abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23685895
Sinds een paar jaar ben ik een grote fan van de Dave Matthwes Band. De eerste keer dat ik een nummer van ze hoorde stond ik versteld van de muziekale kwaliteit van de vijfkoppoge band. De drummer was echt onvolgbaar subliem, de zanger/gitarist klonk briljant, de bas regeerde de boel totaal en tevens waren de violist (ja, echt!) en de saxophonist echt super vet! Bovendien speelden ze perfect samen en wisten ze ook nog eens verdomd goede nummers spelen!
Maar omdat ik nog nooit eerder van ze had gehoord of gezien, dacht ik dat ze niet echt een grote band waren. Maar ik kon me maar niet voorstellen dat zo'n goede band geen succes zou zijn. En na wat zoekwerk kwam ik er achter dat ze daadwerkelijk wel een succes waren; maar niet in Europa maar in hun thuisland Amerika. Ze waren zelfs een van de meest verdiende band (ja ja, op U2 na, maja de op twee na klinkt ook zo suf... ) (www.staatsloterij.nl/miljonairs/milj_top1019.shtml) Ze verdienen zo goed en hebben het zo naar hun zin dat ze helemaal geen behoefte hebben om nog eens in Europa door te breken. Ze hebben inmiddels zo'n 6 cds uitgebracht en de dvd van het concert in Central Park (!!!) 24 septeber 2003 is echt super!. Maarja meer informatie over de band is te vinden op hun site www.davematthewsband.com .
Maar ik kwam er dus achter dat ik niet de enige was die de Dave Matthews Band geweldig vond: tenminste in Amerika niet... Maar in Europa?
Met andere woorden:
Zijn er hier in Nederland ook zet zo grote fans van de Dave Mattews Band als ik? Heeft iemand hier uberhaupt wel eens van ze gehoord??? (Toch wel grappig hoe een van de grootste band van Amerika zo klein in Europa kan zijn...)
... Hammertime!
pi_23687005
Leuk om hiervan te horen, ik had ook nog nooit over de band gehoord totdat ik naar Canada verhuist bent, en iedereen was hier compleet verbaasd dat ik er nog nooit van gehoord had. Is inderdaad wel goeie muziek, maar ik kan niet echt zeggen dat ik een fan ben.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_23687014
Er zijn meer bands die hier nauwelijks iemand kent, maar die in de V.S. en omstreken goede zaken doen, of in ieder geval prima muziek maken.

Staind, Fuel, Silverchair, Godsmack, Puddle Of Mudd... in Nederland een stuk minder en een stuk later bekend dan aan de andere kant van de oceaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_23687461
Ik heb 4 van de 6 albums, en ik vind ze helemaal geweldig.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_23687557
quote:
Op woensdag 1 december 2004 05:00 schreef heiden6 het volgende:
Er zijn meer bands die hier nauwelijks iemand kent, maar die in de V.S. en omstreken goede zaken doen, of in ieder geval prima muziek maken.

Staind, Fuel, Silverchair, Godsmack, Puddle Of Mudd... in Nederland een stuk minder en een stuk later bekend dan aan de andere kant van de oceaan.
Van dat rijtje ken ik als n00b van die muzieksoort er maar 1tje niet .
Fuel heb ik nog nooit van gehoord, die anderen zijn hier toch wel redelijk bekend?

The Dave Matthews Band ken ik overigens van een Tiesto Remix op Space Between. Een erg mooi nummer .
pi_23687565
ik vind ze ook wel goed ja

silverchair ook
Azwethinkweiz
pi_23687578
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:41 schreef El.Wulfo het volgende:
ik vind ze ook wel goed ja

silverchair ook
Silverchair is erg okee, die andere bands, Staind, Godsmack en Puddle of Mud is niet echt mijn muzieksmaak .
pi_23687833
Eerlijk gezegt snap ik de hype niet zo.
Ken hier in de stad wel een aantal bandjes die hetzelfde produceren.....
You only live once
  woensdag 1 december 2004 @ 09:31:13 #9
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_23688034
Ik zag Dave Matthews voor het eerst tijdens het Tribute for Heroes concert, daar zong-ie Everyday. Ik weet niet of hij toen zijn band bij zich had, in mijn herinnering niet. In ieder geval was ik onder de indruk van de intense manier waarop hij zong en ik heb wat nummers van DMB gedownload. Sommige dingen vind ik erg goed, maar er zit ook doorsnee rock tussen, waar je zoveel van hebt in Amerika.
  woensdag 1 december 2004 @ 09:42:08 #10
2391 Jimmy
Door het bot
pi_23688186
Het is zulke extreme middle of the road rock, het zit goed in elkaar, maar het rockt niet.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_23688294
Ze hebben wel geprobeerd om door te breken in Europa, maar dat is dus niet echt gelukt. Zo stonden ze in het voorprogramma van de Stones bij concerten in Europa in 1998(waaronder 6 keer in de ArenA) en hebben ze in die tijd ook wel een paar concerten gegeven in Nederland. Als ik me niet vergis stonden ze ook een keer op Parkpop.

Maar dat heeft dus niet tot een doorbraak geleid in Nederland.
  woensdag 1 december 2004 @ 09:54:32 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_23688338
quote:
Op woensdag 1 december 2004 08:23 schreef wadgem het volgende:
Ik heb 4 van de 6 albums, en ik vind ze helemaal geweldig.
Ik heb ze allemaal en ik ben het met je eens. Vooral live vind ik ze heel goed.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 1 december 2004 @ 10:00:06 #13
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_23688415
fan is een groot woord, maar als muzikant sta ik wel versteld van de muzikale kwaliteiten. wat ik persoonlijk erg knap vindt is dat ze met zoveel mensen kunnen spelen, en het toch "transparant" kunnen laten klinken. verder kunnen ze knappe, originele nummers maken die toch makkelijk in het gehoor liggen, en zijn het brilliante muzikanten. een leuke oefening: probeer de hi-hat uit het nummer "Stay" (before these crowded streets) maar eens mee te tikken, dan weet je gelijk hoe goed die drummer is.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 december 2004 @ 10:02:04 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23688440
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef Jimmy het volgende:
Het is zulke extreme middle of the road rock, het zit goed in elkaar, maar het rockt niet.
Dat is de laatste paar jaar met bijna alle 'rock' uit de VS.
  woensdag 1 december 2004 @ 10:14:42 #15
7091 punchdrunk
pi_23688624
quote:
Op woensdag 1 december 2004 10:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is de laatste paar jaar met bijna alle 'rock' uit de VS.
je moet het ook niet als rock zien, dat is het namelijk niet. het is gewoon kwaliteitspop, geen weg-met-de-maatschappij, fuck-the-world powerrock.

als je het op die manier beluistert, is eht hele goeie muziek. en middle-of-the-road.. mwao, het is wat ik zeg: ik vindt het juist knap dat ze intelligente, goed in elkaar zittende nummers maken, die mijn moeder toch mee kan neurieen.

persoonlijk hou ik normaal gesproken ook meer van lekkere beukende gitaren en pompende drums, maar dit kan ik absoluut goed waarderen, in een andere setting.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:03:27 #16
35567 vollie
de grond gemist
pi_23689458
quote:
[..]
The Dave Matthews Band ken ik overigens van een Tiesto Remix op Space Between. Een erg mooi nummer .
Goh, dus dat is het. Ik me al afvragen waarom best veel peeps dat no. nu juist wel kenden.
Overigens fantastisch no (en clip).
quote:
ants marching toch behoorlijk imho
in het verleden behaalde resultaten zijn ... alvast mooi meegenomen
Fok! Kiekjescollectie | Muzieksmaak
  woensdag 1 december 2004 @ 12:00:16 #17
7091 punchdrunk
pi_23690648
quote:
ants marching toch behoorlijk imho
rock is niet rock vanwege overstuurde gitaren imho. je kunt een keihard popnummer maken, maar ook een rustig rockplaatje. ik vindt DMB qua stijl, dynamiek en geluid gewoon meer pop.
pi_23706572
Ooh wat fijn! Er zijn dus toch wel mensen die mijn mening delen... Helden!!!
... Hammertime!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')