abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:58:23 #1
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47582323
Na lang wachten is S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl eindelijk af en ligt het 23 maart in de winkels. Het spel speelt zich af in 2012, zes jaar nadat er een tweede ramp rond de kerncentrale in Tsjernobyl heeft plaatsgevonden. Het gebied waar je speelt, heet The Zone, wat zo\'n 25 vierkante kilometer groot is en dat mag je vrij verkennen.

Systeemeisen
quote:
MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
Microsoft® Windows® XP (Service Pack 2) / Microsoft® Windows® 2000 SP4
Processor type : Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+
512 MB RAM
10 GB available hard drive space
128 MB DirectX® 8.0 compatible card / nVIDIA® GeForce™ 5700 / ATI Radeon® 9600
DirectX® 9.0 compatible sound card
LAN/Internet connection with low latency Cable/DSL speeds for multiplayer
Keyboard, Mouse

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
Processor type : Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64 X2 4200+
1.5 GB RAM
256 MB DirectX® 9.0c compatible card / nVIDIA® GeForce™ 7900 / ATI Radeon® X1950
LAN/Internet connection with low latency Cable/DSL/T1+ speeds for multiplayer
Keyboard, Mouse

HIGH SYSTEM REQUIREMENTS:
Processor type : Intel Core2 Duo E6700 / AMD 64 X2 5200+
2 GB RAM
512 MB DirectX® 9.0c compatible card / nVIDIA® GeForce™ 8800 / ATI Radeon® X2800
LAN/Internet connection with low latency Cable/DSL/T1+ speeds for multiplayer
Keyboard, Mouse
Screenshots

]

Disclaimer

het vorige topic van dit spel ging dusdanig de mist in omdat er een aantal klootzakken waren die tegen de Policy en het FAQ in begonnen te zaniken over cracks,warez e.d.
De release is vandaag en aangezien er animo is om over het spel te discussieren open ik dit nieuwe topic dat ik overigens veel beter in de gaten ga houden.
pi_47583698
Ik zag de Exclusive Box zonet bij de Free Record Shop. Ziet er wel gaaf uit. Jammer dat ik de game niet kan spelen. Na zoveel jaar wachten, ik keek er zo naar uit

Is mijn pc te sloom
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 15:54:07 #3
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47584784
Ik vind het spel zwaar tegenvallen.
pi_47586105
512 MB DirectX® 9.0c compatible card / nVIDIA® GeForce™ 8800 / ATI Radeon® X2800

Mag toch hopen dat je het met een 320mb 8800GTS ook wel kan draaien? Zo overdreven ziet het er nou ook weer niet uit...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:41:13 #5
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47586789
Het draait hier als een zonnetje, met hoge settings, op een 7600GT / 2 gig RAM / amd64 3700+. Systeemeisen zijn dus beetje overtrokken

Het spel ziet er ook niet briljant uit, het moet het meer van de sfeer hebben. Ik vind de game echter gewoon kut spelen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:08:58 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_47587796
ik heb de game niet gespeeld, maar ik DENK dat ALS ik t zou spelen, ik zo'n Boiling Point gevoel zou hebben, dat t allemaal zo nep als wat aanvoelt
pi_47589952
Het is inderdaad een zware tegenvaller. Jammer!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:16:56 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_47593764
Na een tijdje wordt het wel steeds leuker. Je moet ff door het begin heen komen. Maar het is wel focking moeilijk... raak schieten gaat niet altijd ff lekker en de vijanden schieten erg hard terug. Soms kom je om het hoekje en staat er een gozer met een shotgun: bam->dood.

Ben nog niet ver maar ben al meer gestorven dan in menig andere shooter. Speel btw op lvl 3/4
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_47603746
Ik snap echt niet waarom mensen hem tegen vinden vallen.

Gisteren heb ik hem zitten spelen vanaf dat ik hem opgepikt had in de winkel, zo rond 5 uur, tot een uur of 1 's nachts. Vanmiddag heb ik ook weer de nodige uurtjes gespeeld.

