abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:46:13 #26
36586 lindastuurman
www.robin-williams.net
pi_19435198
Ik ben ondertussen ook al een tijdje helemaal into DMB (zo'n 3 jaar nu). Ze zijn gewoon helemaal te gek, elke CD van ze is super! Mijn eerste CD was Crash en dat zal ook altijd mijn favoriete CD blijven denk ik. Het nummer Two Step was het nummer dat me deed realiseren hoe goed deze band is.

Ik heb ze nog nooit live gezien, maar deze zomer ga ik ze zeker zien in de States! Ze gaan een gratis concert geven in het Golden Gate Park in San Francisco. Het zal dus net zo gezellig gaan worden als het Central Park concert (ook een super concert/DVD natuurlijk!).
Idd, er zou een nieuwe CD moeten komen deze zomer. En als die echt in het Before These Crowded Streets straatje past, dan kan het al niet meer stuk!
Het solo album van Dave (Some Devil) ben ik ook helemaal weg van trouwen. Wat een geweldige teksten kan die gozer schrijven zeg!

Heeft iemand trouwens ooit de clip van "I did it" gezien. Echt een geweldige clip!
Memories weren't meant to be movies --> The Final Cut
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:26:20 #27
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_20166169
Dave Matthews (Band)!!
Ik zal deze zomer ook in SF zijn, dus ben erg benieuwd naar de concertdatum!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:32:00 #28
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_20168352
sorry to break your bubble maar
dat concert in sf gaat volgens mij niet door, want de locale gemeente wil dat niet ofzo (tenminste zoiets
meen ik te hebben gelezen op www.nancies.org). Ja de clip van i did it is cool MAAR het album everyday is helaas niet zo goed
Widening the bell curve.. one step at a time
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:36:31 #29
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_20173314
Bedankt voor die link, Quickbeam!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:37:46 #30
36586 lindastuurman
www.robin-williams.net
pi_20541510
Concert gaat wel door hoor. Er is al allerlei promotiemateriaal gemaakt. Het concert is niet op de 11e september zoals geplanned, maar 1 dagje later.
Ik hoop dat ik op tijd ben met m'n werk die dag, dan kan ik er nog naartoe

Ik zal iig nog naar 2 andere concerten van ze gaan in San Diego and LA. Heb er echt ongelooflijk veel zin in!
pi_21478467
Dave Matthews Band - Gravedigger .

Gravedigger
when you dig my grave
could you make it shallow
so that I can feel the rain
Gravedigger
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:52:14 #32
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_21502150
is dat iets posifties dennis, of vind je het maar kut
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_21502225
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 08:52 schreef Quickbeam het volgende:

is dat iets posifties dennis, of vind je het maar kut
Zie de .
pi_21506347
Een top band!!!

Heb pas hun laatste live cd in huis gehaald: The Gorge 2002

http://www.davematthewsband.com/sights/sights_main.asp?album=16

Jammer dat ze bijna nooit hier in Europa spelen. Heb ze helaas maar een keer gezien op Parkpop.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:31:10 #35
88523 BadDay
The One I Love
pi_21517636
Busted Stuff (incl. DVD) vandaag eindelijk gekocht! Echt ik snap niet waarom ze eerst die Lillywhite sessies in de kast hebben gezet, dit is zo veel beter dan Everyday..
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_21558298
quote:
CHICAGO - De Amerikaanse rockgroep Dave Matthews Band is betrokken bij een stinkend zaakje. Een chauffeur van de band zou op een brug in Chicago de toilettank van de tourbus hebben geleegd bovenop een rondvaartboot. De Amerikaanse staat Illinois heeft de band aangeklaagd, aldus de Chicago Tribune donderdag.

Bijna honderd toeristen kregen de meer dan 350 kilo menselijk afval op hun hoofd. Vijf mensen zijn voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. De poep die niet op de toeristen is beland, kwam in de rivier terecht.

