Zoals in het begin van dit topic beschreven een serie van Randonneursbrevetten, 200 - 300 - 400 en 600km. Daarnaast zowat ieider weekend een rit tussen de 200 en 300km. Een enkele keer ook 's nachts. Voor PBP ook nog een 1000km tocht als voorbereiding. PBP is zwaarder dan een aantal andere tochten van gelijke lengte. Vandaar dat ik dit jaar als voorbereiding voor Vologda-Onega-Ladoga (eveneens 1200km) volsta met een volledige serie brevetten en een aantal andere ritten, maar een 1000 laat liggen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:04 schreef -Robbedoes- het volgende:
Hoe is eigenlijk je voorbereiding op dit soort monstertochten?
Nee. De eindtijd blijft hetzelfde, 75 uur. In 4 etappes is dus lastiger, je moet dan sneller rijden.quote:Op maandag 28 april 2008 10:51 schreef -Robbedoes- het volgende:
Het maakt volgens mij nogal een verschil.
Of je 1000km in 4 etappes doet of 1000km in 1 keer.
Die in Sardinië is met om de dag een etappe volgens mij.quote:Op maandag 28 april 2008 11:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee. De eindtijd blijft hetzelfde, 75 uur. In 4 etappes is dus lastiger, je moet dan sneller rijden.
Dan zou die niet als BRM gelden. Van wat ik van m'n Britse clubgenoten begrepen heb slapen de Italianen 's nachts en rijden ze overdag, de Britten die meedoen slapen 's middags en rijden 's nachts.quote:Op maandag 28 april 2008 13:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die in Sardinië is met om de dag een etappe volgens mij.
Een hele delegatie van Willesden CC was er al bij, inclusief een van de leden van de Japanse sectie.quote:Op maandag 28 april 2008 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Reden die in Sardinië? Ik hoorde dacht ik alleen maar italiaanse namen toen de 1000 km-rijders op het podium werden geroepen.
Dit jaar staat London-Edinburgh-London op het programma, met 1400km 200km langer dan PBP.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe loopt de training voor dit jaar?
Een trainingsschema gaat er meestal van uit dat de betreffende rijder in de startfase comfortabel een 200km kan rijden op een dag zonder oververmoeid te zijn. Dus daar moet je eerst naartoe werken. Zo'n 200km hoef je niet extreem snel af te rijden, 10 uur brutto is mooi genoeg.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:05 schreef -Robbedoes- het volgende:
Zou je ons eens een kijkje in de keuken willen geven door eens aan te geven hoe een trainings schema er uit zou moeten zien om naar langere afstanden te gaan.
Nee, je moet in 2011 alle 4 de afstanden rijden, 200, 300, 400 en 600. En dat ook nog in bepaalde tijdsperiodes. Daarnaast krijg je voorrang bij inschrijving als je bovenop deze afstanden in 2011 al brevetten hebt gereden. Tenslotte wordt het quotum voor Nederland (en 12 andere 'grote' landen) bepaald door de verhouding tussen verreden brevetten in 2006 en 2010. Dus hoe meer mensen in Nederland brevetten rijden volgend jaar, hoe groter dat quotum wordt.quote:Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Begrijp ik het goed dat ik bijvoorbeeld dit jaar de 200 kan rijden, dan 300 en 400 in 2010, en de 600 in 2011? Of moet je een hele serie hebben gedraaid in het jaar waarin PBP wordt gehouden? Het liefste zou ik de 600 al volgens jaar rijden, maar dat lijkt me niet helemaal realistisch helaas.
Er is eigenlijk nog maar 1 merk dat leren racezadels maakt, Brooks. Ik heb ervaring met de modellen Team Pro en B17. De Team Pro is vooral goed las je erg diep zit en van wat rondere zadels houdt. De B17 is wat vlakker gebouwd en ideaal als je stuur wat hoger staat. De Team Pro is van dikker leer, het duurt dus een veel langere tijd eer die ingereden heeft. Op de tweedehands markt kom je soms nog een Lepper Voyager tegen, ook een heel fijn leren zadel.quote:Iets anders, betreft zadels...in je verslag van PBP schrijf je. dat je heel blij bent met je leren zadel, wat voor merk is dat, wat raad je aan voor lange afstanden?
Aha. Staat dat al ergens online, of wordt dat in 2010 bepaald? Mijn Frans is niet enorm goed, dus niet alle sites die Google me gaf, kon ik helemaal volgen.quote:Op maandag 20 april 2009 10:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, je moet in 2011 alle 4 de afstanden rijden, 200, 300, 400 en 600. En dat ook nog in bepaalde tijdsperiodes.
En waarom eigenlijk leer? Gelzadels zijn voor duurwerk niet geschikt? Of is dat iets persoonliks?quote:Er is eigenlijk nog maar 1 merk dat leren racezadels maakt, Brooks.
Dit jaar zijn er van de lange afstand inderdaad maar weinig tochten. Maar je kunt ervan uitgaan dat er vanaf komend jaar meer aanbod is. Ik zal iig proberen weer een volledige serie aan te bieden, als ik het erdoor kan krijgen met een 2e 400km in de herfst.quote:Op maandag 20 april 2009 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Aha. Staat dat al ergens online, of wordt dat in 2010 bepaald? Mijn Frans is niet enorm goed, dus niet alle sites die Google me gaf, kon ik helemaal volgen.
Maar gezien dat er maar 1 of 2 tochten per jaar (per afstand) in Nederland zijn als ik de kalender van de NTFU zo zie, zal ik dus ook een paar tochten in Belgie of Frankrijk rijden...ook leuk natuurlijk.
Leer is een natuurlijk materiaal. Het vormt zich naar je achterste en ademt tot op zeker hoogte. Gel sluit je achterste helemaal af wat op de lange afstand in de zomer tot bilbroei kan leiden. Een leren zadel doe je inderdaad liefst in het naseizoen of in de winter, als je toch kortere afstanden rijdt.quote:En waarom eigenlijk leer? Gelzadels zijn voor duurwerk niet geschikt? Of is dat iets persoonliks?
Maar ik moet dus wel in mijn planning rekening houden met het 'inrijden' van een zadel, dat lijkt me iets dat je doet in een periode van (betrekkelijke) lage trainings intensiteit? Om het risiko op blessures te verkleinen?
Niet erg. Als deze vol is openen we gewoon een nieuwequote:Op woensdag 22 april 2009 16:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank je voor je advies ivo. gaaf dat je het niet erg vindt dat ik je PBP topic volgooi met mijn toch wel basale vragen.
Bij dergelijke tochten zul je vaak aansluiten bij kleine of grote groepjes. Zo leer je vanzelf het groepsrijden.quote:Dit zijn allemaal individuele toertochten, dus dat in een groep rijden zal ik op een andere manier moeten leren, dat is wel een zwaktepunt van me.
Voor mij is het veel schaatsen. De meeste randonneurs fietsen in de winter gewoon door.quote:Ik zag inderdaad al dat de 300 en 400 tochten al in april en mei zitten...hoe houd jij je fit in de winter, gewoon goede winter wielerkleding en doorgaan, of schaats je veel dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |