abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 maart 2002 @ 16:01:51 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3597404
quote:
Op zondag 24 maart 2002 15:59 schreef Barb het volgende:
Jonge katjes hebben een vacht waar veel meer schilfertjes in zitten dan volwassen katten. Er zijn massa's mensen allergisch voor jonge kantjes, terwijl er veel minder mensen allergisch zijn voor volwassen katten. Hopen dus dat het na een maand of 6 over gaat bij je
Ah! Er gloort weer een sprankje hoop aan de horizon... .

Btw ik ga nu foto's maken van dat lieve friebeltje Hatsjie...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_3597841
Een allergie voor katten kan je zo maar van de een op de andere dag last van krijgen en het wordt alleen maar erger. Van niezen, naar bijvoorbeeld astma. Deze allergie, net zoals die voor huismijt en konijnen komen vaak voor bij mensen die ook hooikoorts hebben. De enige oplossing is helaas de kat weg doen en huisdieren nemen waar je niet allergisch voor bent, zoals vissen. Elke dag medicijnen nemen is niet goed voor je lichaam en daar zijn de medicijnen ook niet voor bedoeld. Veel sterkte!
pi_3598104
ik weet niet of het al gezegd is maar:

als ik gekrabt wordt (nogal vaak...lok het dan ook altijd uit ) dan zet het onwijs op idd..soms een hele avond lang.
En blijft vervelend gevoel houden enzo...

katten rulen gewoon en weten precies hoe ze gemeen moeten zijn

Snotteren: ik ben net beter van 2 weken verkoudheid...:+

zondag 24 maart 2002 @ 17:28:54 #29
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_3598139
Gewoon afleveren in Den Haag als je daar toevallig eens komt. Dan wordt er goed voor gezorgd

Zelf ben ik allergisch voor huismijt en allerlei andere stoffige dingen. Sinds ik een luchtfilter in mijn huis heb, heb ik bijna geen klachten meer.
Geen idee of het ook helpt bij katten maar misschien een is het idee. En de boel goed schoonhouden inderdaad.

Het is makkelijk om het niet te doen.
  zondag 24 maart 2002 @ 18:04:47 #30
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_3598472
een allergietest zegt ook niet alles, want mn vader is allergisch voor katten (volgens een test) en wij hebben er 2, ook kleintjes gehad en hij heeft nooit ergens last van... Misschien als de kat hem krabt, maar niet qua snotteren etc.

Ik heb trouwens vrij ernstige hooikoorts (maart t/m oktober) maar verder geen allergie voor katten Als ik een hooikoorts aanval heb reageer ik wel op katten (doordat ik dan toch al overgevoelig ben), maar verder niet. Misschien omdat ik van baby af aan katten om me heen heb gehad hooi/zaadjes van bomen en planten ook trouwens

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  † In Memoriam † maandag 25 maart 2002 @ 01:08:00 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_3603795
Een vriendin van mij heeft ooit eens onderzocht of er een verband was met het voer van de kat en allergiën.

Ja dus.

Dit zou te maken hebben met kleurstoffen en eiwitten in het voer en die bij mensen op 1 of andere manier de allergie zou veroorzaken. Het had ook weer te maken met de schilfertjes van de huid van een kat. Het hoe of wat weet ik ook niet meer precies, maar wat ik nog wel weet is dat Kiddo (harde) brokjes en Hills voor weinig tot geen allergische reactie's bij mensen zorgde.

ik dacht dat dat ook was met tom poes maar dat kan ik eventueel wel weer aan dr vragen

Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 25 maart 2002 @ 10:37:18 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3606369
quote:
Op zondag 24 maart 2002 17:28 schreef Lodi het volgende:
Gewoon afleveren in Den Haag als je daar toevallig eens komt.
Off-topic:
Laat ik nou binnenkort toevallig in Den Haag zijn... .
Maar mooi dat ik mijn lieve Mila niet aflever...
  maandag 25 maart 2002 @ 12:36:11 #33
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_3607502
Als wij een nieuw katje krijgen (nu acht totaal) reageer ik daar sterk op, laten neemt dat af en gaat het helemaal weg. Ontsmet een kattenkrabplek met Calendula wondspray, dat helpt gewelding.
Succes ermee!

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 25 maart 2002 @ 12:39:33 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3607540
quote:
Op maandag 25 maart 2002 12:36 schreef Pagan het volgende:
Als wij een nieuw katje krijgen (nu acht totaal) reageer ik daar sterk op, laten neemt dat af en gaat het helemaal weg. Ontsmet een kattenkrabplek met Calendula wondspray, dat helpt gewelding.
Succes ermee!

