abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4304911
Op veler verzoek deel 3. Het was niet mijn bedoeling er een serie van te maken maar het bleek aan te slaan en ik vind het zelf ook erg leuk om te doen. Zolang het succes heeft ga ik door met tussen de een en de drie weken pauze tussen elk topic, dat half uurtje dat het kost kan ik wel missen.

Zie ook Bespreek hier de top 15 van exact 10 jaar geleden.

Ik heb weer briefjes getrokken (met alle jaartallen van 1975 t/m 2000) en het werd deze keer 1987. De bovenste 15 uit de lijst (de nieuwe binnenkomers neem ik alleen als er wat interessants bij zit wat een beetje vergeten is), en verder is het dezelfde werkwijze als in mijn bekende recenseertopics.

Dit is dus echt muziek van voor mijn tijd (Ik was zes....) maar sommige dingen zijn toch best leuk. Ook voor mij. Het was voor mij de helft downloaden en de helft al kennen, al bleek ik op nummer 8, 9, 14 en 15 na alle downloads toch al te kennen zonder de titel te weten.

=========================

1 Crockett's theme-Jan Hammer

Volgens Audiogalaxy heeft dit veel met Miami Vice te maken. Zal wel. Geinig instrumentaaltje met een mooie melodie die je hoofd niet meer uit gaat. En verder de typische tikje kille eighties synthesizer-sound. ***1/2

2 La isla bonita-Madonna

Superleuk relaxed nummer voor in de zomer. Een van Madonna's beste. Dat refrein zing je gelijk mee, en alles klopt er gewoon aan (zoals dat aaa-aaa-aaa-aan op de achtergrond in het refrein). Echt een perfect popliedje. *****

3 You want love-Mixed Emotions

Dit nummer is echt lachen. De ultieme definitie van 'goed fout'. Zware synthesizerklanken, bulderstem, ontzettend theatraal en op de een of andere manier krijg ik als ik het hoor visioenen van dikke duitsers in een kuil op het strand (zal vast zo'n type zijn die het zingt). In homotenten doet dit het vast goed. In de flop 100 aller tijden trouwens ook (daar ken ik het van). ***1/2 (vooral door het humorgehalte)

4 Sailing home-Piet Veerman

Gaap. Zo palingpop als palingpop maar kan zijn. Het zal vast goed gemaakt zijn maar dit vind ik dus zo suf en oubollig als het maar kan. Het lied sleept zich eindeloos voort naar het einde. Helaas vind mijn vader dit mooi en bevindt zich in huis ook een volledige cd met daarop Sailing Home en gelijksoortige zooi..... **

5 Big Love-Fleedwood Mac

(Was ik in eerste instantie vergeten, even overheen gelezen. Recensie volgt later deze dag.)>>> Typische wat saaie, maar wel goed gemaakte eighties-popmuziek. Niet mijn smaak. Springt er niet echt uit. Aardig radioliedje. ***

6 Lean on me-Club Nouveau

Ik hoopte bij het zien van de groepsnaam op een leuk typisch eighties dansplaatje, en het gaat ook wel een beetje die kant op. Zeg maar 'danspop'. Niet heel snel maar toch wel swingend. Echt een heel leuk liedje met dat strakke ritme op de achtergrond. Leuke geluiden, heel melodieus en het blijft hangen. ****

7 Nothing's gonna stop us now-Starship

Midtempo popliedje. Een perfect liedje voor de massa. Het klinkt leuk, het heeft een herkendbare standaard opbouw, het is mee te zingen en het stoort nergens. En het is dus gewoon goed gemaakt. Twijfel tussen ***1/2 en ****

8 Let it be-Ferry Aid

Cover van de Beatles. Daar moet je mee opletten. Muzikaal gezien komt het bij lange na ook niet in de buurt. Beetje goedkoop (synthesizer)geluid. Lijkt bijna uit zo'n Casio-keyboard te komen (en test al die leuke knopjes maar uit). Het valt me ook op dat ik constant een andere, meestal best goede stem hoor. Is het zoiets als Band Aid (wat de artiestennaam al doet vermoeden)? ***

9 To be with you again-Level 42

Van die muziek waar ik niet zo van houd. Standaard jaren 80 popmuziek zonder enig scherp randje eraan. En toch klinkt het niet echt slecht. De melodie blijft wel hangen en produktioneel gezien is hij best goed. ***

10 With or without you-U2

Niet echt een van mijn u2-favorieten, al zijn er een hoop mensen die er anders over denken. Doe mij maar Mysterious Ways, Hold me thrill me... of Elevation (tja....ik blijf een nineties/daarna-geval). Deze vind ik wat saaier. Maar desondanks toch gewoon een goed rocknummer dat lekker mee te brullen is. Je kunt niet ontkennen dat het goed in elkaar zit. ****

11 Kleine jodeljongen-Manke Nelis

Weer een in de categorie 'goed fout'. Muziek voor op de plaatselijke piraat. 'En ja....Hier vragen oma Anny's kleinkinderen voor haar aan.....Kleine jodeljongen van.... Manke Nelis!.' Oubollig als de pest maar binnen zijn soort ontzettend goed. Éen keer luisteren en het zit de hele dag in je hoofd. En het zit gewoon goed in elkaar. Volgens mij ligt heel Fok nu krom van het lachen om deze beoordeling. **1/2

12 Right on track-Breakfast Club

Midtempo dansbaar popnummer. Eighties-danspop-nummers lijken vaak een beetje op elkaar, met die tikje kille synthesizersound. Dit is er weer eentje die zich niet echt onderscheidt maar gewoon leuk klinkt. Alles klinkt er wel o.k. aan en ja, verder is er niet veel over te zeggen. ***1/2

13 Why can't it be you-the Cure

Vrolijk en swingend popnummer met leuke blazers (of zijn dat weer synthesizers?). Duidelijk de snelste in deze top 15, ik had op wat meer 'vroege houseplaatjes' of Stock/Aitken/Waterman-dingen (lachen!) gehoopt maar die zien we jammer genoeg niet. Maar bij deze is de beat ook behoorlijk stevig. Blijft net als alle andere nummers in de lijst ook behoorlijk hangen, dat is echt een overeenkomst deze keer (naast de sound van de meeste nummers op zìch). ***1/2

14 Moments in love-Art of Noise

Ugh.....Klopt deze mp3 wel? Ik dacht dat Art of Noise dancemuziek maakte, afgaande op dat nummer Kiss met Tom Jones (die ik nog hartstikke leuk vond ook). Dit lijkt meer op James Last of Vangelis. Bwèèèèrk. Het heeft wel sfeer maar spoel toch maar door. **

15 Temptation-Richenel

Klinkt een beetje hetzelfde als die andere (betere) van hem, Dance around the world. Alweer een redelijk leuk midtempo popliedje met de standaard eighties-sound die je in bijna elk nummer in deze lijst ziet (en dan maar zeggen dat de huidige muziek allemaal zo veel op elkaar lijkt), maar deze is wel héél erg standaard. Het heeft niet echt wat speciaals. **1/2

=======

Vergeleken met die uit 1996 valt het baggergehalte deze keer ontzettend mee. Maar over die uit 1992 gaan we voorlopig niet meer heen (tenzij ik de volgende keer 1990 of 1991 uit de briefjes trek, dan heel misschien wel). Vind ik zelf dan.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 24-05-2002 10:12]

vrijdag 24 mei 2002 @ 09:17:35 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_4305318
<offtopic, maar niet helemaal>

Even over 'The Art of Noise': Dat nummer met Tom Jones was gewoon een makkelijk tussendoortje voor die lui. Een oude kennis van me was helemaal gek van 'TAoN' en had dus ook bijna alles wat er van hun te krijgen was.
Hun muziek is eerder te omschrijven als zeer experimenteel met veel industrial klanken (zware machines, hamers, enz.). Hun muziek zit technisch gezien knap in elkaar, maar je moet er inderdaad van houden (het is niet mijn favoriete muziek).

Na wat speurwerk heb ik nog wel wat hele oude hitlijsten gevonden (zelfs uit de jaren 60!). Verder kan het popinstituut ook nog wel wat achtergrondinfo bieden.

Links (die je waarschijnlijk alang kent):
http://213.236.64.138/top40.html
http://www.popinstituut.nl/

<offtopic>

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_4305431
Gaaf! Ik ken ze allemaal nog
123
  vrijdag 24 mei 2002 @ 09:38:37 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_4305495
En weer ontopic:

Wie kent 'm niet, het krokettenthema van Jan met de Hamer. Heb het nummer zo vaak gehoord dat ik er nu nog spontaan vlekken van krijg
Trouwens een goed nummer om wat vaardigheden te leren indien je keyboard/synthesizer wil gaan spelen. Een van de nummers waar je echt duizenden versies van kan krijgen (Amiga, MSX, C64, enz.).

2 La isla bonita-Madonna
Typisch Madonna plaatje. Lekker no-nonsense en het blijft hangen. Leuk vor tussendoor.

Zegt me even niets.

4 Sailing home-Piet Veerman\
Hoe dit ooit in de top 10 heeft kunnen komen, is mij een raadsel.

5 Lean on me-Club Nouveau
Hm, Ben Liebrand in de bocht. Dit nummer werd zo vaak gedraaid dat je 'm echt niet meer aan kon horen. Laatst hoorde ik 'm nog op 538 en het is weer aan te horen.

Hoor je nog steeds regelmatig op de radio. Echt muziek voor op de achtergrond.

8 Let it be-Ferry Aid
Zegt me helemaal niets.

Dit nummer ken ik waarschijnlijk wel, maar kan me het nu even niet voor de geest halen.

Echt een 'schreeuw de longen uit je lijf' nummer. Is en blijft een geweldige plaat.

Dit nummer is best te pruimen na anderhalve fles whisky. Doet het goed in cafe's en bij de lokale piraat, maar bij mij zul je 'm niet aantreffen. Later kwam het vervolg: 'Oh, had ik maar twee benen'. Zelfde partituur, zelfde instrumenten, alleen de tekst was anders.

Ja, echt een nummer dat iedereen wel kent. Ligt goed in het gehoor.

Zegt me op dit moment niets.

Zie vorige post. Not my cup of tea.

15 Temptation-Richenel
Is dit de opvolger van 'Dance around the world'? Die ken ik namelijk wel.

Oh ja, waar is nummer 6 in de lijst??

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_4305545
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:38 schreef MSXUser het volgende:
Oh ja, waar is nummer 6 in de lijst??
Oeps....Had ik Fleedwood Mack (Big love) vergeten....En nog de nummers 5 en 6 verwisseld ook.

Volgens mij was ik iets teveel in mijn boterham verdiept.

Ik ken die van Fleedwood Mack op het eerste gezicht niet maar dat is sowieso waarschijnlijk niet direct mijn muziek.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2002 @ 09:47:56 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_4305587
haha, ironisch dat Piet Veerman met Sailing Home in de top 15 stond tegelijk met Let It Be, wat opgedragen werd aan de slachtoffers van de Herald of Free Enterprise, de veerboot die op 6 maart 1987 zonk.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_4305619
Weer het probleem, dat ik ze niet allemaal ken. Dus ik heb me hoofdzakelijk gehouden bij de nummers die ik wel ken.

2 La isla bonita-Madonna

Erg leuk nummer, blijft gauw in je hoofd zitten. ****1/2

Ben niet echt weg van palingpop *1/2

Zoals postinggirl al zei, "music for the masses". En daar heb ik verder niets aan toe te voegen. Gewoon degelijk. ***1/2

Ik ken alleen Lessons In Love goed van hun. Ik ga er maar vanuit dat dit van eenzelfde soort kaliber is? ***

Jaaaa! Prachtig nummer, mooi gezongen, kortom; het is af. En dan het instrumentale eind; ook erg mooi. Kippenvel. Het album, waar dit nummer vanaf komt (The Joshua Tree) is trouwens m'n alltime favoriete album (vandaar m'n username ) *****

Ja postinggirl, ik lig krom Aan de titel van het nummer te zien lijkt me dit niet echt iets.

Ken ik niet. Same goes voor nummer 13, 14 en 15

And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 mei 2002 @ 09:51:34 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_4305642
Ik vond trouwens een site met een soortgelijk idee, maar dan van engelse of amerikaanse charts:

http://www.hogweed.org/poptastic/archive.html

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_4305683
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:42 schreef postinggirl het volgende:
Oeps....Had ik Fleedwood Mack (Big love) vergeten....En nog de nummers 5 en 6 verwisseld ook.
En je hebt Fleetwood Mac ook nog verkeerd gespeld!
Last.fm.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 09:59:04 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_4305736
Goed dit!! Het is niet eens allemaal nostalgie, sommige nummers draai ik gewoon nog regelmatig thuis

=========================

Toen: ****
Nu: Inderdaad een nummer uit de tv-serie Miami vice. Daar doet het me dan ook meteen aan denken, daarom heeft het ook nog een meerwaarde, want die synthesizerklanken zijn niet echt spannend meer. ***

2 La isla bonita-Madonna
Toen: ***
Nu: Niet de beste van Madonna vind ik maar wel gewoon een typisch 80s nummer. Erg zomers inderdaad. ***

Toen: *
Nu: Ehm... had ik deze niet kunnen vergeten? Het zijn inderdaad 2 echte duitsers, het nummer was ook vooral populair bij dezelfde mensen als die nummer 4 kochten. Het nummer kwam zelfs op 1 terecht in de top 40. *

Nu: Ongewild toch een klassieker en enigsinds bepalend voor de tijd van toen. Tja, de opbouw is goed maar het heet niet voor niks palingpop... erg glad. **

5 Big love - Fleetwood mac
Toen: *****
Nu: Comeback nummer van Fleetwood mac. En een erg sterk nummer wat enigsinds doet denken aan hits als 'Go your own way'. Het einde, die climax.... blijft heerlijk. Het gehijg van Stevie Nicks is ook erg aangenaam ****

Disco nummerje. Volgens mij hoor ik dit af en toe terug in 'nieuwe' muziek, maar dat mag. Behoorlijk harde, droge drums voor die tijd. ***

Nu: Erg standaard fm-rock nummer. Geschikt voor de amerikaanse highway op cruise control, maar ik heb het hier wel een beetje mee gehad. ***

8 Let it be-Ferry Aid
Toen: ***
Nu: Goede doel single vanwege de ramp met de veerboot in Engeland. Een keur van britse artiesten doet er op mee, maar of dit nummer nou de meest geschikte keus is geweest om te zingen? Haalt het niet bij Band aid of tijdgenoot Voices of America (Hands across america). **

Toen: **
Nu: Nooit echt veel aangevonden, Level42. En dit is een erg gemiddeld nummer van hun. Mwah. Leuk voor heel af en toe op radio10. ***

Toen: **
Nu: Niet mijn favo U2. Zowiezo vond ik toen ook al dat U2 de beste tijd gehad had. Maar als je het niet te vaak hoort is het eigenlijk best goed. ***

Nu: Tja, wat moet je hiermee... niet te serieus nemen. **

Toen: *****
Nu: Lekker typisch 80's nummer. Dit soort eendagsvliegen maakt de jaren 80 zo leuk. Ik geloof dat dit ooit de begeleidingsband van Madonna is geweest, voor zij bekend werd. Erg fijne geluiden in dit nummer. *****

13 Why can't I be you-the Cure
Nu: Hm, vrolijke Cure is geen Cure. Maar in die tijd vond ik Cure nog niks, dat is wel veranderd inmiddels. Toch hoor ik liever de donkere depri Cure. ****

Nu: Er was een briljante mix van Ben Liebrand van dit nummer wat toen door Curry en van Inkel werd gedraaid. Mede daardoor werd dit nummer een grote hit denk ik. Het moet erg romantisch zijn maar dan toch net niet. ***

15 Temptation-Richenel
Nu: Erg standaard discodeuntje. Niet mijn stijl maar wel erg herkenbaar. **

pi_4305740
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:51 schreef Tokus het volgende:
Ik vond trouwens een site met een soortgelijk idee, maar dan van engelse of amerikaanse charts:

http://www.hogweed.org/poptastic/archive.html

Die staat steevast bij mijn map favorieten Die lijsten zijn voornamelijk van halverwege de jaren 80 t/m midden jaren 90.
Ik heb ook nog zo'n zelfde soort site, maar dan door iemand anders gemaakt. Deze bevat de UK charts van 1973 t/m 1984. Erg leuk en interessant. http://www.yearsofgold.org.uk/rememberarchive.html
Last.fm.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:02:08 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_4305766
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:38 schreef MSXUser het volgende:
4 Sailing home-Piet Veerman\
Hoe dit ooit in de top 10 heeft kunnen komen, is mij een raadsel.
Sterker nog, het nummer was zakkend na een week of 3 a 4 op nummer 1 te hebben gestaan
pi_4305827
leuk joh!!

ken ze allemaal nog, toen was ik
(denk maar niet dat ik dat schrijf)

Bijdehandje
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:12:51 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_4305913
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:06 schreef Petra-tje het volgende:
leuk joh!!

ken ze allemaal nog, toen was ik
(denk maar niet dat ik dat schrijf)

Gokje, 12?

Ik was in deze week in 1987 17.

pi_4306277
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:12 schreef ranja het volgende:Ik was in deze week in 1987 17.
Deze week was ik in 1987 1 jaar oud. In Juni werd ik twee. En ik ontdekte pas later op intensieve wijze de wereld van de popmuziek.
Last.fm.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 10:56:51 #16
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_4306420
Ik keek nooit naar Miami vice, maar was wel een fan van pure synthesizer muziek. Nu niet meer zo. ***

2 La isla bonita-Madonna
Dit soort nummers kun je vergelijken met de nummer 1 hit van Shakira. Lekker in het gehoor, prettig refrein. ****

Nu zou ik dit nummer absoluut * geven, maar aangezien foute nummers uit vroege tijden altijd leuker zijn, **

Indertijd vond ik het geweldig die sound, maar nu gelukkig niet meer. Toch is het geen slecht nummer **1/2

5 Big Love-Fleedwood Mac
Ik downloadde de live versie met alleen een snel tokkelende gitaar. Erg goed, beter dan de radio versie. ****

Cover van een 70er. Wel lekker gebracht. Ik vind het een leuk nummer. ****

Ik hou niet zo van standaard synthpop met niets 'speciaals'. **1/2

8 Let it be-Ferry Aid
** omdat het liedje gewoon goed is, anders maar * omdat ik er niet van hou als wereldnummers worden verkloot

Level 42 heeft maar 1 nummer gemaakt dat ik de moeite waard vind. Nietszeggend dit nummer. Refrein blijft niet hangen... *1/2

Staat in mijn top 10 allertijden, dus simpelweg *****
Briljant nummer (net als bijna al het werk van U2)

"Weer een in de categorie 'goed fout'." --yup
**

Ik vind het niets speciaals hebben, dus **

Ben niet zo'n liefhebber van the Cure en kende dit nummer dus ook niet. Na het gehoord te hebben... nog steeds niet zo'n liefhebber. **

Vroeger had dit ***** gekregen, maar ik ben een beetje afgestapt van de synthesizer muziek. Toch nog ***, want ik vind het wel apart klinken.

15 Temptation-Richenel
Kon ik niet vinden op het net.

Nieuwe binnenkomers

19. Whitney houston - I wanna dance with somebody
Ah... heerlijke 80s dans muziek! ****

28. Spagna - Call me
Stemmetje klinkt heel jong en het deuntje is lekker. Vergelijkbaar met de RnB jonge sterretjes van nu. Maar deze muziek vind ik leuker! ***1/2

32. Living in a Box - Living in a Box.
Absoluut nietszeggend. *1/2

hmm... de rest heb ik niet zo'n zin in, niks bijzonders...

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_4308037
Wat denk je eigenlijk zo als je de inhoud van dit lijstje vergelijkt met die in de vorige twee topics?
  vrijdag 24 mei 2002 @ 13:05:40 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_4308199
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 12:55 schreef postinggirl het volgende:
Wat denk je eigenlijk zo als je de inhoud van dit lijstje vergelijkt met die in de vorige twee topics?
Dat de jaren 80 toch wel wat bijzonders waren
Duidelijk een stuk beter dan die va 1992.
pi_4308355
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 13:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat de jaren 80 toch wel wat bijzonders waren
Duidelijk een stuk beter dan die va 1992.

Het zal ook wel liggen aan met wat voor muziek je opgroeit. Jij bent veel ouder dan ik en gewoon veel meer vertrouwd met die typische jaren 80-sound, terwijl ik muzikaal gezien in het Turn up the Bass-tijdperk ben opgegroeid.

Er zal altijd wel iets van je muzikale begintijd blijven hangen, qua hoe je bepaalde muziek waardeert, ook al groeit en verandert je smaak.

pi_4308799
Trouwens....Wie ook zulke topics wil maken (Pak een oude hitlijst van exact x aantal jaar geleden en ga er vervolgens over praten) heeft mijn toestemming. http://www.hitlijsten.com en http://www.audiogalaxy.com is alles wat je nodig hebt, naast Fok.

Iets uit de jaren 80 kan bijvoorbeeld beter besproken worden door iemand die in dat decennium is opgegroeid dan door mij. Die heeft er gewoon veel meer verstand van.

Ik doe over zo'n topic meestal een half uurtje of zo, daar hoef je het dus niet om te laten.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 24-05-2002 13:54]

vrijdag 24 mei 2002 @ 13:52:23 #21
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_4308818
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 12:55 schreef postinggirl het volgende:
Dat iedereen muziek uit de 70s en 80s enzo vaak beter vindt dan het huidige aanbod, maar dat dat vooral komt omdat alleen de goeie platen zijn blijven hangen. Er is ook een hoop zooi in de tijd uitgebracht.

Er is wel een groot verschil in commercieel denken. De jaren 80 muziek was veel spontaner en minder geregisseerd (in ieder geval op veel minder grote schaal)

Parodieen en foute covertjes waren iets bijzonders en men had wat minder het gevoel van 'effe snel scoren'.

Maar het feit blijft dat '95 - '96 extreem slechte jaren waren. (zie het lijstje van '96)

Wel leuk trouwens dat je als ex-hardcore dance meisje zo'n brede muzieksmaak krijgt door simpelweg veel naar muziek van alle tijden te luisteren. Laatst liet ik een buurmeisje (13 jaar ofzo) een luisterliedje horen uit '72. Vond ze prachtig.

*Wenst Postinggirl veel succes met downloaden als ze straks 1976 week 22 ofzo trekt *

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 24 mei 2002 @ 13:53:04 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_4308827
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 13:17 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Het zal ook wel liggen aan met wat voor muziek je opgroeit. Jij bent veel ouder dan ik en gewoon veel meer vertrouwd met die typische jaren 80-sound, terwijl ik muzikaal gezien in het Turn up the Bass-tijdperk ben opgegroeid.

Er zal altijd wel iets van je muzikale begintijd blijven hangen, qua hoe je bepaalde muziek waardeert, ook al groeit en verandert je smaak.

Welja wrijf het er nog even in... ik ben véééééél ouder dan jij ja
Je hebt verder wel helemaal gelijk, waar je mee opgroeit blijft vaak wel wat of alles hangen. Het is wel zo dat ik een periode heb gehad waarin ik bepaalde dingen niet goed meer vond maar dat kwam later toch weer terug... en natuurlijk dingen die ik toen niks vond maar pas later ben gaan waarderen (Cure, Eurythmics bijvoorbeeld). Er is maar weinig tot niks wat ik toen goed vond en nu echt niks meer aan vind.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 14:17:03 #23
6536 dwerg
chagrijn
pi_4309255
Ach. Die arme Sonny ging undercover en raakte de weg kwijt. Zelfs op de dansschool hoorde je deze plaat nog. Klinkt nu wel belegen, maar in die tijd was het een prima filler tot de reclame en het nieuws. ****

2 La isla bonita-Madonna
Echt een heel zomers nummer. En meteen het idee dat Madonna toch ook al oud is, en onverwoestbaar. ****

Nee, da's niks. Toen niet en nu ook niet.

Veronica wilde A-omroep worden ofzo, en toen werd die oude oceaanstomer weer van stal gehaald. Nou ja, dat zendschip dus. Elke avond als Veronica uitzond kwam die goedkope clip weer langs. Telkens weer die bebaarde bek van Volendam's trots. Dit nummer kreeg zoveel airplay, hij moest wel op #1 komen. **

5 Big Love-Fleedwood Mac
Van het briljante return-album Tango in the night. Als je om geld verlegen zit, en je maakt dan zo'n plaat, dan ben je gewoon goed. Lindsey Buckingham ging hierna solo (Countdown enzo) en toen was het over en uit. *****

Cover. Redelijk. ***

Uit de briljante film Mannequin, waar zelfs nog een vervolg op is gemaakt. Nee serieus, die films zijn het goedkoopste bagger wat in de jaren '80 is gemaakt. De plaat is de simpele Amerikaanse middle of the road waar in die tijd vrachtwagens vol van op de markt zijn gegooid. Grace Slick had inmiddels zoveel dope op, dat ze niet meer wist dat ze ooit White rabbit had gezongen. En die kapsels, tja. ***

8 Let it be-Ferry Aid
Nee. Dit vond en vind ik niet geweldig. **

Van de cd Running with the family. Waar nog meer van dit soort niet al te drukke muziek opstaat. De broertjes Boon zaten toen nog samen met het ego Mark King en toetsenist Mike Lindup in de band. Ik vond de vorige cd beter, toch een goed nummer. ****

Het loopt gewoon goed. Rustige opbouw, goed gitaarwerk, strakke, maar niet overdreven drum. Niet voor niets 1 van mijn favoriete cd's uit de 80's. *****

Zelfs als ik dronken ben vind ik dit niet leuk.

Bzzzt. Klap! Eendagsvlieg. Zoals postinggirl al zei:
'Midtempo dansbaar popnummer. Eighties-danspop-nummers lijken vaak een beetje op elkaar, met die tikje kille synthesizersound.' Goed he? *****

Robert Smith in een vrolijke bui. ****

Bij zo ongeveer alle programma's in die tijd gebruikt als achtergrondmuziekje. Vooral de KRO op zondag draaide deze plaat tot je er moe van werd. Bizarre videoclip ook. ****

15 Temptation-Richenel
Ik weet nog exact hoe deze jongen (nou ja, jongen) eruit zag, maar heb geen idee hoe de plaat klinkt.

I intend to live forever, or die trying.
pi_4309623
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 08:19 schreef postinggirl het volgende:
2 La isla bonita-Madonna

Superleuk relaxed nummer voor in de zomer. Een van Madonna's beste. Dat refrein zing je gelijk mee, en alles klopt er gewoon aan (zoals dat aaa-aaa-aaa-aan op de achtergrond in het refrein). Echt een perfect popliedje. *****

Pssst... niet te hard roepen dat je 'm leuk vindt... Pas maar op... straks komt Mad'House nog met een nieuwe versie van "La Isla Bonita".
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_4309816
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 14:40 schreef CJ het volgende:

[..]

Pssst... niet te hard roepen dat je 'm leuk vindt... Pas maar op... straks komt Mad'House nog met een nieuwe versie van "La Isla Bonita".

Daar gaat het orgineel des te leuker van klinken.
  vrijdag 24 mei 2002 @ 15:01:02 #26
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_4309934
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 13:50 schreef postinggirl het volgende:
Iets uit de jaren 80 kan bijvoorbeeld beter besproken worden door iemand die in dat decennium is opgegroeid dan door mij. Die heeft er gewoon veel meer verstand van.
Nee joh, ik vind juist dat je het goed doet! Is juist interessant dat iemand met een frisse blik luistert naar de nummers die voor mij en mijn mede-dertigers gesneden koek zijn.

edit: "luisteren met een frisse blik", he he

[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 24-05-2002 15:23]

vrijdag 24 mei 2002 @ 15:17:01 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_4310161
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 15:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee joh, ik vind juist dat je het goed doet! Is juist interessant dat iemand met een frisse blik luistert naar de nummers die voor mij en mijn mede-dertigers gesneden koek zijn.

Agree... bovendien hoort het gewoon bij je, van die recensies
pi_4310298
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 15:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Agree... bovendien hoort het gewoon bij je, van die recensies

Ach ja, ik ben ermee begonnen...Dan krijg je het imago van 'recensie-meisje'. Maar het lijkt me sterk dat iemand anders dat niet zou kunnen.

Muziekkenners zat op Fok.

vrijdag 24 mei 2002 @ 15:30:33 #29
13973 ranja
image means nothing
pi_4310345
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 15:26 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Ach ja, ik ben ermee begonnen...Dan krijg je het imago van 'recensie-meisje'.

Was positief bedoeld hoor
  vrijdag 24 mei 2002 @ 18:15:24 #30
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4312591
Miami Vice was leuk, dit nummer was niks.

2 La isla bonita-Madonna
Zelfs voor Madonna-begrippen vind ik dit een zeer matig liedje.

Ken ik niet.

De "Godfather" van de palingsound, meer de "Godfather" van de slijm-kwijl-sound.

5 Big Love-Fleetwood Mac
Voor een come-back-nummer zeer aardig, best wel goed eigenlijk.

Ken ik niet.

Een slap nummertje met een iets te hoog Arbeidsvitaminen gehalte

8 Let it be-Ferry Aid
Het origineel vind ik al een brak nummer; deze cover ken ik niet maar het kan nooit iets zijn...

Ken ik niet, maar laten we het erop houden dat ik geen Level42 liefhebber was.

Machtig nummer, nog steeds 1 van m'n favo-U2 tracks. Hulde!!!

Zelfs als liefhebber van de Amsterdamse smartlap vind ik dit toch echt niks.

Ken ik niet.

Best wel een leuk nummertje, al hou ik meer van de donkere kant van the Cure.

Heel mooi, maar dan wel in een uitgerekte versie graag.

15 Temptation-Richenel
Richenel vond ik een griezel, dit nummer ken ik niet en daar kan ik niet mee zitten.

4 van de 15, het houdt niet over...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 24 mei 2002 @ 20:07:39 #31
2889 Zander
He's gone
pi_4313440
Ah, leuk! Een vers topic...

Toendertijd (ik was 10 in 1987) vond ik dit geweldig, en ik heb zelfs de hele lp van Jan Hammer met Miami Vice-muziek hier nog liggen ('Escape from television' of zoiets..) maar die synth-geluiden klinken anno 2002 toch wel erg gedateerd. Eigenlijk een beetje een niemendalletje, maar toch vanwege het hoge nostalgische gehalte: ****

2 La isla bonita-Madonna
Dit vind ik echt een mooi nummer van Madonna, roept ook gelijk weer goede jeugdherinneringen op (*snif*, ik word een beetje week...) als ik 't hoor. ****

Hahaha, zo fout als 't maar kan natuurlijk. **

Vreselijk, ik zie zo Piet nog op de veerpont staan zingen, compleet met grote armgebaren: Feeeeeeling Young *PAM PAM PAM*. Nee, dit is eigenlijk een draak van een nummer. *

5 Big Love-Fleedwood Mac
Hmm... kan me 'm even niet voor de geest halen, maar deze ken ik vast wel... even downloaden dan..

Zeker een cover van Bill Withers? Deze versie ken ik niet...

Bah, dit vind ik echt niks, net als 'We built this city' en vergelijkbare prut. *

8 Let it be-Ferry Aid
Deze versie ken ik niet, maar goed: aan het origineel kan het vast toch niet tippen...

Kan ik me ook niet meer herinneren, maar ik vond Level 42 soms best aardige nummers hebben, eigenlijk.

Ja, een mooi nummer van Bono en zijn makkers. ****

Heheh, echte foute campingmuziek, deze. Dat dit plaatje ooit zo hoog heeft kunnen staan in de Top40. **

Geen idee.

Ook geen idee..

Wederom geen idee..

15 Temptation-Richenel
En ook hier geen idee..

Nieuwe binnenkomers

19. Whitney houston - I wanna dance with somebody

Mwah, ik heb dit nooit echt een bijzonder nummer gevonden, en die 'typische eighties-sound' met plastic synths en hol klinkende drums ligt mij niet zo...