Het was even rommelen en klooien met de settings om hem redelijk soepel aan het draaien te krijgen en dat het er toch nog goed uit ziet.

Ik snap echt niet dat mensen lopen te bitchen over de graphics die achterhaald zijn. De graphics zijn gewoon goed. Klaar. Ik vind ze vergelijkbaar met de graphics van Call of Juarez als je hem in full detail speelt. Niks mis mee.

Bovendien vind ik de sfeer echt geweldig. De sfeer zoals bv in dat ondergrondse lab heb ik al lang niet meer gezien in een game. En neee, ook niet bij Doom 3 of HL2.

De sfeer is echt goed en de muziek en geluidseffecten die ook prima zijn ondersteunen het erg lekker moet ik zeggen

Ik denk dat de klagers dezelfde mensen zijn die destijds ook klaagde over HL2 dat het poep was.
Dat is denk ik gewoon het probleem als je een release uitstelt. En nog een keer uitstelt........en vervolgens een jaar niks van hoort en dan weer uitstelt. En dat terwijl je wel roept dat het allemaal geweldig word en dat die en die features erin zitten waar je later op terug moet komen en er een aantal schrappen etc etc.

Dan krijgen mensen gewoon te hoge verwachtingen denk ik.
Ik vind Stalker tot dusver een hele dikke voldoende scoren en ondanks de kleine irritante bugs en onhandigheden die erin zitten krijgt ie van mij een hele dikke 8.

En een 8 is goed

ps: voor de TS
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47603778
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou nl wel handig zijn voor sommige gebieden als je die gewoon houdt zegmaar
vosss is de naam,
pi_47607073
klein probleempje:
ik kan mijn flashlight niet oproepen?
als ik kijk bij controls staat flashlight op L maar als ik dus op L druk doettie niks

moet ik een pak halen ofzo ergens?

en voor de cheaters onderons:
op cheathappens.com en dlh.net staan diverse trainers
pi_47608716
Ik kon mn zaklamp gewoon vanaf het begin gebriuken. Je hebt er dus niks speciaals voor nodig.
Probeer anders de L eens te mappen naar een andere letter (en eventueel daarna weer terug te zetten naar de L).

Misschien dat dat werkt?
vosss is de naam,
pi_47611241
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:56 schreef mschol het volgende:
klein probleempje:
ik kan mijn flashlight niet oproepen?
als ik kijk bij controls staat flashlight op L maar als ik dus op L druk doettie niks

moet ik een pak halen ofzo ergens?

en voor de cheaters onderons:
op cheathappens.com en dlh.net staan diverse trainers
Heb je je pak wel aan ?

Maar hier heb ik ook een probleempje. Ben nu net weer uit de Bar. Nu ben ik met een missie bezig om een jachtgeweer terug te halen. In het gebied waar dat ding ligt, kwam ik 2x een AK74 met een scope tegen. Omdat ik zelf al een AK met silencer had, wou ik de scope overplaatsen. De scope kon ik via rechtklik eraf halen. Alleen nu lukt het me niet, om dat ding ergens anders op te zetten. Iemand enig idee ?
pi_47611584
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:06 schreef Maximo het volgende:

[..]

Heb je je pak wel aan ?

Maar hier heb ik ook een probleempje. Ben nu net weer uit de Bar. Nu ben ik met een missie bezig om een jachtgeweer terug te halen. In het gebied waar dat ding ligt, kwam ik 2x een AK74 met een scope tegen. Omdat ik zelf al een AK met silencer had, wou ik de scope overplaatsen. De scope kon ik via rechtklik eraf halen. Alleen nu lukt het me niet, om dat ding ergens anders op te zetten. Iemand enig idee ?
me standaard oufit had ik aan..
ga zo het remappen eens proberen...
pi_47615412
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:54 schreef Mokz het volgende:
Ik vind het spel zwaar tegenvallen.
Klopt, na een uur spelen kon het me echt niet boeien. Een 13 in een dozijn game die lang niet kan tippen aan toppers als HL ed.
pi_47617273
En dergerlijke?

Welke "en dergelijke" zijn dat volgens jou?
vosss is de naam,
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:02:33 #17
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_47617277
heb nog wat grafische problemen maar die had ik met mijn oude gebakje wel verwacht ( ATI Radeon 9500 PRO ) (veel arties die door het beeld heenflitsen, hoop dat het met nieuwe drivers en een patch voor STALKER verholpen zal worden.)

verder heb ik net een missie gedaan en vind het een matige game
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:03:55 #18
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_47617309
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:02 schreef vosss het volgende:
En dergerlijke?

nou ik kan wel wat games in mijn ogen toevoegen:
DEUS EX
Call of duty
MOH
Brothers in arms had een goed verhaal

der zijn best wel meer goede games geweest dan alleen hl
stay frosty
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:06:38 #19
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47617384
Te vaag voor mij. Ik vind de setting niet echt boeiend en het feit dat overal die bandits rondlopen maakt het echt niet spannender. Wel vind ik het geluid en de omgeving sterk gedaan, maar daar voor alleen speel ik een game niet.

Vooral te vaag toch: wat vraagt iemand nou precies van je e.d.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:07:22 #20
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_47617405
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:30 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik zag de Exclusive Box zonet bij de Free Record Shop. Ziet er wel gaaf uit. Jammer dat ik de game niet kan spelen. Na zoveel jaar wachten, ik keek er zo naar uit

Is mijn pc te sloom
hij valt me best wel mee hoor:

AMD 2600+
1024 MB RAM
ATI Radeon 9500 pro

en hij draait best snel op 1024*768
je moet alleen geen grafix verwachten als in de OP
stay frosty
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:10:23 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_47617478
quote:
[b]Op zaterdag 24 maart 2007 02:28

Dan krijgen mensen gewoon te hoge verwachtingen denk ik.
Ik vind Stalker tot dusver een hele dikke voldoende scoren en ondanks de kleine irritante bugs en onhandigheden die erin zitten krijgt ie van mij een hele dikke 8.

En een 8 is goed

ps: voor de TS
Dit is idd wat er in mijn ogen veel plaatsvind. mensen vinden het spel al niets als ze het installeren en geven het daarom geen kans.... sorry maar als ik kijk naar de pics in de OP vind ik de grafix echt niet achterhaald!
stay frosty
pi_47617868
Dat zijn ze ook absoluut niet
vosss is de naam,
pi_47619049
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:02 schreef vosss het volgende:
En dergerlijke?

Ik heb ongeveer elke FPS shooter gespeeld die ooit is uitgebracht maar dit behoort toch echt niet tot de top10. Ik heb duizenden uren totaal zulke games gespeeld maar na 1 uurtje Stalker heb ik het echt gezien, THQ moet zich lekker bezig houden met strategy-games maken.
pi_47619378
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer elke FPS shooter gespeeld die ooit is uitgebracht maar dit behoort toch echt niet tot de top10. Ik heb duizenden uren totaal zulke games gespeeld maar na 1 uurtje Stalker heb ik het echt gezien, THQ moet zich lekker bezig houden met strategy-games maken.
Hoe kun je nu binnen in een uur een goede indruk krijgen? Dit spel start juist traag, maar daarna is het imo een zeer mooi spel. Zelf begon ik het spel met niet veel hoop, maar ik ben juist verrast door een goede game. Maar het spel hoort eigenlijk niet bij shooters. Het is meer een stealth-game, vooral wanneer je nog niet zo'n krachtige wapens hebt. Maar ook wanneer je met een krachtig wapen tegenover een groep van 10 soldaten staat, is sluipen belangrijk dan adhd te sproeien. Maar als je meer Rambo wilt zijn, is dit spel inderdaad niks voor jou . Atm zou ik het spel een 8/8.5 geven.
pi_47619802
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:06 schreef Maximo het volgende:

[..]

Hoe kun je nu binnen in een uur een goede indruk krijgen? Dit spel start juist traag, maar daarna is het imo een zeer mooi spel. Zelf begon ik het spel met niet veel hoop, maar ik ben juist verrast door een goede game. Maar het spel hoort eigenlijk niet bij shooters. Het is meer een stealth-game, vooral wanneer je nog niet zo'n krachtige wapens hebt. Maar ook wanneer je met een krachtig wapen tegenover een groep van 10 soldaten staat, is sluipen belangrijk dan adhd te sproeien. Maar als je meer Rambo wilt zijn, is dit spel inderdaad niks voor jou . Atm zou ik het spel een 8/8.5 geven.
Klopt, ik kreeg eerst een beetje het Fall-out idee. Maar dan speel ik toch liever fall-out dan dit spel in een fall-out jasje. Voor de rest vond ik de AI van de tegenstanders zwaar beroerd. Er liep een mannetje met zijn rug van mij af raar te doen in het begin. Ook kreeg ik geen gevoel bij het schieten, schiet ik nou goed of slecht. Bij CS bijvoorbeeld heb je gelijk een gevoel wat een wapen kan en wat aan jezelf ligt of niet, hierbij vond ik het allemaal vaag. Normaal gesproken ben ik niet af te slaan van een nieuwe game maar deze kreeg ik echt niet het gevle dat ik verder wilde spelen, dus in 1 uur kreeg ik een goed genoege indruk.
pi_47627836
Mijn meing is dat dat een tekortkoming van jou is.

Na 1 uur spelen concluderen dat een spel waar 6 jaar aan gewerkt is niet deugt.

Geef het een uurtje of 2 en dan waardeer je het een stuk meer denk ik

Ik vind het iig geweldig
vosss is de naam,
  zondag 25 maart 2007 @ 12:41:03 #28
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47636247
Sorry vosss, ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, maar het kan echt niet boeien. Al die bandits.. blegh
pi_47638287
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:41 schreef Cheiron het volgende:
Sorry vosss,
Geeft niks hoor Cheiron
vosss is de naam,
pi_47642324
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 02:31 schreef vosss het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou nl wel handig zijn voor sommige gebieden als je die gewoon houdt zegmaar
Je krijgt een hele goeie later als je klaar bent, don't worry.

En over die scope, weapon aan doen, dan de scope erop slepen.

Ik zelf ben net klaar met dat hele x16 maar moet nu voorbij Army Warehouses area maar hij crasht nu elke keer als ie klaar is met die area te loaden dus kan gewoon niet meer verder. Net nu ik een hele accurate rifle met scope had en een enorme sniper rifle
  zondag 25 maart 2007 @ 16:24:24 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_47642579
ik heb gehoord dat dat spel Heuuuulll niet zo free roaming is!
pi_47642722
van de week de game maar eens proberen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  zondag 25 maart 2007 @ 16:29:44 #33
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_47642748
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:24 schreef RickoKun het volgende:
ik heb gehoord dat dat spel Heuuuulll niet zo free roaming is!
dat klopt, ik heb hem even op de PC van mijn huisgenoot gespeeld, maar daarop kon je niet overal gaan en staan waar je wilde...
Wel vond ik de graphics erg goed!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_47644292
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:30 schreef vosss het volgende:
Mijn meing is dat dat een tekortkoming van jou is.

Na 1 uur spelen concluderen dat een spel waar 6 jaar aan gewerkt is niet deugt.

Geef het een uurtje of 2 en dan waardeer je het een stuk meer denk ik

Ik vind het iig geweldig
Ja precies, waarom zou ik een spel spelen als ik weet dat ik het niet leuk vind.

