quote:NB. Some clues within the painting & its likely date have now made the original attribution of the sitter of this painting as "Dapper" extremely unlikely. Just visible in the upper right of the image are the words "Aetatis 71, 1669" - which suggests a birth date for the sitter of 1598. Given the age of the subject, it is now generally agreed by scholars that the sitter is the Amsterdam book editor and historian, Isaac Commelijn [1598-1676]
Aha! Ik dacht al, wat doet een tekening van Commelin in een opgave vol met hintjes over Dapper?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:09 schreef K-Billy het volgende:
Ik ging nog eens even op zoek naar meneer Dapper uit het vorige topic (ik wilde weten welke stad er op de achtergrond werd weergegeven) en daar kwam ik deze info tegen:
[..]
En dat zal zo blijven ook.quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:53 schreef Gellius het volgende:
Voor alle duidelijkheid: deze reeks is reeds gestaakt, mensen.
Tja, maar ik heb al zoveel hints gegeven. En meneer is zo beroemd, dat elke volgende hint alles verraadt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:19 schreef K-Billy het volgende:
Ik denk dat hints meer helpen dan meer plaatjes in dit geval.
Het is de grootste Roermonder aller tijden, Bim.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:23 schreef Bimmel het volgende:
Mijnheer is wel een Nederlander?
Uhm ... nee.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:23 schreef K-Billy het volgende:
Berlage!
Hèhè, Pierre Cuypers.quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
Ja, maar dan is het natuurlijk mijnheer Kuypers.
Krek.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:24 schreef pyl het volgende:
Kwam hij hier omwille van onze fameuze luchten? Of ons minstens zo beroemde licht?
Nu ja:quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:29 schreef Bimmel het volgende:wie is het eigenlijk?
Nee, dat is geen raadplaatje, maar een illustreerplaatje van mijnheer Plaatje.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:43 schreef Z het volgende:
Is dat iemand van zekere genetische dispositie een neger op een fiets?
quote:It's not the size of the boat that counts but the motion of the ocean
Wil je ze allemaal weten?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:33 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Excuses voor de matige kwaliteit, mensen!
Die ken ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:16 schreef Gellius het volgende:
Hm. Neal Cassady?
Helaas.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:18 schreef pyl het volgende:
Waar ik acteur zei, bedoelde ik natuurlijk auteur. Dat spreekt.
Nee hoor, meneer is wel degelijk een Amerikaan!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:23 schreef pyl het volgende:
Waar ik Amerikaanse zei, bedoelde ik natuurlijk Britse. Da's nogal wiedes.
Goeie vraag Diaan!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
Was hij Europeaan bij geboorte?
Meneer werd geboren in Oost-Europa.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
Was hij Europeaan bij geboorte?
Whehehe.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:38 schreef pyl het volgende:
Waar ik zei acteur, bedoelde ik natuurlijk oorlogsfotograaf.Da's zo klaar als een klontje.
Tsjechoslowakije, en nee, geen acteur.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:43 schreef Diaan73 het volgende:
Oost-Europa... hmmm voormalig Joegoslavië? En is meneer een acteur? over zijn beroep is nog geen duidelijkheid...
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:54 schreef Diaan73 het volgende:
Is hij dan regisseur?
Nee, en ook geen vliegtuigspotter.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:59 schreef Gellius het volgende:
ornitholoog? die hebben we al een tijdje niet meer gespot.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:05 schreef pyl het volgende:
Nou, dan zeg ik Milos Forman.
quote:Throughout his career, Czechoslovakian-born filmmaker Milos Forman has combined a unique sensitivity to American themes with the best of European cinematic sensibilities. His films include such successful American releases as ONE FLEW OVER THE CUCKOO’S NEST (1975), HAIR (1979), RAGTIME (1981), and AMADEUS (1983). Forman is among only a handful of filmmakers whose body of work represents a constant artistic integrity with broad popular appeal.
Born in 1932 in Caslav, a small town outside of Prague, Forman lost both his parents in the Nazi death camps during World War II. In the early 1950s, Forman enrolled in the newly founded Film Institute at the University of Prague, where he worked with many of the major figures of the "Golden Age of Czech Cinema." It was there that he first began to form his unique visual style.
After he graduated in 1955, Forman cut his teeth on short documentaries before producing his first feature film in 1963. BLACK PETER, an autobiographical account of a teenager in a small Czech town, gained him international recognition, and his reputation soared with the release of LOVES OF A BLONDE in 1965. Despite this recognition, his next film, FIREMAN’S BALL (1967), a spoof of his nation’s fire-fighting bureaucracy, attracted the attention of Czech authorities, and its release was banned.
When Soviet tanks rumbled into Prague in August 1968, Forman was in Paris negotiating for the production of TAKING OFF (1971), his first American film. Claiming that he was out of the country illegally, his Czech studio fired him, forcing Forman to emigrate to New York. TAKING OFF, a look at the youth protest movements of the late 1960s was a financial disaster, despite its critical acclaim. It was not until his later collaboration with producer Saul Zaentz, ONE FLEW OVER THE CUCKOO’S NEST, that he firmly established his American reputation. The powerful film, adapted from Ken Kesey’s book of the same title, dealt with life inside an American mental institution. Considered one of the masterpieces of American film, it swept the Academy Awards, winning all five major Oscars (Best Picture, Director, Actor, Actress, and Screenplay).
The same year Forman became an American citizen. He continued his success in 1979 with HAIR, and two years later with RAGTIME. What is most notable about these films is that they are deeply American, engaged in the representation of specific moments in American history and were two of the major sources through which we understand those times. In 1984 Forman returned to an earlier interest in music, directing AMADEUS, based on the life of Mozart. Filmed almost exclusively in Czechoslovakia, the film garnered eight Oscars.
In 1989 Forman made VALMONT, an adaptation of Choderlos de Laclos’s novel LES LIASONS DANGEREUSES. Coming out soon after the release of another film based on the book, VALMONT received cool reviews. In his most recent films, Forman concentrated on two of the more peculiar and controversial figures of the late 20th century American landscape. With THE PEOPLE VS. LARRY FLINT (1996), about the notorious founder of Hustler Magazine and MAN ON THE MOON (1999) about comedian Andy Kaufman, Forman returned to the center of the public imagination. From his earliest Czechoslovakian work to MAN ON THE MOON, his truthful and transformative directing remains a source of great interest to both viewers and filmmakers internationally.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:05 schreef pyl het volgende:
Nou, dan zeg ik MIlos Forman.
en wat voor een!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |