na een relatie van 3 jaar (met bijna geen ruzie) hebben mijn vriendin en ik besloten om een punt achter onze relatie te zetten. Deze beslissing heeft van beide kanten veel moeite en tijd gekost, en af en toe dachten we allebei "waar zijn we mee bezig??"
Maar omdat we 100 km vanelkaar vandaan wonen, en elkaar alleen 's weekends zien, en daarbij ook allebei wel eens gevoelens hebben voor anderen, hebben we toch besloten om uit elkaar te gaan.
Maar het probleem is dit: op een feestje komt mijn (ex-)vriendin een kerel tegen waarmee ze erg goed kan praten. De volgende dag belt ze dat ze een afspraak met hem heeft gemaakt om deze week een keer thuis bij hem langs te komen. Dit is dus allemaal gebeurd ongeveer 2 dagen nadat we uit elkaar zijn gegaan.
Nadat ze dit aan mijn verteld had, werd ik eerst boos en daarna raakte ik in een enorme depressie. Ik had opeens ontzettende spijt van mijn beslissing en begon aan alle goeie dingen van onze relatie terug te denken.
Nog steeds (3 dagen later) slaap ik slecht en moet steeds aan onze relatie terugdenken, die dus nu definitief voorbij is (tenminste dat denk ik, omdat zij die jongen ontmoet heeft)
Ik denk en ik hoop dat m'n zorgen verdwijnen zodra ik zelf een ander meisje ontmoet, alleen heb ik nu het gevoel dat ik nooit iemand zal kunnen vinden die haar zou kunnen overtreffen.
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en misschien tips heeft om z.s.m. van mijn negatieve gevoelens af te komen?
Ik ben nog nooit eerder depressief geweest, en ik moeten zeggen: het bevalt me slecht
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nadat ik het (nu 2,5 jaar geleden) uit had gemaakt met mijn toenmalige vriend, ik had een relatie van ruim 4 jaar achter de rug en ik voelde me onder het verbreken meer dan klote, begon ik ook redelijk snel met een ander. Hij begreep me, dacht ik, en hij was heel lief voor me. Ik dacht te vinden wat ik al die jaren had gemist.... We konden goed praten en ik voelde de verliefdheid en al die dingen die ik al zo lang gemist had....
Uiteraard bleek het achteraf niet meer een handeling van gemis aan liefde te zijn. De beste jongen wás wel heel lief, maar echt niet wat ik écht wilde. Het was een opvang voor het gebrek....
Ik snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt.....
Sterkte, het is heel rottig dat je je zo nutteloos moet voelen, waar was het allemaal goed voor etc etc, ik weet ongeveer wel wat je denkt, denk ik
prrrrrr
heel veel succes
Omdat ze wil dat jij jaloers wordt en laat blijken dat je haar terug wil natuurlijk!
quote:Wat is dit??? Psychologie van de kouwe grond zeker?!!
Op maandag 06 mei 2002 17:45 schreef Pridemeid het volgende:
Weet je? Vaak is het gelijk opnieuw beginnen met een ander een reactie op het verbreken van een lange relatie. Ik zal je vertellen hoe het met mij ging. blablablabla.................Het was een opvang voor het gebrek....blabla ..... snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt..................................etcetc
quote:Nooit gehoord van on the rebound zijn.....????
Op maandag 06 mei 2002 17:54 schreef ilana het volgende:[..]
Wat is dit??? Psychologie van de kouwe grond zeker?!!
Kan me niet voorstellen dat die jongen er nou ook maar iets aan heeft....Misschien moet je je studie eerst even afmaken........:?
quote:Wat lul jij nou?
Kan me niet voorstellen dat die jongen er nou ook maar iets aan heeft....Misschien moet je je studie eerst even afmaken........:?
Je hebt er zelfs een mooie term voor: rebound
quote:dat zeg ik
Op maandag 06 mei 2002 17:55 schreef David Letterman het volgende:[..]
Nooit gehoord van on the rebound zijn.....????
quote:Nee.. ze zegt dat ze het verteld heeft omdat ze eerlijk tegen me wil zijn en niet wil dat ik het via via hoor
Op maandag 06 mei 2002 17:54 schreef Merel het volgende:
Waarom moet ze jou dat zo nodig vertellen?Omdat ze wil dat jij jaloers wordt en laat blijken dat je haar terug wil natuurlijk!
quote:Nee jouw reactie is nuttig zeg....NOT
quote:prrrrr
Op maandag 06 mei 2002 17:56 schreef Merel het volgende:[..]
dat zeg ik
quote:Dank je.....hahaha....
dat zeg ik
quote:Als het al uit is valt er niet meer veel af te wijzen hè
Op maandag 06 mei 2002 17:57 schreef Ravage het volgende:
Maar het blijft voelen als een afwijzing
quote:O ja tuurlijk dus als er een term voor is dan is het goed? En als je die term dan gebruikt dan heb je iemand geholpen?? Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!! Wat heeft ie nou in godsnaam aan een analyse???
Wat lul jij nou?
Je hebt er zelfs een mooie term voor: rebound
Er zijn geen echte tips geloof ik om die tijd door te komen, die tijd dat je je kut voelt. Probeer veel leuke dingen te doen. Ik ging vroeger bijna alleen maar de wedstrijden van feyenoord in de Kuip, maar toen het uit was ben ik ook naar alle uitwedstrijden gegaan. Ook bijv naar Glasgow. Die tijd dat ik met Feyenoord bezig was d8 ik niet aan haar, en dat luchtte wel op.
Ga je hobby vaker uitoefenen, heb je er geen, zoek er een. ga sporten, ga uit, werk...
Uiteindelijk zal de tijd alles helen, alleen kan het f*ckin' lang duren (dat laatste klinkt erg cliche, maar het werkt echt)
quote:Nee iemand een depressie aanpraten terwijl ie zich alleen maar een beetje rot voelt, das handig!
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef ilana het volgende:Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!!
quote:Da's waar, maar ook al hebben we het uitgemaakt, het voelt alsof ze me laat vallen voor die ander (waarschijnlijk doordat het allemaal zo snel na elkaar gebeurt)
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef Merel het volgende:[..]
Als het al uit is valt er niet meer veel af te wijzen hè
quote:Ik ken het wel een beetje, en het doet pijn, maar er zijn gewoon geen tips voor. Je moet er doorheen, en ooit is het verdriet over.
Op maandag 06 mei 2002 18:05 schreef Ravage het volgende:[..]
Da's waar, maar ook al hebben we het uitgemaakt, het voelt alsof ze me laat vallen voor die ander (waarschijnlijk doordat het allemaal zo snel na elkaar gebeurt)
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef ilana het volgende:[..]
O ja tuurlijk dus als er een term voor is dan is het goed? En als je die term dan gebruikt dan heb je iemand geholpen?? Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!! Wat heeft ie nou in godsnaam aan een analyse???
quote:Ik liet alleen maar de andere kant van het plaatje zien, in de hoop dat Ravage ms kan begrijpen hoe je in godsnaam zo
Op maandag 06 mei 2002 17:36 schreef Ravage het volgende:
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt
prrrrr
quote:Ik moet zeggen dat je 'analyse' me inderdaad wel heeft geholpen. Ik snapte het echt niet hoe iemand het in z'n hoofd kan halen om na een relatie van 3 jaar eventjes in 2 dagen 'over te stappen'.
Op maandag 06 mei 2002 18:08 schreef Pridemeid het volgende:[..]
[..]Ik liet alleen maar de andere kant van het plaatje zien, in de hoop dat Ravage ms kan begrijpen hoe je in godsnaam zo
kan komen dat je zo snel al met een ander iets begint....
prrrrr
quote:B'dankt deze reply had ik echt ff nodig al gaat het niet over mij. Het slaat namelijk wel op mij...
