abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3901789
Hmm, niet geheel ontopic, maar wel relevant; ik ben in contact gekomen met lucide dromen via ons engels boekje, we moesten een dromendagboek bijhouden, en de schoolverplichting zorgde ervoor dat ik alles perfect kon onthouden. Heb toen wat meer over dromen en dus lucide dromen geleerd. Het lukt zelden helemaal goed (meestal besef ik dat ik droom en dan gebeurt er wat een 17-jarige jongen het liefst in zijn dromen ziet gebeuren ), maar als het goed lukt, kom ik meestal in een soort staat, waar de omgeving waziger en waziger wordt en eindig ik met mijn ogen dicht, helemaal beseffend dat ik net gedroomd heb, maar nog wel half in die droom. Ik kan dan echter niet meer terug naar mijn droom, kan dan alleen maar wakker worden. Ik vind dit zelf eigenlijk wel errug jammer, ik heb nog maar 1 keer een ECHT lucide droom gehad (ben er 3 maanden mee bezig geweest, daarna mee opgehouden). Heb ook het echte 'valgevoel' ervaren (net voordat je in een lucide droom komt). Maar heeft iemand tips om dus op het moment dat je beseft dat je droomt, in die droomstatus te blijven?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  maandag 22 april 2002 @ 11:10:56 #27
25486 aa-o
imprisoned
pi_3917333
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 19:00 schreef Kennyman het volgende:
..
Maar heeft iemand tips om dus op het moment dat je beseft dat je droomt, in die droomstatus te blijven?
Rondcirkelen om je eigen as, zoals kinderen dat doen (ik vroeger wel) om duizelig te worden, helpt bij veel mensen. Ik heb het zelf ook een aantal keren toegepast, en het helpt.

Overdag bewust leven is ook een handige tip. Probeer je op elk moment bewust te zijn van de acties die je uitvoerd, probeer bewust te zijn van de plaats waar je jezelf bevind. Als je in het dagelijks leven bewuster bent, wordt je dat in je dromen ook.

Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.

Succes!

[url=http://outofbody.nl/]Outofbody.nl[/url]
pi_3923568
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 19:00 schreef Kennyman het volgende:
<knip>
Heb ook het echte 'valgevoel' ervaren (net voordat je in een lucide droom komt).
<knip>
Is dat valgevoel een voorteken van een lucide droom? If so, dan heb ik er aardig wat verpest door weer wakker te schrikken
Fuck you Jane Austen!
  dinsdag 23 april 2002 @ 10:39:42 #29
26715 The_Silhouette
Eyes; The mirror of the Soul
pi_3931395
quote:
Op donderdag 18 april 2002 10:48 schreef aa-o het volgende:

[..]

Ik denk dat er verschillende typen OBE's zijn.

vershillende obe's?
Wat bedoel je daarmee??
Jij zegt dat je het niet bewust doet, dat kan heel goed, want, zoals ik zei, soms zijn dromen die je droomt OBE's maar je weet het niet.
Daarom zei ik dat dromen die fel van kleu zijn vaak OBE's zijn.
Maar jij beleeft ze dus "per ongeluk" En je weet ze te besturen??
het is meestal zo dat je toch uit je "lichaam vertrekt" je kan daarna vrij snel ergens anders zijn.

Je kan als je meer bedreven bent zoals jij naar die plek die je noemde, ook wel eens astral pplains genoemd, gaan.
bedoelde je dat met verschillende soorten OBE's?

Judge Not Lest Ye be Judged Ye Self
  dinsdag 23 april 2002 @ 10:44:51 #30
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3931439
Ik droom ook weleens
We will walk right over you!
  dinsdag 23 april 2002 @ 10:49:17 #31
26715 The_Silhouette
Eyes; The mirror of the Soul
pi_3931480
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 10:44 schreef DiagrO het volgende:
Ik droom ook weleens
In ieder geval mooi dat je dat weet.
Je droomt ongeveer 6 dromen per nacht. Soms wel over de 10. maar de meeste herinner je je niet meer, er zijn wel manieren waarop je dat kunt doen, maar is erg vermoeiend!!
GAAP
Judge Not Lest Ye be Judged Ye Self
  dinsdag 23 april 2002 @ 20:02:12 #32
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3938715
quote:
Op maandag 22 april 2002 11:10 schreef aa-o het volgende:

[..]

Rondcirkelen om je eigen as, zoals kinderen dat doen (ik vroeger wel) om duizelig te worden, helpt bij veel mensen. Ik heb het zelf ook een aantal keren toegepast, en het helpt.

Maar dat is juist het lastige; op het moment dat ik eraan denk rondjes te draaien ben ik als het ware al praktisch wakker. En dan denk ik sjit net te laat...

Overdag bewust leven is ook een handige tip. Probeer je op elk moment bewust te zijn van de acties die je uitvoerd, probeer bewust te zijn van de plaats waar je jezelf bevind. Als je in het dagelijks leven bewuster bent, wordt je dat in je dromen ook.
[/quote]
Kijk, dat lukt me dus wel. Ben altijd ook een van de weinige die nooit vergeet wattie deed wanneer hij zat was. Of heeft dat geen verband met elkaar?

quote:
Laatste tip voor nu: Neem voor je gaat slapen voor een bepaalde actie uit te voeren, zoals iets simpels als 'naar je handen kijken'. Probeer jezelf hier goed op te concentreren voordat je gaat slapen (niet *te* goed, anders blijf je wakker). Je zult dan, als je in een droom je handen ziet, hieraan herinnerd worden en hop, je bent lucide.

Succes!

Dat laatste ga ik zeker proberen, dat klonk wel goed.
  dinsdag 23 april 2002 @ 20:02:59 #33
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3938733
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:42 schreef Boondock_Saint het volgende:

[..]

Is dat valgevoel een voorteken van een lucide droom? If so, dan heb ik er aardig wat verpest door weer wakker te schrikken

Wakker schrikken is idd de hoofdreden om geen lucide dromen te hebben.
pi_3940784
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 20:02 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Wakker schrikken is idd de hoofdreden om geen lucide dromen te hebben.

Ik heb dat al zooooo vaak gehad, ga er nu op letten.

Trouwens, als ik stoned ben gaat het concentreren, met als gevolg het vallen, makkelijker.

Fuck you Jane Austen!
pi_3974630
ik droomde een keer dat ik van een hele groote berg afsprong en dat ging echt heerlijk, maar ik weet niet of dat echt wat heeft te betekenen.
  vrijdag 26 april 2002 @ 16:50:02 #36
25486 aa-o
imprisoned
pi_3975312
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 10:39 schreef The_Silhouette het volgende:

[..]

vershillende obe's?
Wat bedoel je daarmee??

Oja, reageren.. *gaap*

Wat ik bedoel met verschillende OBE's.

Ik bedoel eigenlijk verschillende typen OBE's..

1.
Namelijk het type OBE waarbij je uit je lichaam gaat en in en rond de kamer kan 'zweven' waarin je jezelf bevind.

2.
Of het type astraal reizen, waarbij je in een andere 'dimensie' of iets dergelijks terecht komt.

3.
Of het type uittreding, waarbij je -ineens- heel ergens anders bent, zoals bijvoorbeeld boven een weiland.

quote:
Jij zegt dat je het niet bewust doet, dat kan heel goed, want, zoals ik zei, soms zijn dromen die je droomt OBE's maar je weet het niet.
Daarom zei ik dat dromen die fel van kleur zijn vaak OBE's zijn.
Maar jij beleeft ze dus "per ongeluk" En je weet ze te besturen??
het is meestal zo dat je toch uit je "lichaam vertrekt" je kan daarna vrij snel ergens anders zijn.
Het is me vaak gebeurd dat ik niet zoals vaak het geval is 'rustig' mijn lichaam verlaat, maar ik werd uit m'n lichaam gesleurd en door de kamer gesmeten waarin ik lag te slapen. Ik heb hier dan absoluut geen controle over.
quote:
Je kan als je meer bedreven bent zoals jij naar die plek die je noemde, ook wel eens astral pplains genoemd, gaan.
bedoelde je dat met verschillende soorten OBE's?
Gedeeltelijk wel
[url=http://outofbody.nl/]Outofbody.nl[/url]
pi_3977094
ik heb zowat alles wat hier staat wel eens gehad, bijv. dat vallen 'in' je bed, en dan weer wakker worden.
ik heb een keer gehad, kwam ik heel moeilijk los van de grond, maar toen ging ik rennen en toen ging ik ineens heel snel, maar wel laag. en lucide dromen, (wist ik veel dat dat zo heette) heb ik ook wel eens gehad, als ik dat heb ga ik meestal vliegen, want dat is het leukste. en dat van die vrije van, iets in die richting heb ik wel eens gehad toen viel ki, als een bungee, met een touw, maar de 2e keer(dus eerst weer heel hoog) was het touw te kort en werd ik met een scok wakker. en toen lag ik ook echt zo, armen + benen gespreid en met mijn gezicht naar beneden, alsof je vcalt. echt leu kdat ik hier eens van andere mensen over hoor.( ja ik ben een newbie hier)
maar ik vlieg dus op alle manieren, hoog laag, snel langzaam. maar als ik lucide droom, meestal kom ik dan wel goed van de grond zeg maar.
pi_3981666
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 19:57 schreef Tweater het volgende:
ik heb zowat alles wat hier staat wel eens gehad, bijv. dat vallen 'in' je bed, en dan weer wakker worden.
ik heb een keer gehad, kwam ik heel moeilijk los van de grond, maar toen ging ik rennen en toen ging ik ineens heel snel, maar wel laag. en lucide dromen, (wist ik veel dat dat zo heette) heb ik ook wel eens gehad, als ik dat heb ga ik meestal vliegen, want dat is het leukste. en dat van die vrije van, iets in die richting heb ik wel eens gehad toen viel ki, als een bungee, met een touw, maar de 2e keer(dus eerst weer heel hoog) was het touw te kort en werd ik met een scok wakker. en toen lag ik ook echt zo, armen + benen gespreid en met mijn gezicht naar beneden, alsof je vcalt. echt leu kdat ik hier eens van andere mensen over hoor.( ja ik ben een newbie hier)
maar ik vlieg dus op alle manieren, hoog laag, snel langzaam. maar als ik lucide droom, meestal kom ik dan wel goed van de grond zeg maar.
Hmm, ik meen dat er een verschil is tussen gewoon vallen en vallen voordat je lucide wordt. Toen ik 'in een lucide droom viel' kon ik niet om me heen kijken en iets later was ik gewoon in een zelfgemaakte wereld. Ik denk dat het vallen op jouw manier 'gewoon' een droom is. Of besefte je na je bungeejump dat je droomde en kon je zelf je eigen droom 'besturen'?
pi_3982165
nee, kijk, het was 'vallen'' zoals iedereen hier beschrijft, maar ik werd wakker op het moment dat ik de grond raakte, en ik kon me niet bewegen voor zon 30 seconden. dat is wat een aantal mensen hier ook al hebben beschreven, hoewel ik geen donkere schimmen zag ofzo.(gelukkig...)
ik weet ook niet waarom, maar ik zat inderdaad aan een touw, daarom noem ik het maar bungeejumpen, hoewel het dat niet echt was.
toch wel raar
  zaterdag 27 april 2002 @ 16:43:55 #40
20619 Type
O positief...
pi_3983785
even iets erbij gooien, hoewel ik niet het topic heb gelezen... dit is ook een beetje offtopic...

ik heb JAAAAAREN geleden, een jaar of 8 denk ik zeker wel, een droom gehad dat ik kon vliegen, en die kan ik me nog steeds heerlijk gedetailleer herinneren.

Het vreemde is, die droom die ik toen had, daarin zag ik er uit hoe ik er nu uitzie...
Weet iemand wie wat hoe of waar over dit?

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_3986555
Ik kan haast altijd me dromen wel herinneren als ik gedroomt heb, verschillende beelden weet ik me weer te herinneren... (niet alles natuurlijk...)

Maar het probleem van dromen is dat je op dat moment "denkt" dat het echt afspeelt. Iedereen zal heeft wel (en dat hoor je vaak), "few, het was maar een droom". En doordat het echt lijkt, ervaar je het ook als echt. Je weet dan even niet beter of je straat ziet er zo uit, en je woonplaatst zo. Maar dromen verdraaien een hoop...

Ik word soms wel eens neergeschoten in een droom, dat is best vaag, je voelt ook de pijn enzo, terwijl ik nooit neergeschoten ben. Maar je ervaart het als de realiteit, en je hersenen "maakt" die pijn aan. Erg grappig opzich..

Ik heb wel eens gedroomd dat je de aarde ziet en dit echt superecht leek..., maar naderhand dacht ik van "hmmm, sloeg eigenlijk nergens op". Want in je droom zweer je dat het de aarde was, maar als je "wakker" bent en je herkend een droom van wat je gezien had, was het niet anders dan een fantasieplaatje wat toen echt voor jouw leek.

[ps] Ik ben een veel GoT gebruiker en nog nooit ruzie gehad met fokkers

A Predator is like a very dangerous bird with very sharp teeth.
pi_4014939
ik heb vaak ene drom waarbij ik onder een trap hang, niet aan touwtjes of andere shit maar gewoon los, en dan doe ik achterwaatse koprollen, en die droom heb ik ook alleen maar als ik ziek ben(griep) heel vaag.

weet iemand misschien wat het kan betekenen???

die droom heb ik al zolang ik me kan herinneren

*iets met rechterhand*
  dinsdag 30 april 2002 @ 18:22:07 #43
22495 RDV
Ik was hier
pi_4015859
Normaal onthoud ik me dromen nooit, maar van de week had ik er een of t was geen droom waar ik nog steeds over zit na te denken:

Ik was wakker (of ik sliep, daar ben ik nog steeds niet uit)en ik lag met me ogen open in me bed, en beetje om me heen te kijken totdat ik linksboven in de hoek van de kamer iets zag bewegen, ik keek goed en toen zag ik dus duidelijk de gedaante van een figuur zweven, daarna begon er een aantal pennen rondjes te draaien in de lucht, ik wou gewoon schreeuwen, maar het klonk alsof ik me stem kwijt was, er kwam gewoon nix uit... Daarna was alles in een keer weg, maar ik weet niet of t nou een droom was of niet, daarbij wil ik wel vertellen dat ik de volgende ochtend een aantal pennen op de grond vond, die eerst IN een pennenbakje stonden...

Huiswerk?! Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!!
pi_4159836
quote:
Op woensdag 17 april 2002 15:47 schreef AlvaK het volgende:
Met wat oefening kun je doen waar je maar zin in hebt in je droom. Als je daar in geïnteresseerd bent, moet je maar eens Googelen naar "lucid dreaming".

Jammer dat je er zo voor moet oefenen, ik heb het zelf nooit echt onder de knie gekregen.

Ik heb geloof ik nooit geoefend maar ik weet al vanaf heel vroeg wanneer ik droomde of niet. En ik kon ook makkelijk uit een droom komen waar een "trucje" voor is. Het is niet zo dat ik bij alle dromen weet dat ik droom, meestal leuke dromen bv. dat ik vroeger droomde dat ik in de efteling was. Tsja dan is het leuk als je weet dat je droomt

Dromen zijn volgens mij echt erg complex, vroeger sliep ik altijd op de bank of ergens anders in en werd ik terug gelegd in mijn eigen bed. In al die dromen had ik het gevoel dat ik van een flat afviel en ergens op terecht kwam, of iets soortgelijks... En ook altijd als ik naar m`n eigen bed werd "gevlogen"!

een blauwe wilde mij hekken, nou mooi niet!!! ik doe mijn internet telkens aan en uit! jammer hekkers -> [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/493361[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')