abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 15:43:35 #121
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47674917
quote:
luw·te (de ~ (v.), ~n)
1 windvrije, beschutte plaats

ver·bor·gen (bn.)
1 aan het oog onttrokken, niet openlijk of algemeen bekend
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47674960
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, dat is een eenheid die, met toestemming van justitie DUS binnengerechtelijk, zaken achter de schermen aanpakt.

Waar haal jij er vandaag dat er buitengerechtelijk opgetreden gaat worden? Dat staat NERGENS in het stuk, dat verzin je er gewoon zelf bij.
Zolang jij niet uitlegt wat je denkt wat hij met "vuile handen maken" bedoelt kan ik je geen gelijk geven.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:45:35 #123
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_47675000
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat Popper al zei, geen tolerantie voor de intoleranten.
Tsjah, maak je jezelf daarmee ook niet intolerant. Aan de andere kant ben ik het wel eens met dit artikel
pi_47675148
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zolang jij niet uitlegt wat je denkt dat hij met "vuile handen maken" bedoelt kan ik je geen gelijk geven.
Iets anders als bureauwerk he. Dus niet rapportje typen en beetje schaduwen maar actief en soms met geweld de boel ontregelen. Lijkt me vrij duidelijk he?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:13:08 #125
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47676116
Laatste alinea van het origineel van de opinie van Jansen:
quote:
We zijn collectief vergeten dat een vreedzame enclave als Nederland ter verdediging niet genoeg heeft aan de eigen vreedzaamheid, maar dat er ook een aantal gedisciplineerde rotzakken nodig heeft die zo nodig in het verborgene vuile handen maken bij het vechten voor vrede en vrijheid. Het zal niet meevallen om dat overtuigend uit te leggen aan al die brave en aardige mensen van het CDA en de ChristenUnie. En aan de rest.
We beseffen niet dat dreiging met geweld, en geweld zelf, alleen door gecontroleerde en sluwe toepassing van geweld gestopt kan worden. De onwaarachtige manier waarop bedreigingen half of geheel verzwegen worden, heeft verkeerde effecten op het openbare leven en is niet langer houdbaar. Dat dwingt ons te gaan zoeken naar methoden die kunnen bewerken dat Nederland op de lange duur, om het maar eens hardop te zeggen, zijn vrede en vrijheid terugkrijgt.
En over de interpretatie van 'duistere dreiging' van de TS uit hetzelfde artikel:
quote:
Wie al dan niet bij toeval hoort over bedreigingen aan het adres van iemand die hij nauwelijks kent, gaat er zonder nadenken van uit dat er ergens een misstap is begaan die de bedreiging verklaart of misschien zelfs wel rechtvaardigt. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Ook denken veel landgenoten tot op de huidige dag dat het bij het bedreigen maar om enkelingen gaat, om individuele gevallen, om uitzonderingen. ‘Net als Theo van Gogh,’ wordt er al snel geconcludeerd, zal de bedreigde het er bovendien ‘zelf wel naar gemaakt hebben.’
Zo langzamerhand begin ik de indruk te krijgen dat we met de politiek van zwijgzaamheid over bedreigingen op de verkeerde weg zijn. Het aantal inwoners van Nederland dat vanuit het duister bedreigd wordt, is simpelweg te groot geworden. Wat er in Nederland gedacht, geschreven, tentoongesteld of opgevoerd wordt, komt voor een groot deel zonder dat dit zichtbaar wordt niet meer in vrijheid tot stand. Het is niet de leugen die regeert, maar de duistere dreiging.
Marokkaanse schrijfsters, columnisten, tv-persoonlijkheden, politici van allerlei allure en rang, uitgevers, journalisten, hele redacties (niet alleen van kranten maar ook van uitgeverijen), cabaretiers, moslimse meisjesstudenten, vertalers, ghostwriters, docenten aan hbo en universiteit, boekwinkels – en meer – staan op de lijst van lieden die bedreigd zijn en worden.
pi_47686361
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:19 schreef buachaille het volgende:
,,Een vreedzame samenleving die wil blijven bestaan en die vreedzaam wil blijven, zal wegen moeten vinden om zichzelf met niet-vreedzame middelen te verdedigen tegen mensen die niet vreedzaam zijn'', schrijft de arabist.
En daar heeft Jansen volkomen gelijk in maar dat wisten ze 2000 jaar geleden ook al:
Si vis pacem, para bellum.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:44:54 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47686558
"We beseffen niet dat dreiging met geweld, en geweld zelf, alleen door gecontroleerde en sluwe toepassing van geweld gestopt kan worden".

dit is taalkundig een leuke zin. want wat staat hier nou? mijn interpretatie:

over welke sluwe toepassing van geweld doelt hij? en van welke partij.

nu staat er: je begint zelf iets en dan pas je geweld toe om iets wat je zelf bent voor jezelf weer af te maken. vreemde zin.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47686869
Ik denk wel dat overheidsdiensten af en toe wat regeltjes moeten breken om te doen wat nodig is, ik zou ongerust zijn wanneer de personen in kwestie daar in extreme gevallen niet toe bereid zijn. Maar houd dat lekker onder de pet en laat het niet iets gewoons of geaccepteerd worden, dan zijn namelijk de grenzen zoek.
pi_47686969
Waar kan ik solliciteren?
pi_47687212
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
"We beseffen niet dat dreiging met geweld, en geweld zelf, alleen door gecontroleerde en sluwe toepassing van geweld gestopt kan worden".

dit is taalkundig een leuke zin. want wat staat hier nou? mijn interpretatie:

over welke sluwe toepassing van geweld doelt hij? en van welke partij.

nu staat er: je begint zelf iets en dan pas je geweld toe om iets wat je zelf bent voor jezelf weer af te maken. vreemde zin.
Nee er staat gewoon: als je vrede wilt, bereid je dan voor op oorlog.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:59:48 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687248
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee er staat gewoon: als je vrede wilt, bereid je dan voor op oorlog.
nee dat staat er juist niet.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:00:20 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687274
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:53 schreef BazzieK het volgende:
Waar kan ik solliciteren?
goede verdienste. heel goed. leuke onkostenvergoeding ook.
pi_47690877
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

goede verdienste. heel goed. leuke onkostenvergoeding ook.
tot je de verkeerde tegen komt die je ala karate kid je tanden door je strot ramt
pi_47699958
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:03 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Hans Jansen radicaal

http://www.arabistjansen.nl/

dat is zijn website, ik zou zeggen bekijk eens de website van een "radicale Arabist"
Jij noemt hem gematigd? (kutwebsite trouwens)
In het artikel "De terreur van de brandende afgunst (augustus 2004)" schrijft hij:
quote:
Laten we ons bij de bestrijding van terrorisme dat gepleegd wordt in de naam van de islam, alsjeblieft geen zorgen maken over wat de moslims er van vinden. Ook het raadplegen van moslims over wat de ‘ware’ islam hier voorschrijft, is uit den boze. Als de terroristen eenmaal zijn vernietigd, is dat voor de andere, niet-vernietigde moslims voldoende bewijs dat de terroristen er ook theologisch naast zaten, anders had God hen immers wel gespaard. Vernietigen gaat dus voor.

Wanneer er een grote terroristische aanval op een Nederlands doel wordt gepleegd, door terroristen die zich op de islam beroepen, zou dat kunnen leiden tot spontane acties van de bevolking waarbij bijvoorbeeld moskeeën in brand worden gestoken. Dat zal de moslims in Nederland er eerder toe brengen zich van de terroristen af te keren dan hen te steunen. De overheidsreacties op zulke spontane pogingen tot tegenterreur dienen daar dan ook mee rekening te houden.
In die laatste zinnen roept hij gewoon op tot een nieuwe Kristalnacht.
Maar radicaal? Nee hoor.
pi_47699975
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Good point. Maar...