Een spel hoort vanaf minuut 1 leuk te zijn en dat is het lang niet, dus ik vind het echt geen goed spel. In het verleden zijn er veel leukere spellen geweest. Ik weet zeker dat ik het niet meer ga waarderen, want dan zou het in het begin al leuk moeten zijn. Ik weet nog wel spellen die ik niet weg kon leggen na 1 minuut spelen.
pi_47644888
Zou ik het spel kunnen spelen op een

AMD Athlon 64 3000+
512 MB
GeForce FX5500 256 MB

? Ben bang van niet.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:35:01 #36
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_47645059
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:29 schreef Rnnz het volgende:
Zou ik het spel kunnen spelen op een

AMD Athlon 64 3000+
512 MB
GeForce FX5500 256 MB

? Ben bang van niet.
het KAN wel... als ik jou was zou ik een bankje van 512 bij prikken
stay frosty
  zondag 25 maart 2007 @ 18:25:58 #37
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47646456
wtf
SPOILER
pi_47647010
Dat zijn toffe beesten, helemaal als er dan rechts zon icoontje van hersens komt te staan.
Dan kijk je niet meer helemaal jofel.

Er gaat wel geen leven vanaf als ie dat doet geloof ik
vosss is de naam,
  zondag 25 maart 2007 @ 19:33:48 #39
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_47648539
Ik heb de de game gisteren ook gehaald.
en morgen ga ik een nieuwe grafische kaart halen.want mijn pc verslikt zich...........
pi_47651929
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:25 schreef Cheiron het volgende:
wtf
SPOILER
die ben ik ook tegen gekomen, hard naar em toe rennen werkte bij mij...

en me flashlight werkt weer, heb een secondary key gemapt op en toen deed hij het plotseling op L en
  zondag 25 maart 2007 @ 21:23:28 #41
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47652179
Ik ben maar gewoon weggelopen
Wel de papieren van de militairen gepakt. Helaas zorgt dat ervoor dat die gasten mij nu ook al haten..
pi_47652355
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:23 schreef Cheiron het volgende:
Ik ben maar gewoon weggelopen
Wel de papieren van de militairen gepakt. Helaas zorgt dat ervoor dat die gasten mij nu ook al haten..
ik doe rambo style met trainer voor healt, geen zin om moeilijk te doen

ik heb dus eerste iedere mogelijk soldaat in het kamp afgeknald.
ik moet daar ook streloks stash vinden...
pi_47652806
Wat een vet spel. Erg veel vrijheid in de manier van aanpak. Geweldige geluiden. Prachtige atmosfeer Gewoon goed
  zondag 25 maart 2007 @ 21:54:32 #44
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_47653295
Ik snap echt 90 procent van de tijd niet wat ik zou moeten doen of niet zou moeten doen.
pi_47658441
deze spoiler alleen lezen als je hem al hebt uitgespeeld
SPOILER
pi_47658725
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:48 schreef jepperdeprep het volgende:
deze spoiler alleen lezen als je hem al hebt uitgespeeld
SPOILER
er zijn 7 verschillende einde's
pi_47659591
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:54 schreef Cheiron het volgende:
Ik snap echt 90 procent van de tijd niet wat ik zou moeten doen of niet zou moeten doen.
Druk eens op de P
vosss is de naam,
pi_47659607
En ik ben het met Disorder eens. Dit is gewoon een tof spel
vosss is de naam,
  Moderator maandag 26 maart 2007 @ 00:34:37 #49
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_47659830
game is anders dan dat ik verwacht had , leuk spel dat wel maar dacht dat t meer gewoon schieten was ipv echt missies enzeau
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_47659967
Ik ook, maar juist die missions doen vind ik tof. En zonder kogels zitten ook. Ofja, midden in een vuurgevecht is dat natuurlijk grof kut, maar het voegt wel wat toe imo.
Je moet wel een beetje zuinig zijn met je kogels en dat vind ik iets wat ik gewoon mis in de meeste standaard dertien in een dozijn shooters. Daar liggen de kogels gewoon voor het oprapen.

Het is ook bij lange na niet geworden wat ik verwachtte, maar ik ben toch zeker blij verast met wat het uiteindelijk geworden is
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')