28. Spagna - Call me
Deze is wel grappig. Een wegwerp-plaatje, maar toch wel aardig. ***

32. Living in a Box - Living in a Box.
Ook al jaren niet meer gehoord, vond het toen nog wel te pruimen ***

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 24 mei 2002 @ 20:15:43 #32
8352 zaiga
The Keenest
pi_4313510
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 13:17 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Nou ik ben de 80's opgegroeid, maar de meeste popmuziek uit de periode 1985 tot ongeveer 1995 (zeg maar mijn muzikale bewustwordingsperiode) vind ik dus echt ruk. Het is vaak van die kale, koude muziek.

Kijk, de 70's TOEN maakten ze nog echte muziek. En de laatste tijd is het ook weer wat beter. Je houdt ervan of niet natuurlijk, maar het heeft tenminste weer sfeer en uitstraling.

May the road rise to meet your feet
  vrijdag 24 mei 2002 @ 20:19:43 #33
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_4313543

Deze plaat mixte ik altijd met een mengpaneeltje van een paar tientjes onder de homevideo's die m'n moeder maakte van mijn windsurf-acties. Dan leek 't of ik veel harder ging en het veel harder waaide .

Verder weet ik er niet zo veel meer, maar ik was toen ook pas 7.

zondag 26 mei 2002 @ 17:17:19 #34
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_4333857
Há, dit was de Orginal Sound Track van mijn eindexamenperiode van de Mavo...

Dit nummer vond ik toen wel aardig, maar zeker niet super. En ook nu krijgt dit nummer niet meer dan een zesje

2 La isla bonita-Madonna
Dit nummer vond en vind ik nog steeds erg simpel.
5/10

Destijds vond ik het nummer waardeloos, maar nu kan ik het camp gehalte toch wel waarderen. Raar is dat, heb ik bijvoorbeeld ook met Hazes
6/10

....maar sommige nummers blijf je toch waardeloos vinden...dit is er een van....Tom Mulder "50 Pop of een envelop" muziek
3/10

5 Big Love-Fleetwood Mac
Destijds vond ik dit een geweldig nummer, en nog steeds mag ik hem graag horen, komt van het ***** album Tango in the Night, een van de beste cd's (IMHO) van de jaren 80
9/10

Ach, was wel oke, maar niet super
7/10

dit is noch vlees, noch vis. 5,5/10

8 Let it be-Ferry Aid
Goed doel hoor, maar artisitiek niveau is nul
2/10

Ik ben in het begin wel fan geweest van Level 42 (Love games is bv een 10/10 nummer), maar dit nummer was wel erg goedkoop/poppy
5/10

Ik denk dat ik de enige nederlander ben die niks bijzonders met dit nummer heeft, komt niet in mijn persoonlijke Top 10 van U2 favorieten voor.
6/10

zie nummer 3

Leuk! Een van mijn favorieten van dat jaar. Dit nummer kan ik me nog herinneren van mijn eindexamenfeest in Nightfever in Winschoten.
8/10

Lekker vrolijk nummertje. 7/10

Toen klonk het modern - Maar dat is er nu niet meer aan af te horen. 5/10

15 Temptatation - Richenel

Vrolijk nummer wat ik helemaal niks vind en vond
3/10

a.k.a. Sikko
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juni 2002 @ 20:48:38 #35
862 Arcee
Look closer
pi_4419022

Best een goed nummer, maar toch te vlak. Kon niet tippen aan de dance hits van toen.

2 La isla bonita-Madonna

Ja, wel leuk, maar ze heeft wel betere nummers gemaakt. Ook toen al.

Eén van die nummer 1 hits die nog maar weinig mensen kennen. Ach ja, wel een aardig nummer.

Onlosmakelijk verbonden met de Herald of Free Enterprice veerboot ramp. Veerman werd Veerboot en 't nummer werd er niet beter op.

5 Big Love-Fleedwood Mac

Goed nummer, maar niet speciaal.

Geweldig nummer. Was er zwaar fan van toen. Eén van de besten van dat jaar.

Doet me niks. Niet goed, niet slecht.

8 Let it be-Ferry Aid

Bij lange na geen USA for Africa.

Level 42 altijd goed. Niet 1 van hun beste nummers echter.

Tsja, iedereen was er wild van, maar ik vond het niks en nog altijd niet. U2 is aan mij niet besteed. Alleen One vind ik wel goed en enkele stukjes van andere nummers.

Wel grappig eigenlijk.

Retegaaf! Geen superhit, maar toch wel een classic geworden.

Van The Cure vind ik sommige nummers erg goed, maar de meeste vind ik matig. Deze hoort bij die laatste categorie.

Schitterend. Enorm sfeervol. Echte "zweefplaat".

15 Temptation-Richenel

Standaard pop van eigen bodem. Wat moet je er verder van zeggen? Niks eigenlijk.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')