abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3958380
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Apart hoe snel zoiets kan omslaan...een paar jaar geleden had iedereen het over de verlinksing van Europa met Blair, Jospin, de PvdA, de SPD en nu maken we opeens een ruk naar rechts mee...

ja, daarom maak ik me er ook absoluut geen zorgen om. Over een paar jaar roepen dezelfde mensen die nu zo rechts zijn (overigens ben ik altijd gematigd-rechts) dat ze het er absoluut niet mee eens zijn en komt er dus een swing naar links.

Overigens is het wel opmerkelijk: uitgerekend toen de meeste regeringen in Europa links waren is er voor het eerst sinds WO2 een oorlog gevoerd op het continent onder aanvoering van links! benieuwd wat een rechts-europa dan gaat doen

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3958476
quote:
Op donderdag 25 april 2002 10:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zich ten eerste veel te veel laten meeslepen door wat er over rechts gezegd wordt. Maar wat wil je nadat ze eerst overal de vergelijking met Hitler maken. Iedereen ziet gelijk de beelden van concentratiekampen al weer opdoemen.

Jij hebt je duidelijk niet verdiept in Le Pen's zijn opvattingen.
quote:
Extreem Rechts of Uiterst Rechts (vind ik een betere benaming) is een vrij gangbare politieke stroming. In alle landen die geen 2e WO trauma hebben doen ze ook gewoon mee zonder die speciale behandeling.

Le Pen is uiterst extreem rechts, daarbij vergeleken is Pim Fortuyn nog een watje, Je weet niet waar je over praat.

Lees zijn standpunten lees zijn interviews daar gaan je nekharen van overeind staan.

B*zz off met je 'het valt allemaal wel mee' pretenties.

quote:
Natuurlijk zitten er wat onfrisse figuren in, maar aan de andere kant vind je die in elke partij. Zolang het allemaal democratisch gaat vind ik niet dat men zo paniekerig moet doen.
De 'rede' dat men (terecht) paniekerig doet in zijn geval is dat 'als' hij de verkiezingen zal winnen dat hij minderheden zal uitsluiten. Een veroordeling of zelfs 'ondemocratisch' verbod op Le Pen zou juist ter bescherming zijn van de Democratie.
quote:
De opkomst van rechts is volgens mij vooral te wijten aan het te weinig oplossen van een aantal problemen in Europa. Als daarvoor nodig is dat Rechts wat meer invloed krijgt vind ik het best. Politiek is toch altijd een slingerbeweging.
Dat men politiek iets verwijt is een goed recht, en dat er dan een ander bewind komt heb ik ook niets op tegen, maar Le Pen is niet zomaar een 'ander' bewind, het is het type bewind dat anders denkende uitsluit.

Dat is niet Democratisch.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3958507
quote:
Op donderdag 25 april 2002 10:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja logisch dat er dan wel een reden is om paniekerig te doen, maar dit is dus niet de realiteit.

Wat je nu doet is weer een vergelijking trekken met het verleden waarin partijen via democratische weg de democratie om zeep holpen.

Mag ik je er dan aan herinneren dat iedere partij wel een exponent in het verleden heeft die dit heeft gedaan? De PvdA is toch ook niet ondemocratisch omdat Lenin er destijds een dictatuur van maakte?

tjeeeees

PVDA met Lenin vergelijken

dat meen je niet

GLG

pi_3958593
quote:
Op donderdag 25 april 2002 10:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar Pim is echt geen Hitler. Het gaat er niet om dat je het met hem eens moet zijn, ik pleit alleen voor een wat realistischer beeld.

nee Pim Fortuyn is inderdaad geen Hitler.
Ook geen Nazi .

Hij is wel een persoon met rascistische trekjes, en discriminerend is hij wel.
Zo'n idioot hoort dus niet thuis in de politiek.

Zijn goedkeuring voor sommige leden op zijn partij geeft ook al te denken. Hij kiest zorvuldig soort type leden uit die allemaal 'ja meester nee meester' zullen gaan roepen straks. Het is een solist en valt me op dat hij de meest trouwe kritiekloze aanhangt geniet vergeleken met welk ander partij dan ook.

quote:
Ik denk dat het soms nodig is dat rechts wat meer invloed krijgt. Nu Pim Fortuyn een aantal dingen aan de orde heeft gesteld, kunnen andere partijen die overnemen. Daarvoor was het niet mogelijk vanwege electoraal verlies.
dat is jouw mening
quote:
En als we een periode met wat meer rechts gehad hebben, volgt er weer een periode met wat meer links.

In alle berichten uit de media van de afgelopen tijd heb ik nog geen 1 argument gehoord waarom de verrechtsing iets zou zijn om je zorgen over te maken (hoewel ze dat wel allemaal roepen: wellicht omdat ze zelf zetels verliezen)

geen enkele rede?

Het staat allemaal online www.lijstpimfortuyn.nl
zijn standpunten vind ik een rede voor bezorgdheid!

GLG

† In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:40:45 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958611
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:30 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Dat men politiek iets verwijt is een goed recht, en dat er dan een ander bewind komt heb ik ook niets op tegen, maar Le Pen is niet zomaar een 'ander' bewind, het is het type bewind dat anders denkende uitsluit.

Dat is niet Democratisch.

GLG

CDA sluit ook andersdenkende uit, voortaan ook maar 'ondemocratisch' noemen?

De topic-opener stelde de vraag of we ons zorgen moesten maken, dat vind ik niet. Rechts krijgt meer invloed (doordat mensen stemmen), dat is alles.

En de vergelijking met de PvdA met de USSR is net zo absurd als die van PF, Haider of Le Pen met het Derde Rijk, dat was nu juist het hele punt.

donderdag 25 april 2002 @ 11:40:50 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3958618
En Haider was laatst op de thee bij Saddam..... Is het dan toch één groot complot..........
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3958628
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die vergelijking snap ik niet zo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3958653
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De topic-opener stelde de vraag of we ons zorgen moesten maken, dat vind ik niet. Rechts krijgt meer invloed (doordat mensen stemmen), dat is alles.

En de vergelijking met de PvdA met de USSR is net zo absurd als die van PF, Haider of Le Pen met het Derde Rijk, dat was nu juist het hele punt.

nee dus!
PF kun je idd niet vergelijken met het derde rijk, maar Le Pen dus wel!!!!! Alleen al om zijn denkbeelden, zijn support voor Hitkler en noem maar op, hij zelf ontkent dat nauwelijks!

rechts is niet fout (ik ben zelf rechts) maar Le Pen, Haider etc. zijn weldegelijk gevaarlijk!!!

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:45:30 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958675
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Die vergelijking snap ik niet zo.

Ik nam aan dat GLB bedoelde dat Le Pen een partij voor de originele bevolking is??? (zou niet weten welke andersdenkenden hij anders uitsluit)

De CDA is een partij voor christenen, die christelijke wetten voor het hele land wil. Dat zou dan net zo 'ondemocratisch' zijn

pi_3958692
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:39 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
nee Pim Fortuyn is inderdaad geen Hitler.
Ook geen Nazi .
Goh, en daar had je toen nog wel zo'n leuke foto van!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 25 april 2002 @ 11:46:55 #36
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3958699
Zodra iets besloten/gekozen wordt door de meerderheid van de bevolking is het democratisch... wat er dan precies besloten/gekozen wordt maakt het niet minder democratisch
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3958705
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik nam aan dat GLB bedoelde dat Le Pen een partij voor de originele bevolking is??? (zou niet weten welke andersdenkenden hij anders uitsluit)

De CDA is een partij voor christenen, die christelijke wetten voor het hele land wil. Dat zou dan net zo 'ondemocratisch' zijn

Is dat echt zo, dat het CDA de scheiding tussen kerk en staat wil opheffen? Want daar praat je dus over. Volgens mij is dat al lang niet meer zo en moet je dat meer zoeken bij partijen als de SGP.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_3958712
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Goh, en daar had je toen nog wel zo'n leuke foto van!

Discussieren onmogelijk?. .
  Moderator donderdag 25 april 2002 @ 11:48:29 #39
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3958726
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:45 schreef NorthernStar het volgende:
Het CDA is een partij voor iedereen. Er zit ook een moslim voor het CDA in de Tweede Kamer. Het CDA wil de christelijke waarden terugzien in de maatschappij, dat is heel wat anders.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:49:29 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958741
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:44 schreef bluegrass het volgende:

[..]

nee dus!
PF kun je idd niet vergelijken met het derde rijk, maar Le Pen dus wel!!!!! Alleen al om zijn denkbeelden, zijn support voor Hitkler en noem maar op, hij zelf ontkent dat nauwelijks!

rechts is niet fout (ik ben zelf rechts) maar Le Pen, Haider etc. zijn weldegelijk gevaarlijk!!!

Ik ben links, ga waarschijnlijk SP stemmen.

Vind die hele heksenjacht allemaal nogal overtrokken, dat is alles. Volgens mij wordt het alleen maar aangewakkerd door de gevestigde politiek die bang is om stemmen te verliezen.

Dit zijn democratisch gekozen mensen en partijen. Als men dat niet wil, moet men een ander systeem invoeren.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 25-04-2002 11:50]

pi_3958745
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Discussieren onmogelijk?. .

Ik kon het even niet laten. Zeker nadat hij een paar maanden geleden in elk topic liep te spammen met die foto van Pim Fortuyn in SA-kostuum.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3958760
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:49 schreef Strolie75 het volgende:

een paar maanden geleden

.

Let it be.

† In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:52:11 #43
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958775
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Is dat echt zo, dat het CDA de scheiding tussen kerk en staat wil opheffen? Want daar praat je dus over. Volgens mij is dat al lang niet meer zo en moet je dat meer zoeken bij partijen als de SGP.

Wat bedoeld GLG dan met andersdenkenden uitsluiten??
pi_3958782
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:46 schreef deGVR het volgende:
Zodra iets besloten/gekozen wordt door de meerderheid van de bevolking is het democratisch... wat er dan precies besloten/gekozen wordt maakt het niet minder democratisch
nope, je kunt pas spreken van democratie wanneer men de mening van de meerderheid volgt met respect voor de minderheid. Van dat laatste is bij jouw stelling in de praktijk geen sprake.
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:54:55 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958799
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:52 schreef bluegrass het volgende:

[..]

nope, je kunt pas spreken van democratie wanneer men de mening van de meerderheid volgt met respect voor de minderheid. Van dat laatste is bij jouw stelling in de praktijk geen sprake.

Valt over te discussieren met het oog op de euthanasie en abortus standpunten van het CDA.
  Moderator donderdag 25 april 2002 @ 11:56:41 #46
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3958826
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Valt over te discussieren met het oog op de euthanasie en abortus standpunten van het CDA.

Het betekent toch niet dat alle partijen hun standpunten moeten gaan aanpassen aan de meerderheid?

Dan kunnen ze allemaal wel gaan fuseren.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3958828
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben links, ga waarschijnlijk SP stemmen.

Vind die hele heksenjacht allemaal nogal overtrokken, dat is alles. Volgens mij wordt het alleen maar aangewakkerd door de gevestigde politiek die bang is om stemmen te verliezen.

Dit zijn democratisch gekozen mensen en partijen. Als men dat niet wil, moet men een ander systeem invoeren.

natuurlijk kunnen ze worden gekozen, maar als je daar niet blij mee bent moet je dat verkondigen en niet lijdzaam toezien en het laten gebeuren. Op dezelfde manier kunnen mensen toch ook hun afkeuring geven over andere politieke partijen???? Dat is nu juist de zwakte en sterkte van de democratie als stelsel.
pi_3958861
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat bedoeld GLG dan met andersdenkenden uitsluiten??

Ik denk dat hij bedoelt dat het aannemelijk is, dat als Le Pen ooit aan de macht mocht komen, er grote groepen mensen zijn die het heel moeilijk gaan krijgen in Frankrijk: allochtonen, joden, etc. En misschien zelfs buitengesloten worden van de samenleving.
  † In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 11:59:07 #49
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958867
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:56 schreef Mike het volgende:

[..]

Het betekent toch niet dat alle partijen hun standpunten moeten gaan aanpassen aan de meerderheid?

Dan kunnen ze allemaal wel gaan fuseren.

Niet meer of minder dan bij rechtse partijen.

Ik snap dus het verschil dus niet. Iedere partij heeft zijn standpunten en beleid dat ze willen doorvoeren. Waarom zou dat in het ene geval dan ondemocratisch zijn en in het andere niet?

† In Memoriam † donderdag 25 april 2002 @ 12:01:21 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3958894
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat het aannemelijk is, dat als Le Pen ooit aan de macht mocht komen, er grote groepen mensen zijn die het heel moeilijk gaan krijgen in Frankrijk: allochtonen, joden, etc. En misschien zelfs buitengesloten worden van de samenleving.

Volgens mij heb je daar een grondwet voor, om zulke dingen te voorkomen.

Zijn dus geen eerlijke argumenten.

In de grondwet zijn alle grondrechten vastgelegd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')