Sinds een paar jaar ben ik een grote fan van de Dave Matthwes Band. De eerste keer dat ik een nummer van ze hoorde stond ik versteld van de muziekale kwaliteit van de vijfkoppoge band. De drummer was echt onvolgbaar subliem, de zanger/gitarist klonk briljant, de bas regeerde de boel totaal en tevens waren de violist (ja, echt!) en de saxophonist echt super vet! Bovendien speelden ze perfect samen en wisten ze ook nog eens verdomd goede nummers spelen!
Maar omdat ik nog nooit eerder van ze had gehoord of gezien, dacht ik dat ze niet echt een grote band waren. Maar ik kon me maar niet voorstellen dat zo'n goede band geen succes zou zijn. En na wat zoekwerk kwam ik er achter dat ze daadwerkelijk wel een succes waren; maar niet in Europa maar in hun thuisland Amerika. Ze waren zelfs een van de meest verdiende band (ja ja, op U2 na, maja de op twee na klinkt ook zo suf...
![]()
) (www.staatsloterij.nl/miljonairs/milj_top1019.shtml) Ze verdienen zo goed en hebben het zo naar hun zin dat ze helemaal geen behoefte hebben om nog eens in Europa door te breken. Ze hebben inmiddels zo'n 6 cds uitgebracht en de dvd van het concert in Central Park (!!!) 24 septeber 2003 is echt super!. Maarja meer informatie over de band is te vinden op hun site
www.davematthewsband.com .
Maar ik kwam er dus achter dat ik niet de enige was die de Dave Matthews Band geweldig vond: tenminste in Amerika niet... Maar in Europa?
Met andere woorden:
Zijn er hier in Nederland ook zet zo grote fans van de Dave Mattews Band als ik? Heeft iemand hier uberhaupt wel eens van ze gehoord??? (Toch wel grappig hoe een van de grootste band van Amerika zo klein in Europa kan zijn...)
... Hammertime!