Heel aardig is ook de verzamelaar "sleazy listening" met onder andere Hellride, Candybar Planet, Peter Pan, Gluecifer, The Hellacopters, The Nomads, Johnny Thunders, Turbonegro, en Chrome Locust.
Van nederlandse bodem: the Skidmarks (zie ook De Grote Prijs was wederom een farce) die ook een eigen site hebben http://www.skidmarks.nl/ waar ook twee nummers van ze staan.
Backyard Babies, New Bomb Turks, Gluecifer, Supersuckers, Zeke, de een wat meer punky, de andere wat meer rock of metal, maar allemaal snel en vies.
Overigens als ik New bomb turks lees noem ik ook meteen 9 pound hammer en Reverend Horton heat, elk op hun eigen manier (boerengaragepunk en surfabilly-achtig iets). De vergelijking met Stooges vervaagt dan wel behoorlijk trouwens...
quote:Als je de White stripes kent weet je dat dit totaal niks te maken heeft met de Hives of die muziekstijl.
Op vrijdag 29 maart 2002 11:30 schreef Stonehead het volgende:
Even achter wat popjournalisten aanlopen dan maar: in hetzelfde 'hokje' horen atm The White Stripes (met die lego-clip bij Fell in love with a girl)
quote:Idem
en de Black Rebel Motorcycle Club.
quote:Dat is alleen leuk als je van hairmetal houdt, gewoon van die 'foute' 80's hardrock als mötley crüe en zo... wat is die single slecht zeg...
Een andere moddervette feestneus uit New York is Andrew WK (single heet Party Hard, het album is net zo.)
Old soldiers.
Groet, nozem
quote:Vrienden van me speelden in de Nozems ( '87-'94 ). Samen met je nickname lijkt me dat wel een mooie combinatie.
Op vrijdag 29 maart 2002 14:06 schreef nozem het volgende:
Groet, nozem
quote:Speelde Marcel 'Terblespankers' Kruup niet ook in de Nozems?
Op vrijdag 29 maart 2002 14:29 schreef tong80 het volgende:[..]
Vrienden van me speelden in de Nozems ( '87-'94 ). Samen met je nickname lijkt me dat wel een mooie combinatie.
Ze maakten garagerock dus dat komt goed uit. Hun eerste album heette 'hanging around'.
Probeer maar eens te vinden. De moeite waard.
quote:http://www.allmusic.com
Op donderdag 28 maart 2002 23:39 schreef nozem het volgende:
wie kent er nog goeie garage punk bandjes in de stijl van the hives? The Stooges ken ik natuurlijk al zij zijn min of meer de grondleggers
maar andere (onbekende) bandjes?
Hier kun je errug veel vinden..
quote:En de zanger ging verder met z'n bandje KEK '66 ?
Op vrijdag 29 maart 2002 14:29 schreef tong80 het volgende:[..]
Vrienden van me speelden in de Nozems ( '87-'94 ). Samen met je nickname lijkt me dat wel een mooie combinatie.
Ze maakten garagerock dus dat komt goed uit. Hun eerste album heette 'hanging around'.
Probeer maar eens te vinden. De moeite waard.
quote:En de bassist zit nu in 'Misselijk' Lekkere buzckocksramonesclash bandje.
Op vrijdag 29 maart 2002 18:08 schreef Doc het volgende:[..]
En de zanger ging verder met z'n bandje KEK '66 ?
Uit Utrecht.
quote:Ah, de Nozems dus!
Op vrijdag 29 maart 2002 18:10 schreef tong80 het volgende:[..]
En de bassist zit nu in 'Misselijk' Lekkere buzckocksramonesclash bandje.
Uit Utrecht.
Die heb ik dan regelmatig met veel plezier mogen aanschouwen in de locale binnengrachtengordellijke dranklokalen...
quote:Misschien hebben wij ook wel ooit gezopen. ?
Op vrijdag 29 maart 2002 18:15 schreef Doc het volgende:[..]
Ah, de Nozems dus!
Die heb ik dan regelmatig met veel plezier mogen aanschouwen in de locale binnengrachtengordellijke dranklokalen...
quote:Ik weet wel zeker dat we ooit wel eens gezopen hebben!
Op vrijdag 29 maart 2002 18:17 schreef tong80 het volgende:[..]
Misschien hebben wij ook wel ooit gezopen. ?
Maar of we dat tegelijkertijd in het zelfde drinkgelach hebben gedaan is nog een vraag.
Wellicht...
U zijt ook bekend met de uitspanning genaamd "Mono"?
(dit is trouwens enigszins ontopic aangezien in Cafe Mono ook de garagepunk een warm hart toegerdagen wordt)
quote:Helaas moet ik u teleurstellen.
Op vrijdag 29 maart 2002 18:54 schreef Doc het volgende:(dit is trouwens enigszins ontopic aangezien in Cafe Mono ook de garagepunk een warm hart toegerdagen wordt)
't is al weer een paar jaartjes geleden moet u weten.
Maar Mono klinkt als Dead Moon.
En dat klinkt aanlokkelijk.
Misschien ooit eens iets afspreken.
Op z'n tijd.
en die fucking cunt van een Digger er ook bij dan
Van de genoemde bandjes die ik ken vind ik The Strokes er nog wel op lijken, maar the hives hebben toch wel een lekkere eigen sound
quote:Goed idee, mijn waarde, goed idee.
Op vrijdag 29 maart 2002 18:59 schreef tong80 het volgende:[..]
Helaas moet ik u teleurstellen.
't is al weer een paar jaartjes geleden moet u weten.
Maar Mono klinkt als Dead Moon.
En dat klinkt aanlokkelijk.
Misschien ooit eens iets afspreken.
Op z'n tijd.
en die fucking cunt van een Digger er ook bij dan
Het haagse element uitnodigen bij een dergelijk samenzijn is een puik plan, zij het deze kerel het Amsterdamse in te krijgen om problemen vragen is. Mijn ontmoetingen met dit heerschap vonden dan ook nagenoeg allen in Utrecht in een niet nader te noemen Iers cafe plaats.
quote:Spreken we in Utrecht af.
Op vrijdag 29 maart 2002 19:21 schreef Doc het volgende:[..]
Goed idee, mijn waarde, goed idee.
Het haagse element uitnodigen bij een dergelijk samenzijn is een puik plan, zij het deze kerel het Amsterdamse in te krijgen om problemen vragen is. Mijn ontmoetingen met dit heerschap vonden dan ook nagenoeg allen in Utrecht in een niet nader te noemen Iers cafe plaats.
Eerst Café België steken we over naar Tivoli.
Eén of ander Kutbandje die onze Haagse vriend wel cool vindt, of een echt goeie band.
En dan maar zien waar het schip strandt.
Of vast loopt.
On-topic. - Mudhoney !
Groet en nogmaals bedankt
quote:Goed plan.
Op vrijdag 29 maart 2002 19:27 schreef tong80 het volgende:[..]
Spreken we in Utrecht af.
Eerst Café België steken we over naar Tivoli.
Eén of ander Kutbandje die onze Haagse vriend wel cool vindt, of een echt goeie band.
En dan maar zien waar het schip strandt.
Of vast loopt.
On-topic. - Mudhoney !
Voor details zoals een datum en een tijd of zo ben ik als het goed is nog steeds te bereiken onder Doc@Fokzine.net.
Ik zal Digger eens bellen over dit vermaledijende meesterplan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |