quote:Rondcirkelen om je eigen as, zoals kinderen dat doen (ik vroeger wel) om duizelig te worden, helpt bij veel mensen. Ik heb het zelf ook een aantal keren toegepast, en het helpt.
Op zaterdag 20 april 2002 19:00 schreef Kennyman het volgende:
..
Maar heeft iemand tips om dus op het moment dat je beseft dat je droomt, in die droomstatus te blijven?
Overdag bewust leven is ook een handige tip. Probeer je op elk moment bewust te zijn van de acties die je uitvoerd, probeer bewust te zijn van de plaats waar je jezelf bevind. Als je in het dagelijks leven bewuster bent, wordt je dat in je dromen ook.
Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.
Succes!
quote:Is dat valgevoel een voorteken van een lucide droom? If so, dan heb ik er aardig wat verpest door weer wakker te schrikken
Op zaterdag 20 april 2002 19:00 schreef Kennyman het volgende:
<knip>
Heb ook het echte 'valgevoel' ervaren (net voordat je in een lucide droom komt).
<knip>
quote:vershillende obe's?
Op donderdag 18 april 2002 10:48 schreef aa-o het volgende:[..]
Ik denk dat er verschillende typen OBE's zijn.
Je kan als je meer bedreven bent zoals jij naar die plek die je noemde, ook wel eens astral pplains genoemd, gaan.
bedoelde je dat met verschillende soorten OBE's?
quote:In ieder geval mooi dat je dat weet.
Op dinsdag 23 april 2002 10:44 schreef DiagrO het volgende:
Ik droom ook weleens
quote:Maar dat is juist het lastige; op het moment dat ik eraan denk rondjes te draaien ben ik als het ware al praktisch wakker. En dan denk ik sjit net te laat...
Op maandag 22 april 2002 11:10 schreef aa-o het volgende:[..]
Rondcirkelen om je eigen as, zoals kinderen dat doen (ik vroeger wel) om duizelig te worden, helpt bij veel mensen. Ik heb het zelf ook een aantal keren toegepast, en het helpt.
Overdag bewust leven is ook een handige tip. Probeer je op elk moment bewust te zijn van de acties die je uitvoerd, probeer bewust te zijn van de plaats waar je jezelf bevind. Als je in het dagelijks leven bewuster bent, wordt je dat in je dromen ook.
[/quote]
Kijk, dat lukt me dus wel. Ben altijd ook een van de weinige die nooit vergeet wattie deed wanneer hij zat was. Of heeft dat geen verband met elkaar?
quote:Dat laatste ga ik zeker proberen, dat klonk wel goed.
Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.Succes!
quote:Wakker schrikken is idd de hoofdreden om geen lucide dromen te hebben.
Op maandag 22 april 2002 17:42 schreef Boondock_Saint het volgende:[..]
Is dat valgevoel een voorteken van een lucide droom? If so, dan heb ik er aardig wat verpest door weer wakker te schrikken
quote:Ik heb dat al zooooo vaak gehad, ga er nu op letten.
Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef Kennyman het volgende:[..]
Wakker schrikken is idd de hoofdreden om geen lucide dromen te hebben.
Trouwens, als ik stoned ben gaat het concentreren, met als gevolg het vallen, makkelijker.
quote:Oja, reageren.. *gaap*
Op dinsdag 23 april 2002 10:39 schreef The_Silhouette het volgende:[..]
vershillende obe's?
Wat bedoel je daarmee??
Wat ik bedoel met verschillende OBE's.
Ik bedoel eigenlijk verschillende typen OBE's..
1.
Namelijk het type OBE waarbij je uit je lichaam gaat en in en rond de kamer kan 'zweven' waarin je jezelf bevind.
2.
Of het type astraal reizen, waarbij je in een andere 'dimensie' of iets dergelijks terecht komt.
3.
Of het type uittreding, waarbij je -ineens- heel ergens anders bent, zoals bijvoorbeeld boven een weiland.
quote:Het is me vaak gebeurd dat ik niet zoals vaak het geval is 'rustig' mijn lichaam verlaat, maar ik werd uit m'n lichaam gesleurd en door de kamer gesmeten waarin ik lag te slapen. Ik heb hier dan absoluut geen controle over.
Jij zegt dat je het niet bewust doet, dat kan heel goed, want, zoals ik zei, soms zijn dromen die je droomt OBE's maar je weet het niet.
Daarom zei ik dat dromen die fel van kleur zijn vaak OBE's zijn.
Maar jij beleeft ze dus "per ongeluk" En je weet ze te besturen??
het is meestal zo dat je toch uit je "lichaam vertrekt" je kan daarna vrij snel ergens anders zijn.
quote:Gedeeltelijk wel
Je kan als je meer bedreven bent zoals jij naar die plek die je noemde, ook wel eens astral pplains genoemd, gaan.
bedoelde je dat met verschillende soorten OBE's?
quote:Hmm, ik meen dat er een verschil is tussen gewoon vallen en vallen voordat je lucide wordt. Toen ik 'in een lucide droom viel' kon ik niet om me heen kijken en iets later was ik gewoon in een zelfgemaakte wereld. Ik denk dat het vallen op jouw manier 'gewoon' een droom is. Of besefte je na je bungeejump dat je droomde en kon je zelf je eigen droom 'besturen'?
Op vrijdag 26 april 2002 19:57 schreef Tweater het volgende:
ik heb zowat alles wat hier staat wel eens gehad, bijv. dat vallen 'in' je bed, en dan weer wakker worden.
ik heb een keer gehad, kwam ik heel moeilijk los van de grond, maar toen ging ik rennen en toen ging ik ineens heel snel, maar wel laag. en lucide dromen, (wist ik veel dat dat zo heette) heb ik ook wel eens gehad, als ik dat heb ga ik meestal vliegen, want dat is het leukste. en dat van die vrije van, iets in die richting heb ik wel eens gehad toen viel ki, als een bungee, met een touw, maar de 2e keer(dus eerst weer heel hoog) was het touw te kort en werd ik met een scok wakker. en toen lag ik ook echt zo, armen + benen gespreid en met mijn gezicht naar beneden, alsof je vcalt. echt leu kdat ik hier eens van andere mensen over hoor.( ja ik ben een newbie hier)
maar ik vlieg dus op alle manieren, hoog laag, snel langzaam. maar als ik lucide droom, meestal kom ik dan wel goed van de grond zeg maar.
ik heb JAAAAAREN geleden, een jaar of 8 denk ik zeker wel, een droom gehad dat ik kon vliegen, en die kan ik me nog steeds heerlijk gedetailleer herinneren.
Het vreemde is, die droom die ik toen had, daarin zag ik er uit hoe ik er nu uitzie...
Weet iemand wie wat hoe of waar over dit?
Maar het probleem van dromen is dat je op dat moment "denkt" dat het echt afspeelt. Iedereen zal heeft wel (en dat hoor je vaak), "few, het was maar een droom". En doordat het echt lijkt, ervaar je het ook als echt. Je weet dan even niet beter of je straat ziet er zo uit, en je woonplaatst zo. Maar dromen verdraaien een hoop...
Ik word soms wel eens neergeschoten in een droom, dat is best vaag, je voelt ook de pijn enzo, terwijl ik nooit neergeschoten ben. Maar je ervaart het als de realiteit, en je hersenen "maakt" die pijn aan. Erg grappig opzich..
Ik heb wel eens gedroomd dat je de aarde ziet en dit echt superecht leek..., maar naderhand dacht ik van "hmmm, sloeg eigenlijk nergens op". Want in je droom zweer je dat het de aarde was, maar als je "wakker" bent en je herkend een droom van wat je gezien had, was het niet anders dan een fantasieplaatje wat toen echt voor jouw leek.
[ps] Ik ben een veel GoT gebruiker en nog nooit ruzie gehad met fokkers
weet iemand misschien wat het kan betekenen???
die droom heb ik al zolang ik me kan herinneren
Ik was wakker (of ik sliep, daar ben ik nog steeds niet uit)en ik lag met me ogen open in me bed, en beetje om me heen te kijken totdat ik linksboven in de hoek van de kamer iets zag bewegen, ik keek goed en toen zag ik dus duidelijk de gedaante van een figuur zweven, daarna begon er een aantal pennen rondjes te draaien in de lucht, ik wou gewoon schreeuwen, maar het klonk alsof ik me stem kwijt was, er kwam gewoon nix uit... Daarna was alles in een keer weg, maar ik weet niet of t nou een droom was of niet, daarbij wil ik wel vertellen dat ik de volgende ochtend een aantal pennen op de grond vond, die eerst IN een pennenbakje stonden...
quote:Ik heb geloof ik nooit geoefend maar ik weet al vanaf heel vroeg wanneer ik droomde of niet. En ik kon ook makkelijk uit een droom komen waar een "trucje" voor is. Het is niet zo dat ik bij alle dromen weet dat ik droom, meestal leuke dromen bv. dat ik vroeger droomde dat ik in de efteling was. Tsja dan is het leuk als je weet dat je droomt
Op woensdag 17 april 2002 15:47 schreef AlvaK het volgende:
Met wat oefening kun je doen waar je maar zin in hebt in je droom. Als je daar in geïnteresseerd bent, moet je maar eens Googelen naar "lucid dreaming".Jammer dat je er zo voor moet oefenen, ik heb het zelf nooit echt onder de knie gekregen.
Dromen zijn volgens mij echt erg complex, vroeger sliep ik altijd op de bank of ergens anders in en werd ik terug gelegd in mijn eigen bed. In al die dromen had ik het gevoel dat ik van een flat afviel en ergens op terecht kwam, of iets soortgelijks... En ook altijd als ik naar m`n eigen bed werd "gevlogen"!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |