abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2002 @ 13:44:10 #1
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3349457
precies gezegd heeft en wanneer en waar?

Dus wie weet wat Thom de Graaf precies aangehaald heeft uit het dagboek van Anne Frank ivm Fortuyn?
(zie ook http://www.theovangogh.nl/fortuynlijk.html)

Ik hoorde gisteren in NOVA Henk Westbroek dit ook ter sprake brengen terwijl hij tegen Thom fulmineerde.

Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 1 maart 2002 @ 13:45:03 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_3349474
Henk Westbroek kan wel zoveel ter sprake brengen... rare vent ist hoor..
[KNE]-Mod
pi_3349683
Waar ligt de valsstrik precies?
M.i is A.Verlinde gevaarlijker,maar ik heb liever niet dat
u mij daar op aanspreekt,en denk niet dat het waar is,het is slecht's een voorbeeld.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 14:10:28 #4
24018 nne
TCB, baby!
pi_3349891
De speech staat op:
http://www.d66.nl/visie/congres74-speechdegraaf.html

En dit is dan waarschijnlijk wat je bedoelt:

quote:
Congres, Hier vlakbij, op loopafstand, staat het Achterhuis. Waar Anne Frank 60 jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden in haar dagboek schreef 'Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel, Want dit is onrechtvaardig!'
Waar dat dan staat in Anne Frank's dagboek weet ik dan ook niet. (en zelf houd ik er niet een bij)

Grt,

Anne

Het staat er misschien wel, maar ik neem afstand van het beeld wat er uit oprijst.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 14:22:18 #5
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3350082
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 14:10 schreef nne het volgende:
De speech staat op:
http://www.d66.nl/visie/congres74-speechdegraaf.html

En dit is dan waarschijnlijk wat je bedoelt:
[..]

Waar dat dan staat in Anne Frank's dagboek weet ik dan ook niet. (en zelf houd ik er niet een bij)

Grt,

Anne

Dat bedoelde ik ja. Thnxs

Even een iets uitgebreider citaat om het wat meer in de context te plaatsen:

'Maar wij gaan onszelf niet verloochenen om maar te concurreren Met zogenaamde vernieuwers van de politiek. Over welke vernieuwing hebben we het eigenlijk?

Congres, Hier vlakbij, op loopafstand, staat het Achterhuis. Waar Anne Frank 60 jaar geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden in haar dagboek schreef 'Ik hoop maar een ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn Dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn Dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel, Want dit is onrechtvaardig!'

Vanochtend, in een kranteninterview, heeft Pim Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen Nu is volstrekt duidelijk wat hij wil. Een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen Het fundament van onze rechtstaat Dat de integriteit van iedereen beschermt Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden.

Laat iedereen die Leefbaar Nederland wel ziet zitten En misschien wel mee heeft opgericht Beseffen in wat voor troebel gezelschap hij verkeert.'

Die discussie over artikel 1 is hier dacht ik al uitvoerig gevoerd.

Het is op zich nooit ondemocratisch lijkt mij om iets ter discussie te stellen.

pi_3352822
Pim wil gewoon een land waarin iedereen zich aan de regels houdt, en als een bepaalde groep het gaat lopen verkloten dan worden ze aangepakt. Lijkt me logisch.

Een van de zwakheden van links is dat ze altijd maar de geschiedenisboeken er bij halen en onnodige en onnozele vergelijkingen gaan trekken met dingen uit het verleden.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 19:07:11 #7
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3353261
Thom de Graaf over wat Pim Fortuyn wil: 'Een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden.'

Maar wat bedoelt Th. de Graaf daar nu mee?
Dat Pim Fortuyn aanzet tot discriminatie van Joden en Orthodox-Christenen?

pi_3353275
Die Thom de Graaf heeft z'n masker afgeworpen. Het blijkt een enge demagoog te zijn
  vrijdag 1 maart 2002 @ 19:40:43 #9
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3353542
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 19:10 schreef Aernout het volgende:
Die Thom de Graaf heeft z'n masker afgeworpen. Het blijkt een enge demagoog te zijn
Misschien kunnen we het eens over demagogie hebben.
Wie opent dat topic?

Ik nomineer
1 Oudkerk
2 Thom de Graaf
3 Wiegel
4 Jan Nagel/Henk Westbroek

Wie ben ik vergeten?

En wie NIET:
1 Melkert
2 Balkenende
3 Rosenmuller