abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25088
Omdat ik nu wel enigzins de gang van zaken op het forum begrijp heb ik hieronder enkele handige tips voor de newbies opgeschreven:
- Zorg dat je mening niet teveel afwijkt van de gemiddelde fokker (hierover later meer)
- Zorg dat je geen kritiek uit op diegenen die een meer dan platonische relatie hebben met de moderators.
- Als een zoals hierboven persoon kritiek op je uit, ga er dan niet tegenin en zeg enkel ja, gevolgd door een amen.
- Is men toch boos over een mening van je, kom er dan zo snel mogelijk op terug en zeg dat je onder invloed was of iets dergelijks.
- Als je het met iemand als mij of Archangel eens bent wat betreft bepaalde kritiek, zeg het dan prive en niet in het openbaar.
- Heb je je eigen (afwijkende) mening toch (per ongeluk) in het openbaar verkondigt, neem dan maar afscheid van het forum.
Je mening (hoe correct ook) zal niet meer gewaardeerd worden en enkel nog een storende factor zijn voor mensen die je denken te kennen.
Ook het openen van nieuwe topics zal geen nut meer hebben; ze zullen gesloten worden met een vage reden.
Vaak een reden waar je zelf in een eerdere fase al mee geconfronteerd bent.
Voorbeelden: Je speelt het op de man; aangezien er vaak een topic opengebleven is dat direct op mij gericht was (kastanova en Piet Paulusma bijv.) wordt een topic alleen gesloten als er vooroordelen over de desbetreffende persoon zijn.

Conclussie: Je mag alleen de mening verkondigen die de meerderheid heeft, als je eigen mening uit, zul je met directe ingang gebanned of weggetreiterd worden.

P.s. Dit is niet persoonlijk bedoelt, maar EEN SERIEUSE TIP VOOR NEWBIES !!!

KASTA NOVA

I was an atheist until I realized I was God
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2000 @ 18:24:00 #2
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_25089
Ok gelezen .
Ben nu toch wel benieuwd naar les 2
Wordt het een lange serie?
The future is after you
  zaterdag 29 januari 2000 @ 19:16:00 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25090
quote:
op 01-29-2000 om 06:19 PM schreef kastanova het volgende:

Omdat ik nu wel enigzins de gang van zaken op het forum begrijp heb ik hieronder enkele handige tips voor de newbies opgeschreven:

- Zorg dat je geen kritiek uit op diegenen die een meer dan platonische relatie hebben met de moderators.
Mijn vrouw was het erg eens met deze stelling

- Als een zoals hierboven persoon kritiek op je uit, ga er dan niet tegenin en zeg enkel ja, gevolgd door een amen.
Ik ben niet praktizerend Katholiek, dus laat dat amen maar weg, ja is voldoende

- Als je het met iemand als mij of Archangel eens bent wat betreft bepaalde kritiek, zeg het dan prive en niet in het openbaar.
[b]Je kunt me natuurlijk altijd mailen

- Heb je je eigen (afwijkende) mening toch (per ongeluk) in het openbaar verkondigt, neem dan maar afscheid van het forum.
Je mening (hoe correct ook) zal niet meer gewaardeerd worden en enkel nog een storende factor zijn voor mensen die je denken te kennen.
Maar dan kun je altijd nog uithuilen in het Onzin-forum, GHaven is een uitstekend psycholoog

Ook het openen van nieuwe topics zal geen nut meer hebben; ze zullen gesloten worden met een vage reden.
De hangslotjes waren nu eenmaal in de aanbieding, en het is zonde om ze te laten roesten, maar zonder reden, dat zul je mij nooit zien doen

Conclussie: Je mag alleen de mening verkondigen die de meerderheid heeft, als je eigen mening uit, zul je met directe ingang gebanned of weggetreiterd worden.
Dat valt best wel mee, zolang het aantal enge ziektes en lichaamsdelen binnen de perken blijft

P.s. Dit is niet persoonlijk bedoelt, maar EEN SERIEUSE TIP VOOR NEWBIES !!!

KASTA NOVA

Kastaman, zo ken ik je weer !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2000 @ 20:09:00 #4
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_25091
EN HIJ IS TERUG DAMES EN HEREN !!!

En ik dacht nog wel dat Kastanova overleden was! Maar hij is er gelukkig nog ! Mijn held ! Ik aanbid deze man! Hulde! Ook Arch Angel is mijn grote held !* Djeez gaat nu op zoek naar een groter huis om zijn Kastnovaposter en de posters van Arch Angel kwijt te kunnen.
Is het niet een leuk idee om een poster van Kastanova en Arch Angel samen te maken ? Dat zou mijn grootste droom zijn. Toch maar contact opnemen met Hennie Huisman dan, hij is net terug uit de Turkse gevangenid, dusse... Misschien dat hij met de Surpriseshowcrew speciaal voor mij een poster kan laten maken met Kastanova en Arch Angel Ik lig er nu al wakker van... Komen jullie ( Kasta en AA ) ook nog in het programma Gekkenhuis van Reinout Oerlemans ? Dan hoop ik wel dat iemand dit voor me wil opnemen, want ik heb mijn TVcombo nu kapot. Ik kan wel Tv kijken, maar het niet opnemen. Kasta en AA, die wil ik natuurlijk voor altijd op de videoband. Want zeg nou zelf: Wie wil dit nou niet ?

Gegroet,
Djeez
PS: Kastanova, Welcome back!
PS PS: Ennen Kastanova, waarom lees je mijn stukjes over jou eigenlijk ???

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_25092
Ik las de titel van de topic. Ik vond dat toch wel ingewikkeld wat hier is geschreven.
Kunnen anderen me misschien helpen?
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_25093
quote:
op 01-29-2000 om 08:41 PM schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Ik las de titel van de topic. Ik vond dat toch wel ingewikkeld wat hier is geschreven.
Kunnen anderen me misschien helpen?

Ach SANCTA... Zo lang je je een klein beetje gedraagt en niet teveel Fokkers persoonlijk gaat aanvallen, valt het allemaal best mee! Het is net het echte leven, in een restaurant wordt je er bijvoorbeeld toch ook uitgezet als je andere gasten gaat lopen uitschelden...

Welkom op dit Forum in ieder geval!

* Kozzmic vindt het leuk dat hij ook eindelijk eens iemand welkom mag heten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 29 Januari 2000).]

pi_25094
Dat vind ik nou leuk. Ik zat er echt op te wachten of er misschien iemand zou reageren op mijn briefje. Dus , ook als je nieuw bent wordt je serieus genomen. Dat vind ik echt fijn. Ik moet waarschijnlijk nog erg veel leren. Maar goed ik denk dat dat wel komt.
Ik lees natuurlijk al veel langer mee op dit forum, maar ik heb nu pas de stoute schoenen aangetrokken.
Vond soms wel eens dat er draeckerig gereageerd werd. Ik hoop, dat dat mij niet zal overkomen.
pi_25095
Pas je wel op Sancta? Voor je het weet is Fok! een verslaving en zit je zelfs op zaterdagavond naar je beeldscherm te turen...

Ik ga nu toch maar eens proberen die computer uit te zetten om een snufje van het echte (uitgaans-)leven te krijgen! We komen elkaar ongetwijfeld nog eens tegen hier op Fok!...

pi_25096
Inderdaad Kozz. De nachten van zaterdag op zondag zijn verslavend. Ga maar eens punniken.
pi_25097
quote:
op 01-29-2000 om 09:02 PM schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Dat vind ik nou leuk. Ik zat er echt op te wachten of er misschien iemand zou reageren op mijn briefje. Dus , ook als je nieuw bent wordt je serieus genomen. Dat vind ik echt fijn. Ik moet waarschijnlijk nog erg veel leren. Maar goed ik denk dat dat wel komt.
Ik lees natuurlijk al veel langer mee op dit forum, maar ik heb nu pas de stoute schoenen aangetrokken.
Vond soms wel eens dat er draeckerig gereageerd werd. Ik hoop, dat dat mij niet zal overkomen.

Ik ben dan wel, officieel, geen newbie meer, maar ik heb hetzelfde gevoel als jij; het is ook leuk als er iemand op je bericht reageert.
Helaas gebeurt me dat niet zo vaak. Blijkbaar weet ik ook nog niet hoe ik me dien te gedragen op het forum.

zaterdag 29 januari 2000 @ 22:21:00 #11
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_25098
Och Djeez...

Als je dat bericht 2 dagen geleden had gestuurd had ik je verrot gescholden...
Nu zeg ik slechts:

Get a life

Jij bent best zielig, dat je zoveel tijd en moeite aan mij besteed.. maar ja, ik ben nou eenmaal belangrijk, cool en dope
GRTZ ArchAngel

[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_25099
And now you do what they told ya
And now you do what they told ya, now you're under control
And now you do what they told ya!

Hey, i got something to say !

Fuck you, I won't do what you tell me
Fuck you, I won't do what you tell me!
Motherfucker !
uggh !

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 29 januari 2000 @ 23:09:00 #13
242 Pinball
Electric Monk
pi_25100
quote:
op 01-29-2000 om 06:19 PM schreef kastanova het volgende:
<...>bla bla... mmm archangel krijgt meer aandacht dan ik .... knars ...blabla... ff raar doen... bla .. helpt vast wel... blabla..krijg van mamma ook een koekje als ik huil... bla bla...

Even wat aanvullende tips voor newbies:

-je kan een op post van iemand anders reageren, en dan de text aanpassen. dan denkt iedereen dattie dat _echt_ gezegd heeft.
-als je een post van kastanogwa tegenkomt kun je het beste maar even kwaad reageren, als hij af en toe wat aandacht krijgt wordt hij vanzelf rustig.
-als je een post van archangel/da viper tegenkomt mag je alleen reageren als je a) het eens bent met de inhoud OF b) alle texten van de Wok-Pan-Clan uit je hoofd kent OF c) termen als dope, phat, homie en da man tot je dagelijks taalgebruik horen OF d) je geen dochter hebt die ouder is dan 15.
-als je een dochter hebt van onder de 15 moet je ook oppassen, maar dan weer voor kastanogwa.
-als je in staat bent om zandbakgedrag van 17 jarige hormonenballetjes te scheiden van de leuke/ (on)zinnige /interessante /helpende /informatieve posts, kun je hier op FOK! over (bijna) alles je mening kwijt.
Voor degenen die moeite hebben met het woordje "bijna": als adolf hitler je held is, als je _enige_ doel is mensen afzeiken, of als sex met peuters je droom is: ga naar een ander, niet gemodereerd forum. Kom je waarschijnlijk wel geestverwanten tegen.

Alle anderen: welkom!

-----------
Wie de schoen past....

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_25101
Kozmic,
ik vind je nieuwe plaatje echt wel geil.
Dat plaatje van jouw met die hoed vond ik maar niks.
tis wel even buiten de orde, maar ik wou het toch ff zegge.

SimpleSimon

zaterdag 29 januari 2000 @ 23:59:00 #15
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_25102
quote:
op 01-29-2000 om 11:09 PM schreef Pinball het volgende:
yackidiyackyack...
Voor degenen die moeite hebben met het woordje "bijna": als adolf hitler je held is...yadiyadiyadi

Ik zal je nog sterker vertellen....
Volgens mij als hier een newbie zou komen, die op een volwassen en op enigzins diplomatische manier en met goede argumenten zou zeggen dat hij het fascisme een goed systeem vindt en dat hij Adolf H. best een toffe peer vondt (dus zonder direct te gaan schelden en met een ruime dosis terughoudendheid) dan zouden er volgens mij een heleboel fokkers zijn die daar serieus op in zouden gaan (ik wel iig) en daar ook een serieuse discussie van zouden maken.

Kijk Kasta, je kunt best tegen de algemene mening in gaan hier, naar doe dat dan wel op een normale en respectvolle manier en luister naar elkaar. In de de ruzies met jou en AA enzo worden meer dreigementen en sheldwoorden uitgewisseld dan argumenten, dat is waarom dat soort discussies liever vermeden worden en dat is waarom mensen nu zo'n hekel aan je hebben. Luister naar wat anderen te zeggen hebben, denk daar serieus over na en reageer op een redelijke en humane manier. Dan kun je van mijn part beweren dat Elvis Hitler in vermomming was en dat hij een snood plan had om van alle pindakaas met stukjes pindakaas zonder stukjes te maken.
Verder is het vrij begrijpelijk dat mensen direct denken "ow, daar heb je kasta weer" als ze iets van jou lezen. Mensen gaan nou eenmaal op een reputatie af. Als iemand een moord pleegt of iemand verkracht dan verliest hij respect van andere en moet hij (na rehabilitatie of whatever) behoorlijk z'n best doen om dat respect weer terug te krijgen. Zo werkt het.
En als jij zo graag weer serieus genomen wilt worden, dan helpt het geen ruk om je kont in de wind te gooien en maar rebels en kwaad op alles te reageren, dan kun je het wel met dingen oneens zijn, maar dan moet je dat veel terughoudender en veel minder dominant zeggen. Als je echt wilt dat we je weer serieus nemen, dan moet dat van jou kant komen. Jij moet je aanpassen.

Zo, ik heb weer een kwartiertje tegen een betonnen muur srtaan lullen. Dat moet ook van tijd tot tijd.
* risk one zal kasta voortaan weer gewoon niet serieus nemen en geen echte aandacht meer schenken..

Redactie Frontpage zondag 30 januari 2000 @ 02:31:00 #16
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_25103
quote:
op 01-29-2000 om 10:21 PM schreef ArchAngel het volgende:
Och Djeez...

Als je dat bericht 2 dagen geleden had gestuurd had ik je verrot gescholden...
Nu zeg ik slechts:

Get a life

Jij bent best zielig, dat je zoveel tijd en moeite aan mij besteed.. maar ja, ik ben nou eenmaal belangrijk, cool en dope
GRTZ ArchAngel

Ik weet dat je belangrij, cool, dope en my homeboy bent. Dem man, de rest is gewoon wack weet je wel. Helemaal te gek man, okay dan! Ik zie je nog wel in da hood man! Enne, ik ben allang blij dat je me niet hebt neergeschoten. Te gek man! Cool!

Gegroet,
Djeez

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  FOK!fossiel zondag 30 januari 2000 @ 13:16:00 #17
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_25104
quote:
op 01-29-2000 om 10:56 PM schreef Public Enemy het volgende:
(..)Fuck you, I won't do what you tell me(..)

Yeah RATM rulez
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zondag 30 januari 2000 @ 13:35:00 #18
46 ArchAngel
pi_25105
Man - ow - man...
Jij bent een zielig persoontje Djeez...
Als jij wilt rappen, doe het dan goed.. Neem een voorbeeld aan Da Sniper (c'est moi) & The Joker (die kennen jullie toch niet)

De tekst is wel best grof maar wel leuk voor hiphop liefhebbers

intro
Def Rhymz
Ik doe PRRRRR
net als woody woodbecker
luister
ik ben te gek
net als sex in het duister
Sniper
ben jij een hiphoppa
ik rap beter dan barbapappa
The Joker
jouw lyrics slaan nergens op
je lult gewoon uit je rotkop

- Da Sniper & The Joker - - Sniper is de man

je maakt snode plannen
om mij te killen
maar wij zijn echte mannen
je likt mijn blote billen
als ik dat zeg
ga je op je knieen
met je hoofd op de weg
BROEM BROEM AUTO EROVER!!