1. Ik heb nog geen enkel bewijs gezien dat wij in nederland een organisatie hebben die buitengerechtelijk geweld gebruikt om burgers met vekeerde gedachtepatronen al hun mensenrechten te ontnemen a la NSA/KGB
2. Ik hoop heel erg dat je geijk hebt wat betreft het al dan niet gemaakte imago van de AIVD'. Ik heb niks tegen inlichtingendiensten, als ze zich maar aan de wet houden en competent zijn. Dan mogen ze zich van mij best voordoen als een stel prutsers.
NSA houdt zich bezig met communicatie en encryptie. Denk dat je voor dirty tricks eerder bij de CIA moet zijn.
pi_47699983
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Leuk en aardig protestanten<>katholieken en Ieren<>Italianen te noemen waar cultuur en religie niet zo ver van elkaar staan.

Vraag je eens af hoever het christendom van de islam afstaat.

Niet zolang geleden, voormalig Joegoslavië. Zegt je dat iets?
Kroaten tegen Serviërs? Weinig verschil in godsdienst dacht ik...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:28:50 #137
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47703388
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:05 schreef Doderok het volgende:

[..]

Jij noemt hem gematigd? (kutwebsite trouwens)
In het artikel "De terreur van de brandende afgunst (augustus 2004)" schrijft hij:
[..]

In die laatste zinnen roept hij gewoon op tot een nieuwe Kristalnacht.
Maar radicaal? Nee hoor.
Jouw fantasie neemt een loopje met je.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:22:20 #138
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_47705065
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jouw fantasie neemt een loopje met je.
Een nieuwe Kristalnacht zie ik er ook niet in nee. Maar ik vind de suggestie die de goede man doet, toch een beetje eng. Jammer dat hij die niet nader toelicht.
quote:
Wanneer er een grote terroristische aanval op een Nederlands doel wordt gepleegd, door terroristen die zich op de islam beroepen, zou dat kunnen leiden tot spontane acties van de bevolking waarbij bijvoorbeeld moskeeën in brand worden gestoken. Dat zal de moslims in Nederland er eerder toe brengen zich van de terroristen af te keren dan hen te steunen. De overheidsreacties op zulke spontane pogingen tot tegenterreur dienen daar dan ook mee rekening te houden.
Dus:
1. Terroristen plegen een aanslag op Nederland.
2. Reactie van sommige Nederlanders: acties tegen moslims, zoals brandstichting, waarvoor je normaal gesproken zware straffen krijgt.
3. Echter: die misdadige tegenterreur door Nederlanders heeft misschien een "positief effect"! Moslims zouden zich afkeren van de terroristen. Ik denk zelf dat ze zich eerder zullen afkeren van degenen die hun moskeeën in brand steken. Beetje gewaagde voorspelling van Jansen en ook niet echt onderbouwd. Maar goed, hij is arabist, dus hij zal wel gelijk hebben....
4. De overheid moet 'rekening houden' met dit positieve effect van de tegenterreur.

Nu vraag ik me dus af wat Jansen bedoelt met dit 'rekening houden' door de overheid. Zorgen dat de politie toevallig massaal een verkeerscontrole in Zeeuws-Vlaanderen houdt, wanneer de moskeeën in Amsterdam en Rotterdam in brand vliegen? De opsporing van de brandstichters op een laag pitje zetten? Jerrycans met benzine uitdelen onder de autochtone bevolking?

Wederom een suggestie die naar het radicale neigt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:44:09 #139
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47705863
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:22 schreef Pool het volgende:

Wederom een suggestie die naar het radicale neigt.
Wederom? Om een karaktermoord te plegen en om niet de inhoud te bespreken wordt één voorbeeld aanghaald uit 2004 waarvan het ook nog eens zou kunnen zijn, dat men hierop niet de juiste interpretatie aan vast koppelt.
Anders maak een topic 'Arabist Hans jansen is radicaal' en loop de strekking van deze topic niet te ondermijnen.
pi_47706042
Pool heeft gelijk. En karaktermoord is het al helemaal niet, kom op zeg. Jansen zegt dat de overheid rekening moet houden met de positieve effecten van wraakacties op moslims. Wat bedoelt hij daarmee? Het is uiterst suggestief. Waarom? Mijns inziens, deze man af en toe op tv gezien te hebben, omdat hij wel wat "tegenterreur" ziet zitten, maar weet dat hij dat niet zo expliciet kan zeggen. Maar goed, misschien zit ik helemaal verkeerd, maar waarom is hij dan zo vaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')