abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2002 @ 09:29:16 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3848828
Zijn katten nou paranormaal begaafd of willen we dat graag denken ?

Zelf heb ik 3 katten thuis rond lopen/slapen.
Heeeeel af en toe denk ik wel eens. : " Goh waar zit hij nou naar te staren? "
Maar dat kan net zo goed een vlieg zijn geweest die daar op de muur heeft gezeten en is weggevlogen, terwijl die kat nog denkt dat hij er zit

Ik vraag me ook af waar zon beestje nou aan zit/ligt te denken.. vooral hoe zn dromen zijn.
Heeft hij visioenen? Zou hij me kunnen waarschuwen voor gevaar?

Weet iemand hier meer over te vertellen, of hebben mensen aparte eraringen cq verhalen over een kat?

The truth was in here.
pi_3848849
Katten schijnen aura's te kunnen zien. Dat zou een goede verklaring zijn iig voor mijn kat die vaak langs me heen staart zeg maar.
Ook ben ik eens bij een parapsycholoog geweest die bezig ging met mijn energiebanen (chakra's). Die vrouw had een stuk of 16 katten en die liepen ook in haar behandelkamer. Als ze met een bepaalde chakra bezig ging, ging vaak een kat precies op die chakra bij mij liggen. Ik lag dan op een soort bed op mijn rug.
pi_3848853
Katten zijn eigenlijk wel paranormaal ze zien meer dan dat wij zien, je kan het meestal merken als ze een plek heen en weer blijven lopen en gaan mauwen dan zit er wel iets wat jij niet kan zien maar mischien wel kan voelen.
oops ohh my ...
  dinsdag 16 april 2002 @ 09:36:48 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3848868
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:34 schreef spookie het volgende:
Katten zijn eigenlijk wel paranormaal ze zien meer dan dat wij zien, je kan het meestal merken als ze een plek heen en weer blijven lopen en gaan mauwen dan zit er wel iets wat jij niet kan zien maar mischien wel kan voelen.
Misschien een spinnetje die voorbij liep en nu verstopt zit

En ze zien meer inderdaad, vooral snachts is me opgevallen dat ze met gemak een mug volgen.

The truth was in here.
pi_3848895
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien een spinnetje die voorbij liep en nu verstopt zit

En ze zien meer inderdaad, vooral snachts is me opgevallen dat ze met gemak een mug volgen.

ja er zou een spinnetje kunnen zitten alles kan,

maar vertel ik dit gister middag zat mijn kat voor de deur van me slaap kamer de heletijde te mauwen en heen en weer te lopen en er zat geen vliegje of een ander insect helemaal niks maar het voelde wel een beetje koud bij mijn moeder de deur dus dat vind ik wel een beetje raar

oops ohh my ...
pi_3848896
En ik maar denken dat katten alleen aan eten slapen en naar buiten denken
pi_3848952
Katten zijn wel degelijk intelligent en zien ook veel meer ja.

Een voorbeeld van intelligentie:

De kat vind een muis en kwam door het raam naar binnen in de slaapkamer ik gooi de kat de kamer uit maar de muis blijft daar. Diezelfde kat mauwt even bij de deur en ineens is het stil. Hij had uitgedacht dat hij beneden via het keuken raampje naar buiten kon om zo via de boom op het dak te komen om dan over het dak te lopen en weer in de kamer met de muis naar binnen te komen en dat alles deed hij BINNEN 2 minuten dus lang heeft hij niet gedacht.

Dat ze meer zien :

Katten staan idd VAAK te staren naar onzichtbare dingen of dit nu lichtverschijnselen zijn die wij niet zien of wezens of wat dan ook, Spinnetje etc is uitgesloten aangezien de kat het ook doet in een NET COMPLEET schoon gemaakte lege badkamer waar niets meer in zat. Hij kijkt echt recht naar iets BOVEN de badrand en blijft kijken totdat de kat uiteindelijk hard wegrent. Vaag..

dinsdag 16 april 2002 @ 09:56:59 #8
26467 raphidae
...antichrist...
pi_3848998
Mijn kat die ligt de hele dag te pitten, het liefst op de schone was. En hij eet wel eens.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_3849048
heb ook een keer een verhaal over een kat gezien, dat hij heel vreemd ging doen enzo, wat bleek nou, dat het huis in de brand stond.
ik vind dit soort dingen maar wat vreemd. Die beesten kunnen denk ik gewoon bepaalde dingen aanvoelen. Misschien hebben we ze onderschat....
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:05:59 #10
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_3849057
Mijn kat weet soms wel van te voren wanneer wij thuiskomen. Sterkste voorbeeld hiervan is toen ze na de emigratie een maand in quarantaine moest (Nieuw Zeeland). Toen we ons bij de balie van het quarantainecentrum meldden om haar na afloop van die maand weer op te halen, zei een van de verzorgsters: "Ze wist dat jullie haar kwamen ophalen, ze ging een half uur geleden ineens rechtop zitten en begon hard te mauwen!".

Ook wordt ze vaak onrustig wanneer mijn man thuiskomt (onregelmatig door files), een paar minuten van te voren dus ze kan de auto nog niet horen...

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:06:43 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3849065
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:41 schreef spookie het volgende:

[..]

maar vertel ik dit gister middag zat mijn kat voor de deur van me slaap kamer de heletijde te mauwen en heen en weer te lopen en er zat geen vliegje of een ander insect helemaal niks maar het voelde wel een beetje koud bij mijn moeder de deur dus dat vind ik wel een beetje raar

Het zou dan ook kunnen zijn dat hij naar binnen wilt om lekker op of onder het bed te gaan snurken.

Katten zijn hele slimme en doordachte dieren, zelf vind ik ze veel slimmer dan honden.
Ze kunnen echt bestuderen hoe ze nou op een kast moeten komen. Ik weet dat omdat ik net 2 nieuwe kasten in mn woonkamer heb staan.
Ze zitten dan te staren naar die kast, lopen links er voorbij, kijken er onder, kijken rechts van de kast en zien al verschillende mogelijkheden om OP de kast te kunnen komen.

Ik wil helemaal niet zeggen dat katten geen magie hebben, maar hoe uit zich dat nou?
De dingentjes die ik hier heb gelezen zijn niet echt overtuigend voor me ( Ok, van die chakra's is wel apart hoor )
Ze voelen denk ik ook pijn aan, emotioneel als lichamelijk.
Want als je misselijk bent en ff gaat liggen op de bank komt een kat al vrij snel op je buik liggen.
Of je hebt een gekneusde hand, komen ze op je hand liggen ( Mijn ervaringen ) .
En als je verdrietig bent komen ze van hun slaapplaats af om je kopjes te geven.
Dus gevoel hebben die beestjes wel!

The truth was in here.
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:08:49 #12
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_3849078
quote:
Mijn kat die ligt de hele dag te pitten, het liefst op de schone was. En hij eet wel eens.
Time is what keeps everything from happening at once.
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:09:25 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3849087
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:05 schreef lizardtattoo het volgende:
Mijn kat weet soms wel van te voren wanneer wij thuiskomen. Sterkste voorbeeld hiervan is toen ze na de emigratie een maand in quarantaine moest (Nieuw Zeeland). Toen we ons bij de balie van het quarantainecentrum meldden om haar na afloop van die maand weer op te halen, zei een van de verzorgsters: "Ze wist dat jullie haar kwamen ophalen, ze ging een half uur geleden ineens rechtop zitten en begon hard te mauwen!".

Ook wordt ze vaak onrustig wanneer mijn man thuiskomt (onregelmatig door files), een paar minuten van te voren dus ze kan de auto nog niet horen...

Ja klopt, ik werk zelf onregelmatig dus ben nooit op vaste tijden thuis.
Maar mn vriendin zegt vaak dat Whiskey ( mn lieverdje met de meeste intelligentie ) dan rond begint te lopen een paar minuten voor ik thuis kom.
Dus hij voelt het kennelijk aan dat ik er aan kom... maar ook niet altijd hoor!
The truth was in here.
pi_3849171
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ze voelen denk ik ook pijn aan, emotioneel als lichamelijk.
Want als je misselijk bent en ff gaat liggen op de bank komt een kat al vrij snel op je buik liggen.
Of je hebt een gekneusde hand, komen ze op je hand liggen ( Mijn ervaringen ) .

Dat denk jij.. Een kat zal altijd op je buik gaan liggen als je languit op de bank gaat liggen.. Maar dat heb je meestal niet echt in de gaten, want je let er neit op.. Maar als je ergens pijn hebt, dan merk je pas dat er iets op ligt en met je hand net zo!! Je stoot bijvoorbeeld je teen elke dag wel eens een keertje tegenaan, maar daar denk je verder niet echt bij na.. Pas als je een gebroken teen hebt, heb je door hoe vaak je je teen nou eigelijk stoot!!

Moraal van het verhaal : geen idee..

Ik háát kabouters!!
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:35:46 #15
6670 Mace
Profesioneel platzak
pi_3849321
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:41 schreef spookie het volgende:

[..]

Ja dat heet tocht....
Yeah Baby..Yeah
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:50:03 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3849466
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:18 schreef Camickaeze het volgende:

[..]

Dat denk jij.. Een kat zal altijd op je buik gaan liggen als je languit op de bank gaat liggen.. Maar dat heb je meestal niet echt in de gaten, want je let er neit op.. Maar als je ergens pijn hebt, dan merk je pas dat er iets op ligt en met je hand net zo!! Je stoot bijvoorbeeld je teen elke dag wel eens een keertje tegenaan, maar daar denk je verder niet echt bij na.. Pas als je een gebroken teen hebt, heb je door hoe vaak je je teen nou eigelijk stoot!!

Moraal van het verhaal : geen idee..