Op maandag 06 mei 2002 17:45 schreef Pridemeid het volgende:
Weet je? Vaak is het gelijk opnieuw beginnen met een ander een reactie op het verbreken van een lange relatie. Ik zal je vertellen hoe het met mij ging.Nadat ik het (nu 2,5 jaar geleden) uit had gemaakt met mijn toenmalige vriend, ik had een relatie van ruim 4 jaar achter de rug en ik voelde me onder het verbreken meer dan klote, begon ik ook redelijk snel met een ander. Hij begreep me, dacht ik, en hij was heel lief voor me. Ik dacht te vinden wat ik al die jaren had gemist.... We konden goed praten en ik voelde de verliefdheid en al die dingen die ik al zo lang gemist had....
Uiteraard bleek het achteraf niet meer een handeling van gemis aan liefde te zijn. De beste jongen wás wel heel lief, maar echt niet wat ik écht wilde. Het was een opvang voor het gebrek....Ik snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt.....
Sterkte, het is heel rottig dat je je zo nutteloos moet voelen, waar was het allemaal goed voor etc etc, ik weet ongeveer wel wat je denkt, denk ik
prrrrrr
quote:Dat is ook gruwelijk en ik kon dat ook niet begrijpen totdat ik het een keer zelf deed
Op maandag 06 mei 2002 18:10 schreef Ravage het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat je 'analyse' me inderdaad wel heeft geholpen. Ik snapte het echt niet hoe iemand het in z'n hoofd kan halen om na een relatie van 3 jaar eventjes in 2 dagen 'over te stappen'.
Ik ben blij dat het doel wat ik voor ogen had, een btje uitleggen hoe het soms kan werken, bereikt is
prrrrr
quote:Bedoel je dit nou cynisch?
Op maandag 06 mei 2002 18:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
B'dankt deze reply had ik echt ff nodig al gaat het niet over mij. Het slaat namelijk wel op mij...
No mean to harm
prrrrr
quote:Nee is niet cynisch, het helpt echt. Mijn ex deed precies hetzelfde binnen 2 dagen lag ze met een ander in bed.
Op maandag 06 mei 2002 18:13 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Bedoel je dit nou cynisch?
No mean to harm
prrrrr
Heb net de post 1 jaar en 8 maanden plots aan de kant gezet...... zitten doorlezen, heeft op zich wel geholpen.
Ik heb op het moment het gevoel dat het niet eerlijk is dat ik het er zo moeilijk mee heb en dat zij redelijk simpel overstapt. Ik hoop zelfs stiekem dat het niks wordt met dat nieuwe vriendje, en dat ze vervolgens dezelfde ellende doormaakt die ik ook heb moeten doormaken.
quote:Nou ik kan niets voorspellen, ik ben geen helderziende. Maar als ze idd het systeempje hanteert wat ik ook deed 2,5 jaar geleden, dan komt ze zichzelf nog hard tegen...
Op donderdag 09 mei 2002 13:34 schreef Ravage het volgende:Ik heb op het moment het gevoel dat het niet eerlijk is dat ik het er zo moeilijk mee heb en dat zij redelijk simpel overstapt. Ik hoop zelfs stiekem dat het niks wordt met dat nieuwe vriendje, en dat ze vervolgens dezelfde ellende doormaakt die ik ook heb moeten doormaken.
prrrrr
quote:Wat is dat systeem, hoe werkt dat?
Op donderdag 09 mei 2002 13:37 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Nou ik kan niets voorspellen, ik ben geen helderziende. Maar als ze idd het systeempje hanteert wat ik ook deed 2,5 jaar geleden, dan komt ze zichzelf nog hard tegen...
prrrrr
quote:Zie 2e post van dit topic
Op donderdag 09 mei 2002 13:43 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Wat is dat systeem, hoe werkt dat?
prrrrrr
quote:Typisch vrouwelijk systeem, bij mannen werkt het meer in 'neukbaar' of 'niet(meer)neukbaar'
Op donderdag 09 mei 2002 13:44 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Zie 2e post van dit topic
prrrrrr
* Tranceptor stigmatiseert nooit
quote:Niet mee eens. Het is een algemeen bekend fenomeen en het gebeurt letterlijk dagelijks, bij zowel mannen als vrouwen. Zoals je verder in dit topic kunt lezen hebben ze er zelfs een term voor bedacht: rebound.
Op donderdag 09 mei 2002 13:46 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Typisch vrouwelijk systeem, bij mannen werkt het meer in 'neukbaar' of 'niet(meer)neukbaar'
* Tranceptor stigmatiseert nooit
prrrrr
quote:Was ook meer een typische mannenrepliek dan iets serieus ..
Op donderdag 09 mei 2002 13:48 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Niet mee eens. Het is een algemeen bekend fenomeen en het gebeurt letterlijk dagelijks, bij zowel mannen als vrouwen. Zoals je verder in dit topic kunt lezen hebben ze er zelfs een term voor bedacht: rebound.
De achterliggende gedachte kan ik natuurlijk niet bepalenprrrrr
Dis nou sarcasme van me
quote:Ach... jah, dat kon ik niet ruiken
Op donderdag 09 mei 2002 15:34 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Was ook meer een typische mannenrepliek dan iets serieus ..
Dis nou sarcasme van me
prrrrr
quote:Jij bent lieverd
Op donderdag 09 mei 2002 15:59 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Ach... jah, dat kon ik niet ruiken
prrrrr
Good luck
Ik zag trouwens in het forum dat SharkWare en Transceptor ongeveer in dezelfde situatie zitten/zaten.
Hoe gaat het nu met jullie? Zijn jullie er al zo'n beetje overheen?
En leeft de vriend van je ex nog?
quote:Pas op dat je je op deze manier niet nog meer laat kwetsen. Ik heb het ook meegemaakt. Ik stelde mezelf op als 'goede vriendin' en ondertussen brak m'n hart bij die opgetogen verhalen. En als ze op enig moment een vergelijking met jou trekt, al is het maar iets als "hij is gewoon zo anders dan jij" dan vlieg je waarschijnlijk helemaal tegen de muren op. Misschien is het beter om even wat afstand te nemen, zodat jij ook weer een beetje tot jezelf kunt komen, Ravage.
Op donderdag 09 mei 2002 19:46 schreef Ravage het volgende:
Heb mijn ex een berichtje gestuurd dat ze, als ze zin heeft, me vanavond kan bellen als ze terug is van de date.
Ik ben op de een of andere manier toch erg benieuwd of het klikt tussen ze.
Sterkte in ieder geval.
Shit, wat een klap in mijn gezicht. Het lijkt wel of ik het hele 'rouwproces' weer opnieuw moet ondergaan.
Morgenochtend kom ik haar in het echt weer tegen. Hoe moet ik me nu opstellen? Hopend op die rebound-theorie, en laten zien dat ik nog steeds om haar geef? Of zo afstandelijk mogelijk (geheel tegen mijn gevoelens in) en laten zien dat ik het best alleen af kan (wat op dit moment eigenlijk niet eens zo is)??
Hmm misschien is afstand houden toch het beste..
Wat een rotzooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Ravage op 10-05-2002 00:39]
quote:Mag je hier alleen reageren als je deskundige bent of zo? Of kom je hier alleen om andermans (goedbedoelde) reacties de grond in te boren? Ach ja, ieder haar pleziertje, hè.
quote:Ik heb een ex van die vriend van mn ex gesproken en dat was erg vermakelijk. I'm not the least bit worried, bovendien heb ik het 3 jaar met haar volgehouden en hij nog geen 2,5 maand. Nu is alles nog leuk en aardig...
Op donderdag 09 mei 2002 19:46 schreef Ravage het volgende:
Heb mijn ex een berichtje gestuurd dat ze, als ze zin heeft, me vanavond kan bellen als ze terug is van de date.
Ik ben op de een of andere manier toch erg benieuwd of het klikt tussen ze.Ik zag trouwens in het forum dat SharkWare en Transceptor ongeveer in dezelfde situatie zitten/zaten.
Hoe gaat het nu met jullie? Zijn jullie er al zo'n beetje overheen?
En leeft de vriend van je ex nog?
Ik ben over mijn ex an sich redelijk overheen, ik moet er niet meer aan denken ooit iets met haar te hebben. Ik vond haar vooral leuk voor toen, nu zou ik met zo iemand geen genoegen meer nemen ( hoe arro dat dan ook klinkt). Ik bewaar vooral de leuke herinneringen aan haar en wat ze nu is en al het negatiefs dat ze uitbraakt, ze ziet maar. Ik trek me nix meer van haar onzin aan, ze wil me alleen nog kwetsen omdat ze de schuld wil ontlopen dat zij bijna vreemd is gegaan. Ze wil daarnaast haar relatie zo snel met een ander legitimeren.DAt zij degene was die op een ander afstapte en ging lopen flirten, dat zij degene was die voor een ander viel.
Naar haar idee is het allemaal mijn schuld en heb ik haar zo slecht behandeld 3 jaar lang. Ze is naar eigen zeggen in deze 2,5 maand gelukkiger dan in 3 jaar met mij, ik neem alles wat ze zegt maar met een flinke korrel zout. Ze is gewoon nog zo onvolwassen soms, dat steekt me.
Ik vind het nu vooral jammer dat ik hou van zo'n iemand, die zulke lage dingen zegt en blijkbaar minder is dan ik dacht.
Ik heb bijna geen contact meer met haar en heb er ook geen behoefte aan. Het gaat gewoon wel weer, het enige dat me irriteert is dat ze dr eigen verantwoordelijkheid niet neemt voor het mislukken van onze relatie. Ik vind dat gewoon erg onvolwassen en ook nogal 'blind', maar dat is haar pakkie an.
Ik heb haar gevraagd die vergelijking tussen 2,5 maand en 3 jaar terug te nemen, dat wilde ze niet. Daarna heb ik geen enkele neiging gehad met zo iemand te praten.
Gisteren kwam ik, zoals eerder vermeld onvermijdelijk, mijn ex-vriendin weer in real life tegen.
Van tevoren zag ik er erg tegenop, maar het viel 100% mee!
Toen ik haar zag, zag ik ook ineens weer de dingen die niet goed waren aan haar en onze relatie.
Ik voelde me ineens opgelucht dat het uit was tussen ons!
Zodra ze praat over haar nieuwe vriend heb ik daar natuurlijk nog wel wat moeite mee, maar da's logisch.
We konden nog steeds goed met elkaar praten, en daar ben ik blij om aangezien we bij dezelfde vereniging zitten, en ik haar vast wel regelmatig zie in de toekomst.
Nog mooier: vandaag belt ze op dat ze bang was dat andere mensen negatief zouden reageren op het feit dat ze zo snel met een ander is gegaan. En dat ze zich soms wel afvroeg waar ze eigenlijk mee bezig is...
Is ze nu aan het terugkrabbelen ofzo? Ik hoef in ieder geval niks meer met haar. Bij het uit elkaar gaan zijn een aantal dingen van haar me vies tegengevallen.
Maar in ieder geval: de depressie is over, afgelopen week was kut maar ik ben er overheen.
Bedankt FOKkers voor de steun en het delen van jullie ervaringen, en Pridemeid: jouw theorie heeft me de eerste dagen er echt doorheen gesleept.
Ik ga nu vol goede moed het vrijgezellenbestaan in!
quote:Zoals je aan bovenstaand verhaal hebt gezien, voel ik ongeveer hetzelfde. Ik vind het jammer dat ik meer in mijn ex zag dan ze was. Liefde maakt blind
Op zondag 12 mei 2002 01:22 schreef Ravage het volgende:Nog mooier: vandaag belt ze op dat ze bang was dat andere mensen negatief zouden reageren op het feit dat ze zo snel met een ander is gegaan. En dat ze zich soms wel afvroeg waar ze eigenlijk mee bezig is...
Is ze nu aan het terugkrabbelen ofzo? Ik hoef in ieder geval niks meer met haar. Bij het uit elkaar gaan zijn een aantal dingen van haar me vies tegengevallen.
Ik ben dr nog niet in real life tegengekomen en die kans is ook erg klein, aangezien ze aan de VU studeert en ik de UvA en in een ander deel van Amsterdam op kamers zit.
quote:Daar zit wat in.
Op maandag 06 mei 2002 21:05 schreef Passione het volgende:
Als ik dat wel zou doen na 2 dagen, dan was ik waarschijnlijk al veeeeeeeeeeeeel langer aan het twijfelen en had graag anderen gewild.
Het is nu een kleine 6 weken uit en ik kan nauwelijks met het idee leven dat ik weer achter de vrouwen aan zou gaan of dat ik haar met een ander zou zien. Alleen de gedachte al.... brrrr... Echt helemaal geen zin in. Tuurlijk gebeurd het vanzelf wel, maar het mag wat mij betreft zeker eerst nog wel een hele tijd zo blijven. Ex en ik hebben nog erg goed contact en we zouden graag zien dat dat zo blijft en uitgroeit tot een hechte vriendschap. We zijn niet voor niets 6,5 jaar bij elkaar geweest en hebben daarvan 3 jaar samen gewoond.
Heerlijk wat een vrijheid. Een aanrader voor iedereen.
quote:Ik ben enorm blij om te horen dat het én goed met je gaat, én ook nog dat ik je heb kunnen helpen
Op zondag 12 mei 2002 01:22 schreef Ravage het volgende:
Het was geweldig!en Pridemeid: jouw theorie heeft me de eerste dagen er echt doorheen gesleept.
Ik ben heel blij dat je inziet dat je wel haar liefde mist, maar niet haar 'lasten'. Jij komt er wel, als ik het zo lees
*echt blij is voor Ravage*
prrrrrrr
quote:Goed dat het voor jou zo werkt
Op zaterdag 25 mei 2002 12:32 schreef Thoor het volgende:
Bah, vrouwen zijn niks anders problemen.
Daarom heb ik helemaal geen relatie. En ik wil het ook niet meer, ik doe niet meer mee aan die onzin.![]()
Lekker op mezelf, geen gezeur aan mijn kop. Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil.
Als ik volgende week zin heb om naar London te gaan doe ik dat gewoon.Heerlijk wat een vrijheid. Een aanrader voor iedereen.
prrrrrr
quote:Hmm. Lijkt me niks. Hoe moet ik dan aan mijn sexuele behoeften komen? Altijd maar rukken is ook niks.
Op zaterdag 25 mei 2002 12:32 schreef Thoor het volgende:
Bah, vrouwen zijn niks anders problemen.
Daarom heb ik helemaal geen relatie.
Lekker op mezelf, geen gezeur aan mijn kop. Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil.
Heerlijk wat een vrijheid. Een aanrader voor iedereen.
quote:Vind je het gek dat je geen vaste vriendin hebt
Op zaterdag 25 mei 2002 16:08 schreef Thoor het volgende:
Ik zeg niet dat ik niet meer aan sex doe.
Als ik bv op vakantie een meid het bed in kan krijgen doe ik dat wel.
Alleen een relatie heb ik geen zin meer in. Af en toe eens een scharrel om te neuken heb ik genoeg aan.
prrrrrr
quote:FF totaal off-topic, coole icon mevrouw
Op zaterdag 25 mei 2002 16:09 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Vind je het gek dat je geen vaste vriendin hebt
prrrrrr
quote:En u bedoelt met deze reactie in dit topic
Op zondag 26 mei 2002 17:09 schreef Thanos het volgende:
Ik moet wel een wijf hebben. Alleen is ook maar alleen.
prrrrr
quote:Mag ik ook es
Op zondag 26 mei 2002 17:30 schreef Tranceptor het volgende:[..]
FF totaal off-topic, coole icon mevrouw
Bedankt, ik heb er erg mijn best op gedaan (icon)
prrrrr
ondertussen heeft de nieuwe vriend van mijn ex haar snoeihard gedumpt, en nu heeft ze ineens weer bijzonder veel interesse voor mij. Ik denk dat, als ik niet oppas, er zo wat gebeurt tussen ons.
Maar ik probeer het toch tegen te houden, ik heb net alles een beetje verwerkt en ik wil dat allemaal niet nog eens meemaken.
quote:Heel knap!!! En hou dat ook vol!!! Laat je niet omlullen door mooie praatjes, Ravage. Je weet hoeveel pijn je ervan hebt ondergaan.
Op woensdag 29 mei 2002 12:41 schreef Ravage het volgende:
Maar ik probeer het toch tegen te houden, ik heb net alles een beetje verwerkt en ik wil dat allemaal niet nog eens meemaken.
Enne, wat ze doet bevestigt wel mijn theorie he
prrrrrr
Maargoed ik ben van mening dat als je dus een vriendin hebt die al snel weer opzoek gaat naar een andere lover om het verdriet niet te voelen, jou als man aan de kant zet. Ik heb geen behoefte aan een vrouw als het net uit is, ik kan niet eens zoenen met een andere vrouw ookal zou ik het willen! Ik weet niet wat dat is, ik kan het gewoon erg moeilijk hebben met het idee dat mijn ex met anderen gaat, tijdens de relatie ook al, niet dat ze dat deed hoor. Ik vind het respectloos en ranzig; alleen als je echt wat voor iemand voelt, sexueel of vriendschappelijk, komt he tpas tot zijn recht. Anders ben je bezig met jezelf voor de gek houden maar dat doen er zoveel dat je haast denkt dat het normaal is.
quote:Tja dat idee had ik dus ook, maar ik schuif het allemaal maar op de (voor mij hierbij bewezen) rebound-theorie.
Op zondag 02 juni 2002 15:00 schreef Juggie het volgende:
Maargoed ik ben van mening dat als je dus een vriendin hebt die al snel weer opzoek gaat naar een andere lover om het verdriet niet te voelen, jou als man aan de kant zet. Ik heb geen behoefte aan een vrouw als het net uit is, ik kan niet eens zoenen met een andere vrouw ookal zou ik het willen! Ik weet niet wat dat is, ik kan het gewoon erg moeilijk hebben met het idee dat mijn ex met anderen gaat, tijdens de relatie ook al, niet dat ze dat deed hoor. Ik vind het respectloos en ranzig; alleen als je echt wat voor iemand voelt, sexueel of vriendschappelijk, komt he tpas tot zijn recht. Anders ben je bezig met jezelf voor de gek houden maar dat doen er zoveel dat je haast denkt dat het normaal is.
Het blijft een rare situatie. Ik kom haar nog vaak tegen, en dan lijkt het toch allemaal weer heel vertrouwd. Haar ouders hebben me gevraagd of ik langskom op hun 25-jarige huwelijk wat binnenkort is, maar ik heb geen flauw idee hoe ik me daar moet opstellen..
Nou ja, hoe vertrouwd het ook allemaal lijkt, als ik haar zie bedenk ik me dat het over is en dat ze dus ondertussen al wel met een andere jongen heeft zitten kleffen. Ik ben dus nu ook van plan om van mijn vrijheid te gaan genieten.
quote:Hier ook maar ff een reactie van mij, met daarbij de kanttekening dat ik nog nooit een relatie heb gehad dus laat staan ervaring met deze materie.
Op dinsdag 04 juni 2002 00:43 schreef Ravage het volgende:[..]
Tja dat idee had ik dus ook, maar ik schuif het allemaal maar op de (voor mij hierbij bewezen) rebound-theorie.
Het blijft een rare situatie. Ik kom haar nog vaak tegen, en dan lijkt het toch allemaal weer heel vertrouwd. Haar ouders hebben me gevraagd of ik langskom op hun 25-jarige huwelijk wat binnenkort is, maar ik heb geen flauw idee hoe ik me daar moet opstellen..
