abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4100950
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen? Een partij dus die zegt het democratische debat boven alles te stellen, maar wel dit debat ontloopt en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
pi_4100966
Fascisme is ook:
-rassenhaat
-leiderbeginsel
-absolutisme
-discriminatie van geslagt
-verheerlijking van geweld

etc etc

pi_4100967
*zucht*

Wat een vraagstelling en woordkeuze...

FOK!fossiel dinsdag 7 mei 2002 @ 19:23:01 #4
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4100978
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:21 schreef HiZ het volgende:
en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
heet dat niet vrijheid van meningsuiting
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:23:06 #5
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4100979
quote:
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen? Een partij dus die zegt het democratische debat boven alles te stellen, maar wel dit debat ontloopt en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
Omdat ik een vieze linkse klootzak ben die jouw mond wil snoeren en je naar de linkse Gestapokelders wil slepen.

SLOTJE.

I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:23:08 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4100980
Je mag je zelf verder belachelijk maken in SC&H.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:23:40 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4100989
tsja

lekker zinnig bezig, zullen we maar zeggen...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4100993
en schamen jullie je hier niet voor :

Onder de noemer "Nederland bekent Kleur" zijn GroenLinks, de PvdA, de SP, de FNV en een alliantie van gematigde tot radicale organisaties begonnen om hun huidige angstsyndroom, de Lijst (partij) van Pim Fortuyn, te bestrijden. De afgelopen maanden hebben tientallen bijeenkomsten en acties plaatsgevonden ter voorbereiding van een met belastinggelden gesubsidieerde landelijke campagne: op 11 mei 2002 tegen Pim Fortuyn en zijn partijleden. Gewelddadige acties zijn niet uitgesloten. "Tegen rechtse tendensen, tegen het gelijk van rechts" klinkt het achter de schermen.

pi_4101003
Debat ontlopen? Heb ik iets gemist...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_4101010
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:22 schreef LenL het volgende:
Fascisme is ook:
-rassenhaat
-leiderbeginsel
-absolutisme
-discriminatie van geslagt
-verheerlijking van geweld

etc etc

DAt is GL niet, dus zijn ze niet fascistisch...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:25:33 #11
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_4101023
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef Koos Voos het volgende:
en schamen jullie je hier niet voor :

Onder de noemer "Nederland bekent Kleur" zijn GroenLinks, de PvdA, de SP, de FNV en een alliantie van gematigde tot radicale organisaties begonnen om hun huidige angstsyndroom, de Lijst (partij) van Pim Fortuyn, te bestrijden. De afgelopen maanden hebben tientallen bijeenkomsten en acties plaatsgevonden ter voorbereiding van een met belastinggelden gesubsidieerde landelijke campagne: op 11 mei 2002 tegen Pim Fortuyn en zijn partijleden. Gewelddadige acties zijn niet uitgesloten. "Tegen rechtse tendensen, tegen het gelijk van rechts" klinkt het achter de schermen.

Waar heb je dit stukje vandaan?
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:25:33 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4101024
quote:
Jezus Christus, ik had jou iets hoger ingeschat
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:25:40 #13
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4101026
Doet pijn he? Een keer niet het moreel aan je kant te hebben!

Al die tijd anderen van fout beschuldigen, maar ondertussen zelf zo fout zijn!

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:26:12 #14
136 V.
pi_4101035
Zucht:
quote:
Sinds gisteren woon ik in het dorp dat de dubieuze eer heeft de geschiedenis in te gaan als de gemeente waar de eerste Nederlandse politieke moord van de moderne geschiedenis heeft plaatsgevonden. Twee kilometer van mijn huis, en op honderd meter van waar ik dagelijks langs fiets werd Pim Fortuyn om zeep geholpen door een idioot die de democratie geen warm hart toedraagt.
Ik denk dat wij Fortuyn en de democratie geen slechtere dienst kunnen bewijzen dan een zondebok te zoeken in het politieke spectrum. Het gretige en bijna triomfantelijke wijzen naar 'links' en andere politieke tegenstanders van Fortuyn is wansmakelijk en ongepast. Dat men gisteravond en vannacht hevig geëmotioneerd heftige dingen riep is begrijpelijk. Maar laten we vooral het perspectief een beetje bewaren alsjeblieft.

Dit was een schokkende, misleide, op alle fronten afkeurenswaardige en ondemocratische en anarchistische daad. Laten we die niet belonen door het land in totale anarchie te storten omdat men denkt dat dat een gepaste en gelegitimeerde respons is.

Deze daad was geen wens van links omdat 'ie is uitgevoerd door een extreem-linkse man.
Hij vertegenwoordigde niet de wil van de Hilversummers, noch die van de mensen die op het Mediapark werken, omdat het daar gebeurde.
Hij kwam uit Harderwijk, moeten dus alle Harderwijkers boeten?

De Nederlandse open democratie heeft gisteren een stevige knauw gekregen.

Maar het is wel de democratie van ons allemaal, niet slechts die van de aanhang van Fortuyn.

Laten we proberen die in stand te houden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_4101036
Jullie kunnen sputteren wat je wilt, maar je gaat wel op een partij stemmen die van plan was zich te bedienen van fascistische methodes. En trouwens met de Armani Sociaal-Fascist Rosenmuller wordt ook al aardig aan het leidersprincipe voldaan.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:27:12 #16
136 V.
pi_4101051
Wansmaak is in, zie ik...

Klasse jongens, klasse.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4101066
Met Rosenmuller aan het leidersprincipe voldoen? Als er iemand is die nooit premier wordt...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:28:41 #18
10090 waspman
life is sweet
pi_4101076
de moderators laten zich ook weer van hun meest objectieve kant zien...
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef golfer het volgende:
Je mag je zelf verder belachelijk maken in SC&H.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef Verbal het volgende:
tsja

lekker zinnig bezig, zullen we maar zeggen...

V.

quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef buzzer het volgende:

[..]

daarnaast ben ik het helemaal eens met de topic-opener.
hebben GL-stemmers geen geweten? zien ze niet dat hun partij mede-verantwoordelijk is voor de moord op de democratie?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:28:58 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4101083
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:26 schreef HiZ het volgende:
Jullie kunnen sputteren wat je wilt, maar je gaat wel op een partij stemmen die van plan was zich te bedienen van fascistische methodes. En trouwens met de Armani Sociaal-Fascist Rosenmuller wordt ook al aardig aan het leidersprincipe voldaan.
en dan zeggen ze dat Fortuyn gek was......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_4101085
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef Rica het volgende:
Doet pijn he? Een keer niet het moreel aan je kant te hebben!

Al die tijd anderen van fout beschuldigen, maar ondertussen zelf zo fout zijn!

Sorry hoor, maar als je de partij GL van fascisme beschuldigd, dan sta je toch niet met beide benen in deze wereld. Spijt me verschrikkelijk, maar een reality check kan dan even geen kwaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 07-05-2002 19:29]

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:29:18 #21
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_4101086
Er lopen soms echt enge mensen rond op fok
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_4101090
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ah, typische reactie; iemand spreekt mensen aan op hun politieke hypocrisie en gelijk gaan we praten over hoger en lager inschatten. Iemand die iets aan de kaak stelt is een untermensch? Goh, dat hebben we al een paar keer eerder gehoord. Krijg ik nu ook 5 kogels door mijn kop?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:29:54 #23
136 V.
pi_4101096
Voelt dat nou heel erg lekker? Triomfantelijk kakelen boven iemands lijk?

Met zulke aanhangers heb je geen vijand meer nodig.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4101099
quote:
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen?
Deze uitspraak gaat mij veel te ver...

Maar je kunt ze zeker wel beschuldigen van aanzetten tot haat door PF als een racist af te schilderen en te vergelijken met Le Pen en Haider.

Ook met het organiseren van demonstraties tegen de 'racist' PF en daartoe aanroepen met affices in het Turks en Arabisch heeft GL een aardige hand gehad in het verzieken van het klimaat in Nederland

pi_4101106
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:28 schreef waspman het volgende:
de moderators laten zich ook weer van hun meest objectieve kant zien...
[..]

[..]

[..]

daarnaast ben ik het helemaal eens met de topic-opener.
hebben GL-stemmers geen geweten? zien ze niet dat hun partij mede-verantwoordelijk is voor de moord op de democratie?

Denk je dat een van de linkse partijen dit gewild heeft ofzo? Ze bestreden hem politiek, met woorden, het was nooit hun bedoeling dat dit zou gebeuren... er was gewoon een of andere gek die de politieke strijd zo nodig wilde veranderen in een persoonlijke aanval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')