Wellicht heb je een punt..
Maar niet altijd komt een kat op mn buik liggen als ik op de bank lig, maar wel ALTIJD als je buikpijn hebt
The truth was in here.
  woensdag 17 april 2002 @ 20:42:07 #17
25202 Bereboot
Oh pick me, pick me!
pi_3868786
Mijn parkieten (5 stuks) kijken ook altijd naar bepaald punt in de kamer. Zelfs als ze zitten te slapen met hun kop en de veren, halen ze die eruit en volgen ze "iemand" in de woonkamer. Aan mn vogels kan ik psies zien als er iemand is. Het is geen toeval dat ze allemaal dezelfde kant uitkijken. Zelf zie ik aura's en zie ik die persoon ook dan wel eens staan.
Het gaat weer helemaal nergens over...........................................................
  woensdag 17 april 2002 @ 20:49:25 #18
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_3868874
Mijn kat Diesel is absoluut paranormaal begaafd of iets in die strekking. Hij kijkt heel vaak boven je hoofd of langs je heen en je weet echt zeker dat ie ergens naar kijkt.

En bovendien, als ik erg emotioneel ben, maar niet ff ontroerd of een traantje laten lopen, maar écht over de rooie, dan komt echt, geheid, je kunt erom wedden, Diesel bij me zitten. Overigens niet alleen bij mij, maar ook bij mijn vriend en iedereen die ik dat tot dan toe daarin heb meegemaakt bij mij thuis..... En dat terwijl ik absoluut niet met geluid kan huilen, dus dat kan het niet zijn. Overigens is Diesel dan niet weg te sláán op dat moment, elke gek die in de buurt komt komt gewoon niet dichterbij. Dan moet je eerst door Diesel heen

Hoe het zit weet ik niet. Maar ik verbaas me er dagelijks over.

Mijn andere kat is overigens ziek in zn hoofd, hij heeft net macaroni gegeten

prrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_3869428
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:04 schreef Emc het volgende:
heb ook een keer een verhaal over een kat gezien, dat hij heel vreemd ging doen enzo, wat bleek nou, dat het huis in de brand stond.
ik vind dit soort dingen maar wat vreemd. Die beesten kunnen denk ik gewoon bepaalde dingen aanvoelen. Misschien hebben we ze onderschat....
goh, alsof ze het kunnen ruiken he!
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_3870750
T zijn luie dieren die de hele dag nergens naar kijken zoals mensen ook weleens doen... gewoon dom dus, net slim genoeg om wat te kunnen vreten e.d.
  donderdag 18 april 2002 @ 10:44:07 #21
26715 The_Silhouette
Eyes; The mirror of the Soul
pi_3874357
Katten werden vroeger (en door weinigen nu nog) als goden gezien. Als je terug kijkt naar de egyptenaren, deze geloofden in allerlei goden en deze zouden dan dierlijke vormen aannemen zodra de zon opkomt. Hoe heilig ze voor hun waren blijkt wel uit het feit dat ze de katten mummificeren als ze dood gaan. wat normaal met alleen maar koningen etc gebeurde.
Je ziet ook in veel verhalen dat een kat een heks vergezeld of wordt gezien als eentje. "een zwarte kat over de straat zien lopen" Dit is bijgeloof, maar voor vele toch echt waar, dat ze dan ongeluk hebben.
Katten zijn vaak als hogere dieren gezien en ikzelf zie ze inderdaad ook als dieren die meer kunnen dan wij denken. Maar dat heb ik met wel meer dieren.
Judge Not Lest Ye be Judged Ye Self
  maandag 22 april 2002 @ 16:53:52 #22
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_3922753
Ik zit ook inderdaad vaak met verbasing naar mijn katten te kijken. Dan zien ze weer eens iets wat ik dan dus niet zie. Mijn vriendin komt regelmatig langs en sinds kort kan ik aan 1 van de katten merken dat ze komt. Die zit dan een paar minuten voordat ze binnenkomt al bij het raam te kijken.
Amsterdam + Boekel = werelds...
  maandag 22 april 2002 @ 22:02:47 #23
24564 Mr.Zop
*censured*
pi_3926480
quote:
Op woensdag 17 april 2002 22:57 schreef Blue-eagle het volgende:
T zijn luie dieren die de hele dag nergens naar kijken zoals mensen ook weleens doen... gewoon dom dus, net slim genoeg om wat te kunnen vreten e.d.
Soms zijn ze ook wel lief, maar paranormaal begaafd?
get a break, niemand is dat, hooguit paranormaal gestoord.
It's all in your head
Back off, you sentimental 'moralknights' !
  maandag 22 april 2002 @ 23:26:40 #24
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3928216
naar mijn idee zijn katten en magie inderdaad met elkaar verbonden.
veel van de omschreven situaties (dat eindeloze gestaar naar 'niks' om vervolgens hard weg te rennen, langs je heen kijken, enz) komen ook bij mijn poes voor.
en aangezien ik wel interesse heb ik paranormale dingetjes, vind ik dit natuurlijk het 'uitzoeken' waard.
als ik naar een paranormaalbeurs ga, denk ik erover om haar eens mee te nemen. wie weet wat ik wijzer wordt (mbt het zien van aura's ed).
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  dinsdag 27 mei 2003 @ 22:34:22 #25
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10721002
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:34 schreef spookie het volgende:
Gevoelig voor de 4e dimesnie of hoger ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')