Nou ja, hoe vertrouwd het ook allemaal lijkt, als ik haar zie bedenk ik me dat het over is en dat ze dus ondertussen al wel met een andere jongen heeft zitten kleffen. Ik ben dus nu ook van plan om van mijn vrijheid te gaan genieten.
Toch heb ik me kostelijk vermaakt met dit topic, hoe rot het voor jou in beginsel ook is/was ).
Ik heb dat verschijnsel "nog maar net uit en we gaan 'vrolijk' met een ander beginnen" wel vaak bij bekenden van me gezien. Dat er een term ("rebound") voor was, dat wist ik nog nieteens
Oh ja en Ilana... je kunt pridemeid wel verwijten dat ze alleen maar zit te analyseren en dat ze Ravage daar geen steek mee verder helpt. Toch is mijn ervaring dat mensen die hun verhaal bij jou kwijt willen het soms erg prettig kunnen vinden dat iemand die er in principe buiten staat er eens vanuit een objectief oogpunt tegenaan kijkt. En ook in het geval van Ravage blijkt dit eens te meer.
Oh ja en Ravage: Ik denk dat je niet op het voorstel van de ouders van je ex in moet gaan. Ze heeft je extra hard laten vallen door direct maar met een ander te gaan. Hoe mooi het ook valt te verklaren met een rebound theorie en hoe begrijpelijk van haar kant misschien ook, ik vind toch dat het van weinig respect voor jullie afgelopen relatie betuigt.
En ik vind dat je haar dat best nog eens extra duidelijk mag maken. Ze heeft haar kans echt gehad. En ook haar ouders mogen dit best weten, vind ik. Het is dat je haar nog vaak tegen komt maar verder maakt zij geen onlosmakelijk deel meer uit van je leven. Ook dat 25-jarige jubileum van haar ouders niet.
Ik moet trouwens toegeven dat ik ook wel eens gedachten heb in de trend van "als ik nou eens een meisje ontmoet die het net uit heeft met haar vriend... dan kan ik haar lekker troosten en wordt het allemaal mooi". Toch zet ik die gedachten altijd heel snel weer opzij omdat het haast wel vast staat dat zoiets nooit wat kan worden. Een relatie moet denk ik ontstaan na een periode van stabiliteit in het leven van beide partijen.
quote:Ja het is best een leuke topic om terug te lezen. Ik heb best veel geleerd van de hele ervaring op zich en van alle adviezen.
Op dinsdag 04 juni 2002 01:56 schreef eymey het volgende:[..]
Toch heb ik me kostelijk vermaakt met dit topic, hoe rot het voor jou in beginsel ook is/was
).
quote:Ja dat feest daar zit ik inderdaad wel mee. Ik kan het met haar ouders best goed vinden, maar het lijkt me aan de andere kant ook wel weer verstandig om zoveel mogelijk afstand van haar te bewaren.
Oh ja en Ravage: Ik denk dat je niet op het voorstel van de ouders van je ex in moet gaan. Ze heeft je extra hard laten vallen door direct maar met een ander te gaan. Hoe mooi het ook valt te verklaren met een rebound theorie en hoe begrijpelijk van haar kant misschien ook, ik vind toch dat het van weinig respect voor jullie afgelopen relatie betuigt.
En ik vind dat je haar dat best nog eens extra duidelijk mag maken. Ze heeft haar kans echt gehad. En ook haar ouders mogen dit best weten, vind ik. Het is dat je haar nog vaak tegen komt maar verder maakt zij geen onlosmakelijk deel meer uit van je leven. Ook dat 25-jarige jubileum van haar ouders niet.
quote:Haha, doe ik ook altijd
Op dinsdag 04 juni 2002 02:14 schreef Ravage het volgende:[..]
Ja dat feest daar zit ik inderdaad wel mee. Ik kan het met haar ouders best goed vinden, maar het lijkt me aan de andere kant ook wel weer verstandig om zoveel mogelijk afstand van haar te bewaren.
Nou ja ik zal morgen mijn moeder wel even om advies vragen, want.. moeders weten altijd alles!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |