enjoy !
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/techno.mp3
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/tekno.mp3
Wat is TeKno dan?
quote:Tekno is weer een hardere versie van techno
Op zondag 27 januari 2002 23:19 schreef Reintje het volgende:
En nu verduidelijkt: Techno is harde trance met een uitgebreidere en diepere bas(line)Wat is TeKno dan?
quote:ik vind dave clarke nou niet 1 van de "hardere" techno dj's ? :-) Dj rush neigt nog wel eens naar tekno invloeden kwa volume maar niet naar platenkeus een lekkere goed draaiende Tekno dj is Laurent Ho
Op zondag 27 januari 2002 23:45 schreef SunStorms_sletje het volgende:
dus dave clarke draait tekno?
sampeltje dave
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/dave.mp3
sampeltje dj rush
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/rush.mp3
[Dit bericht is gewijzigd door Predjeee op 28-01-2002 01:20]
quote:dat is ie zeker te weten wel, maar dan moet ie wel een beuk-set neerzetten, dan weet je niet wat je overkomt en blijkbaar heb jij zoiets nog nooit meegemaakt ;-)
Op maandag 28 januari 2002 01:02 schreef Predjeee het volgende:[..]
ik vind dave clarke nou niet 1 van de "hardere" techno dj's ? :-)
Dave Clarke draait nou eenmaal ontzettend gevarieerd, niet alleen de beukers maar ook de wat 'gewonere' techno waar ie dan helemaal losgaat met scratchen en samplen enzo
en als ie elektro draait dan is dat verre van harde techno, maar Dave Clarke draait dus zeker geen teKno
Ik heb al zooooooooooo vaak hardere teCHno dan teKno gehoord. Ik schijt ook op die K. Ik vind het gewoon verarmde gabber. De figuren die op teKno feestjes komen vind ik ook supertriest en nou zullen er wel weer replies komen dat er op techno feesten ook triesten mensen komen maar daar vallen ze niet zo op want daar komen ook nog normale mensen.
pfew, dat moest er ff uit.
edit/
Als je zegt TeKno is sneller dan zeg ik ja, maar harder nee.
Is zeker weten harder en sneller...
Kom voor de grap maar es naar een kraakfeest...
Techno.. vind ik veelste soft.. TeKno.. heerlijk..
Dave Clark.. en iedere naam die je maar commercieel kan bedenken.. lijken mij allemaal techno te draaien.. misschien wel wat harder (richting hard house) maar dat is nog lang geen TeKno...
quote:
Techno is harde trance met een uitgebreidere en diepere bas(line)
quote:Volgens mij is Hard house sneller, maar zeker niet harder dan Techno, maar what the Fuck Techno is Tekno het ene nummer zit wat meer melodie in en het andere nummer weer wat meer bas, ik vind het allemaal prima als het maar Techno is.
Op maandag 28 januari 2002 07:46 schreef Phreak het volgende:
misschien wel wat harder (richting hard house) maar dat is nog lang geen TeKno...
Ik denk dat de beschrijving "verarmde gabber" voor TeKno best wel treffend is .
TeCHno is een verhaal apart, wegens de gigantische diversiteit aan stijlen die onder TeCHno vallen, is er geen kant en klare definitie van te geven. Er zijn hier overigens wel genoeg beschrijvingen geweest van genres binnen TeCHno zoals Tool Techno, Minimal Techno en dergelijke.
Maar het belangrijkste is natuurlijk, dat als je bepaalde muziek goed vind, het naamplaatje totaal onbelangrijk is, toch
Hoewel het makkelijk zou zijn, dat als je een term noemt dat "iedereen" weet waar je het over hebt .
quote:ik heb 12 livesets van Dave Clarke, en heb hem zelf een stuk of 6 keer live meegemaakt en om nou te zeggen dat clarke stampt ? Ik heb hem in die +- 10 uur muziek dat ik van hem heb op me schijf niet hard horen draaien. Het hardere werkt laat ik liever aan rush, liebing, vath, Jeff Mills, P-Kay etc etc over :-)
Op maandag 28 januari 2002 01:38 schreef Ener-G het volgende:[..]
dat is ie zeker te weten wel, maar dan moet ie wel een beuk-set neerzetten, dan weet je niet wat je overkomt en blijkbaar heb jij zoiets nog nooit meegemaakt ;-)
Dave Clarke draait nou eenmaal ontzettend gevarieerd, niet alleen de beukers maar ook de wat 'gewonere' techno waar ie dan helemaal losgaat met scratchen en samplen enzo
en als ie elektro draait dan is dat verre van harde techno, maar Dave Clarke draait dus zeker geen teKno
maareh...
Is spul van Da Tekno Warriors nu wel of geen Tekno?
(want dan kan ik m'n conclusie trekken)
quote:om 1 of andere reden pakt ie ze niet
Op maandag 28 januari 2002 17:07 schreef terabyte het volgende:
OK ik krijg 404 bij die MP3tjes...
maareh...Is spul van Da Tekno Warriors nu wel of geen Tekno?
(want dan kan ik m'n conclusie trekken)
quote:*PROEST*
En nu verduidelijkt: Techno is harde trance met een uitgebreidere en diepere bas(line)Wat is TeKno dan?
ik had er pardoes overheen gelezen
Techno is ontstaan in Detroit als tegenhanger van de clubhouse uit Chicago, 15 jaar geleden ofzo en toen had nog niemand uberhaupt van het bestaan van TRANCE gehoord. Techno is iets heeeel anders als Trance en het heeft er ook niks mee te maken. Trance is pas later ontstaan uit housemuziek door het gebruik van synths en string achtige samples in combinatie met een pulserend ritme waardoor de mensen op een feest haast vanzelf in 'trance' kwamen (hence the name 'trance'), en later pas dankzij Tiesto en consorten is de bombastische melodieuze mainstream trance doorgebroken bij het grote publiek, iets waar nu direct de term 'trance' mee wordt geassocieerd. Ik hoop van harte dat je je vergist hebt en ipv 'house' (want dat zijn bijna alle huidige vormen van elektronische dansmuziek) pardoes de term trance liet vallen.
Ik denk dus eerder dat Trance ontstaan is uit Techno als je het zo bedoeld had.
Overigens sla je met 'hardere vorm' ook de plank volledig mis want Techno hoeft totaal niet hard te zijn.
Over Tekno: laat ik het maar houden op een ontzettende 'noisy' opgepitchte vorm van terror-hardcore, met vaak nog brullende elektrische gitaren erdoorheen, en breakbeat loopjes op 200 bpm
Niet geschikt voor op de vroege morgen dus.
quote:oke oke, maar Rush en Liebing zijn beiden nog ff een graadje harder, alhoewel ik niemand harder in de gashouder heb horen stampen dan Dave Clarke maar iedereen draaide hard in de gashouder op awakenings
Op maandag 28 januari 2002 17:03 schreef Predjeee het volgende:[..]
ik heb 12 livesets van Dave Clarke, en heb hem zelf een stuk of 6 keer live meegemaakt en om nou te zeggen dat clarke stampt ? Ik heb hem in die +- 10 uur muziek dat ik van hem heb op me schijf niet hard horen draaien. Het hardere werkt laat ik liever aan rush, liebing, vath, Jeff Mills, P-Kay etc etc over :-)
Sven Vath hoeft niet per se hard te zijn, die kan ook erg gevarieerd draaien, en Jeff Mills is ook niet per se altijd stampen, maar daarom niet minder lekkerder
quote:House en Techno zijn in feite parallel ontstaan. Waar House (Chicago dus)wat betreft ontwikkeling z'n roots meer heeft in Disco en wat "warmer" klinkt dan Techno, heeft Techno z'n roots meer in electronische muziek als bijv. Kraftwerk maar ook invloeden van bijv. Funkadelic. In het boekwerk bij een van de eerste Techno verzamelaars iets van "Techno The New Sound of Detroit" staat e.e.a. goed omschreven.
Op dinsdag 29 januari 2002 01:47 schreef Ener-G het volgende:[..]
Techno is ontstaan in Detroit als tegenhanger van de clubhouse uit Chicago, 15 jaar geleden ofzo en toen had nog niemand uberhaupt van het bestaan van TRANCE gehoord.
NB Dit maakt house niet "beter" dan techno of andersom en tegenwoordig zijn dit soort invloeden niet echt meer herkenbaar aanwezig.
Oude house & techno platen blijven IMHO nog steeds goed.....
Voorbeelden : Acid Anonymous , Capsule Corps , MononoM
Oftewel muziek die je niet op "Commerciele" feesten hoord maar eerder op feesten in Kraakpanden of zgn. free party's.
op Innercity ging het er hard aan toe. hij draaide ook wel wat electro maar over het algemeen beukt hij flink
quote:Hee pretslet, hij is down
Op zondag 27 januari 2002 23:11 schreef Predjeee het volgende:
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/techno.mp3
www.scholieren.com/~dobermann/predslet/tekno.mp3
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 14:04 schreef TrustNo het volgende:
Tekno = Underground TechnoVoorbeelden : Acid Anonymous , Capsule Corps , MononoM
Oftewel muziek die je niet op "Commerciele" feesten hoord maar eerder op feesten in Kraakpanden of zgn. free party's.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat TeKno minder mainstream is dan Techno is
quote:Helemaal mee eens. Dave Clark is sowieso de laatste tijd harder dan Svennie.
Op dinsdag 29 januari 2002 01:51 schreef Ener-G het volgende:[..]
oke oke, maar Rush en Liebing zijn beiden nog ff een graadje harder, alhoewel ik niemand harder in de gashouder heb horen stampen dan Dave Clarke maar iedereen draaide hard in de gashouder op awakenings
Sven Vath hoeft niet per se hard te zijn, die kan ook erg gevarieerd draaien, en Jeff Mills is ook niet per se altijd stampen, maar daarom niet minder lekkerder
En dat van die mainstream ben ik het ook mee eens.
Ik denk ook dat de gemiddelde set van DJ Rush harder is dan het gemiddelde elk krakersfeest.
quote:ehm ik denk dat ie idd harder 'beukt', qua 'noise' gehalte weet ik het nog zo net niet
Op woensdag 30 januari 2002 01:29 schreef Boondock_Saint het volgende:[..]
Ik denk ook dat de gemiddelde set van DJ Rush harder is dan het gemiddelde elk krakersfeest.
en waarschijnlijk hebben ze op een feest waar Rush en consorten staan wel wat vettere P.A. apparatuur staan als zo'n krakersfeessie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |