abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4250020
Vele tienduizenden brave, 'huisje-boompje-beestje' gezinnen doen maandelijks automatisch mee aan de Postcodeloterij, daartoe aangespoord door schreeuwerige reclamespotjes en persoonlijk geadresseerde reclamepost. Dankzij de intensieve reclamecampagnes, behoort de Postcodeloterij tot de grootste loterijen van Nederland; dit ondanks het feit dat de winkans bij de Postcodeloterij verreweg het kleinst is. Op zich niet iets om je druk over te maken, zo lijkt het. Immers, 60% van de opbrengst van deze loterij gaat toch naar goede doelen?
Maar...schijn bedriegt. Want wat zijn die "goede doelen" van de Postcodeloterij eigenlijk? Lees en huiver met me mee!

Enige verhelderende citaatjes uit het artikel De Basisnorm, dat deze week in Elsevier staat:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Van der G. was het schoolvoorbeeld van een moderne activist. Hij bestreed de overheid op kosten van de overheid. Als banenpooler ontving hij een werkpremie van de gemeente Wageningen. Dat hij zelf één van de medeoprichters van Milieuoffensief was, en dus feitelijk zichzelf in dienst nam op kosten van de gemeenschap, deed er blijkbaar niet toe. Milieuoffensief heeft slechts 106 betalende leden en behoort niet tot de organisaties die rechtstreeks profiteren van de overheidssubsidies voor milieudoelen. Wel ontvingen ze ƒ300.000,- van de Postcodeloterij en werkten ze samen met Milieudefensie en met Provinciale Milieufederaties, grootverbruikers van milieusubsidies. (...)
De vraag blijft: waarom moord? Waarom Pim Fortuyn? (...) feit is dat de demonisering van Fortuyn nergens zo sterk om zich heen heeft gegrepen als in het gesubsidieerde actiewezen. Op 20 april werd in de Beurs van Berlage In Amsterdam de manifestatie Gaat het in mei om de wereld van jou? gehouden. Hoofdorganisator was Milieudefensie, er waren vele andere clubs aanwezig. Groene organisaties in Nederland kunnen rekenen op de steun van meer dat vier miljoen donateurs. Want wie is er nu niet voor het milieu in Nederland?
Op één van de stands in de Beurs lagen posters met de tekst 'Stop de Hollandse Haider' klaar om te worden verspreid over het hele land. In deze omgeving was iedereen het met elkaar eens: Pim Fortuyn was een gevaarlijke man.
--------------------------------------------------------------------------------

De Postcodeloterij heeft de ultra-linkse milieuorganisatie Milieuoffensief, die o.a. door Volkert van der G. is opgericht, dus vet gesteund. Of ze dit nu nog doen, wordt uit het artikel niet duidelijk.
Laten we eens een kijkje nemen op de website van de Postcodeloterij, sectie "Goede doelen".

En welke organisatie blijkt daar bovenaan te staan? De met het radicale Milieuoffensief samenwerkende Provinciale Milieufederaties - en, iets naar onderen, de andere partner van Milieuoffensief, het extreem-linkse
Milieudefensie, de organisatie die de manifestatie organiseerde van waaruit de "Stop de Hollandse Haider"-posters over het land werden verspreid!

De Provenciale Milieufederaties ontvingen tot nu toe in totaal reeds € 9,1 miljoen , waarvan in 2001 een bedrag van €2.268.901
Milieudefensie ontving in totaal € 6,9 miljoen, waarvan in 2001 € 1.361.341
Gezamenlijk ontvingen deze twee partners van Milieuoffensief dus reeds € 16 miljoen van de Postcodeloterij!

Verder treffen wij op het lijstje van de Postcodeloterij een keur van geitenwollen milieu- en "vluchtelingen"organisaties aan, zoals UAF, een stichting die "vluchteling-studenten" naar Nederland haalt, maar ook de radicaal foute asiel-pressieorganisaties Novib (ontving tot nu toe € 143,3 miljoen) en Vluchtelingenwerk Nederland (ontving tot nu toe €103,8 miljoen)

Tevens vloeien er via de dubieuze stichting DOEN, een onderdeel van de Postcodeloterij, vele miljoenen naar linkse stichtingen en multiculturele festivals.

Dus, knoop voor eens en altijd in je oren:

MEEDOEN AAN DE POSTCODELOTERIJ IS EEN VRIJWILLIGE DONATIE AAN DE POLITIEK CORRECTE SEKTE

Vloek de schijnheilige linkse kerkvorsten de politiek uit!
  maandag 20 mei 2002 @ 11:17:05 #2
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_4250031
je draaft door

(deed overigens sowieso nooit mee)

Later word ik mijzelf in het groot.
pi_4250039
Ik heb toen dit allemaal bekend werd meteen mijn Postcodeloterij opgezegd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:19:25 #4
18315 mixologist
Aku soku sen!
pi_4250048
lotteries: a tax on stupidity

en ook nog eens heel gevaarlijk blijkend uit bovenstaand artikel.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_4250106
Sorry hoor, maar wat een gelul. Wat zijn milieu-organisaties en zogenaamde 'linke' verenigingen toch verschrikkelijk, echt een ramp voor Nederland (en de wereld).

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 20-05-2002 11:27]

maandag 20 mei 2002 @ 11:26:43 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4250109
Het komt erop neer dat je met de postcode loterij groeperingen steunt die voor het milieu en vluchtelingen op komen. Poe poe zeg, dat is idd verschrikkelijk
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 mei 2002 @ 11:28:34 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4250126
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:26 schreef nikk het volgende:
Sorry hoor, maar wat een gelul. Wat zijn milieu-organisaties en zogenaamde 'linke' verenigingen toch verschrikkelijk, echt een ramp voor Nederland (en de wereld).
Beetje afhankelijk van hoeveel meer politici ze nog gaan omleggen
pi_4250144
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van hoeveel meer politici ze nog gaan omleggen

Drogreden, 'links' heeft Fortuyn niet vermoord. Althans, vooralsnog alleen VvdG verdacht is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 mei 2002 @ 11:33:31 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4250153
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Drogreden, 'links' heeft Fortuyn niet vermoord. Althans, vooralsnog alleen VvdG verdacht is.

Welke mede-oprichter is van Millieu Offensief.
De link lijkt mij niet zo verdomd moeilijk te leggen.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:35:15 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_4250167
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als de moordenaar toevallig ook de oprichter was van de Nederlandse Bakkersclub, waren alle bakkers gelijk verdacht?
  maandag 20 mei 2002 @ 11:36:26 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4250174
quote:
Hij is ook Nederlander, dus moeten we alle Nederlanders maar in de gaten houden. Of is dat dan weer te drastisch?
Alle Harderwijkers dan maar in quarantaine zetten? Hij kwam tenslotte uit Harderwijk, dus zal dat hele dorp wel vol zitten met zulke radicalen.
pi_4250177
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als de moordenaar toevallig ook de oprichter was van de Nederlandse Bakkersclub, waren alle bakkers gelijk verdacht?

Tuurlijk!

Weet je de echte reden niet dat die gasten zo vroeg beginnen? . De biologische taarten die dan gemaakt worden joh, onvoorstelbaar

pi_4250180
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Onzin. Sommige milieu-clubjes draven veel te ver door. En de PCL geeft daar geld aan en betiteld deze clubjes als goede doelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4250183
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:36 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hij is ook Nederlander, dus moeten we alle Nederlanders maar in de gaten houden. Of is dat dan weer te drastisch?
Alle Harderwijkers dan maar in quarantaine zetten? Hij kwam tenslotte uit Harderwijk, dus zal dat hele dorp wel vol zitten met zulke radicalen.

Hij had ook kort haar, laten we iedereen met zulk kort haar vastzetten!
  maandag 20 mei 2002 @ 11:39:11 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4250194
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Onzin. Sommige milieu-clubjes draven veel te ver door. En de PCL geeft daar geld aan en betiteld deze clubjes als goede doelen.
Noem er eens een paar en geef meteen even de reden waarom die te ver doordraaien.
pi_4250195
quote:

[..]

Tuurlijk joh, het probleem is alleen dat het wishfull thinking is. Er is geen feitelijke link tussen de moord op Fortuyn en links. Mensen willen graag links als schuldige zien terwijl het (naar alle waarschijnlijkheid) alleen een volstrekt gestoorde enkeling was.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:39:17 #17
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_4250197
ja...milieuorganisaties zijn niet allemaal crimineel nu hoor. sjonge jonge, de Fortuyn-aanhang staan echt meteen te krijsen bij elke keer dat het woord "milieu" of "links" wordt genoemd.

Als die doorgeslagen WNF-ranger, geen milieuactivist was geweest, maar een voetballer, dan waren alle voetballers zeker moordenaars?

Echt grote onzin

Later word ik mijzelf in het groot.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:39:24 #18
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4250199
Gelukkig deed ik toch niet mee. (alhoewel de hoofdprijs dezer keer in Utrecht was )

Ze moeten bij die linkse groeperingen maar eens het kaft van de koren gaan scheiden en de gevaarlijke gekken (volkert e.d.) opsluiten of verbannen naar Antartica ofzo. Mag ie ijsschotsen gaan lijmen

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:44:17 #19
21195 chielechiel
Dans je de hele nacht met mij?
pi_4250241
So what?

Ik doe sowieso niet mee met die voor de goede doelen, ik ken er namelijk maar 1 en dat goede doel is mijn eigen portomonee.

Je doet toch mee met een loterij om die miljoenen te winnen, ipv al die geldschrapende clubjes te helpen.

pi_4250257
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan sommige organisaties omdat ze soms nogal overdreven reageren. Maar ik moet de eerste nog tegenkomen die stelselmatig politici uitmoord. Ik vind het werkelijk triest dat er dan sommige mensen zijn die meteen de hele linkse hoek afdoen als moordenaars. Het is een link die volstrekt ongegrond is, het zijn namelijk de daden van een enkeling.
  maandag 20 mei 2002 @ 11:47:54 #21
12221 Tijn