WHAAAAH (lekker hard)
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN

Want ik rap beter...
Beter dan Arthur C Clarke
Naakt in het Vondelpark
Def P en honderhonden willen mij
maar ik zeg neuh
sambal bij?
tekste bij de vleet
EN NU LIKKEN JULLIE MIJN R**T!!!

WHAAA (en nu de harde muziek)
WHAAAAAAH
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN

(solo van The Joker)
ja, hij is de man
en ik weet er van
ik trek met em op
hij slaat me voor me kop
als ik het niet zeg
JIJ BENT DE MAN

WHAAAAAAAH
(en weer hard)
WHAA
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN
IK BEN
IK BEN
IK BEN
DE MAN DE MAN

(en uitfaden maar)

Bad Boys checken me...
Deze shit is dope...
jowjow

GRTZ ArchAngel

zondag 30 januari 2000 @ 13:40:00 #19
46 ArchAngel
pi_25106
* ArchAngel vind het niet echt meer over de regels over het forum gaan... Het gaat weer eens een ander kantje op.

Maar dat vind ik niet erg, maar misschien moeten we dan naar "film muziek en tv"

GRTZ ArchAngel

pi_25107
quote:
op 01-30-2000 om 01:35 PM schreef ArchAngel het volgende:
Ik doe PRRRRR
net als woody woodbecker

gebrabbel...........

ben jij een hiphoppa
ik rap beter dan barbapappa

gebrabbel ..........

Want ik rap beter...
Beter dan Arthur C Clarke

gebrabbel ..........

ik trek met em op
hij slaat me voor me kop
als ik het niet zeg
JIJ BENT DE MAN

gebrabbel .........

whahahahaaaaaaaaaaaaa

Nou dit is echt PHAT

zondag 30 januari 2000 @ 13:53:00 #21
46 ArchAngel
pi_25108
OK Guus
jij weet het...
IK BEN DE MAN
en Viper en The Joker en PuP

GRTZ ArchAngel

pi_25109
Moet je ook cursusgeld betalen??
pi_25110
[quote]op 01-29-2000 om 11:09 PM schreef Pinball het volgende:

-je kan een op post van iemand anders reageren, en dan de text aanpassen. dan denkt iedereen dattie dat _echt_ gezegd heeft.
-als je een post van kastanogwa tegenkomt kun je het beste maar even kwaad reageren, als hij af en toe wat aandacht krijgt wordt hij vanzelf rustig.
-als je een post van archangel/da viper tegenkomt mag je alleen reageren als je a) het eens bent met de inhoud OF b) alle texten van de Wok-Pan-Clan uit je hoofd kent OF c) termen als dope, phat, homie en da man tot je dagelijks taalgebruik horen OF d) je geen dochter hebt die ouder is dan 15.
-als je een dochter hebt van onder de 15 moet je ook oppassen, maar dan weer voor kastanogwa.
-als je in staat bent om zandbakgedrag van 17 jarige hormonenballetjes te scheiden van de leuke/ (on)zinnige /interessante /helpende /informatieve posts, kun je hier op FOK! over (bijna) alles je mening kwijt.
Voor degenen die moeite hebben met het woordje "bijna": als adolf hitler je held is, als je _enige_ doel is mensen afzeiken, of als sex met peuters je droom is: ga naar een ander, niet gemodereerd forum. Kom je waarschijnlijk wel geestverwanten tegen.

Alle anderen: welkom!

-----------
quote]

Dit is natuurlijk een persoonlijk gerichte aanval en ik verwacht dan ook dat Pinball
met ingang van vandaag gebanned wordt.
Klinkt logisch toch ?

Kasta

pi_25111
quote:
op 01-29-2000 om 11:59 PM schreef risk one het volgende:
Ik zal je nog sterker vertellen....
Volgens mij als hier een newbie zou komen, die op een volwassen en op enigzins diplomatische manier en met goede argumenten zou zeggen dat hij het fascisme een goed systeem vindt en dat hij Adolf H. best een toffe peer vondt (dus zonder direct te gaan schelden en met een ruime dosis terughoudendheid) dan zouden er volgens mij een heleboel fokkers zijn die daar serieus op in zouden gaan (ik wel iig) en daar ook een serieuse discussie van zouden maken.

Kijk Kasta, je kunt best tegen de algemene mening in gaan hier, naar doe dat dan wel op een normale en respectvolle manier en luister naar elkaar. In de de ruzies met jou en AA enzo worden meer dreigementen en sheldwoorden uitgewisseld dan argumenten, dat is waarom dat soort discussies liever vermeden worden en dat is waarom mensen nu zo'n hekel aan je hebben. Luister naar wat anderen te zeggen hebben, denk daar serieus over na en reageer op een redelijke en humane manier. Dan kun je van mijn part beweren dat Elvis Hitler in vermomming was en dat hij een snood plan had om van alle pindakaas met stukjes pindakaas zonder stukjes te maken.
Verder is het vrij begrijpelijk dat mensen direct denken "ow, daar heb je kasta weer" als ze iets van jou lezen. Mensen gaan nou eenmaal op een reputatie af. Als iemand een moord pleegt of iemand verkracht dan verliest hij respect van andere en moet hij (na rehabilitatie of whatever) behoorlijk z'n best doen om dat respect weer terug te krijgen. Zo werkt het.
En als jij zo graag weer serieus genomen wilt worden, dan helpt het geen ruk om je kont in de wind te gooien en maar rebels en kwaad op alles te reageren, dan kun je het wel met dingen oneens zijn, maar dan moet je dat veel terughoudender en veel minder dominant zeggen. Als je echt wilt dat we je weer serieus nemen, dan moet dat van jou kant komen. Jij moet je aanpassen.

Zo, ik heb weer een kwartiertje tegen een betonnen muur srtaan lullen. Dat moet ook van tijd tot tijd.
* kastanova one zal kasta voortaan weer gewoon niet serieus nemen en geen echte aandacht meer schenken..

Het is nog steeds een raadsel voor me hoe iemand als jij een forumleider kan worden.
Ik zeg niet dat ik je een dom, bevooroordeelt mannetje vind die niet weet waar hij over praat, maar ik vind je ook niet echt slim...

Kasta

zondag 30 januari 2000 @ 16:47:00 #25
242 Pinball
Electric Monk
pi_25112
quote:
op 01-30-2000 om 04:07 PM schreef kastanova het volgende:
quote]

Dit is natuurlijk een persoonlijk gerichte aanval en ik verwacht dan ook dat Pinball
met ingang van vandaag gebanned wordt.
Klinkt logisch toch ?

Kasta

OOOPS! Sorry kasta, ik dacht dat ik je "tips voor newbies" juist had geïnterpreteerd, en lulde even onnadenkend met de meerderheid mee. Kzal het niet meer doen.

Maarre, serieus, over jouw 'tips',
Op mij kwamen ze over als een persoonlijke aanval op iedereen op FOK! -enkelen, zoals jij, daargelaten-. Wat je eigenlijk beweert is dat iedereen hier een hersen- dan wel meningloze meeprater is die zich al stroopsmerend en verontschuldigend naar de meerderheid/moderators voegt. Ik vind dat prima passen in het onzin-forum, maar op deze plek doet het imho onrecht aan alle posters op FOK!.

Zeker uit jouw mond (toetsenbord?) getuigt het van weinig inzicht, omdat jij als geen ander (zie de ondertussen befaamde "stellingen van kastanova" topics) de kans hebt gehad om het met alles en iedereen oneens te zijn. Als mensen je daarna niet meer serieus nemen ligt dat -bij mij iig- meer aan jouw manier van discussieren dan aan de mening die je verkondigd.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')