De staat Illinois heeft 70.000 dollar (58.000 euro) schadevergoeding geëist van de Dave Matthews Band, die zich profileert als politiek geëngageerd en milieubewust. De band wordt aangeklaagd voor milieuvervuiling en bedreiging voor de volksgezondheid.
bron: nu.nl
Slordig hoor Dave
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21563116
Live @ The Red Rocks is goed !!!
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_21566150
350 kilo poep, tjemig!
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:49:25 #39
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_25240631
Ik ben verbaasd hoe ik twee uur lang met een hoofdtelefoon stil kan zitten terwijl ik luister naar Dave Matthews. Tijdens die twee uur luister ik alleen maar. Ik doe verder werkelijk niks. Zijn akoestische dubbel-album met Tim Reynolds "Live at Luther College" is waarschijnlijk het beste live-album dat ik ooit gehoord heb..

Een zelf-geïmporteerd album uit Amerika, toen ik in Boston en New York was voor werk en plezier. Het lag een tijdje in de kast wachtend om weer gespeeld te worden. Jammer dat Dave Matthews niet zo populair is in Nederland, want elk nummer is een boeiend verhaal dat gestalte krijgt door prachtige gitaren en zang.

Opgenomen in een zaaltje ergens op een universiteit. Een paar stoelen voor het publiek, twee barkrukken voor de twee gitaristen waarvan Dave er een is. Het publiek moedigt de muzikanten aan én niet andersom.

Prachtig, hoe Dave begint te praten over de dag dat hij een mooie vrouw ontmoette in New York, maar geen telefoonnummer vroeg. Boos beseft hij dat hij de vrouw nooit meer zal zien in de mensenmassa van NY. Het leven is te kort om altijd maar te aarzelen. Wat gitaarakkoordjes op de achtergrond. Het publiek lacht af en toe om sommige gedachtegangen die geuit worden. "Damn that girl was fine!" Ongekend hoe zijn spraak, naarmate zijn verhaal vordert, foutloos en langzaam overgaat in een goed opgezet muziekstuk.

Herkenbaar, hoe hij zingt over het leven in een stad, de maatschappij, levensvragen, jongensdromen, familie, vrienden en liefdesrelaties - allen in voor en tegenspoed.

Verbazendwekkend, hoe zijn maat Tim met de gitaar te werk gaat. Alsof hij met een gitaar in zijn handen geboren is, tokkelt hij erop los als een bezetene - maar de muziek blijf rustig overkomen. Zijn 6 minuten durende solo is geen straf om naar te luisteren.

Waarom ik dit schrijf? Omdat bijna niemand in Nederland Dave Matthews kent en gebrainwashed lijkt te zijn door de Radio538 meute. Overgeproduceerde marketing met teveel nonsens en oppervlakkigheid. Live luisteren naar twee getalenteerde jongelui die gewoon hun ding doen, is toch velen malen leuker dan luisteren naar iemand die brult over zijn bitches en ho's en bij MTV over het scherm wandelt alsof hij zojuist een stomp in zijn kruis heeft gekregen?
pi_25245501
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 22:49 schreef Huta het volgende:
...
Zijn 6 minuten durende solo is geen straf om naar te luisteren.
...
Stream!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:07:54 #41
36586 lindastuurman
www.robin-williams.net
pi_25248948
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 22:49 schreef Huta het volgende:
Omdat bijna niemand in Nederland Dave Matthews kent en gebrainwashed lijkt te zijn door de Radio538 meute. Overgeproduceerde marketing met teveel nonsens en oppervlakkigheid. Live luisteren naar twee getalenteerde jongelui die gewoon hun ding doen, is toch velen malen leuker dan luisteren naar iemand die brult over zijn bitches en ho's en bij MTV over het scherm wandelt alsof hij zojuist een stomp in zijn kruis heeft gekregen?
Mooi gezegd en het feit dat DMB hier zo klein blijft vind ik uitermate jammer. Maar goed, niets aan te doen...

