quote:De temperatuur zal rond de 35 graden liggen aan de kust en 40 in het binnenland. Overdag lekker op het strand en 's avonds is het heerlijk stappen bij 25 graden. De mensen zijn over het algemeen wel aardig. Het eten is er goed, en als je niet van Grieks houdt zijn er zat andere restaurants.
Op maandag 18 maart 2002 11:04 schreef NVR4EVR het volgende:
Wat is de temp. rond juli/augustus, hoe zijn de mensen, hoe is het eten? Zitten er net zoveel bugs als op tenerife?
Het mooiste strand is bij Ayia Napa en dat is tevens de uitgaansplek van Cyprus. Het zit er wel stampvol met toeristen maar er zijn genoeg kroegen en discotheken.
Cyprus zelf is alleen wel een vrij duur eiland. Kijk dus goed waar je gaat eten of drinken.
Paphos is een typische familieplaats, er is van alles en nog wat te doen, de stranden zijn met de bus goed te bereiken (bij paphos zelf is het rotsen, maar 5km met de bus en je zit op een klein zandstrand)
Het nachtleven was er OK, niet geweldig dus, was vorig jaar in Tenerife, en daar is het nachtleven dus vet beter.
De mensen zijn erg vriendelijk, het eten erg goed (stuk beter als op tenerife), en alles vond ik zeer betaalbaar, goet eten koste ongeveer 25 gulden toen der tijd.
Er zijn diverse mooie excursies te doen de gebergtes in, zeker de moeite waard. Ben je oud genoeg kun je een auto huren, waren ze moeilijk in, je moest minimaal 25 zijn.
Ik heb het er goed naar mijn zin gehad. Maar zou niet gauw terug gaan.
By the way, ik heb geen last gehad van welk ongedierte dan ook op tenerife, heb je die zelf meegenomen ofzo
En je moet zeker een auto huren en het Troodos gebergte in rijden. En natuurlijk een dagje uittrekken voor de laatste verdeelde hoofdstad, Nicosia.
Ik heb gehoord dat je in de periode nl. bijv niet naar Kreta moet gaan omdat het in de middag gewoon te warm is om op het strand te liggen laat staan iets anders doen!!!
Ik hoop eigenlijk dat het er een beetje koeler is door de wind ofzo maar heb hier geen idee van..iemand wel?
Thnx ForrestX
*Zwembaden zijn tricky. In ons appartement had meer dan de helft oorontsteking en dat kwam door het zwembadwater.
*Turkije. Als je de kans krijgt moet je zeker naar het Turkse deel van Cyprus gaan, vooral de grens is erg indrukwekkend.
*Fietsen. Als je van fietsen houdt is Cyprus leuk, je moet er dus wel rekening mee houden dat men links rijdt...
Ik heb er in ieder geval veel plezier gehad, maar ik was wel een stuk jonger...
quote:volgens mij ben je nog steeds een stuk jonger
Op dinsdag 11 juni 2002 20:05 schreef Principessa het volgende:*tekst...
klinkt wel gaaf...weet je niks meer over de temperatuur??? Ik moet nl. een vriend van mij overtuigen dat het wel te doen is daar dus dat je niet van de straat/ strand af zweet
Oh ja, ik heb er 5 jaar gewoond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |