abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:08:02 #1
145677 Specsavers
Save your Specs
pi_47593450
Een blinde vlek teistert mij. Kan iemand mij uitleggen wat 'links' nou precies als politiek heeft om de economische situatie te bevorderen. Ik stuit slechts op holle rethoriek, een vervallen economisch kader en een unheimliche zin om groepen te straffen zeker de groepen die meer dan modaal verdienen

Wat zijn concreet nou de plannen? Een ban op het vermeerderen van instituties als bedrijven en een verdienen van geld? De scheiding tussen arm en rijk geforceerd elimineren door absurde belasting maatregelen?

Telkens als ik de dwaze dingen uit de demagogen hoor, denk ik slechts dat het de situatie alleen maar erger maakt. Een sterkere polarisatie door een groep een etiket te geven en ze daarnaar te behandelen.

Het probleem is duidelijk, maar wat is dan de oplossing? :\')
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:11:55 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47593584
Ik wil deze vraag met een wedervraag beantwoorden wie zegt dat recht dit probleem wel kan oplossen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:15:12 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593706
Vlinderjacht in Marokko met hangtuig.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_47594179
Laten we beginnen met het instellen van een maximum salaris voor alle beroepsgroepen van laten we zeggen 100duizend euro per jaar, meer heeft een mens toch niet nodig?
Al het geld dat meer verdiend wordt (bijvoorbeeld met een eigen bedrijf) mag alleen binnen het bedrijf worden uitgegeven, of moet worden uitgegeven om nieuwe bedrijven op te starten, zodoende creëer je nog banen ook.
Brilliant concept.. waar kan ik me aanmelden voor een plaatsje op de kieslijst?
-
pi_47594437
Anaal genomen worden door een links lullende politicus ..... RIIIGH
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:38:32 #6
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_47594632
als we het over holle retoriek gaan hebben zou ik je eigen OP nog eens doorlezen
pi_47594886
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:27 schreef splendor het volgende:
Laten we beginnen met het instellen van een maximum salaris voor alle beroepsgroepen van laten we zeggen 100duizend euro per jaar, meer heeft een mens toch niet nodig?
Al het geld dat meer verdiend wordt (bijvoorbeeld met een eigen bedrijf) mag alleen binnen het bedrijf worden uitgegeven, of moet worden uitgegeven om nieuwe bedrijven op te starten, zodoende creëer je nog banen ook.
Klinkt wel leuk, maar ik ben dan echt niet van plan om me uit de naad te werken voor mijn eigen bedrijf. En anders verhuis ik wel naar een ander land waar ik wel goed geld kan verdienen.

Tegen hoge belastingen heb ik overigens niks, dat vind ik wel redelijk voor wat we (= de maatschappij) er voor terug krijgen (ondanks de miljoenen die over de balk gegooid worden).
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:56:13 #8
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47595270
leg voor de lol eens uit in "jip en janneke taal" wat de bedoelt?
quote:
Het probleem is duidelijk, maar wat is dan de oplossing?
Welk probleem?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 21:17:06 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47595876
Wat volgens mij 'linkse' economische politiek inhoudt is het streven naar gegarandeerde welvaart voor iedereenwaarbij ook de zwaksten toegang hebben tot betaalbare levensbehoeften als voeding, vervoer, energie en gezondheidszorg. Dat dit een procentje economische groei kan kosten wordt dan voor lief genomen. In extremis, zoals in de oude Sovjetunie, leidt dit tot belachelijke nivellering maar de moderne sociaal-democratie staat vrij ondernemersschap niet in de weg. Echter moet er wel gewaakt worden dat de arbeider niet vermalen wordt in de kaken van de multi-nationals.

Ook is er een sterk gevoel van 'de sterkste schoudersdragen de zwaarste lasten', de hogere inkomens betalen relatief meer aan de collectieve voorzieningen dan de lagere, hierbij in aanmerking nemend dat het redelijk is te veronderstellen dat deze hogere inkomens dat deels te danken hebben aan het gesubsidieerde onderwijs en de infrastructuur. Hieruit volgt weer de behoefte aan een grote overheid.

Dat is in ieder geval het beeld dat ik van 'links' heb en waarom ik 'links' stem, al zijn er ook punten uit het liberale gedachtengoed waar ik me in kan vinden. Als het aan mij ligt wordt het openbaar vervoer weer genationaliseerd. Wat maakt het uit als we 50 miljard aan het spoor moeten uitgeven als de verwachte golf komt als het rekeningrijden wordt ingevoerd als dat gefinancierd wordt door extra inkomsten en vermindering van verlies door files? Nu ziet de NS dit als een probleem, bij een staatsbedrijf was het vestzak-broekzak.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_47597225
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Barbaaf het volgende:
...al zijn er ook punten uit het liberale gedachtengoed waar ik me in kan vinden. Als het aan mij ligt wordt het openbaar vervoer weer genationaliseerd.
Wel liberaal gedachtengoed is dat precies?
pi_47597662
Als je je dan geroepen voelt de boel te verbeteren, dan kan je toch minstens de meest domme spelfouten eruit halen?

un·hei·misch [oenh–jmiesj]
bijvoeglijk naamwoord; unheimischer, meest unheimisch

(van sfeer) griezelig, akelig, eng (pseudo-Duits)
betekenisverwante termen
hyperoniem:
griezelig
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:38:12 #12
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47598321
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

meer Openbaar vervoer of meer openbare weg, zit niet zo veel verschil in.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2007 @ 02:07:42 #13
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47603580
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 22:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Tussen die twee regels die je daar quote had ik eigenlijk een nieuwe alinea moeten beginnen . Ik had nog wat voorbeelden meer maar toen ik het na las was het wel een erg groot betoog geworden dus ik had wat geknipt. Wat ik dus wel bedoelde is dat ik vind dat is dat concurrentie en mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling een belangrijke drijfveer voor economische en wetenschappelijke groei is en dat vrij ondernemerschap niet door te veel regels belemmerd moet worden maar wel aan regels, qua mileu en consumenten- en werknemersrechten bv., gehouden is.

En verder is dat mijn mening over hoe links bestuur zou moeten zijn, of rechts voor mijn part, zolang de overheid maar door heeft dat ze in dienst is van de bevolking. De eerste twee alinea's waren een poging de linkerkant van het politieke spectrum op een positieve manier te omschriijven
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 03:47:15 #14
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47604259
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:17 schreef Barbaaf het volgende:
Wat volgens mij 'linkse' economische politiek inhoudt is het streven naar gegarandeerde welvaart voor iedereenwaarbij ook de zwaksten toegang hebben tot betaalbare levensbehoeften als voeding, vervoer, energie en gezondheidszorg. Dat dit een procentje economische groei kan kosten wordt dan voor lief genomen. In extremis, zoals in de oude Sovjetunie, leidt dit tot belachelijke nivellering maar de moderne sociaal-democratie staat vrij ondernemersschap niet in de weg. Echter moet er wel gewaakt worden dat de arbeider niet vermalen wordt in de kaken van de multi-nationals.

Ook is er een sterk gevoel van 'de sterkste schoudersdragen de zwaarste lasten', de hogere inkomens betalen relatief meer aan de collectieve voorzieningen dan de lagere, hierbij in aanmerking nemend dat het redelijk is te veronderstellen dat deze hogere inkomens dat deels te danken hebben aan het gesubsidieerde onderwijs en de infrastructuur. Hieruit volgt weer de behoefte aan een grote overheid.

Dat is in ieder geval het beeld dat ik van 'links' heb en waarom ik 'links' stem, al zijn er ook punten uit het liberale gedachtengoed waar ik me in kan vinden. Als het aan mij ligt wordt het openbaar vervoer weer genationaliseerd. Wat maakt het uit als we 50 miljard aan het spoor moeten uitgeven als de verwachte golf komt als het rekeningrijden wordt ingevoerd als dat gefinancierd wordt door extra inkomsten en vermindering van verlies door files? Nu ziet de NS dit als een probleem, bij een staatsbedrijf was het vestzak-broekzak.
Hier kan ik me geheel in vinden

maar om het och een beetje op Fok! stijl te houden..
Rechts

Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 24 maart 2007 @ 04:00:52 #15
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47604325
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 02:07 schreef Barbaaf het volgende:
En verder is dat mijn mening over hoe links bestuur zou moeten zijn, of rechts voor mijn part, zolang de overheid maar door heeft dat ze in dienst is van de bevolking.
En hier zit me toch iets gigantisch dwars, De overheid/politiek/kabinet, schijnen niet in dienst te zijn van de bevolking.
MP Bakellende heeft al bijvoorbaad gezegd dat er geen nieuw referendum komt over een nieuwe EU grondwet, terwijl, wat was het 87% tegen stemde.
Het word er gewoon doorheen gedrukt, het nieuwe zorg stelsel? is daar iemand naar gevraagd? alleen diegen die er belang bij hebben en er nu fors op verdienen.
De Euro, 2.20 gulden, terwijl het 2.00 had moeten zijn, en Zalm maar lachen.

Is het kabinet, zijn de 'volksvertegenwoordigers' er wel voor het volk?
Ik snap ook wel dat je niet voor elk wissewasje een referendum onder de bevolking kan houden, maar wel voor die dingen die het dagelijks leven van de gehele bevolking beinvloeden.

Mischien beetje ot gegaan

Links economisch, de SP heeft de laatste 10 jaar een sluitender begroting gepresenteerd, met grotere bezuinigingen dan de kabinetten.
Waar het Kabinet op de zorg bezuinigde, bezuinigde de SP op het ambtenaren stelsel.
Als ik het me nog goed kan herrineren bezuinigde het kabinet in 2004 4.5 miljard, de begroting van de SP 7.5, zonder dat de 'kleine man' eronder leed.
En ook zonder de groot verdieners te kort te doen.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:37:37 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47628057
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 04:00 schreef BasOne het volgende:
Links economisch, de SP heeft de laatste 10 jaar een sluitender begroting gepresenteerd, met grotere bezuinigingen dan de kabinetten.
Waar het Kabinet op de zorg bezuinigde, bezuinigde de SP op het ambtenaren stelsel.
Als ik het me nog goed kan herrineren bezuinigde het kabinet in 2004 4.5 miljard, de begroting van de SP 7.5, zonder dat de 'kleine man' eronder leed.
En ook zonder de groot verdieners te kort te doen.
Als de SP die plannen in de praktijk had uit moeten voeren had ze dat zeker stemmers gekost. zeker omdat door hun plannen de Nederlandse economie zeker gevoelige klappen gehad zou hebben.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 25 maart 2007 @ 00:44:53 #17
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47630259
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:37 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als de SP die plannen in de praktijk had uit moeten voeren had ze dat zeker stemmers gekost. zeker omdat door hun plannen de Nederlandse economie zeker gevoelige klappen gehad zou hebben.
Mischien, we zullen het nooit weten, want die plannen zijn nooit doorgevoerd, volgens het CPB waren ze sluitender en economisch verantwoorder dan de plannen die het kabinet doorgevoerd heeft.

Blijft gokwerk, maar je kan niet zeggen dat het niet gewerkt zou hebben.
Laboro te salutante
pi_47630874
quote:
Veelzeggend en zorgwekkend dat je aan een topic wat gaat over de economie van Nederland en de ontwikkeling daarvan, gelijk de overheidsbegroting en -uitgaven koppelt.

Los daarvan is je omrekening van gulden naar euro vrij merkwaardig.
  zondag 25 maart 2007 @ 01:28:36 #19
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_47631063
Linkse economische politiek is per definitie funest voor een gezonde groei.
Het betekent dat de collectieve seictor sector enorm gaat groeien, de administratieve lastendruk en allerlei andere regelgeving wordt geïntensieveerd. Linkse economische politiek is het tegenovergestelde van een vrije markt. Wanneer dat nationalisatie betreft, uit zich dat in slechtere producten, minder service en een hogere prijs, omdat overheden alles 25% tot 50% duurder uitvoeren dan de vrije markt en er ook geen concurrentie is. Langdurige perioden van linkse economische politiek uiten zich in:
- groei van de collectieve sector
- stagnatie in de secundaire en tertiaire sector
- antiproductie in de primaire sector als gevolg van milieu-eisen
- oplopende inflatie
- oplopende werkloosheid (als gevolg van economische krimp en inkomensnivellering
- oplopende staatsschuld

Overheidsbemoeienis moet tot het minimum beperkt worden, wil je een gezonde economie hebben.
Linkse partijen echter, willen juist overal overheidsbemoeienis hebben. Linkse partijen hebben dan ook nooit oog voor het individu, maar enkel voor het collectief. Echte vrijheid onder een links bewind is dan ook een utopie. Al was het maar het gebrek aan economische vrijheid....
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zondag 25 maart 2007 @ 01:56:49 #20
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47631494
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:17 schreef random_error het volgende:

[..]

Veelzeggend en zorgwekkend dat je aan een topic wat gaat over de economie van Nederland en de ontwikkeling daarvan, gelijk de overheidsbegroting en -uitgaven koppelt.

Los daarvan is je omrekening van gulden naar euro vrij merkwaardig.
De begroting is integraal aan de economie.

Men roept dat de Economie ten onder gaat als links aan de macht komt, ik zeg alleen dat de begroting van de SP, 1 van de linkse partijen, sluitender is geweest dan de begroting = integraal aan de economie, volgens het CPB

De Economie van een land heeft veel te maken met de begroting, dat is niet iets dat je los van mekaar kan zien.

Mijn omrekening van gulden - Euro is niet mijn omrekening, laat ik het zo zeggen Google is your friend.
Laboro te salutante
pi_47631861
quote:
[b]Op zondag 25 maart 2007 01:56 schreef BasOne het volgende:[/b
De begroting is integraal aan de economie.

Men roept dat de Economie ten onder gaat als links aan de macht komt, ik zeg alleen dat de begroting van de SP, 1 van de linkse partijen, sluitender is geweest dan de begroting = integraal aan de economie, volgens het CPB

De Economie van een land heeft veel te maken met de begroting, dat is niet iets dat je los van mekaar kan zien.
Exact dat bedoel ik. Lijkt me zorgwekkend als de overheidbegroting (en met name het wel of niet sluitend zijn daarvan) de belangrijkste component in de verandering van het brutonationaalproduct van ons land is. Dat de overheidsbegroting en de groei daarvan nauw samenhangt met de economische situatie is wel een waarheid, ik heb alleen het idee dat je oorzaak en gevolg omdraait.
quote:
Mijn omrekening van gulden - Euro is niet mijn omrekening, laat ik het zo zeggen Google is your friend.
Ik zie niet in waarom ik het bewijs van jouw stelling zelf moet aandragen.
  zondag 25 maart 2007 @ 04:23:36 #22
75049 BasOne
Spaceship!
pi_47632494
quote:
Op zondag 25 maart 2007 03:23 schreef random_error het volgende:

[..]

Exact dat bedoel ik. Lijkt me zorgwekkend als de overheidbegroting (en met name het wel of niet sluitend zijn daarvan) de belangrijkste component in de verandering van het brutonationaalproduct van ons land is. Dat de overheidsbegroting en de groei daarvan nauw samenhangt met de economische situatie is wel een waarheid, ik heb alleen het idee dat je oorzaak en gevolg omdraait.
[..]
zijn we het daar over eens.
quote:
Ik zie niet in waarom ik het bewijs van jouw stelling zelf moet aandragen.
Het is niet mijn stelling, het is een stelling die door velen word aangedragen, dus om niet met de eer te strijken verwijs ik je naar google waar je de orginele berichten kan lezen.
Laboro te salutante
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 09:37:37 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47633615
quote:
n hier zit me toch iets gigantisch dwars, De overheid/politiek/kabinet, schijnen niet in dienst te zijn van de bevolking.
MP Bakellende heeft al bijvoorbaad gezegd dat er geen nieuw referendum komt over een nieuwe EU grondwet, terwijl, wat was het 87% tegen stemde.
Haal geen getallen uit je kont. 61.6% was het. Niet 87%.
Carpe Libertatem
pi_47633727
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik wil deze vraag met een wedervraag beantwoorden wie zegt dat recht dit probleem wel kan oplossen?
Welk "probleem"?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47633773
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:27 schreef splendor het volgende:
Dat JIJ niet meer "nodig" hebt, wil niet zeggen dat een ander het niet "nodig" vindt. Als we het over strikt noodzakelijk hebben (ies eten, drinken, dak boven hoofd, scholing ende gezondheidszorg), dan moeten we iedereen in Nederland terugzetten en alle overschot gebruiken in de derde wereld.

Maar dat zal jij wel niet willen, omdat jij ongetwijfeld een redening zal vinden waarbij niet strikt noodzakelijke dingen wel onder "nodig" vallen.
quote:
Jouw briljante concept zal er voor zorgen dat vrijwel geen enkele onderneming in Nederland zal blijven en de werkloosheid enorm zal worden. Maar je bereikt dan wel jouw doel: niemand in NL heeft dan nog een "onnodig" hoog inkomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')