P.

Wow 8! Leuk! (Al heb ik mijn handen al vol aan eentje ).
Ik zal die spray eens proberen, want als ze in mijn been probeert te klimmen (dus niet eens krabt) dan jeukt het al...
  Redactie Frontpage dinsdag 26 maart 2002 @ 17:33:14 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3625241
Ik denk dat er weinig opzit om ze weer weg te doen, ik ben ook alergisch en dat gaat niet over met sprays en pillen, dat onderdrukt de alergie hoogstens.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 17:46:33 #36
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_3625395
als ik wordt gekrabt door een kat dan wordt het ook altijd dik.. na een tijdje trekt het gewoon weg.. ik ben niet allergies (nouja beetje misschien) sochtends moet er geen kat in de buurt komen of me ogen raken geirriteerd
smile :D
pi_3625433
Lieve Moonah! ,

ik ben ook allergisch voor katten!

toch hebben wij er thuis 2 , het ligt aan het soort haar! dat de kat heeft waar je allergisch voor bent!.

Er is niet echt iets aan te doen ,behalve je hooikoorts tabletje slikken . *dat stopt iig je dikke ogen en het niesen en snotteren*

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 17:56:48 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3625513
Het lijkt wel steeds erger te worden. Ik ben nog geen uurtje thuis en ik zit al weer dicht. Ogen doen pijn, keel zit dicht, snotneus en... ha...ha....ha...TSJIE
Ik ga maar ff naar de dokter van de week...

En het is toch zo'n dotje
Vanochtend had ze zich verstopt en ik voelde echt ff paniek...
Ik voelde me een beetje een moeder die haar kind niet kan vinden

pi_3625521
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 17:56 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt wel steeds erger te worden. Ik ben nog geen uurtje thuis en ik zit al weer dicht. Ogen doen pijn, keel zit dicht, snotneus en... ha...ha....ha...TSJIE
Ik ga maar ff naar de dokter van de week...

En het is toch zo'n dotje
Vanochtend had ze zich verstopt en ik voelde echt ff paniek...
Ik voelde me een beetje een moeder die haar kind niet kan vinden

Je hooikoorts tabletje slikken
helpt echt!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_4032117
Moonah,

Hoe is het afgelopen? Ben heel benieuwd wat de dokter gezegd heeft tegen je.

Ik heb hetzelfde probleem, nouja, bijna dan...

Ik heb een nieuwe vriendin en die schat heeft maar liefst 4 grote katten, ik met mijn lichte allergie van katten heb het dus een beetje moeilijk bij haar. Vooral omdat ik ze ook heel lief vind en het aaien maar moeilijk kan weerstaan.

Daarnaast zijn de katten gewend om in het hele huis te lopen, ook in de slaapkamer enzo, voor een vreemde man in huis veranderen ze helaas dat gedrag niet echt.

Neem nu elke keer medicijnen als ik bij mijn vriendin ben/blijf slapen (Telfast 180 mg fexofenadine comprime pellicule van Aventis). Maar ik zit nu dus inderdaad vaak van die dingen te slikken terwijl ik het liever niet neem...

Mijn allergie valt trouwens nog wel mee, krijg een kriebellige neus en jeukerige oogjes, maar als ik er niet in ga wrijven is er niks aan de hand. Af en toe een niesje, dat is alles. Wel kom ik in de problemen als ik in mijn oog ga wrijven, wordt het heel dik enzo... niet echt super dus.

Ben benieuwd of jij een oplossing hebt gekregen van de dokter.

[Dit bericht is gewijzigd door snoeki op 02-05-2002 01:17]

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  donderdag 2 mei 2002 @ 00:14:58 #41
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4033290
Grondig stofzuigen en laminaat kunnen je helpen. De plekken waar je poezige liefje graag zit vaak verschonen en daar veel aandacht aan besteden helpt echt. Sommige mensen groeien er overheen na een poosje, ik had het ook in het begin. Nu nergens last meer van, tenzij ik te lang wacht met stofzuigen e.d.

Ik zou echter óók nog gewoon naar de dokter gaan en laten testen of je er allergisch voor bent. Het zegt niet altijd wat, maar misschien kun je medicijnen krijgen en kunnen die medicijnen je nét dat opstapje geven om jezelf meer weerstand te bieden.... niet om eeuwig te slikken, dat zou ik niet doen. Nog even aankijken, zeg ik, en goed en realistisch blijven in hoe het gaat. Jezelf kwellen en zo'n beestje niet op schoot kunnen nemen e.d. is ook niet echt leuk

prrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')