quote:Ah! Er gloort weer een sprankje hoop aan de horizon...
Op zondag 24 maart 2002 15:59 schreef Barb het volgende:
Jonge katjes hebben een vacht waar veel meer schilfertjes in zitten dan volwassen katten. Er zijn massa's mensen allergisch voor jonge kantjes, terwijl er veel minder mensen allergisch zijn voor volwassen katten. Hopen dus dat het na een maand of 6 over gaat bij je
Btw ik ga nu foto's maken van dat lieve friebeltje Hatsjie...
als ik gekrabt wordt (nogal vaak...lok het dan ook altijd uit ) dan zet het onwijs op idd..soms een hele avond lang.
En blijft vervelend gevoel houden enzo...
katten rulen gewoon en weten precies hoe ze gemeen moeten zijn
Snotteren: ik ben net beter van 2 weken verkoudheid...:+
Zelf ben ik allergisch voor huismijt en allerlei andere stoffige dingen. Sinds ik een luchtfilter in mijn huis heb, heb ik bijna geen klachten meer.
Geen idee of het ook helpt bij katten maar misschien een is het idee. En de boel goed schoonhouden inderdaad.
Ik heb trouwens vrij ernstige hooikoorts (maart t/m oktober) maar verder geen allergie voor katten Als ik een hooikoorts aanval heb reageer ik wel op katten (doordat ik dan toch al overgevoelig ben), maar verder niet. Misschien omdat ik van baby af aan katten om me heen heb gehad
hooi/zaadjes van bomen en planten ook trouwens
Ja dus.
Dit zou te maken hebben met kleurstoffen en eiwitten in het voer en die bij mensen op 1 of andere manier de allergie zou veroorzaken. Het had ook weer te maken met de schilfertjes van de huid van een kat. Het hoe of wat weet ik ook niet meer precies, maar wat ik nog wel weet is dat Kiddo (harde) brokjes en Hills voor weinig tot geen allergische reactie's bij mensen zorgde.
ik dacht dat dat ook was met tom poes maar dat kan ik eventueel wel weer aan dr vragen
quote:Off-topic:
Op zondag 24 maart 2002 17:28 schreef Lodi het volgende:
Gewoon afleveren in Den Haag als je daar toevallig eens komt.
P.
quote:Wow 8! Leuk! (Al heb ik mijn handen al vol aan eentje
Op maandag 25 maart 2002 12:36 schreef Pagan het volgende:
Als wij een nieuw katje krijgen (nu acht totaal) reageer ik daar sterk op, laten neemt dat af en gaat het helemaal weg. Ontsmet een kattenkrabplek met Calendula wondspray, dat helpt gewelding.
Succes ermee!P.
ik ben ook allergisch voor katten!
toch hebben wij er thuis 2 , het ligt aan het soort haar! dat de kat heeft waar je allergisch voor bent!.
Er is niet echt iets aan te doen ,behalve je hooikoorts tabletje slikken . *dat stopt iig je dikke ogen en het niesen en snotteren*
En het is toch zo'n dotje
Vanochtend had ze zich verstopt en ik voelde echt ff paniek...
Ik voelde me een beetje een moeder die haar kind niet kan vinden
quote:Je hooikoorts tabletje slikken
Op dinsdag 26 maart 2002 17:56 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt wel steeds erger te worden. Ik ben nog geen uurtje thuis en ik zit al weer dicht. Ogen doen pijn, keel zit dicht, snotneus en... ha...ha....ha...TSJIE
Ik ga maar ff naar de dokter van de week...En het is toch zo'n dotje
Vanochtend had ze zich verstopt en ik voelde echt ff paniek...
Ik voelde me een beetje een moeder die haar kind niet kan vinden![]()
Hoe is het afgelopen? Ben heel benieuwd wat de dokter gezegd heeft tegen je.
Ik heb hetzelfde probleem, nouja, bijna dan...
Ik heb een nieuwe vriendin en die schat heeft maar liefst 4 grote katten, ik met mijn lichte allergie van katten heb het dus een beetje moeilijk bij haar. Vooral omdat ik ze ook heel lief vind en het aaien maar moeilijk kan weerstaan.
Daarnaast zijn de katten gewend om in het hele huis te lopen, ook in de slaapkamer enzo, voor een vreemde man in huis veranderen ze helaas dat gedrag niet echt.
Neem nu elke keer medicijnen als ik bij mijn vriendin ben/blijf slapen (Telfast 180 mg fexofenadine comprime pellicule van Aventis). Maar ik zit nu dus inderdaad vaak van die dingen te slikken terwijl ik het liever niet neem...
Mijn allergie valt trouwens nog wel mee, krijg een kriebellige neus en jeukerige oogjes, maar als ik er niet in ga wrijven is er niks aan de hand. Af en toe een niesje, dat is alles. Wel kom ik in de problemen als ik in mijn oog ga wrijven, wordt het heel dik enzo... niet echt super dus.
Ben benieuwd of jij een oplossing hebt gekregen van de dokter.
[Dit bericht is gewijzigd door snoeki op 02-05-2002 01:17]
Ik zou echter óók nog gewoon naar de dokter gaan en laten testen of je er allergisch voor bent. Het zegt niet altijd wat, maar misschien kun je medicijnen krijgen en kunnen die medicijnen je nét dat opstapje geven om jezelf meer weerstand te bieden.... niet om eeuwig te slikken, dat zou ik niet doen. Nog even aankijken, zeg ik, en goed en realistisch blijven in hoe het gaat. Jezelf kwellen en zo'n beestje niet op schoot kunnen nemen e.d. is ook niet echt leuk
prrrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |