar schudden .. ze stinken zo
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 22:38:33 #23
3676 Angels_t
Ik wil Goddess!
pi_293420
quote:
Op 08 augustus 2000 15:46 schreef Isabeau het volgende:
Wie gaat ermee parachute springen?

Moet je doen! Prachtige ervaring! (twee weken geleden gedaan)

Doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt!
  dinsdag 8 augustus 2000 @ 23:00:08 #24
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_293443
Vond t vroeger bij de flat van m'n opa&oma 12 hoog wel intrigerend die hoogte enzo maar echt nooit de behoefte gehad te springen ofzo. Wel een paar x een nachtmerrie gehad dat ik ging kijken op de rand van de railing er overheen viel me vast kon grijpen maar m'n ouders me niet konden redden, gellukig werdt ik wakker voor ik viel

Dat wat Archangel zei even doodwillen om het onbekende te zien heb ik wel....

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_293462
Ik vind het een kicke (kan geen ander woord bedenken) maar tegelijkertijd ook een angstig gevoel. Je denkt niet echt van 'wat als ik nou spring', er is gewoon bijna een kracht die je voet over die rand wil zetten en dan flitsen ineens beelden van jij die naar beneden valt aan je voorbij. Best eng.
Maar normaal ben ik eigenlijk al bang om van een hoge duikplank af te springen (parachutespringen lijkt me trouwens wel weer koel).
Maar als ik het zo lees hier is het niet echt vreemd als je dit soort dingen hebt.
*gelukkig*

[edit]
nouja.. niet vreemd.. misschien hebben wij allemaal hoogtevrees of onbewuste zelfmoordneigingen.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Bigs op 08-08-2000 23:12]

dinsdag 8 augustus 2000 @ 23:13:07 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_293465
allemaal bekende taferelen enzo

alleen parachutespringen lijkt me dan weer echt niets...

pi_293514
Ik wil gewoon 1 keer in m'n leven zoiets gedaan hebben. Iets een beetje radicaals (ookal zijn er waarschijnlijk genoeg mensen die een bungeejump niet radicaal vinden .

dinsdag 8 augustus 2000 @ 23:47:59 #28
3878 Vork
Manisch creatief
pi_293517
kvonnut al heel wat dat ik in al die 8banen in sixflags durfde

pi_293539
Ik ben nummer zoveel die het ook herkent.
Dus het zal wel redelijk normaal zijn

Als ik van een hoog balkon kijk heb ik niet de wil om te springen, maar de angst dat ik ondanks dat ik niet wil mezelf toch niet kan tegenhouden om te springen. En ook bij voorbijrazende treinen inderdaad.

Volgens mij is het niet zozeer een drang naar avontuur, bij mij in elk geval niet, het is bij mij meer het enge idee dat je door zoiets kleins te doen iets heel vreselijks/extreems kunt veroorzaken. En dat is heel beangstigend. Ik heb ook wel eens met mijn cavia op schoot gezeten, en gedacht: "als ik zou willen, zou ik dat beestje zo een poot uit kunnen rukken". Ik schrok toen behoorlijk van mezelf! Een vriend vertelde toen dat hij als hij in de auto reed op zo'n weg met allemaal van die bomen erlangs, dat hij dan ook wel eens dacht: "als ik nu een ruk aan het stuur geef, knal ik zo tegen die boom op".

Misschien heeft het inderdaad gewoon te maken met het feit dat de mens kan fantaseren, zoals iemand al zei. Dat je kan denken: "wat zou er gebeuren als".
Maar dat je gelukkig verstand genoeg hebt om je te realiseren dat hetgene wat er zou gebeuren behoorlijk niet fijn zou zijn, en het dus ook maar niet doet.

woensdag 9 augustus 2000 @ 00:08:14 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_293552
jah dat soort dingen hebbik oo kwelles.. maar daar blijft 't gelukkig ook bij ff alleen die gedachte...
pi_293657
Ik snap het toch niet helemaal ik heb die drang nou helemaal niet !
ok ik heb ook een instelling van je moet alles eens geprobeerd hebben enzo maar voor een trein liggen vanaf een gebouw springen ???
nee daar zie ik nou helemaal nix in !
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2002 @ 19:06:03 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3812409
Ik woon 5 hoog en kan me soms indenken hoe het is om te springen. Maar door de railing heb ik niet de drang. Wel als ik in een vensterbank zit of op een toren sta of op een dak.

Heet dat in het Engels soms Vertigo.

vrijdag 12 april 2002 @ 19:25:36 #33
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_3812605
Ik heb op grote hoogtes altijd de neiging om te gaan spugen Geen idee waarom...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_3812606
Ik heb ook al wel eens dat soort vage gedachtes. Bijvoorbeeld als we hard over de snelweg rijden, hoe het zou zijn om ineens een ruk aan het stuur te geven...
pi_3812890
Ik heb absoluut geen hoogtevrees, maar heb inderdaad dezelfde neiging. Ik werd vroeger ook altijd heel erg benauwd als ik naar de lucht keek, iemand daar ook last van?
  vrijdag 12 april 2002 @ 20:41:24 #36
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_3813403
Wauw, wat gaaf! Er zijn meer mensen die dit kennen. Erg vreemd. Ik heb het zelfs een keer gedaan, gelukkig behoedde een elastiekje me van een wisse dood

Wauw, dat gevoel wat je dan hebt, om te vliegen, om bijna te sterven... rushhhhhhhhhh

Soms kan ik het al niet eens hebben als een raam openstaat op een hoge verdieping, dan heb ik ook de vreemde neiging om gewoon door dat raam te duiken! Misschien betekend het juist dat je echt leeft, snap je? Dat je bewust bent dat je dood kan gaan maar tegelijkertijd weet dat je juist daarom moet leven...

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 12 april 2002 @ 20:48:20 #37
20740 ThaZwal
"Two beer or not two beer
pi_3813460
Soms heb ik in m'n dromen het gevoel dat je van hoog naar beneden valt. Das wel lachen..
pi_3813532
quote:
Op maandag 07 augustus 2000 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Nee, alhoewel ik het uitzicht op grote hoogtes altijd leuk vind, heb ik toch niet de behoefte om te springen hoor
pi_3813607
quote:
Op maandag 07 augustus 2000 23:51 schreef Isabeau het volgende:
Hoogtevrees? Nee, denk het niet...ik ben niet bang om op grote hoogten te staan. Ik wil alleen springen
Ik ken nog iemand die het heeft, maar die kan het wat minder goed zelf onderdrukken. Dat is dus altijd heel erg oppassen als zij meegaat op iets hoogs.
Ik kan er zo snel geen informatie over vinden, maar volgens haar wordt het algemeen aangeduid als een vorm van hoogtevrees.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2002 @ 22:06:28 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3814167
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 19:25 schreef Cambridge het volgende:
Ik heb ook al wel eens dat soort vage gedachtes. Bijvoorbeeld als we hard over de snelweg rijden, hoe het zou zijn om ineens een ruk aan het stuur te geven...
Ja, heel raar gevoel is dat. Ik heb het ook wel eens gehad toen ik samenwoonde, dat ik dacht: als ik nu zou zeggen dat ik vreemga, wat dan...
Terwijl ik zo trouw als een hond was.
  vrijdag 12 april 2002 @ 22:08:22 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3814185
Ik heb dat ook altijd... op de snelweg idd ("hoe zou het zijn om nu keihard de berm in te rijden?"), op grote hoogtes (springen), bij grote glasplaten (er doorheen willen springen) etc

Heel vaag, want ik zit prima in mn vel

pi_3814238
Aah jongens,hou eens op.
Ik moet deze reacties allemaal lezen,hoor,
en ik krijg er de kriebels van.

ontopic:
Ik ken het gevoel wel een beetje.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:08:58 #43
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3814757
*meldt*

Ik heb het ook, maar ik weet dat die rand voor mij de grens is. Bovendien moet ik NIEMAND in de buurt hebben als ik ergens hoog op sta, tenzij ik ze echt kan vertrouwen.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage vrijdag 12 april 2002 @ 23:23:54 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3814939
Of als je op het perron staat en er komt een trein aan.
  vrijdag 12 april 2002 @ 23:51:45 #45
19105 Noayla_
Love me tender
pi_3815272
Ik herken veel van de voorbeelden..

Op een ander vlak maar wel hetzelfde idee:
Ik zat vandaag op m'n werk nog te denken "stel je voor dat ik nu mijn kleren uit zou trekken en heel hard krijsen, hoe zouden mijn collega's reageren en: ik zou me hier nooit meer kunnen vertonen".

Ik vond het zo'n gruwelijk idee dat ik een beetje bang werd dat ik het echt zou doen (net zoals wanneer je bang word dat je écht voor de trein springt).

Bij mij denk ik het gevolg van je niets engers voor kunnen stellen dan de controle over jezelf te verliezen.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zaterdag 13 april 2002 @ 01:36:29 #46
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_3816383
quote:
Op woensdag 09 augustus 2000 00:00 schreef Beatrice het volgende:

Als ik van een hoog balkon kijk heb ik niet de wil om te springen, maar de angst dat ik ondanks dat ik niet wil mezelf toch niet kan tegenhouden om te springen. En ook bij voorbijrazende treinen inderdaad.

Volgens mij is het niet zozeer een drang naar avontuur, bij mij in elk geval niet, het is bij mij meer het enge idee dat je door zoiets kleins te doen iets heel vreselijks/extreems kunt veroorzaken. En dat is heel beangstigend. Ik heb ook wel eens met mijn cavia op schoot gezeten, en gedacht: "als ik zou willen, zou ik dat beestje zo een poot uit kunnen rukken". Ik schrok toen behoorlijk van mezelf! Een vriend vertelde toen dat hij als hij in de auto reed op zo'n weg met allemaal van die bomen erlangs, dat hij dan ook wel eens dacht: "als ik nu een ruk aan het stuur geef, knal ik zo tegen die boom op".

Misschien heeft het inderdaad gewoon te maken met het feit dat de mens kan fantaseren, zoals iemand al zei. Dat je kan denken: "wat zou er gebeuren als".
Maar dat je gelukkig verstand genoeg hebt om je te realiseren dat hetgene wat er zou gebeuren behoorlijk niet fijn zou zijn, en het dus ook maar niet doet.

Ik dacht al dat ik de enige was, ik kan me in deze post helemaal vinden

Verklaren kan ik het niet, maar soms is het wel beangstigend.
Ik het het vermoeden dat als je een onderzoek gaat doen waarbij je mensen gaat vragen naar hun kindertijd dat je een patroon ontdekt.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_3817770
Hey,

Nou ik ken dit ook maar al te goed.
Sta iedere ochtend op de trein te wachten en
als er dan zon goederen trein langs raast dan heb
ik de neiging om ertussen te springen. maar dan
wel pas op het moment als er van die lage wagons
voorbijkomen met gaten erin zodat als je erin springt
je eerst met je voeten op de grond komt en dat je
dan vervolgens gegrepen wordt door die wagon..

Maar mij verklaart iedereen gestoord..

pi_3818623
Yup, heel bekend gevoel. Het voordeel is dat je ook nog kunt dromen. Hierdoor komen de drang en het gevoel dan werkelijk tot uiting, waardoor je het niet echt hoeft te doen. Hoe verleidelijk het ook is. Het liefst spring ik van een zo hoog mogelijke rots af. Onder die rots moet zich dan water bevinden. Om het echt uit te laten komen is dat natuurlijk wel verstandig, dan kun je ongeveer 30m aan, zonder dood te gaan.

Het liefst willen we volgens mij allemaal kunnen vliegen.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  zaterdag 13 april 2002 @ 17:22:42 #49
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3820268
Herkenbaar...

Maar wil je eigenlijk niet gewoon vliegen als peter pan?
Dat lijkt me nu echt super!
Ja ja, ik ben nog steeds een kindje met debiele dromen

Heb dus ook vaker op de rand gestaan en bijna gesprongen gewoon voor de kick! Nooit gedaan want je hebt gelukkig een remsysteem in je hoofd

pi_3820499
quote:
Op woensdag 09 augustus 2000 00:00 schreef Beatrice het volgende:

Ik denk ook dat dat het is, ik denk b.v. wel 's als ik in 't theater c.q college zit "wat zou d'r gebeuren als ik nu heel hard ga schreuwen" of "als ik die kerel voor me nou 's een keiharde klap op z'n kop geef" Ik vind 't opzich niet beangstigend... eerder grappig in die situatie.

Wat ik soms wel beangstigend vind is als ik b.v. aan 't motorrijden ben dat ik dan ook wel 's denk, zal ik 'm tegen de boom parkeren.

Ik heb overigens wel ergens gelezen dat dit niet slecht hoeft te zijn. Je hebt dit soort gedachtes ook wel bij moeders die denken b.v iets als "als ik nu m'n kind in een iets warmer bad leg dan ben ik van dat gekrijs af."

Uiteraard verschrikkelijke gedachtes maar intressant om te zien dat die categorie vrouwen die die gedachtes hebben hun kind nooit iets aan zouden doen. Moeders die wel hun kind in dat te hete bad hebben gelegd hadden dit soort gedachtes nooit. Helaas heb ik geen link ofzo hiervan.. ik had 't zelf ook wel 's terug willen lezen.

pi_3826354
Volgens mij komen dit soort dwanggedachtes vooral in je op in situaties waarin je juist heel voorzichtig bent. Je bent je bewust van het gevaar en je weet dat je de situatie zelf in de hand hebt, maar daardoor ga je je juist afvragen, 'wat als ik mezelf nou niet meer in de hand heb?'. Ik heb dit soort gedachtes in verschillende soorten situaties. Tijdens mijn eerste rijles kwam er een tegenligger aan en dacht ik "als ik nu maar niet zomaar plotseling m'n stuur naar links gooi". Toen ik een keer op een balkon stond met m'n kleine neefje op m'n arm, dacht ik "als ik hem er maar niet vanaf gooi" (terwijl ik juist zo supervoorzichtig ben, er zou nóóit iets gebeuren). Als ik op een perron sta te wachten en er dendert een intercity voorbij, denk ik "als ik maar niet zomaar in een vlaag van verstandsverbijstering van het perron stap". Ik zal dat soort dingen nooit doen, maar krijg die gedachtes doordat ik me zo bewust ben van het gevaar en het feit dat het door één simpele handeling helemaal afgelopen kan zijn.
  maandag 15 april 2002 @ 00:29:53 #52
26225 ejteidneW
Live your Life to the max :)
pi_3833736
gosh wat freaky dat zo veel mensen dit hebben zeg. Ik heb hier ook onwijs veel last van....Als ik depressief ben meer dan als ik vrolijk ben. Nu moet ik er wel bij vertellen dat het onderwerp "zelfmoord" ook veel door mijn hoofd heen spookt...Als ik dan een mes in mijn handen heb zet ik um nog net niet op mijn polsen....Ik word er af en toe zelf bang van. Maar ook gewoon in het dagelijks leven vraag ik me af hoe een trein tegen mij aanvoelt of hoe zou Herman Brood zich gevoeld hebben toen ie van het Hilton afsprong. Het enige wat mij echt dwarszit is dat ik wel mijn suicidale buien heb maar nog net niet zo erg dat ik er ook echt een einde aan maak ook al ben ik af en toe echt levensmoe Lang leve het feit dat verstand vaak gevoel verslaat

[Dit bericht is gewijzigd door ejteidneW op 15-04-2002 00:40]

hmmmmz laat ik die maar es gaan verzinnen ;)
pi_3834288
Iedereen is wel eens levensmoe ik heb het de laatste tijd ook vrij vaak. Suicidale gedachten spoken rond. Inderdaad ook wanneer ik op een hoog gebouw sta, maar ook op het werk of thuis. Gelukkig zal ik het nooit doen weet ik van mezelf omdat ik persoonlijk nooit een goede reden zal hebben om zelfmoord te plegen. Altijd is er wel iets wat je tegenhoudt zolang je er maar aan denkt
  maandag 15 april 2002 @ 06:43:55 #54
24594 Solidoor
Truth is out there
pi_3834584
I know the feeling... Meer kan ik er niet over zeggen.
Is this what I get for learning to speak? For opening eyes and digging in deep? Is this what I get for being reborn from the norm? I don't want to shine; light will make us blind, I don't want to feel unreal...
pi_3837505
Ook ik herken mij volledig in de verhalen.

Het idee, dat als ik langs het water loop er in te springen, als ik autorijd het stuur naar links of rechts trekken en noem maar op. Niet dat ik zelfmoordneigingen heb, hoewel mijn situatie op dit moment uitermate slecht is.

Het is in elk geval een kleine opluchting, dat er meer mensen zijn met de zelfde dingen

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
  maandag 15 april 2002 @ 14:14:30 #56
13932 Sunrise
BMW Addicted
pi_3838643
quote:
Op maandag 07 augustus 2000 23:53 schreef kermy het volgende:
ik heb ook wel last van zieke gedachten daarnaast .. mes in mn buik .. hoe zou dat voelen ... argl... niet tof
Ik denk hier op dit moment ook aan, je bent niet de enige.
  maandag 15 april 2002 @ 16:13:38 #57
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_3840886
Laat ik eerst even zeggen dat ik veel herken in bovenstaande postings. Ook ik heb op grote hoogtes de neiging om te springen, op een boot de neiging om overboord te springen en bij langsrazende treinen het briljante idee om te willen weten hoe het voelt als je er voor gaat staan.

Eigenlijk, en je merkt het al aan het aantal reacties, is het een hele normale reactie van je lichaam/hersenen. Ik ga nu even psychologisch doen, maar wellicht wordt het daardoor duidelijker.

Af en toe bang zijn of angst voelen is weliswaar vervelend maar is een volkomen normaal menselijk gevoel. Angst is voor ons een signaal om alert te zijn en op te passen voor gevaar: je spieren zijn gespannen en je bent klaar voor een reactie: vechten of vluchten.

Bij angst heeft men de neiging de angstige situatie uit de weg te gaan; dat helpt voor korte tijd maar op de lange termijn wordt de angst hierdoor groter. Angst verdwijnt juist door confrontatie met datgene waarvoor je angstig bent.

Angstbehandelingen bestaan eruit de confrontatie met de angst aan te gaan, in kleine stappen. Dat is eigenlijk was psychologen in het algemeen doen bij de behandeling van angsten in het algemeen. Confronteren, welliswaar in kleine stapjes.

Het lichaam is zelf ook een soort psycholoog. De onderhuidse hoogtevrees (want dat is het, ook al ervaar je het niet zo!) die je hebt als je bijvoorbeeld op een hoog gebouw staat wordt door je eigen brein behandeld door...je er mee te confronteren. Die confrontatie wordt aangegaan door je te laten denken wat er gebeurt als je toegeeft aan je onbewuste angst, je lichaam reageert dus op de angst door deze min of meer juist op te zoeken. Op die manier probeert je eigen lichaam de angst te lijf te gaan. En wordt je gewezen op de gevaren die de situatie met zich meebrengt. Want wat doe je als die korte gedachtenflits 'Zal ik het doen?' voorbij is? De meeste mensen zetten dan juist een stapje naar achteren op de ballustrade of op het perron en zijn zich juist dan zeer bewust van het gevaar dat de hoogte of de langsrazende trein met zich meebrengt.

Misschien wordt het nu wat duidelijker?

Een pauw is een kip die in bloei staat
  Redactie Frontpage maandag 15 april 2002 @ 16:15:01 #58
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3840916
quote:
Op maandag 15 april 2002 16:13 schreef Hihat het volgende:
Misschien wordt het nu wat duidelijker?
Nee, niet echt maar het is een goed verhaal! Iets om over na te denken
pi_3844592
Ik moet opeens denken aan het boek "Het Gouden Ei" van Tim Krabbé. De psychopaat in dat boek is iemand die ook dingen doet omdat hij gewoon wil weten hoe het is. Bijvoorbeeld iemand vermoorden. Alleen is hij iemand die zichzelf niet in de hand heeft en daardoor de grens overschrijdt en echt toegeeft aan dat soort dwanggedachtes. En dus vermoordt hij iemand. Als kind sprong hij van het dak omdat hij wilde weten hoe het zou zijn om van een dak te springen. En brak daarbij prompt z'n arm.
  dinsdag 16 april 2002 @ 17:59:01 #60
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_3855011
de grens verleggen. Ja, is heel gevaarlijk omdat je dan aan het conventionele voorbij gaat. Het is zo verlossend als je die grens, die barriere, durft te overschrijden, het geeft je het gevoel dat je veel meer leeft! Waarschijnlijk kicken daarom seriemoordenaars op hun gemoord...