Afgelopen zomer ben ik naar een concert van ze geweest in LA. Ze speelde 3 nieuwe nummers waaronder Joy Ride. Ik heb er een versie van kunnen downloaden en die klonk wel aardig, maar live. Wow, dan heeft het echt power!
Zo'n concert is overigens zowiezo fantastisch, de sfeer is geweldig, de muziek is super, Dave heeft zo z'n droge opmerking tussendoor en er zitten werkelijk duizende ECHTE fans. Al die hotels rondom de locatie waar het concert gehouden wordt, zitten vol. Je loopt er binnen en er wordt over niets anders gepraat dan de Dave Matthews Band. Geweldige ervaring was dat .
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:38:23 #42
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_25249399
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:35 schreef Rooligan het volgende:
Stream!
Jep
quote:
lindastuurman schreef het volgende:
Afgelopen zomer ben ik naar een concert van ze geweest in LA. Ze speelde 3 nieuwe nummers waaronder Joy Ride. Ik heb er een versie van kunnen downloaden en die klonk wel aardig, maar live. Wow, dan heeft het echt power!
Er gaat niets boven een goede live-band!
quote:
Zo'n concert is overigens zowiezo fantastisch, de sfeer is geweldig, de muziek is super, Dave heeft zo z'n droge opmerking tussendoor en er zitten werkelijk duizende ECHTE fans. Al die hotels rondom de locatie waar het concert gehouden wordt, zitten vol. Je loopt er binnen en er wordt over niets anders gepraat dan de Dave Matthews Band. Geweldige ervaring was dat .
*Jaloers* !!
  donderdag 10 maart 2005 @ 12:43:35 #43
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_25455979
Chauffeur rockband dumpte poep op toeristen

Uitgegeven: 10 maart 2005 11:00
Laatst gewijzigd: 10 maart 2005 11:15
Bron: Nu.nl

CHICAGO - Een van de chauffeurs van de Amerikaanse rockgroep Dave Matthews Band heeft voor de rechter in Chicago bekend dat hij vorige zomer op een brug in de Amerikaanse stad al rijdend een toilettank heeft geleegd, waarvan de inhoud op een rondvaartboot belandde.

Ruim honderd toeristen kregen in totaal vierhonderd kilo menselijk afval op hun hoofd. De rechter veroordeelde chauffeur Stefan Wohl woensdag tot achttien maanden voorwaardelijke celstraf en 150 uur maatschappelijke dienstverlening, meldde de krant Chicago Tribune donderdag.

De rechter veroordeelde de chauffeur tevens tot het betalen van 10.000 dollar aan de organisatie 'Friends of the Chicago River'. Deze vrijwilligers zetten zich in voor een schonere rivier. Wohl leegde vorig jaar augustus de septic tank in de rivier.
pi_25458989
Ja het zijn echt mijn helden! Tipical Situation is echt mijn favorite nummer, muzikaal gezien en ook qua tekst zo mooi! En voor diegene die het nog niet weten is het niet zomaar een bandje uit Amerika: De meest verdienende band van Amerika: Dave Mattews Band!!! ... Maar zo te zien aan jullie reacties ben ik niet de enige die echte muziek kan waarderen... Voor diegene die DMB meer luisteren is het een tip om de Dvd van het concert en Central Park te loeren! Eindeloos genieten! Want niet zoals de meeste bands zijn zij live even geniaal als studio! Maar goed... ff offtopic... ik gok dat 90% van degene die reageren zelf ervaring hebben met muziek maken en daarom deze muziek nog meer waarderen... (ikzelf speel jaren piano en drum (Carter... koning... )...
... Hammertime!
pi_25471145
Zelf luister ik ook al geruime tijd naar hun muziek en ik kan er geen genoeg van krijgen. Vooral de opnames van het concert 'The Gorge' zijn helemaal geweldig, mede door de lange instrumentale stukken in sommige nummers.

Deze zomer gaan ze weer touren door de VS en ik zit toch sterk te overwegen om naar een concert te gaan. Beetje jammer inderdaad dat weinig Nederlanders de band kennen, want het is zulke goeie muziek!
  zondag 13 maart 2005 @ 10:54:34 #46
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_25503327
Ze hebben een gevarieerd repertoire, en dat maakt ervan dat ik niet alles van DMB kan waarderen. Where Are You Going, Angel en The Space Between zijn natuurlijk top
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 20 april 2005 @ 22:07:49 #47
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_26387703
Ik heb nu ong 80 nummers van ze, en ik vind het geweldige muziek!

Jammer dat ze in europa niet zo bekend zijn.
.
..
...
....
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:54:55 #48
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_26455002
Weinig fans hier.
.
..
...
....
  zaterdag 23 april 2005 @ 15:58:09 #49
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26455060
Leuke band, maar te onbekend nog voor de meesten...
pi_26455353
Tvp ga er nog wat van ontdekken wil ik wedden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')