abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:59:06 #76
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4114327
Hiz, je poste laatst deze verstandige woorden in het Israel/Palestina conflict. Lijk me op de huidige situatie in Nederland zeker van toepassing.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:54 schreef HiZ het volgende:
Elke dode die is gevallen voor dit waanzinnige conflict is er één, het is tijd dat mensen zich gaan realiseren dat meer doden geen oplossing is.

Het enige wat nu moet gebeuren is een rechtvaardige oplossing vinden voor iedereen. Praten over wraak en schuld zwengelt alleen de spiraal van geweld nog verder aan.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4114383
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou houd dan maar op want de SP doet dat allemaal niet.

Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat de SP dat allemaal niet doet. Helaas heeft Groen Links minder problemen met fascistische methodes.
  woensdag 8 mei 2002 @ 17:10:11 #78
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4114484
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 17:02 schreef HiZ het volgende:
Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet?
Omdat je het volgende zei:
quote:
Zodra 'alles wat links zit van de PvdA' ophoudt met pogingen tot het monddood maken van mensen die iets zeggen wat ze niet welgevallig is door verbaal geweld, bommen en moord hou ik op met ze beschuldigen van rood fascisme.
Maar goed, dat had ik wat verkeerd gelezen, omdat ik meende dat je bedoelde "uberhaupt iets links van de PvdA". Evengoed blijft het een achterlijke opmerking. Je doet nu alsof het tot de grondwaarden van die partijen hoort om alles wat het enigzins oneens met hen is monddood te maken en daarvoor gebruik je nu de dood van Pim Fortuyn. Niet alleen een zeer slechte onderbouwing, maar ook een uiterst trieste en misselijkmakende.
Bovendien is het zeer generaliserend om alles links van de PvdA erbij te betrekken als daar bijvoorbeeld ook de SP onder valt.
  woensdag 8 mei 2002 @ 17:20:04 #79
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4114621
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 17:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat de SP dat allemaal niet doet. Helaas heeft Groen Links minder problemen met fascistische methodes.

Hier kun je niet mee in discussie gaan, men vergeet voor het gemak zoals gewoonlijk weer dat het moddergooien van 2 kanten kwam.

Fascistische methoden?...ach laat maar ook.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  † In Memoriam † woensdag 8 mei 2002 @ 19:35:51 #80
10849 Hagelslag

pi_4116067
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat doe ik ook helemaal niet. Maar ik denk wel dat er veel mensen nog vastgeroest zitten in hun geloof dat de wereld een teletubbiewereld is.
Kijk PF heeft voor een taboe doorbraak gezorgd, hij heeft gezorgd dat mensen nu eerder zeggen wat ze denken dus ook zul je overal nu eerder gesprekken horen over de problemathiek van de allochtonen in NL.
En eerder ( nog niet zo heel lang geleden hoor ) werd je haast als een crimineel aangekeken als je ook maar 1 woord repte over die problemathiek.
Mensen durven nu meer te zeggen, en dat is altijd goed om te zeggen wat je denkt. ( Nog bedankt Pim )

Ik denk toch dat het een misvatting is om te denken dat deze problemen onbespreekbaar waren. Er wordt al lange tijd gesignaleerd dat er grote problemen in achterstandswijken zijn. Niet voor niets is er een aparte minister voor het grote steden beleid gekomen. Ik zou niet durven te beweren dat de problemen niet gesignaleerd werden. Ik weet wel dat er veel te weinig gecommuniceerd werd met de bewoners in die wijken. Mensen willen echt wel als je ze maar inspraak geeft en mee laat denken in mogelijke oplossingen. Wat dat betreft heeft deze regering, en voorgaande regeringen enorm veel steken laten vallen. Op zich interesseert het niemand of er nou 1000 of 9000 asielzoekers bij komen, maar hoe in een wijk omgegaan wordt met buitenlanders en met autochtone bewoners zelf, dat is belangrijk. Als ik in amsterdam rondloop in sommige achterstandswijken, dan snap ik meteen waarom daar de criminaliteit zo bloeit. Nergens op straat speelplekken voor kinderen. Scholen die verpauperen. Wijken zonder bomen en bloemen. Wijken waar het onderhoud aan huizen ver en ver achterlopen. DAT zijn de dingen die mensen voelen en waar ze zo kwaad om zijn. DAT zijn de dingen die het rechtsextremisme zo in de hand werkt. Linkse EN rechtse gemeentebesturen hebben daar zo weinig oog voor gehad. Te weinig oog voor de mensen die daar wonen. Daar wordt je kwaad van. Ik zou veel liever daar de discussie over voeren dan over het demoniseren van links of rechts. Want politiek, dat gaat over mensen. In een straat, in een wijk, in een dorp of stad, in Nederland.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  woensdag 8 mei 2002 @ 19:44:34 #81
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4116160
Over een paar jaar is Fortuyn slechts een voetnoot in onze geschiedenis. Een herinnering. Zo gaat dat.
pi_4116500
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:35 schreef Hagelslag het volgende:
En ook groenlinks heeft een afkeer van geweld.
Waarom waren ze dan bezig met het organiseren van mob-rule in Rotterdam tegen een politieke partij?
  woensdag 8 mei 2002 @ 21:40:32 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4117403
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 19:35 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het een misvatting is om te denken dat deze problemen onbespreekbaar waren. Er wordt al lange tijd gesignaleerd dat er grote problemen in achterstandswijken zijn. Niet voor niets is er een aparte minister voor het grote steden beleid gekomen. Ik zou niet durven te beweren dat de problemen niet gesignaleerd werden. Ik weet wel dat er veel te weinig gecommuniceerd werd met de bewoners in die wijken. Mensen willen echt wel als je ze maar inspraak geeft en mee laat denken in mogelijke oplossingen. Wat dat betreft heeft deze regering, en voorgaande regeringen enorm veel steken laten vallen. Op zich interesseert het niemand of er nou 1000 of 9000 asielzoekers bij komen, maar hoe in een wijk omgegaan wordt met buitenlanders en met autochtone bewoners zelf, dat is belangrijk. Als ik in amsterdam rondloop in sommige achterstandswijken, dan snap ik meteen waarom daar de criminaliteit zo bloeit. Nergens op straat speelplekken voor kinderen. Scholen die verpauperen. Wijken zonder bomen en bloemen. Wijken waar het onderhoud aan huizen ver en ver achterlopen. DAT zijn de dingen die mensen voelen en waar ze zo kwaad om zijn. DAT zijn de dingen die het rechtsextremisme zo in de hand werkt. Linkse EN rechtse gemeentebesturen hebben daar zo weinig oog voor gehad. Te weinig oog voor de mensen die daar wonen. Daar wordt je kwaad van. Ik zou veel liever daar de discussie over voeren dan over het demoniseren van links of rechts. Want politiek, dat gaat over mensen. In een straat, in een wijk, in een dorp of stad, in Nederland.

Jou visie is intressant en waar, maar niet geheel compleet naar mijn idee.
Niet alleen de verpouwpering in de wijken geeft onvrede binnen de multicultuur.
Het is niet dat mensen zich gaan vervelen..of niet alleen dat.

Het is ook de vraag waarom asielzoekers maar worden opgenomen zonder stop. Het is dat mensen zien dat er groepen volwassen hangmarrokanen zijn die relaxt een beetje de tijd staan te doden terwijl jij staat te werken.
Het zijn ook duidelijke cijfers die aantonen dat WAO uitkeringen veel meer voorkomen bij Allochtonen.
Waarom krijgt een asielzoeker meteen een dure flat aangeboden compleet met inrichting en staat Jan de Nederlander daardoor langer op woning te wachten?
Waarom kregen asielzoekers 1e klas treinkaartjes van de overheid ( nog voor de tijd van privatisering ).
Waarom voelen mensen zich mensen onveilig op straat? Zoals ik gisteren mn vriendin ging ophalen van haar werk en gewoon dood werd gekeken door een 4 tal.
Waarom doen ze dat?? Waarom hebben ze mn ex aangerand en beroofd op klaarlichte dag?
Waarom moest mijn vader toen hij in Nederland TERUG kwam wonen, eerst een baan hebben.
Waarom is de criminaliteit onder een bepaalde bevolkingsgroep zo hoog? En waarom hebben we geen last van andere volkeren hier?
Waarom is de politie bang om bepaalde wijken in te gaan?
Waarom is er zon fileprobleem en is daar zo weinig aan gedaan? Waarom zijn er zulke wachtlijsten voor de ziekenhuizen en waarom liggen die verplegers krom van het werken?
En zo kan ik heus nog wel ff door gaan met allemaal vragen waar de Nederlander mee loopt. Vragen die naar mijn idee te weinig al dan niet werden gehoord door de vorige regering door Paars.
Ja we hebben 8 jaar welvaart gedaan en ja we zijn 1 van de rijkere landen. Maar weet je, ook Amerika is rijk voor de buitenkant.
Deze vragen werden gehoord en begrepen door PF... door hem zijn de huidige partijen maar wat vlot geweest met het aanpassen van hun programma, ineens hadden ze wel een mening. Want ze zagen dat luisteren en antwoorden succes gaf!
Dit zijn de dingen die zie, en vele met mij .. Sommige spreken er niet over en zullen het beamen.
Maar 1 ding is zeker, je hoort het steeds meer!!
Niet omdat Pietje de buurman zegt hoe hij er tegen aan kijkt, nee omdat Pim de taboe doorbrak dat het crimineel zou zijn om over bepaalde zaken te praten.
Mensen beginnen steeds meer te durven zeggen wat ze denken. En Pim verwoorde dat weer voor de regering.
Pim zou de stem worden van vele, een antwoord op op veel vragen en beloofde te doen wat hij zei!
Tot tegenstelling van andere politici die een uur kunnen vol lullen en uiteindelijk niks zeggen, sprak Pim wel duidelijke en verstaanbare taal.
Kijk en DAT is dus de ontevredenheid die je wellicht nog wat had kunnen uitbreiden.

Maar tot slot nog het volgende.
Ik ben het zat om mezelf te moeten verdedigen tegen een stel linkse ongeloofige kwasten hier op het forum.( no offense ) Zoals Pim zn best moest blijven doen om mensen te overtuigen moet je dat hier haast ook doen. Zat overal in elk topic dezelfde voors en tegens te lezen. Zat van de politiek in het algemeen, zat van de kontdraaierij ook hier op FOK!
"Ik heb er geen zin an" om in de geest van Pim te blijven. En heb besloten niets meer te willen lezen voor een paar dagen!

De mzzl

The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 21:45:28 #84
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4117488
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 21:40 schreef Bastard het volgende:
Ik ben het zat om mezelf te moeten verdedigen tegen een stel linkse ongeloofige kwasten hier op het forum.( no offense ) Zoals Pim zn best moest blijven doen om mensen te overtuigen moet je dat hier haast ook doen. Zat overal in elk topic dezelfde voors en tegens te lezen. Zat van de politiek in het algemeen, zat van de kontdraaierij ook hier op FOK!
"Ik heb geen zin an" om in de geest van Pim te blijven. En heb besloten niets meer te willen lezen voor een paar dagen!
Pim was een moedig man, en zo zal ik me hem altijd blijven herinneren. Hij heeft de politiek correcte blokkade op vrijheid van meningsuiting doorbroken! Hij heeft de problemen in dit land duidelijk benoemd. En dat heeft hem zijn leven gekost.

Pim hoeft niet verontschuldigd meer te worden, hij zal herinnerd worden als een groot man! Respect.

Maar misschien heb je gelijk, misschien zit ik ook al te lang op dit forum. Misschien wordt het ook wel tijd om er een punt achter te zetten. Altijd dezelfde users, altijd dezelfde verwijten, altijd dezelfde argumenten. Jezelf blijven herhalen omdat mensen niet willen lezen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4120914
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:12 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Extremisme is nooit goed en moet altijd worden aangepakt.

Dat dacht die milieu-activist ook.

Wie bepaald wat extreem is? En wat versta je onder aanpakken?

quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou zo'n voorbeeld; niet ingaan op de inhoud maar op het mannetje spelen.

Ad hominem noem je dat ook wel, en het betekent meestal dat je gewoon geen argumenten hebt.

Zout op man, je doet zelfs ook niks anders met je rode fascisten. En ook PF deed zelf net zo hard mee, hij is zelf met het negative campagning begonnen.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 21:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Pim was een moedig man, en zo zal ik me hem altijd blijven herinneren. Hij heeft de politiek correcte blokkade op vrijheid van meningsuiting doorbroken! Hij heeft de problemen in dit land duidelijk benoemd.

Idd, hij doorbrak taboe's, maar verder had hij vrij weinig gedaan nog (qua politiek). Zoals sommigen hem vereren gaat ook een beetje ver.
quote:
En dat heeft hem zijn leven gekost.
Dat is nog afwachten. Waarschijnlijk om zijn milieu-standpunten, maar ook dat is nog niet zeker. Het kan ook nog iets heel anders zijn.
  zondag 12 mei 2002 @ 19:34:15 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4160797
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 01:07 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Dat dacht die milieu-activist ook.

Wie bepaald wat extreem is? En wat versta je onder aanpakken?
[..]

Zout op man, je doet zelfs ook niks anders met je rode fascisten. En ook PF deed zelf net zo hard mee, hij is zelf met het negative campagning begonnen.
[..]

Idd, hij doorbrak taboe's, maar verder had hij vrij weinig gedaan nog (qua politiek). Zoals sommigen hem vereren gaat ook een beetje ver.
[..]

Dat is nog afwachten. Waarschijnlijk om zijn milieu-standpunten, maar ook dat is nog niet zeker. Het kan ook nog iets heel anders zijn.

Kop in het zand steken dus wat je doet

nee.. ik wil vandaag nog niet verder gaan lezen op Fok.

The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')