De grenzen worden je aangepraat door veel externe factoren of door je instinct. Maar als dat er niet was geweest, dan heb je alle vrijheid, alle macht, het leven wordt ongelimiteerd. Dat is wat we zoeken denk ik. Daarom dromen mensen ook zo vaak dat ze kunnen vliegen denk ik. Ik wil toch nu wel heel graag gaan parachutespringen

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_3858015
Ik denk dat degenen die hier op reageren zich goed kunnen vinden in de zinnen: Live Life to The Max .. ennuh.. grenzen zijn er om overschreden te worden. Ik ben geen pygholoog, maar leven op het randje, of soms erover heen is voor sommige mensen een must? Voor mij wel in elk geval
  vrijdag 3 mei 2002 @ 13:34:59 #62
13727 FallenAngel
hihi, gekkie
pi_4053074
coltrole freak... Je wilt graag je leven maar ook je dood kunnen controleren... Heb vaak van dat soort gedachtes gehad... psychiater derbij enzo...
pi_4053507
Controle freak ben ik zeker niet. Hoewel je zaakjes geregeld te hebben wel fijn is. Het is gewoon een drang, een instinct denk ik......
  vrijdag 3 mei 2002 @ 17:41:01 #64
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4053517
quote:
Op maandag 07 augustus 2000 23:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb hetzelfde ook idd bij hoge dingen, of bv op de snelweg op de motor, dan heb ik de neiging het stuur los te laten etc.

Het is gewoon een reactie omdat je weet dat het niet mag!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_4054998
Ik heb het ook vaak, gewoon voor de kick van het door de lucht zweven... Noujah storten zal het zijn maar denk op dat moment meer aan zweven
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 04:47:30 #66
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4439132
-nvrmind-

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 04-06-2002 05:43]

pi_4439140
geldt huppelen/ronddartelen/springen ook?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  dinsdag 4 juni 2002 @ 19:59:09 #68
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_4448454
ik heb wel eens gedroomt dat ik van het dak af viel, heel appart is het gevoel als je zo'n eind valt. Ik heb als ik ergens hoog bovenop sta, wel heel af en toe het gevoel:
hoe zou het nou voelen (de val) als ik eraf spring, maar ook ik ben niet suicidaal
Drugs are good mkay?
pi_4448679
Damn he... ik herken dit ook heel erg.. Volgens mij heeft iedereen dit wel es...

Ik heb het ook met flats, treinen (helemaal nu ik er iedere dag mee reis)...

Dus gewoon het idee van: Wat zou er gebeuren als...

Kep verder helemaal geen "ik wil dood" gedachtes ofzow...

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_4449073
Heb er vaak last van noem het echter gewoon hoogtevrees.
Komt bij dat ik zelf niet meer weg kan gaan van de plek die mij zo aantrekt ben dus aan de plek gebonden tot iemand mij daar weghaalt beslist niet prettig
  donderdag 25 maart 2004 @ 09:00:05 #71
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_17952551
gister vavond hadden wij sensatie in de straat er was een man (buitenlander) van 1 hoog naar beneden gesrongen dus ambulance en politie in de straat,de man is mee genomen naar het ziekenhuis want hij had een bult op zijn hoofd en zo te zien zat hij ook onder het bloed,later is de politie ook nog naar het ziekenhuis gegaan want de man praate nog al wat verward (doet hij al jaren).

wie weet doen ze er wat aan want die man heeft wel vaker rare dingen (zijn hele inboedel op straat gooien)

de politie heeft ook een tijd staan praten met 2 meisjes van een jaar of 8 a 9 denk dat die het hebben zien gebeuren.
pi_17952714
quote:
Op maandag 7 augustus 2000 23:08 schreef Isabeau het volgende:
ga een keer bungie jumpen, en dan niet zo'n lullig stukkie als hier op scheveningen....

makkelijker kan ik het niet zeggen.

ik had de drang om te weten hoe het was om te springen, na een zelfmoord van een goeie vriend.
na de sprong nooit meer last van gehad

(mogelijke reactie, maar je weet dat je niet terpletter valt....klopt... maar ging me om het gevoel, mijn hersenen zijn heel gevoelsmatig ingesteld)
"not by the One Above's grace, but by mine own, will I live, in pride"
  donderdag 25 maart 2004 @ 09:16:57 #73
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_17952716
ik heb geen drang om te springen en ik heb ook geen hoogtevrees
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_17952874
zinloze kick.
Slotje dus maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')