abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2002 @ 16:09:06 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_3311010
Ik kan me zo ergeren aan die nieuwe Venco reclame. Vrouw haalt oud dropje uit de broek en eet hem op. Daarna helpt ze een turks/marokkaanse klant. Deze is verbaasd en meldt dit via mobiel aan iemand.

Waar ik echt helemaal van wordt is dat hij dat in het turks/marokkaans doet en ook nog eens praat over 'die nederlanders'.

A. Je bent in Nederland, pas je aan en praat nederlands.
B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander. Door het over die nederlanders te hebben geef je aan niet bij deze maatschappij te willen horen.

Het trieste vind ik dat het ook nog in het echt gebeurt ook... Aanpassen is toch niet teveel gevraagd? Cultuur behouden is prima, maar pas je aan aan de nederlandse cultuur. Als ik in een ander land ga wonen dan leer ik de taal en manieren ook.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_3311077
Mee eens
pi_3311082
Je mag je verder ergeren in Klaagbaak.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:14:07 #4
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_3311102

Hij praat blijkbaar met een landgenoot. Als ik bijvoorbeeld, als Nederlander in Duitsland zou wonen dan zou ik ook Nederlands praten tegen een mede Nederlander

B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander. Door het over die nederlanders te hebben geef je aan niet bij deze maatschappij te willen horen.

Beetje slap argument, waar baseer je dat op? Ook al heb ik jaren in Spanje gewoond, dan zijn er nog steeds dingen die ik niet snap van de Spanjaarden.

--

Je bent je nog vergeten af te vragen hoe die jongen aan het bonnetje voor de stomerij komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 26-02-2002 16:25]

In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
pi_3311171
Tis een reclame... die moet je zowiezo niet serieus nemen.
Verder ben ik het volledig met je eens, woon je in nederland dan moet je je aanpassen. Mijn vriendin komt uit Mexico... die vind het niet meer dan normaal dat ze nederlands moet praten en dat zij zich dient aan te passen aan de nederlandse mentaliteit (jezus wat een woord).
Afijn kort gezegt, waar je ook bent.. aanpassen!!!!
Ja ook mijn mexicaanse schone heeft zich 'aangepast'.... (voor zover WIJ DAT WILLEN)
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:23:48 #6
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_3311309
Ik snap jullie probleem niet zo. Vind het gewoon een grappige reclame.
Maar misschien heb ik wel een beter ontwikkeld gevoel voor humor

Overigens woon ik zelf ook gedeeltelijk in het buitenland. Als ik daar met nederlandstalige vrienden bel spreek ik toch echt Nederlands! En daarnaast: verbaas jij je nooit over 'die' Amerikanen, Duitser, Belgen, Turken etc?
Ik wel hoor, ook in de landen waar ik half woon.

Nee, ik ben niet aardig!
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:24:08 #7
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_3311315
quote:
Wie zegt nou niet dat het een toerist is ??
staat nergens bij dat hij hier woont. Is puur om te illustreren hoeveel sommige nederlanders van die walgelijke dropjes houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Diepvriez op 26-02-2002 16:25]

zo goed..?
pi_3311322
quote:
Je woont in Nederland dus ben je nederlander
*kuch*
wonnebie mot met een andere kijk
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2002 @ 16:26:55 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_3311366
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:14 schreef Redman het volgende:

[..]

Je bent je nog vergeten af te vragen hoe die jongen aan het bonnetje voor de stomerij komt.

Grapjas. Het gaat mij erom dat het gewoon gevonden gaat worden dat mensen zich niet aanpassen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_3311403
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:26 schreef freud het volgende:

[..]

Grapjas. Het gaat mij erom dat het gewoon gevonden gaat worden dat mensen zich niet aanpassen.

Right!
Ja ook mijn mexicaanse schone heeft zich 'aangepast'.... (voor zover WIJ DAT WILLEN)
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:29:50 #11
13018 Redman
pi_3311425
quote:

[..]

Hoe kan jij zien in een reclame van ongeveer 30 seconden dat die persoon zich niet heeft aangepast aan onze samenleving?
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 16:35:17 #12
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_3311525
Wat een slap gezeik.. Je snapt het idee achter de reclame niet eens, laat jouw geweldig intelligente ideeen over aanpassen dan ook achterwege a.u.b...

Ik zal em even uitleggen voor je, er zijn namelijk meerdere varianten.. Het gaat erom dat wij Nederlanders gek zijn op drop.. Zo praten buitenlandse portiers bij een hotel over een vrouw die haar kind bij een zwerver achterlaat om drop te gaan halen.. Om aan te tonen hoe gek wij zijn op drop en in het bijzonder Venco drop..

DUS.. Ziet een jongen die van oorsprong Turks is dat een meisje dat dropje uit een vieze broek trekt en dat meldt hij in zijn moedertaal aan een kennis/vriend(in)..

Nu, vertel mij nog es dat iedereen binnen de landsgrenzen perse altijd en overal en tegen iedereen Nederlands moet praten, da's namelijk de grootste onzin.. En met 'die Nederlanders' moet je maar even terugdenken aan hierboven, waar ik het idee achter de reclame uitleg..

Sommige mensen zijn hun nick niet waardig..

pi_3311787
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:35 schreef TripleM het volgende:
Wat een slap gezeik.. Je snapt het idee achter de reclame niet eens, laat jouw geweldig intelligente ideeen over aanpassen dan ook achterwege a.u.b...

Ik zal em even uitleggen voor je, er zijn namelijk meerdere varianten.. Het gaat erom dat wij Nederlanders gek zijn op drop.. Zo praten buitenlandse portiers bij een hotel over een vrouw die haar kind bij een zwerver achterlaat om drop te gaan halen.. Om aan te tonen hoe gek wij zijn op drop en in het bijzonder Venco drop..

DUS.. Ziet een jongen die van oorsprong Turks is dat een meisje dat dropje uit een vieze broek trekt en dat meldt hij in zijn moedertaal aan een kennis/vriend(in)..

Nu, vertel mij nog es dat iedereen binnen de landsgrenzen perse altijd en overal en tegen iedereen Nederlands moet praten, da's namelijk de grootste onzin.. En met 'die Nederlanders' moet je maar even terugdenken aan hierboven, waar ik het idee achter de reclame uitleg..

Sommige mensen zijn hun nick niet waardig..

Wel mee eens..je moet de reclame puur zien als een aantoning dat we als hollanders verslaafd zijn aan drop ( in dit geval venco) niet meer en niet minder..:)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_3311975
dit is inderdaad een reclame, maar het gebeurt wel ook in het echt (maar dan niet met dropjes)

Een tijdje geleden was er op TV west nog een jongen van Marokaanse afkomst die in Nederland geboren was en hij hij sprak over 'die Nederlanders' alsof hij er zelf geen deel van uitmaakte, en zijn 'landgenoten' daarmee bedoelde hij de andere Marokanen.

En ja, ik vind hieruit duidelijk blijken dat zij zich geen Nederlanders voelen of willen voelen. En het voorbeeld van een Nederlander die een tijdje in Duitsland of Spanje heeft gewoond vind ik niet opgaan want dat is tijdelijk. Die Marokaan is hier voor vast, niet voor tijdelijk.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:24:33 #15
21059 leonard_jaag
Van mij mag het lente worden!!
pi_3312469
Moet je in Turkije of Marokko mee aankomen.. praten over 'die marokanen' of 'die turken'.
Laten we wel een beetje consequent blijven he!! Wanneer het uitkomt zijn ze Nederlander en in overige situaties zijn wij 'die Nederlanders!!'...is een beetje dubbel he.

Ik vind het prima verder dat ze hier zijn hoor!! Ze blijven verder Marokkaans of Turks, maar dan geen subcultuur gaan vormen.

Wij doen ons best ons aan hun aan te passen.. zij hun best te intergreren.

Wel eens een negroide man van Amerikaanse komaf, Botswaans op kantoor horen ouwehoeren .. NOPE!! Die praten daar gewoon Amerikaans.
Alleen in die ghetto's daar praten ze hun eigen taal.. dus geen intergratie!!

LEKKER DIE VENCO DROPPIES EIGENLIJK

Leef nu!! Waarom doet iedereen toch zo moeilijk?!?!?
Ajax kampioen 2003-2004
  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:26:30 #16
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_3312505
quote:

[..]

Stem op pim?
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  dinsdag 26 februari 2002 @ 17:31:20 #17
13018 Redman
pi_3312594
Wat een intelligente reakties weer.
pi_3313555
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 17:26 schreef Dagootje het volgende:

[..]

Stem op pim?

pim sucks
  dinsdag 26 februari 2002 @ 18:56:30 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_3313636
quote:

[..]

Waarom moet hij zich aanpassen dan ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 22:45:19 #20
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3316651
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:09 schreef freud het volgende:
B. Je woont in Nederland dus ben je nederlander.
Ik snap reclames altijd verkeerd, maar ik had dus een toerist of zo in mijn hoofd die zijn was laat doen. En ik dacht dat hij in het Frans praatte
* SigmundFreud is niet de topicstarter, maar de 'echte' Freud
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 februari 2002 @ 23:16:25 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_3317101
[offtopic mode]
Een schizofreen is nooit alleen!
[/offtopic mode]
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 26 februari 2002 @ 23:39:19 #22
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_3317452
Wat een stom gezeik weer.

Het is een leuke reclame!

Hollanders die gek zijn op drop, en een buitenlander die daar helemaal verbaast over is, geeft het door.

Niks mis mee.

To Know Me Is To Love Me
  dinsdag 26 februari 2002 @ 23:50:58 #23
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3317666
Hm ik dacht dat de achterliggende gedachte van deze reclame was dat wij (nederlanders) buitenlanders vaak vies volk vinden en hier op een humoristische wijze onszelf een spiegeltje wordt voorgehouden alszijnde dat we dus af en toe ook niet helemaal lekker bezig zijn.
I don't even know what I'm doing here.
  Milf dinsdag 26 februari 2002 @ 23:53:52 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_3317705
nee als je drop uit een broekzak pakt die zit vastgeplakt, niet nee
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 27 februari 2002 @ 00:24:02 #25
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3318229
Hihi en als ie niet zat vastgeplakt?
  woensdag 27 februari 2002 @ 10:56:18 #26
23736 Imm0
(k)je voor smurfje... lufya
pi_3319303
Ik vind eigenlijk dat freud gelijk heeft, ik kan me ook mateloos ergeren aan turkse of marrokaanse collega's die bijvoorbeeld in de lift in hun eigen taal tegen mekaar gaan praten.

En over dat aanpassen, je cultuur moet je behouden, maar pas je wel aan aan het land waar je te gast bent..

Je moet voor de gein eens proberen om als vrouw in je bikini in turkije op het strand te gaan liggen in een niet touristisch gebied, dan schiet de politie je van het strand af.

Dat denk jij!
  woensdag 27 februari 2002 @ 12:05:33 #27
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_3320005
quote:
Op Wednesday 27 February 2002 10:56 schreef Imm0 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat freud gelijk heeft, ik kan me ook mateloos ergeren aan turkse of marrokaanse collega's die bijvoorbeeld in de lift in hun eigen taal tegen mekaar gaan praten.
Hoezo, wil je meeluisteren met wat ze te vertellen hebben ? da's erg onbeleefd !
quote:
En over dat aanpassen, je cultuur moet je behouden, maar pas je wel aan aan het land waar je te gast bent..
m.a.w. trek een (denkbeeldige) lijn om een stuk land, en iedereen die binnen die lijn is moet zich precies zo gedragen als jij.
quote:
Je moet voor de gein eens proberen om als vrouw in je bikini in turkije op het strand te gaan liggen in een niet touristisch gebied, dan schiet de politie je van het strand af.
Moet je eens proberen hier ritueel een schaap te slachten op je balkon ...
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 27 februari 2002 @ 13:02:37 #28
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_3320603
Weet je wat IK pas stom vind?!
Die reclame met dat jongetje met dat zakje muntdrop.
Op het laatste moment, eet ie toch het dropje op, om vervolgens zijn vinger in de dijk te steken.

Als ik hem was, had ik mooi het lege zakje in dat gat gestopt, in plaats van mijn vinger!

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 27 februari 2002 @ 13:02:55 #29
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_3320610
quote:

Daar gaat de reclame toch niet over?
To Know Me Is To Love Me
pi_3321520
Jeeeeeeeeeee zeg , je mag toch onder elkaar nog wel in je eigen taal spreken als immigrant! Ik vind ook dat mensen zich moeten aanpassen en de taalmoeten beheersen, maar het staat nergens dat het in Nederland *verplicht* is om Nederlands te spreken. Jullie praten op vakantie in Italie of Duitsland toch ook niet consequent Italiaans of Duits tegen elkaar?
pi_3321588
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 16:09 schreef freud het volgende:
Ik kan me zo ergeren aan die nieuwe Venco reclame. Vrouw haalt oud dropje uit de broek en eet hem op. Daarna helpt ze een turks/marokkaanse klant. Deze is verbaasd en meldt dit via mobiel aan iemand.

Waar ik echt helemaal van wordt is dat hij dat in het turks/marokkaans doet en ook nog eens praat over 'die nederlanders'.

Het trieste vind ik dat het ook nog in het echt gebeurt ook... Aanpassen is toch niet teveel gevraagd? Cultuur behouden is prima, maar pas je aan aan de nederlandse cultuur. Als ik in een ander land ga wonen dan leer ik de taal en manieren ook.

nou ja, sorry hoor, dit is dus echt weer oeverloos gezijk, tis gewoon een grappige reklame!
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3321656
quote:

ga eens een kijkje nemen in bijvoorbeeld Australie:

hele gemeenschappen van nederlanders die alleen maar nederlands met elkaar spreken. winkels met alleen maar nederlandse producten en (echt waar!) jaarlijks terugkerende klompenraces!

Dan heb ik het nog geen eens over al die nederlandse backpackers die daar samenklitten of al die nederlandse jonge gasten in salau met hun nederlandse discotheken, kroegen en snackbars.

Let wel: daar is toch niets mis mee?

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  woensdag 27 februari 2002 @ 14:25:57 #33
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3322175
Ok het heeft niks meer met de reclame te maken maar...

Ik vind als je een nederlander bent van turkse of marokaanse afkomst (of anders natuurlijk) en je spreekt ook gewoon nederlands dan vind ik het behoorlijk onbeschoft als je toch blijft volharden om turks of marokaans te spreken.
Je bent in mijn ogen dan bewust bezig om je niet als de rest van de nederlanders te gedragen. Asociaal heet zoiets.

Let wel ik heb het hier over mensen met een nederlands paspoort die de nederlandse taal beheersen.

pi_3323618
Maar toch niet als je onder elkaar bent?
  woensdag 27 februari 2002 @ 23:37:37 #35
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3330769
Waarom zou je in een andere taal gaan praten?

Ik geef best toe dat ook de taal een deel uit maakt van de culturele afkomst. Als je onder elkaar bent is er natuurlijk niemand die tegen je kan zeggen dat je niet in een bepaalde taal mag gaan spreken. Wat iemand thuis doet gaat niemand anders wat aan. Maar zodra je thuis begint met de andere taal te spreken dan is de stap naar het in de bus, lift of waar dan ook die taal met elkaar te spreken zo gezet. Tegen de mensen die de taal niet spreken geeft dat een duidelijke boodschap af dat er scheiding is tussen jou en die mensen.

Ik geloof toch niet dat dit de bedoeling is. Of wil je alleen mensen met dezelfde culturele afkomst in je sociale omgang betrekken?

pi_3332778
dus mogen ook de Friezen hun taal niet meer in het openbaar spreken?

ben jij trouwens wel eens in het buitenland geweest?

vrijdag 1 maart 2002 @ 03:58:39 #37
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3346282
Jij begrijpt mij niet of wilt me niet begrijpen.

Friezen wonen (over het algemeen) in Friesland. Vind jij het normaal als je bijvoorbeeld in Amsterdam werkt en een van je collega's blijkt een Fries te zijn om met deze persoon dan alleen in het Fries te spreken? Tuurlijk spreek je een woordje Fries met elkaar als blijk van je gemeenschappelijke achtergrond maar wat zullen de collega's denken als die Friezen constant met elkaar in hun taaltje gaan kletsen. Zal enorm gewaardeerd worden denk ik

vrijdag 1 maart 2002 @ 04:08:57 #38
3767 Herald
Come get some
pi_3346302
stel jij staat in de lift te praten, hoe zou jij het dan vinden als ineens iemand zich met het gesprek gaat bemoeien? Als twee Turkse mensen in de lift aan het praten zijn, zou jij dan als spontane niet discriminerende Nederlander je in het gesprek mengen? Vast niet. Dat je niet weet wat ze zeggen dat vind je het ergste. Want als twee Engelse mensen tegen elkaar zaten te smoezen in de lift kan jij toch wel verstaan wat ze zeggen.
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 03:58 schreef Skull het volgende:
Jij begrijpt mij niet of wilt me niet begrijpen.
en wat begrijp jij dan niet van bluegrass' post?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 1 maart 2002 @ 04:16:58 #39
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3346318
Het gaat niet om het mee-lui-ste-ren
  vrijdag 1 maart 2002 @ 04:18:31 #40
3767 Herald
Come get some
pi_3346320
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 04:16 schreef Skull het volgende:
Het gaat niet om het mee-lui-ste-ren
wat boeit het je dan?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 1 maart 2002 @ 04:19:37 #41
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3346322
Dan erbij heb ik het constant over mensen met een nederlands paspoort die de nederlandse taal beheersen. Het hele argument van mij in het buitenland plaatsen of twee engelsen of van mij apart turken hier heeft er geen bal mee te maken.
pi_3346484
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 04:19 schreef Skull het volgende:
Dan erbij heb ik het constant over mensen met een nederlands paspoort die de nederlandse taal beheersen. Het hele argument van mij in het buitenland plaatsen of twee engelsen of van mij apart turken hier heeft er geen bal mee te maken.
tuurlijk wel, friezen die elkaar kennen buiten friesland praten ook vaak fries (tenzijn een derde niet fries zich in het gesprek mengt), nederlanders die in het buitenland wonen zullen over het algemeen hetzelfde doen, normaal toch?

het is alleen asociaal wanneer in een groep mensen door de taal worden buitengesloten. dat is niet het geval wanneer men onderling de eigen taal spreekt.

volgens mij heb jij met heel andere dingen problemen dan het taalaspect!

pi_3346686
Eh, in de reclame die ik heb gezien praatte de man wel degelijk frans
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_3346781
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 04:19 schreef Skull het volgende:
Dus als je onderling Turks,Marrokaans of een andere taal spreekt beheers je de Nederlandse taal niet?

Ik vind het niet meer dan terecht dat je onderling je eigen taal spreekt. Mijn ouders wonen in Duitsland en ik ga echt geen Duits tegen mijn ouders praten.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
  vrijdag 1 maart 2002 @ 12:35:38 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_3348595
EN dan moet ik Freud uit gaan leggen dat de tekst in de reclame volledig is bedacht door reclamemakers, en dat de acteurs daar geen enkele invloed op hebben
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Redactie Frontpage vrijdag 1 maart 2002 @ 12:41:01 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3348647
Hahaha, zeg Freud, dan ben je zeker ook van mening dat de rol van het Marokkaanse meisje door een Nederlandse gespeeld had moeten worden. Er zijn immers al teveel werkloze Nederlanders wiens baan is ingepikt door een allochtoon.

Jouw belevingswereld is nog kleiner dan de mijne, dat dat kan zeg!

vrijdag 1 maart 2002 @ 19:59:19 #47
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3353703
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 09:43 schreef jeroenblom het volgende:

[..]

Dus als je onderling Turks,Marrokaans of een andere taal spreekt beheers je de Nederlandse taal niet?

Ik vind het niet meer dan terecht dat je onderling je eigen taal spreekt. Mijn ouders wonen in Duitsland en ik ga echt geen Duits tegen mijn ouders praten.

beter le-zen
  vrijdag 1 maart 2002 @ 20:19:30 #48
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3353868
quote:
tuurlijk wel, friezen die elkaar kennen buiten friesland praten ook vaak fries (tenzijn een derde niet fries zich in het gesprek mengt), nederlanders die in het buitenland wonen zullen over het algemeen hetzelfde doen, normaal toch?
Nogmaals ik heb het niet over nederlanders in het buitenland of engelsen, turken, marokkanen of weet ik veel in nederland maar over doodnormale nederlanders met een niet zo gemiddeld culturele afkomst. Of zijn dat geen nederlanders maar bijvoorbeeld turken en marokkanen? Ik zeg dus dat door je per se anders op te stellen ben je asociaal bezig. Ik denk dat mensen dan ook niet anders kunnen dan je als buitenlander te zien.
quote:
het is alleen asociaal wanneer in een groep mensen door de taal worden buitengesloten. dat is niet het geval wanneer men onderling de eigen taal spreekt.
Oke waar ligt de grens. Wanneer niemand in de buurt is, of altijd wanneer het gesprek onderling wordt gevoerd, ook al zijn er anderen in de buurt.

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo nodig in een andere taal gesproken moet worden.

quote:
volgens mij heb jij met heel andere dingen problemen dan het taalaspect!
Daar ga ik maar niet op in.
pi_3354607
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 18:50 schreef EL_SAPO het volgende:

[..]

pim sucks

letterlijk en figuurlijk
pi_3370732
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 16:09 schreef freud het volgende:

Mee eens, achterlijke reclame...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')